Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 14303
Aprovació definitiva de la modificació de l'ordenança del servei de recollida i transport de residus sòlids urbans i neteja de la via pública al terme municipal de Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell Insular de Formentera, a la sessió ordinària de 22 de març de 2013 , es va aprovar inicialment la modificació de l’Ordenança municipal del servei recollida i transport de residus sòlids urbans i neteja de la via pública al terme municipal de Formentera, i es va publicar al BOIB núm. 55 de 25 d’abril de 2013.

Finalitzat el període d’exposició pública, havent-se  donat audiència als possibles interessats, i tenint en compte que no s’ha presentat cap suggeriment, al·legació o reclamació, s’entén definitivament aprovada, en els termes de l’article 102) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, es procedeix a la seva publicació integra al Botlletí Oficial de les Illes Balears, als efectes de la seva entrada en vigor.

“ORDENANÇA MUNICIPAL DEL SERVEI DE RECOLLIDA I TRANSPORT DE RESIDUS SÒLIDS URBANS I NETEJA DE LA VIA PÚBLICA AL TERME MUNICIPAL DE FORMENTERA

CAPÍTOL 1. DISPOSICIONS GENERALS

Article 1.- Objecte i àmbit d’aplicació

La present ordenança té per objecte regular, dins de l’esfera de la competència municipal, l’activitat de neteja de la via pública i les condicions en les quals el Consell Insular de Formentera (des d’ara Consell Insular) prestarà el servei de recollida de residus urbans així com les condicions en què els usuaris utilitzaran aquest servei. Tenen la condició d’usuaris als efectes de prestació del servei totes aquelles persones físiques amb domicili en el municipi de Formentera i totes les persones físiques o jurídiques titulars de qualsevol tipus d’habitatge, establiment professional, comercial, industrial o de serveis ubicat al terme municipal.

En els supòsits no regulats a aquesta Ordenança, però que per les seves característiques o circumstàncies poguessin estar compresos en el seu àmbit d’aplicació, se’ls aplicarà per analogia les normes de l’Ordenança que tinguin semblança amb el cas contemplat, excepte pel que fa al règim d’infraccions i sancions.

Article 2.- Denúncia

La denúncia per l’incompliment de la present ordenança podrà realitzar-se mitjançant comunicació a la Policia Local, mitjançant comunicació dirigida al Consell Insular a través d’un escrit presentat en el registre general d’entrada o a través del servei telefònic d’atenció al ciutadà tant del Consell Insular com de la companyia concessionària.

Article 3.- Residus gestionats per l’administració municipal

Els residus objecte de recollida per part del Consell Insular són els següents:

a) Residus urbans domiciliaris bàsics: son roba, olis de cuina, les fraccions d’envasos, vidre paper/cartró i resta, generades als domicilis particulars, mercats municipals, fires i mercats ambulants, comerços, oficines i serveis, així com tots aquells que no tinguin la qualificació de perillosos i que per la seva naturalesa o composició puguin assimilar-se als produïts als anteriors espais o activitats.

b) Les restes de poda i jardineria.

c) Els animals de companyia morts.

d) Els mobles i estris voluminosos dels quals els ciutadans vulguin desfer-se fins un volum de 2 m3.

e) Les restes d’obra procedents de petites reparacions domiciliàries.

f) Els residus perillosos d’origen domèstic.

 

Article 4.- Serveis prestats pel Consell Insular

1- El servei prestat obligatòriament per l’administració municipal comprèn les següents operacions:

a) Recollida selectiva dels residus i buidatges en els vehicles habilitats.

b) Recollida domiciliària de voluminosos

c) Devolució a la seva ubicació originària, si pertoca, dels elements de contenció una vegada aquestos hagin estat buidats dels residus.

d) Transport i descàrrega dels residus a l’Estació de Transferència de Formentera o Deixalleria segons correspongui.

e) Neteja dels contenidors i el seu manteniment.

f) La recollida porta per porta de cartró comercial o d’altres tipus de residus.

Article 5.- Tributació pels serveis prestats

Els tributs exigibles pels serveis municipals es regularan per l’establert en les corresponents ordenances fiscals.

CAPÍTOL 2. SERVEI DE RECOLLIDA I TRANSPORT DE RESIDUS SÒLIDS URBANS

Article 6. Forma de recollida

Segons el tipus de residu, el Servei Municipal de recollida de residus urbans podrà adoptar les següents modalitats:

a) Recollida regular mitjançant contenidors instal·lats a la via pública.

b) Recollida regular mitjançant contenidors soterrats.

c) Recollida regular mitjançant poals o contenidors d’ús exclusiu per a determinats habitatges o establiments.

d) Recollida regular porta a porta en els llocs preestablerts.

e) Recollida en punts concertats amb la sol·licitud prèvia del productor.

f) Recollida mitjançant un punt net mòbil o a la deixalleria.

Article 7. Recollida selectiva de residus

Per poder realitzar la recollida selectiva domiciliària dels residus urbans, els seus posseïdors els hauran de separar de la següent manera:

a) Els residus de paper i cartó es dipositaran en els contenidors de color blau, degudament plegats reduint-ne al màxim el seu volum.

b) Els envasos de vidre es dipositaran sense taps, sense etiquetes i buits de contingut en els contenidors de color verd.

c) Els envasos lleugers de materials de plàstics, metàl·lics i envasos de cartó per begudes (brics i similars) es dipositaran als contenidors de color groc i en general tots els identificats amb el punt verd que apareix a continuació:

Ecoembes

d) Les restes d’olis vegetals (de cuina) es dipositaran en els contenidors de color taronja. Pel seu dipòsit l’oli haurà de dipositar-se a un recipient perfectament tancat de tamany no superior a 2 litres de volum.

e) La roba es dipositarà a l’interior de bosses tancades als contenidors destinats a l’efecte, al punt net mòbil o a la deixalleria.

f) La resta de residus es dipositarà dins d’una bossa tancada als contenidors destinats a aquesta recollida. Per reduir-ne el volum se seguiran fent campanyes i promovent ajudes per incrementar la producció del compost familiar.

