Secció V. Anuncis
Subsecció primera. Contractació Pública
MANCOMUNITAT SERVEIS PÚBLICS INSULARS
Núm. 14030
Plec de Prescripcions Econòmic-Administratives que ha de regir en el Concurs Obert per a la contractació del servei d'explotació del Bar existent en el recinte de les instal·lacions d'aquesta Mancomunitat
Versió PDF
D.JOSE MANUEL MARI MARI, PRESIDENT DE LA MANCOMUNITAT INTERMUNICIPAL DELS SERVEIS PÚBLICS INSULARS D'EIVISSA (BALEARS). -
FA SABER:
1. - Que la Junta de Govern d'aquesta Mancomunitat en sessió de data 18 de juny de 2013, va aprovar el Plec de Prescripcions Econòmic-Administratives que ha de regir en el Concurs Obert per a la contractació del servei d'explotació del Bar existent en el recinte de les instal · lacions d'aquesta Mancomunitat.
2.-Que dit Plec de Condicions se sotmet a informació pública per període de deu dies naturals, d'acord amb el que preveu l'article 188.3 de la Llei 20/2006 de 15 de desembre.
PLEC DE CONDICIONS ECONÒMIC ADMINISTRATIVES QUE HA DE REGIR EL CONCURS OBERT PER A LA CONTRACTACIÓ DEL SERVEI D'EXPLOTACIÓ DEL BAR EXISTENT EN EL RECINTE DE LES INSTAL · LACIONS D'AQUESTA MANCOMUNITAT.
El present Plec té com a objecte la contractació del servei d'explotació del Servei de Bar existent en el recinte d'aquesta Mancomunitat.
1 OBJECTE DEL CONTRACTE I FORMA D'ADJUDICACIÓ
1.1 La prestació del servei portarà implícit com a mínim el següent:
-Explotació del Bar, local annex i espai de la terrassa que dóna a la barbacoa del mateix en les condicions que es troba actualment, que es lliurarà equipat sense mercaderies, amb els elements que a aquest efecte s'inventariaran i s'unirà un cop es formalitzi el contracte.
-Les despeses i impostos derivats d'aquesta explotació, els serveis i subministraments que siguin necessaris per a la seva explotació, els salaris, quotes d'assegurances socials propis i del personal que es contracti, assegurança de l'immoble i dels béns que es trobin en el mateix, seran de compte i càrrec exclusiu de l'adjudicatari.
-També seran de compte de l'adjudicatari, la neteja de l'establiment, manteniment, reparació i reposició de l'immoble, les instal · lacions, maquinària, mobiliari i efectes que se li lliurin, així com l'adquisició de qualsevol altre element, maquinària, etc que li calgui per portar a bon terme l'explotació.
-Els dies i horaris mínims d'obertura i funcionament seran els següents:
Coincidint amb l'horari d'obertura de l'Escorxador: Mitja hora abans de l'obertura fins a mitja hora després del tancament. (De 6,30-14,30)
El personal acreditat de la Mancomunitat, del qual es facilitarà una llista, tindrà els beneficis següents:
-Utilitzar les instal · lacions del bar a manera de cantina / menjador encara que no consumeixi res de l'establiment.
-A obtenir un descompte del vint per cent com a mínim del que estableix la llista de preus per al públic en general, excepte pel que fa a begudes alcohòliques i tabac (a excepció de cervesa i / o vi).
-La durada de la concessió serà per quatre anys, prorrogables per períodes anuals previ acord de les parts, fins a un màxim de dos, obligant-se a subscriure sense contraprestació econòmica, la cessió dels drets de la llicència d'obertura que figurava al seu nom , si s'escau, a favor del nou titular després de la següent concessió i sense cobrar al respecte dret de traspàs.
-El cànon mínim de licitació es fixa en la quantitat de deu mil vuit-cents euros anuals, pagadors en quotes alíquotes de nou-cents euros mensuals per anticipat, dins de la primera setmana del mes en qüestió de què es tracti.
