Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 14304
Comunicació de l'acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa de data 23 de juliol de 2013 en relació a l'estació d'autobusos situada en el complex denominat CETIS.
Versió PDF
En compliment del que es disposa a l'apartat Sisè de l'acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa de dia 23 de juliol de 2013, seguidament es transcriu el contingut íntegre del citat acord a l'efecte de general i públic coneixement:
1.- En data 7 de juny de 2013 (RGE Consell número 2013013087) es va registrar d'entrada ofici de data 24 de maig de 2013 de l'Ajuntament d'Eivissa mitjançant el qual es notifica a aquesta corporació el Decret de l'Alcaldia de data 5 de juny de 2013 mitjançant el qual, en la part dispositiva es conté:
“PRIMER.- Posar en funcionament l'estació d'autobusos del Centre lntermodal i de Serveis, havent d'operar en la nova estació la totalitat de les línies que discorren pel terme municipal d'Eivissa, com a màxim el dia 1 de juliol de 2013,
SEGON.- Prohibir la parada i estacionament d'autobusos en l'Av. d'lsidor Macabich a partir del dia 1 de juliol de 2013.
TERCER.- De conformitat a la proposta remesa al Consell lnsular d'Eivissa en data 18 de maig de 2012, s'acorda mantenir les parades actuals existents en el municipi, a excepció de la situada en l'Av. d’lsidor Macabich que quedarà eliminada a partir del dia 1 de juliol de 2013.
La parada de l'estació d'autobusos passa a ser capçalera de totes les línies, i per tant s'admet tant la pujada com la baixada de viatgers. En les línies interurbanes, les operacions en totes les parades del terme municipal de la ciutat d'Eivissa es consideren de baixada de viatgers a excepció de les línies L12 A, L12B, L14, L45 i L10, on es manté la pujada i baixada de viatgers.
QUART.- Notificar la present resolució al Consell lnsular d'Eivissa a fi que realitzi les actuacions oportunes, a la societat concessionària del Cetis i a la Policia Local. (sic)”
Mitjançant aquest Decret municipal, entre d’altres, s'imposa a les línies d'autobusos competència del Consell Insular el trasllat forçós a una denominada estació de viatgers, situada en un complex conegut com a Centre de Transferència Intermodal i de Serveis (CETIS) des de la ubicació de l'actual parada de les línies d'autobusos interurbans en l'av. d’Isidor Macabich (municipi d'Eivissa), titularitat d'aquest Consell Insular. Al temps se suprimeix aquesta parada i s'estableix que “En les línies interurbanes, les operacions en totes les parades del terme municipal de la ciutat d'Eivissa es consideren de baixada de viatgers” a excepció d'unes determinades línies.
2.- En data 18 de juny de 2013 es va dictar el Decret de la Presidència número 2013000189, en virtut del qual s'acorda interposar recurs contenciós contra el Decret de l'Alcaldia de l'Ajuntament d'Eivissa de data 5 de juny de 2013. Aquesta impugnació ha generat el procediment ordinari 89/2013, que se segueix davant el Jutjat contenciós administratiu número 1 de Palma de Mallorca.
Havent-se sol•licitat així mateix la suspensió del citat Decret municipal, es va dictar amb data 27 de juny de 2013 Acte del citat Jutjat (PEÇA DE MESURES CAUTELARISIMES 0000013/2013) en virtut del qual, es va acordar:
“Que he d'acordar i acord la mesura cautelarísima interessada pel Procurador dels Tribunals, D. José Luis Nicolau Rullán, en nom i representació del Consell Insular Eivissa., i en conseqüència suspendre l'execució del Decret, de data 5 de juny de 2013, dictat per l'Ajuntament d'Eivissa.
Que se doni trasllat d'aquesta resolució a la part contrària perquè en el termini de tres dies al•legui el que estimi procedent.
Notifiqui's la present resolució a les parts fent-los saber que contra la mateixa no hi quep recurs algun.”