-En aquest preu no va inclòs el consum d'energia elèctrica, de clavegueram i subministrament d'aigua potable que se li facturaran al costat del rebut mensual com a despeses de serveis inherents a la dita concessió.
1.2 El servei es regirà pel que s'estableix en el present Plec de condicions, inclosos els corresponents annexos, pel real Decret Legislatiu 2/2000 de 16 de juny pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques i Reial Decret 1098/2001 de 12 d'octubre pel qual s'aprova el Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.
Sense perjudici de l'anterior l'adjudicatari quedarà obligat al compliment de les disposicions vigents en matèria de legislació laboral, seguretat social i seguretat i higiene en el treball. L'incompliment d'aquestes obligacions per part del contractista no implicarà cap responsabilitat per part de la Mancomunitat.
1.3 El present contracte s'adjudicarà mitjançant concurs, procediment obert, basant-se en el que estableix l'article 159 apt 1 de l'esmentat TRLCAP.
II LICITADORS, DOCUMENTACIÓ I PROPOSICIÓ ECONÒMICA.
II.1 Podran presentar proposició les persones físiques i jurídiques, espanyoles o estrangeres de la Unió Europea, que tinguin plena capacitat d'obrar i acreditin la seva solvència econòmica financera i tècnica o professional, per dur a terme les activitats pròpies d'aquest concurs. També podran presentar-se diverses persones físiques constituïdes en societat civil o comunitat de béns. En aquest cas cadascun dels membres han de complir les exigències establertes per a cadascuna de les persones. Individuals, a excepció que es tracti d'una unitat familiar. En qualsevol cas la societat o comunitat es pot constituir a posteriori de l'adjudicació.
La presentació de proposicions presumeix per part del licitador l'acceptació incondicionada de les clàusules d'aquest plec i la declaració responsable que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides per contractar amb l'administració.
II.2 DOCUMENTACIÓ:
Els licitadors presentaran dos sobres tancats i signats en què s'indicarà a més del seu nom i dades d'identificació, el títol de concurs i contindran: el primer (A) la documentació exigida per a formar part del concurs i el segon (B) la proposició o oferta econòmica que mai podrà ser inferior al preu mínim de licitació fixat, que en aquest cas seria causa excloent del concurs.
II.2.1 DOCUMENTACIÓ ADMINISTRATIVA SOBRE A
Dins del sobre s'han d'incloure obligatòriament els documents següents:
Les persones físiques acompanyaran:
a) Document Nacional d'Identitat i, si escau escriptura d'apoderament degudament legalitzada, o fotocòpies degudament autenticades.
b) Declaració responsable de no estar sotmès el licitador a les prohibicions per contractar recollides a l'article 20 del TRLCAP, que comprengui expressament la circumstància d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social, així com de no ser deutor amb aquesta Mancomunitat ni en cap de les Hisendes municipals dels Ajuntaments de l'illa d'Eivissa. La prova d'aquesta circumstància podrà fer-se per qualsevol dels mitjans assenyalats en l'article 21.5 del TRLCAP. No obstant els licitadors hauran de tenir en compte que en cas de resultar adjudicataris hauran d'acreditar les circumstàncies anteriors mitjançant els certificats oportuns expedits pels òrgans competents, a aquest efecte es concedirà un termini de deu dies hàbils a comptar a partir del següent al dia de notificar formalment l'adjudicació.
c) Poder bastant efectuat a favor de les persones que compareguin o presentin proposicions en nom d'un altre.
d) El que justifiqui els requisits de solvència econòmica, financera i tècnica o professional que de manera preferent s'indiquen a continuació:
e) Resguard acreditatiu d'haver constituït a favor de l'Mancomunidaduna fiança provisional de 900 euros en qualsevol de les formes previstes en l'article 35 del TRLCAP, desenvolupats en els articles 56 a 58 de RGLCAP.
Aquests documents podran presentar-se originals o mitjançant còpies autenticades d'acord amb la legislació vigent.