Tramitada aquesta peça de mesures cautelarísimes, en data 16 de juliol de 2013, el jutjat contenciós ha dictat Acte núm. 264/2013 en virtut del qual s'acorda:
“PART DISPOSITIVA
QUE HE D'ACORDAR i ACORD L'AIXECAMENT DE LA SUSPENSIÓ CAUTELARISIMA ACORDADA PER ACTE DE DATA 27 DE JUNY DE 2013 consistent en la suspensió del Decret de l'ajuntament d'Eivissa, de data 5 de juny de 2013.”
3.- En data 20 de març de 2013 (RGE Consell número 2013005624) es va registrar d'entrada ofici de data 18 de març de 2013 de l'Ajuntament d'Eivissa, on en contestació a requeriment anterior del Consell es manifestava que s'envia còpia de l'expedient administratiu relatiu a les tarifes del Centre de Transferència Intermodal i de Serveis (CETIS) i es deia “que foren aprovades a la sessió plenària celebrada el passat dia 28 de Febrer”, sense que es remetés còpia de l'acord d'aprovació de les mateixes, ni tampoc la totalitat de la documentació sol•licitada pel Consell.
No és fins al dia 28 de maig de 2013 (RGE Consell número 2013012093) quan es registra d'entrada ofici de data 24 de maig de 2013 de l'Ajuntament d'Eivissa, on a l'efecte de l'article 196.3 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, l'Ajuntament remet al Consell còpia de l'acta de la sessió ordinària del ple de l'Ajuntament de dia 28 de febrer de 2013. Revisat el contingut d'aquesta acta es comprova que consta, en el punt segon dels tractats en aquesta sessió, que es va aprovar la següent proposta “Aprovació de les tarifes del Centre Intermodal i de Serveis (CETIS)”.
Aquestes tarifes que es qualifiquen pel propi Ajuntament de preus privats pretenen imposar-se (obligatòriament) per l'ús de la citada estació de viatgers, i tot això sota l'empara d'un contracte concessional d'obra pública, adjudicat per una mercantil dependent de l'Ajuntament (Iniciatives Municipals de Vila, SA. -IMVISA-).
Així, en l'acord plenari de l'Ajuntament de 28 de febrer de 2013 d'aprovació de tarifes, s'aproven les següents (tarifes) per:
Passatger regular…………………………………0,05 euros.
Autobús regular, càrrega i descàrrega….....................5 euros.
Passatger discrecional…………………………….0,05 euros.
Autobús discrecional i urbà, càrrega i descàrrega……8 euros.
Doncs bé, només les dues primeres tarifes, és a dir, la de passatger regular per import de 0,05 euros i la d'Autobús regular, càrrega i descàrrega per import de 5 euros, afecten a les línies interurbanes, competència d'aquest Consell Insular. La resta, és a dir, la tarifa per Passatger discrecional de 0,05 euros i la tarifa per Autobús discrecional i urbà, càrrega i descàrrega de 8 euros, no corresponen a línies titularitat del Consell Insular.
4.- En data 25 de juny de 2013 es va emetre informe de secretaria respecte de la impugnació de l'acord plenari de 28 de febrer de 2013, que ha motivat el Decret de la Presidència número 2013000217, de data 27 de juny de 2013 en virtut del qual s'acorda la interposició, davant els Jutjats de l'ordre contenciós de Palma de Mallorca, de recurs contenciós administratiu contra l'acord del Ple de l'Ajuntament d'Eivissa, de dia 28 de febrer de 2013, d'aprovació de tarifes. Així mateix s'ha acordat la sol•licitud amb caràcter urgent de la suspensió del mateix mentre se substancia el procediment judicial.
Aquesta impugnació ha generat el procediment ordinari 92/2013, que se segueix davant el Jutjat contenciós administratiu número 1 de Palma de Mallorca, havent-se dictat amb data 3 de juliol de 2013 Acte del citat Jutjat (PEÇA DE MESURES CAUTELARISIMES 0000015/2013) en virtut del qual, s'acorda:
“Que he d'acordar i acord la mesura cautelarísima interessada pel Procurador dels Tribunals, D. José Luis Nicolau Rullán, en nom i representació del Consell Insular Eivissa., i en conseqüència suspendre l'execució de l'Acord del Ple de l'Ajuntament d'Eivissa del dia 28/2/2013 quant a les tarifes per passatger regular per import de 0.05 euros i per autobusos regular, càrrega i descàrrega per import de 5 euros”.
Que se doni trasllat d'aquesta resolució a la part contrària perquè en el termini de tres dies al•legui el que estimi procedent.
Donada la urgència de la present requereixi's a l'Administració demandada, a fi que en l'improrrogable termini de TRES DIES aporti l'expedient administratiu, amb les prevencions legals oportunes previstos en la llei per al cas d'incompliment.
Notifiqui's la present resolució a les parts fent-los saber que contra la mateixa no hi quep cap recurs.”
Tramitada aquesta peça de mesures cautelarísimes, en data 16 de juliol de 2013, el jutjat contenciós ha dictat Acte núm. 267/2013 en virtut del qual s'acorda:
“PART DISPOSITIVA
QUE HE D'ACORDAR i ACORD L'AIXECAMENT DE LA SUSPENSIÓ CAUTELARISIMA ACORDADA PER ACTE DE DATA 3 DE JULIOL DE 2013 consistent en la suspensió de l’Acord del Ple de l'Ajuntament d'Eivissa, de data 28 de febrer de 2013, pel qual s'aproven les tarifes de l'estació de viatgers denominada CETIS”
5.- Totes dues Actuacions (el número 264/2013 i el número 267/2013) del Jutjat contenciós són recurribles en apel•lació davant la Sala del Contenciós del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears tal com s'indica en els mateixos.
Així, l'article 80.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa-administrativa (LJCA) disposa que són apel•lables a un sol efecte les actuacions dictades pels Jutjats del Contenciós-Administratiu " en processos dels quals coneguin en primera instància .....a) Els que posin terme a la peça separada de mesures cautelars......".
Si bé conforme a l'establert en el citat article 80 LJCA, aquesta apel•lació possible ho seria “a un sol efecte” (efecte devolutiu), és a dir, que no tindria efectes suspensius i per tant es mantindria l'eficàcia immediata del resolt en les citades Actuacions.
La conseqüència és que l'acte (Decret d'Alcaldia de 5 de juny de 2013) i acord (de Ple de 28 de febrer de 2013), tots dos de l'Ajuntament d'Eivissa, i que han estat recorreguts davant l'ordre jurisdiccional han recobrat la seva plena executivitat.
6.- En aquest sentit, la immediatesa de l'executivitat d'ambdues resolucions municipals implica, entre uns altres, el trasllat forçós de les línies de transport interurbà de l'actual ubicació en l'av. d’Isidor Macabich a l'estació de viatgers situada en el complex denominat CETIS i per tant que les tarifes derivades de l'ús de l'estació resultin aplicables respecte del transport públic regular interurbà.
Respecte del trasllat de les línies de transport interurbà al complex CETIS, aquest Consell manté que no s'han dut a terme les necessàries proves d'operativitat i de seguretat de la citada estació; no s'ha acreditat per part de l'Ajuntament que el servei interurbà no es vegi perjudicat. No obstant això, el jutjat ha aixecat aquesta mesura cautelar.
Així, amb vista a acatar el resolt pel jutjat, tal com consta en l'acta subscrita entre representants del Consell Insular i de l'Ajuntament d'Eivissa de dia 18 de juliol de 2013, aquest s'efectuarà de la següent forma:
-Dia 24 i 25 de juliol de 2013……………………………..VORAMAR EL GAUCHO, SL.
-Dia 26 de juliol de 2013, la resta de concessionaris (HEREDEROS DE FCO. VILÁS, SA, AUTOBUSES SAN ANTONIO, SA i AUTOCARES LUCAS COSTA, SA).