II-2.2 PROPOSTA SOBRE B
Proposta que vulgui presentar tant per al desenvolupament del servei com l'econòmica.
Adjuntarà els documents necessaris acreditatius que desitja es ponderin en el concurs i que a aquest efecte s'enumeren en el punt II 3.
a) La proposició s'haurà d'ajustar al model que s'insereix a continuació:
D. ............................................................................................. amb residència a ........................................., província de ......................................., carrer .................................................................... N º ........... i amb DNI / NIF núm ............................................ en nom propi o en representació de ................................. .., (amb tots els anteriors dades) segons acredita documentalment, tenint coneixement de l'anunci publicat al BOIB del dia ..................................... així com del Plec de clàusules econòmic administratives que han de regir el concurs per a l'explotació del Servei del Bar, existent al costat de les instal · lacions de l'Escorxador, propietat de la Mancomunitat de Serveis Públics Insulars d'Eivissa, es compromet en nom ..... .................................................... (propi o del seu representant) a efectuar l'esmentat servei en les condicions establertes en l'esmentat plec. Data i signatura de l'interessat.
Els licitadors podran proposar en la mateixa instància o en un annex, millores respecte a les previstes en les bases, com a ampliació de l'horari previst, oferta econòmica millorant la proposta, personal que va a emprar per garantir o millor servei i qualsevol altra que es pugui tenir en compte a l'hora de l'adjudicació.
Cada licitador no podrà presentar més que una sola proposició, ni subscriure proposta en agrupació d'altres si ho ha fet individualment o figurar en més d'una societat o comunitat de béns. La contravenció d'aquest principi donarà lloc automàticament a la desestimació de totes les propostes pel presentades.
II.2.3 Lloc de lliurament
Els sobres assenyalats hauran de ser lliurats en el Registre d'entrada de la Mancomunitat o enviats per correu dins del termini assenyalat als anuncis publicats en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
El termini per a la presentació de sol · licituds és de quinze dies naturals, comptats a partir de la publicació oficial.
Quan les proposicions es trametin per correu, l'empresari haurà de justificar la data d'imposició de la tramesa a l'oficina de correus i anunciar a l'òrgan de contractació la remissió de l'oferta mitjançant fax, televisions o telegrama abans que finalitzi el dia hàbil següent a aquell en què expiri el termini. No serà admesa la proposició si aquesta comunicació i justificació són rebudes per l'òrgan de contractació amb posterioritat a la data indicada. Transcorreguts no obstant aquests cinc dies naturals següents a la data de terminació sense haver-se rebut la proposició, aquesta no serà admesa en cap cas.
II.3 Criteris d'adjudicació i ponderació del concurs
1. - Experiència professional en el sector de la restauració i / o hostaleria fins a un màxim de 10 punts. (1 punt per any acreditat)
2. - Millores que ofereix respecte a les condicions del Plec, fins a un màxim de 10 punts. (Horari, millores en el servei, manteniment o millores no obligatòries).
3.-Entrevista personal, fins a un màxim de 20 punts.
4.-Haver estat adjudicatari en qualsevol concessió o contracte amb qualsevol administració pública, fins a un màxim de 5 punts (1 punt per any acreditat)
5.-Increment del 25% de descompte establert de descompte al personal de la Mancomunitat, màxim 15 punts (cada 5% 1 punt)
II.4. Examen de les proposiciones.-A les 12 hores del tercer dia hàbil (a exclusió dels dissabtes) a partir del dia en què finalitzi el termini de presentació de proposicions, la mesa de contractació, que estarà constituïda pel president de la Mancomunitat i un mínim de 2 vocals de la Junta i el secretari, en acte públic, qualificarà prèviament els documents presentats en temps i forma continguts en el sobre A). Als efectes de l'expressada qualificació. El president ordenarà l'obertura dels sobres, i el secretari certificarà la relació de documents que figurarà en cada un d'ells. Només en el cas que la taula observés defectes materials en la documentació presentada, ho comunicarà als interessats i els concedirà un termini no superior a tres dies perquè s'esmeni l'error.