Tal com es recull en l'acta subscrita el dia 18 de juliol de 2013, l'Ajuntament d'Eivissa garanteix l'operativitat de l'estació, havent-se per tant de mantenir les mateixes freqüències i horaris preexistents del servei interurbà comunicats en el mes de juny de 2013 per aquest Consell Insular a l'Ajuntament i al propi concessionari d'IMVISA.
Així, aquest Consell Insular s'inhibeix de qualssevol responsabilitat que per l'ús forçós de la citada estació es pugui derivar enfront de tercers, ja siguin usuaris finals ja siguin els concessionaris de les línies d'aquest Consell Insular.
Prèvia convocatòria de reunió efectuada per l'Ajuntament d'Eivissa, entre aquesta administració, el concessionari d'IMVISA de l'estació, el Consell Insular i les seves empreses concessionàries de les línies de transport interurbà, s'ha mantingut reunió en data 22 de juliol de 2013 (amb l'assistència de només un concessionari interurbà) on s'han establert les 06:00 hores com a hora general d'entrada (excepte Discobús).
I en la premsa local (Diari d'Eivissa, diari Última Hora Eivissa i Formentera i diari El Mundo, edició de Balears) ja ha anunciat aquest Consell en data 23 de juliol de 2013 les dates i hores del trasllat a l'estació. En aquest anunci es disposa:
“En compliment de l’Acte del jutjat Contenciós Administratiu número 1 de Palma de data 16 de juliol de 2013, i de l’acord de ple de l’Ajuntament d’Eivissa del passat 5 de juny*, s’informa que els propers dies 24, 25 i 26 de juliol es traslladaran a l’Estació d’Autobusos CETIS les línies interurbanes d’autobús. El trasllat s’efectuarà de la següent manera:
DIMECRES 24 (a partir de les 6 hores)
Voramar el Gaucho DIVENDRES 26
HF Vilàs
Autocares Lucas Costa
Autobuses San Antonio
L8. Eivissa - Sant Josep - Sant Antoni
L10. Eivissa – Sant Jordi – Aeroport
L11. Eivissa – Ses Salines
L12. Eivissa – Cap Martinet – Jesús – Puig d’en Valls
L14. Eivissa – Platja d’en Bossa
L14H. Eivissa – Hospital Can Misses
L15. Eivissa – Jesús – Cala Llonga
L26. Eivissa – Sant Josep – Cala Vedella
L30. Eivissa – Santa Agnès – Sant Antoni
L35. Eivissa – Sa Carroca – Sant Jordi
L38. Eivissa – Sant Josep – Cala Tarida
L42. Eivissa – Sant Josep – Es Cubells
L45. Vara de Rey – Dalt Vila – Cas Serres
Discobús Platja d’en Bossa (a partir de les 00:00 hores del dia 25) L3. Eivissa – Sant Antoni
L13. Eivissa – Santa Eulària
L20. Eivissa – Sant Joan – Portinatx
L25. Eivissa – Santa Gertrudis – Sant Miquel
L 33. Eivissa – Sant Mateu
Discobús Sant Antoni
Discobús Santa Eulària
* Existeix error de transcripció en la data de l'acord del Ple que és de 28 de febrer de 2013.
A partir de cada trasllat de línia, s’elimina la parada d’Isidor Macabich. A la ciutat d’Eivissa, es mantenen les parades urbanes per càrrega i descàrrega de viatgers a les L10, L12, L14, L14H i L45. A la resta de línies, les parades dins la ciutat seran només per baixar.
D’acord amb les garanties oferides per l’Ajuntament d’Eivissa, l’entrada en funcionament de l’Estació d’Autobusos no afectarà l’operativitat del servei i els horaris de sortides continuaran sent els habituals.”
D'altra banda, respecte de les tarifes a aplicar per l'ús de l'estació de viatgers ha de precisar-se que aquest Consell ha mantingut que les mateixes no són exigibles al no ser el seu establiment ajustat a dret; que són desproporcionades; que no es poden imposar a tercers; i que aquestes superen amb escreix els 0’06 euros que establien els plecs del concurs per a l'adjudicació d'aquest contracte. No obstant això, el jutjat ha aixecat també aquesta mesura cautelar.
Així, l'apartat tercer de l'article 19 de la Llei 16/1987, de 30 de juliol, d'ordenació dels transports terrestres (LOTT) estableix:
“3. La revisió de les tarifes s'autoritzarà per l'Administració, d'ofici o a petició dels titulars dels serveis o activitats de transport o, si escau, de les associacions empresarials o d'usuaris.
La revisió podrà ser individualitzada o de caràcter general per als transports d'una determinada classe, i procedirà quan hagin sofert variació les partides que integren l'estructura de costos de manera que s'alteri significativament l'equilibri econòmic del servei o de l'activitat, impedint-se atendre les finalitats previstes en el punt 1.
Tant la fixació inicial com les successives revisions de les tarifes hauran de realitzar-se tenint en compte la situació, les modificacions i la interacció recíproca del conjunt de variables que es determinin com a elements integrants de l'estructura tarifària.”
No obstant això, en aquests moments, les tarifes unilateralment establertes per l'Ajuntament (i vigents per efecte de l'Acte judicial) suposen “de plànol” un sobrecost afegit respecte de les tarifes vigents de les actuals concessions.
Així, l'article 29 del Reial decret 1211/1990, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Ordenació dels Transports Terrestres (ROTT) estableix que “aquestes tarifes podran ser modificades amb caràcter extraordinari en els termes prevists a l'apartat següent, quan sofreixi una variació excepcional el conjunt d'elements que integren la seva estructura de costos o una part substancial d'aquests.”
L'anterior, unit al fet de la immediatesa del trasllat forçós a aquesta estació, obligarà a adoptar una revisió de les actuals tarifes amb vista a implementar un suplement a repercutir de forma individualitzada en cada bitllet. Concorre així el supòsit extraordinari previst en la normativa.
Així, mancant normativa autonòmica en la matèria respecte de la repercussió sobrevinguda del cost de les estacions de viatgers, ha d'acudir-se a la normativa estatal i els articles 6 i 7 de l'Ordre de 4 de desembre 1998 (BOE d'11 de desembre) disposen que, d'imposar-se l'ús obligatori de les estacions de viatgers, el cost generat per la utilització d'aquestes ha de ser contemplat en l'estructura de la tarifa de les concessions i així mateix s'estableix que ha de procedir-se a la integració en les corresponents tarifes d'aquella part de les taxes de les estacions de transport de viatgers denominada «taxa per ús dels serveis generals de l'estació amb càrrec als viatgers» o d'una altra manera similar, mitjançant la qual aquestes estacions puguin venir cobrant a les empreses transportistes una quantitat per cada viatger.
Tot l'anterior sense perjudici que en el futur es procedeixi a les necessàries modificacions tarifàries derivades de la revisió individualitzada conforme a l'article 19.3 LOTT respecte de la resta de costos generats per la utilització de l'estació l'ús de la qual s'ha imposat com a obligatori (i aplicació del reglament d'explotació de la mateixa), que afecten a l'equilibri econòmic de les concessions administratives del Consell.
No obstant això, en aquest moment, davant la premura d'acatar les resolucions judicials que imposen donar compliment a aquest trasllat fa que aquesta revisió tarifària no pugui contenir-se en aquest acord.
7.- En data 23 de juliol de 2013 (RGE Consell número 17141) s'ha notificat a aquest Consell Insular el Decret de l'Alcaldia de l'Ajuntament d'Eivissa de data 22 de juliol de 2013 en virtut del qual es posa en coneixement d'aquesta corporació que s'ha aixecat per Acte del Jutjat contenciós administratiu número 2 de data 19 de juliol de 2013 la mesura cautelar de suspensió adoptada en data 27 de Juny de 2013 respecte del recurs contenciós administratiu interposat per les mercantils Autobuses San Antonio, S.A, i Voramar El Gaucho, S.L., el Decret de l'ajuntament d'Eivissa, de data 5 de juny de 2013, pel qual s'imposa el trasllat a les línies d'autobusos a una estació de viatgers denominada CETIS (Centre de Transferència Intermodal de Serveis).