La taula una vegada qualificada la documentació a què es refereix l'article 79.2 de la llei de referència, i si escau, corregits els defectes o omissions de la documentació presentada, procedirà a determinar els candidats que s'ajusten als criteris de selecció d'aquells , que fa referència l'article 11 del RGLCAP, amb pronunciament exprés sobre els admesos a la licitació, les rebutjades i les causes del seu rebuig.
Als efectes establerts en els articles 15 a 20 del TRLCAP, l'òrgan i la mesa de contractació podran sol · licitar dels licitadors aclariments sobre els certificats i documents presentats o, si s'escau requerir-los per a la presentació d'altres complementaris, la qual cosa s'hauria de realitzar en el termini de cinc dies, sense que puguin presentar-se després de declarades admeses les ofertes conforme al que disposa l'article 83.6 del RGLCAP.
A continuació en unitat d'acte, cas de no observar defectes materials ni necessitat de presentar-se documents complementaris, la mesa procedirà a la ponderació de la documentació inclosa en el sobre B) de les proposicions o ofertes admeses.
Seguidament a porta tancada la taula avaluarà amb els criteris de ponderació establerts, la proposta presentada i proposarà l'oferta mes avantatjosa, aixecant acta d'això i exposant l'acta oportuna en el tauler d'edictes de la Mancomunitat. La mesa podrà sol · licitar abans de formular la proposta i als efectes de la valoració, els informes tècnics que consideri necessaris que tinguin relació amb l'objecte del contracte.
La mesa de contractació, d'acord amb el que disposa l'article 88 del TRLCAP elevarà les proposicions presentades juntament amb l'acta i la proposta d'adjudicació a l'òrgan de contractació, això és, a la Junta de Govern de la Mancomunitat.
II.5 Documentació-abans de l'adjudicació del contracte es concedirà a l'empresari proposat un termini de deu dies hàbils perquè presenti certificació administrativa expedida per l'òrgan competent, de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries, amb la seguretat social i amb aquesta Mancomunitat. S'entendran que es troben al corrent quan concorrin les circumstàncies assenyalades en els articles 13 i 14 del RGLCAP.
II.6.Adjudicación-L'administració tindrà alternativament la facultat d'adjudicar el contracte a la proposició mes avantatjosa de conformitat amb els criteris d'adjudicació, sense atendre necessàriament al valor econòmic proposat o declarar desert el concurs.
L'òrgan de contractació adjudicarà el contracte en el termini màxim d'un mes a comptar de la data de l'obertura de les proposicions. De no dictar l'adjudicació en dit terme, l'empresari té dret a retirar la seva proposició i que se li torni la garantia dipositada.
Les proposicions presentades, tant les declarades admeses com les rebutjades sense obrir o les desestimades una vegada obertes, seran arxivades al seu expedient. Adjudicat el contracte i transcorregut el termini per a la interposició de recurs sense que s'hagi interposat, la documentació que acompanya a les proposicions quedaran a disposició dels interessats.
III GARANTIA DEFINITIVA
III.1 notificada l'adjudicació del contracte, l'adjudicatari estarà obligat a constituir, en el termini de quinze dies naturals una fiança fins a completar la quantitat de 1800 euros. La fiança podrà constituir-se en qualsevol de les formes establides en l'article 36 del TRLCAP amb els requisits que estableix l'article 55 i següents del RGLCAP. De no complir aquest requisit per causes imputables al mateix, es declara resolt el contracte.
III.2 La garantia definitiva respondrà dels conceptes esmentats a l'article 43 del TRLCAP.
III.3 la devolució i cancel · lació de les garanties s'efectuarà de conformitat amb el que disposa l'article 47 del TRLCAP i 65.2 i 3 del RGLCAP
IV FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE
IV-1. La formalització del contracte s'efectuarà dins de l'els trenta dies següents a la notificació de l'adjudicació.
IV.2.Cuando per causen imputables a l'adjudicatari no pugui formalitzar-se el contracte dins del termini assenyalat, es podrà resoldre el mateix amb pèrdua de la fiança i indemnització pels danys i perjudicis ocasionats, podent-se adjudicar allotja licitador o licitadors següents a aquell per ordre de les ofertes més avantatjoses, comptant amb la conformitat del nou adjudicatari.
IV.3.Formará part integrant el document en què es formalitzi el contracte i s'unirà un exemplar a aquest Plec que serà signat per l'adjudicatari.
En qualsevol cas no podrà iniciar-se el servei fins al dia 1 de novembre de 2013.
V.-EXECUCIÓ DEL CONTRACTE
V1.Previo l'inici de la prestació del servei, es realitzarà la corresponent acta d'inventari d'equips, instal · lacions i mobiliari i tots els efectes que es posin a disposició de l'adjudicatari, on es reflectirà el seu estat de funcionament.
De la mateixa manera en el moment de la resolució / finalització del contracte es procedirà a subscriure un altre acta, estant obligada l'empresa a deixar en perfectes condicions d'usos o reposar en el seu cas, els béns que hagin estat posats a la seva disposició l'inici de la prestació del servei.
En cas contrari, la Mancomunitat procedirà a les reparacions o reposicions a càrrec de la garantia.
El terme d'execució del contracte serà de quatre anys a partir de la signatura d'aquest, podent ser prorrogat per dos períodes anuals successius previ acord de les parts.
V.2-El terme de garantia d'aquest contracte, durant el qual el contractista respondrà de les obligacions de reposar i deixar en perfectes condicions d'ús quants béns es van posar al seu servei, es fixa en tres mesos.
V.3-L'execució del contracte es realitzarà a risc i ventura de l'adjudicatari i aquest no tindrà dret a indemnització per causa d'avaries, pèrdues o perjudicis ocasionats en l'explotació del servei.
Tampoc tindrà dret a cap indemnització ni compensació a la finalització de la concessió o qualsevol de les seves pròrrogues per les inversions realitzades en el local (que hauran de comptar sempre amb l'autorització prèvia per part de la Mancomunitat)
VI. - NORMES COMPLEMENTÀRIES
VI.1 L'adjudicatari no podrà exigir la modificació de les instal · lacions actualment existents per prestar el servei. Amb l'autorització de la Mancomunitat, com ja s'ha indicat podrà realitzar a costa de l'interessat les modificacions que consideri oportunes a excepció que s'acordi formalitzar un conveni entre tots dos, per suposar millores que interessin i beneficiïn la Mancomunitat que deurà ser aprovat necessàriament per la Junta de Govern d'aquesta ..
VI.2 L'adjudicatari s'obliga a tenir en tot moment a disposició dels usuaris els fulls de reclamacions oportunes. En cas de produir alguna reclamació, haurà de presentar a les oficines de la Mancomunitat en el mateix dia o el següent hàbil amb el seu informe si ho considera oportú.
En lloc visible posarà un anunci advertint de l'existència de fulls de reclamacions que es facilitaran per l'adjudicatari a qualsevol usuari que desitgi formular una reclamació.
VI.3 El mobiliari i material que aporti l'adjudicatari haurà de reunir el parer de la Mancomunitat les condicions corresponents al servei que ha de prestar-se i adequar-se a les instal · lacions facilitades per la Mancomunitat.
VI.4. L'adjudicatari està obligat a conservar en perfectes condicions, els locals, instal · lacions, mobles i efectes i aparells propietat de la Mancomunitat que es posin a la seva disposició, sent del seu compte les reparacions que siguin necessàries realitzar i abonar els desperfectes que s'observin a l' finalització del contracte si excedeixen el deteriorament normal derivat del seu ús. Donarà coneixement de les reparacions que siguin necessàries efectuar en ells que seran al seu càrrec i justificarà les factures corresponents a la seva reparació.