En aquest Decret d'Alcaldia de 22 de juliol de 2013 es resol:
“ÚNIC.- Que es comuniqui al Consell Insular d’Eivissa, a les empreses concessionàries de línies de transports, a la societat concessionària del CETIS i a la Policia Local, que a partir del dia 26 de juliol queda prohibida la parada i estacionament d’autobusos a l’Avda. Isidoro Macabich, i eliminada la parada ubicada a la citada via, i que la totalitat de les línees que discorren pel terme municipal d’Eivissa, hauran d’operar a la nova estació del CETIS com a màxim el dia 26 de juliol de 2013.” (sic).
8.- L'obligat compliment de l'acordat pels Jutges i Tribunals en l'exercici de la potestat jurisdiccional és una de les més importants garanties per al funcionament i desenvolupament de l'Estat de Dret i, com a tal, és enunciat i recollit en l'article 118 de la Constitució Espanyola (CE). Exigència objectiva del sistema jurídic, l'execució de les sentències i altres resolucions que han adquirit fermesa també es configura com un dret fonamental de caràcter subjectiu incorporat al contingut al contingut de l'article 24.1 de la CE, l'efectivitat de la qual quedaria decididament anul•lada si la satisfacció de les pretensions reconegudes per la decisió judicial en favor d'alguna de les parts es relegués a la voluntat capritxosa de la part condemnada o, més en general, aquest tingués caràcter merament dispositiu (STC 15/1986, de 31 de gener).
Per aquest motiu els articles 17 i 18 de la Llei Orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del Poder Judicial, insisteixin en l'obligació de totes les Administracions Públiques, autoritats i funcionaris, Corporacions, entitats públiques i privades i particulars, de respectar i complir les sentències i altres resolucions judicials que hagin guanyat fermesa o siguin executables d'acord amb les lleis.
9.- Vist l'informe proposta de data 23 de juliol de 2013.
Per tot l'anteriorment dit, de conformitat amb l'apartat segon del Decret de Presidència, núm. 188/2013, de revocació i delegació en el Consell Executiu de les competències relacionades amb el CETIS (BOIB núm. 90, de 27 de juny de 2013), en relació amb els articles 19 de la Llei 16/1987, de 30 de juliol, d'Ordenació dels Transports Terrestres i els articles 28, 29.2 i 86 del Reial decret 1211/1990, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Ordenació dels Transports Terrestres, es proposa al Consell Executiu l'adopció urgent del següent
ACORD
PRIMER.- ACATAR el resolt per les Actuacions números 264/2013 i 267/2013, totes dues del Jutjat contenciós administratiu número 1 de Palma de Mallorca, que impliquen el trasllat forçós de les línies de transport interurbà competència del Consell ordenat per l'Ajuntament d'Eivissa per Decret d'Alcaldia de 5 de juny de 2013, a l'estació de viatgers situada en el complex denominat CETIS, així com l'aplicació a aquestes línies de les tarifes aprovades unilateralment per part de l'Ajuntament d'Eivissa en data 28 de febrer de 2013.
A aquests efectes, es DISPOSA el trasllat des de l'actual ubicació en l'Av. Isidor Macabich a l'estació situada en el complex CETIS, de la següent forma:
1.1.- DIA 24 DE JULIOL DE 2013 (A partir de les 06:00 HORES)
VORAMAR EL GAUCHO, SL
L8. Eivissa - Sant Josep - Sant Antoni
L10. Eivissa – Sant Jordi – Aeroport
L11. Eivissa – Ses Salines
L12. Eivissa – Cap Martinet – Jesús – Puig d’en Valls
L14. Eivissa – Platja d’en Bossa
L14H. Eivissa – Hospital Can Misses
L15. Eivissa – Jesús – Cala Llonga
L26. Eivissa – Sant Josep – Cala Vedella
L30. Eivissa – Santa Agnès – Sant Antoni
L35. Eivissa – Sa Carroca – Sant Jordi
L38. Eivissa – Sant Josep – Cala Tarida
L42. Eivissa – Sant Josep – Es Cubells
L45. Vara de Rey – Dalt Vila – Cas Serres
DISCOBÚS Platja d’en Bossa
1.2.-DIA 26 DE JULIOL DE 2013 (A partir de les 06:00 HORES)
HEREDEROS DE FCO. VILÁS, SA, AUTOBUSES SAN ANTONIO, SA i AUTOCARES LUCAS COSTA, SA.
L3. Eivissa – Sant Antoni
L13. Eivissa – Santa Eulària
L20. Eivissa – Sant Joan – Portinatx
L25. Eivissa – Santa Gertrudis – Sant Miquel
L33. Eivissa – Sant Mateu
DISCOBÚS Sant Antoni
DISCOBÚS Santa Eulària
Així mateix ha de donar-se compliment al Decret de l'Alcaldia de l'Ajuntament d'Eivissa de data 5 de juny de 2013 (i decret municipal posterior de data 22 de juliol de 2013 d'aplicació), en virtut del qual s’/es:
-Ordena que han d'operar en la nova estació la totalitat de les línies que discorren pel terme municipal d'Eivissa, com a màxim el dia 26 de juliol de 2013.
-Prohibeix la parada i estacionament d'autobusos en l'Av. d'lsidor Macabich.
-Manté les parades actuals existents en el municipi, a excepció de la situada en l'Av. lsidor Macabich que s'elimina amb data 26 de juliol de 2013.
- Ordena que la parada de l'estació d'autobusos passa a ser capçalera de totes les línies, i per tant s'admet tant la pujada com la baixada de viatgers. En les línies interurbanes, les operacions en totes les parades del terme municipal de la ciutat d'Eivissa es consideren de baixada de viatgers a excepció de les línies L12 A, L12B, L14, L45 i L10, on es manté la pujada i baixada de viatgers.
1.3.- Per a la resta de qüestions respecte de la manera d'accedir a l'estació, i dins d'aquesta a la zona d'andanes, així com la forma d'operar i sortir d'aquesta estació i la resta de qüestions de com s'organitza el servei dins de l'estació (venda de bitllets, informació al viatger, zones d'espera, consigna, etc) s'estarà al que disposi l'Ajuntament i la concessionària de l'estació dins de l'àmbit de les seves respectives competències i funcions, ja que aquest Consell no assumeix ni es fa responsable del funcionament intern de l'estació i l'Ajuntament s'ha fet responsable del mateix (Acta de 18 de juliol de 2013).
SEGON.- INICIAR els tràmits administratius corresponents amb vista a la modificació de les condicions dels títols concessionals i els seus annexos, que unilateralment han estat modificats per Decret d'Alcaldia de l'Ajuntament d'Eivissa.
TERCER.- ACORDAR l'inici de l'expedient per a la revisió tarifària de les línies de transport interurbà que resulti procedent i derivada del trasllat forçós a l'estació situada en el CETIS.
QUART.- ESTABLIR que l'Ajuntament d'Eivissa és directament i exclusiva responsable del manteniment, en les condicions d'operativitat actuals del servei públic interurbà d'autobusos de l'illa d'Eivissa, ja que el trasllat a aquesta estació s'ha realitzat de forma unilateral i forçosa sense haver-se analitzat prèviament i conjuntament amb aquest Consell Insular com afectarà l'ús de l'estació a les freqüències, horaris i tràfics del servei interurbà que es presta actualment, i en definitiva, si l'ús de la mateixa millora les actuals condicions del transport amb autobús.
CINQUÈ.- NOTIFICAR el present acord als concessionaris de les línies interurbanes, competència d'aquest Consell Insular. Així mateix notificar el present acord a l'Ajuntament d'Eivissa.
SISÈ.- PUBLICAR el present acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al portal web del Consell Insular d’Eivissa (http://www.conselldeivissa.es), a l'efecte de general i públic coneixement.”
Eivissa, 23 de juliol de 2013
El Secretari Tècnic de l’Àrea d’Interior, Turisme i Esports
Agustín Goerlich López