Els aparells i instal · lacions hauran de ser objecte de revisió i manteniment preventiu i correctiu almenys trimestralment pel concessionari, operacions totes elles al seu càrrec.
La Mancomunitat es reserva la facultat d'inspeccionar l'estat de conservació dels esmentats aparells i instal · lacions per comprovar que efectivament s'està portant a efecte el seu manteniment. Si s'observés que no es realitzés o hagi deficiències podrà ordenar la seva execució o correcció a càrrec del contractista.
La deixadesa o falta de conservació adequada, es considerarà causa suficient per a la resolució del contracte.
VI.5.El adjudicatari està obligat al compliment del que estableix l'Estatut dels Treballadors i en les lleis vigents de la Seguretat Social i disposicions complementàries vigents o de les que ara en endavant es dictin en la matèria.
VI.6 Són de compte de l'adjudicatari les despeses i impostos dels anuncis oficials o de premsa i la de la resta derivats de la licitació i quants altres corresponguin legalment.
VI.7.Son de compte de l'adjudicatari el pagament d'impostos i arbitris de qualsevol classe que siguin de l'estat, província o del municipi que de lloc a l'explotació del servei, així com recàrrecs sobre aquests, establerts o que en un futur es puguin establir , especialment estarà obligat a l'impost sobre el valor afegit.
Respecte al preu ofert i atès que aquesta Mancomunitat no està subjecta a la declaració d'IVA, haurà de tenir en compte que el preu del Iva està inclòs
VI agost. El Concessionari s'obliga a sol · licitar el canvi de titularitat preceptiu per poder exercir l'activitat de referència.
VI. 9 L'Mancomunitat s'obliga a posar a disposició de l'adjudicatari el local destinat a Bar, amb les instal · lacions del mateix per desenvolupar el servei amb el document de cessió de l'obertura necessari, si s'escau, així com amb el mobiliari i efectes existents.
VII MODIFICACIÓ I RESOLUCIÓ DEL CONTRACTE
VII.1 La Mancomunitat podrà modificar per raons d'interès públic les característiques del servei contractat, en les condicions i supòsits assenyalats en els articles 59.101 i 163 del TRLCAP
VII.2 La resolució del contracte tindrà lloc en els supòsits que s'assenyalen en aquest plec i en els establerts en l'art º 111 del TRLCAP els efectes assenyalats als arts 112,113 i 169 de l'esmentada norma.
VII.3.Cuando el contracte es resolgui per culpa de l'adjudicatari li serà confiscada la garantia definitiva sense perjudici de la indemnització, si escau, per danys i perjudicis, pel que excedeixi de la garantia confiscada.
VIII PRERROGATIVES DE L'ADMINISTRACIÓ I JURISDICCIÓ
VIII.1 L'òrgan de contractació ostenta la prerrogativa d'interpretar el contracte administratiu i resoldre els dubtes que es presenti durant el seu compliment. Igualment podrà modificar per raons d'interès públic el contracte i acordar la seva resolució i determinar els efectes d'aquesta, dins dels límits i amb subjecció als requisits i efectes assenyalats en el RDL 2/2000 pel qual s'aprova el text refós de la LCAP i pel RD 1098/2001 de 12 d'octubre pel qual s'aprova el Reglament general de la llei de Contractes de les Administracions Públiques.
Els acords que dicti l'òrgan de contractació en l'exercici de les seves prerrogatives d'interpretació, modificació i resolució seran immediatament executives.
VIII.2 Les qüestions litigioses seguides sobre la interpretació, modificació, resolució i efectes dels contractes administratius, seran resolts per l'òrgan de contractació competent, els acords que posaran fi a la via administrativa i contra aquesta haurà lloc recurs contenciós administratiu, conforme al que preveu la llei reguladora de la jurisdicció, sense perjudici que els interessats puguin interposar recurs potestatiu de reposició previst als articles 116 i 117 de la Llei 30/92 de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú
Eivissa 1de juliol de 2013
El President
José Manuel Marí Marí