Els contenidors habilitats per a la recollida selectiva quedaran exclusivament reservats per a la prestació d’aquest servei. Es prohibeix dipositar-hi residus diferents als assenyalats en cada cas.

Article 8.- Volums extraordinaris

Si un particular hagués de desfer-se de forma ocasional de residus urbans en quantitats extraordinàries, considerant-se com a tal els volums superiors a 2 m3, haurà de lliurar directament pels seus mitjans o a través d’una empresa els residus a la deixalleria o a la planta de transferència segons correspongui. El Consell Insular podrà passar el corresponent càrrec per l’eliminació o transformació dels residus.

Article 9.- Abandonament de residus

1- Es prohibeix l’abandonament de qualsevol tipus de residus, considerant-se com a tal la seva deposició en espais, formes i horaris diferents dels assenyalats a la present ordenança.

2- Els serveis municipals podran actuar d’ofici retirant els residus existents i imputant el seu cost als responsables, sense perjudici de la sanció que correspongui imposar-los ni de la reclamació de responsabilitats civils o penals.

Article 10.- Obligacions dels usuaris

1- Els residus es dipositaran de forma separada en els contenidors segons la seua naturalesa (envasos, paper/cartó, vidre, resta). La fracció resta o rebuig s’ha de dipositar als contenidors sempre dins bosses  tancades de manera que no produeixin abocaments de líquids ni males olors. En conseqüència, no es permet el dipòsit de residus en poals, caixes o similars.

2- Una vegada utilitzat el contenidor se n’ha de tancar la tapa.

3- S’estableix la prohibició de la modificació o trasllat dels contenidors de les seves àrees d’ocupació.

4- Es prohibeix el dipòsit de residus urbans líquids o susceptibles de liquar-se.

5- No es permet la manipulació de residus municipals a la via pública.

6- L’horari per al dipòsit de la “fracció resta” o rebuig serà comprès entre les 20:00 i les 23:00 hores tant en els nuclis urbans com en els habitatges situats en sol rústic.

Pel que fa l’horari de dipòsit de la “fracció de vidre”, serà de 8:00 hores a 23:00 hores. Per la resta de fraccions de recollida selectiva (envasos, paper, oli vegetal i roba) no es fixa horari de dipòsit als contenidors excepte per la recollida de paper i cartró comercial porta a porta.

Article 11.- Contenidors d’ús exclusiu i recollida porta a porta

1- L’administració local podrà exigir o autoritzar, amb una sol·licitud prèvia dels interessats, la utilització exclusiva de contenidors per part de determinats generadors singulars.

2- De la mateixa manera es podrà realitzar la recollida de paper i cartó comercial porta a porta pels comerços i establiments hotelers, de manera coordinada amb l’empresa concessionària. El paper cartró comercial s’haurà de dipositar a la porta de l’establiment o en el seu defecte a un punt fixat pel Consell Insular a la finalització de la jornada laboral. El cartró haurà d’estar plegat per reduir al màxim possible el seu volum i lligat per evitar que aquest s’escampi per l’acció del vent.

3-Nucli des Pujols:

En temporada alta s’establirà un sistema de recollida porta a porta (de les fraccions rebuig, envasos, vidre i paper) específic pels establiments de restauració, d’oci nocturn i espectacles dins de l’àmbit dels carrers peatonals de la Plaça Europa, l’Avinguda Miramar (nombres de l’1 al 56), els carrers Roca Plana, Espardell i Cartagena així com els passatges que els uneixen. L’horari de prestació del servei de recollida serà entre les 00:00 hores i les 7:00 hores.

La recollida es realitzarà segons el reglament que reguli aquest servei.

CAPÍTOL 3: RESIDUS ESPECÍFICS

Article 12.- Restes de poda i jardineria

1- Es prohibeix específicament dipositar restes de poda i jardineria als contenidors.

2- Les restes de poda i jardineria es dipositaran a la deixalleria quan no superin els 50 kg de pes, trossejades en tamany inferior a 1 metre de llargària.

3- Quan la quantitat de restes vegetals generats superi els 50 kg, el propietari o el seu responsable s’encarregarà del seu transport a la planta de transferència. En aquest cas el Consell Insular podrà cobrar el corresponent càrrec per l’eliminació o transformació dels residus.

4- Per tal reduir les restes de poda y jardineria el Consell Insular afavorirà l’us de les biotrituradores municipals mitjançant el seu préstec.

Article 13.- Animals domèstics morts

1- Els ciutadans que hagin de desfer-se d’animals domèstics morts podran fer-ho a través del servei de recollida municipal, que després de la sol·licitud, procedirà a la seva recollida i transport. Caldrà realitzar l’operació amb totes les mesures sanitàries i higièniques exigibles per les autoritats sanitàries competents.

2- Queda expressament exclosa de la gestió municipal la recollida i el transport de restes d’animals procedents d’explotacions agràries o d’aquells que tinguin la consideració de material específic de risc.

Article. 14. Mobles, electrodomèstics, aparells electrònics i altres estris domèstics voluminosos

1- Els particulars que vulguin desfer-se de mobles, electrodomèstics, aparells electrònics i altres estris domèstics voluminosos, podran sol·licitar la seva recollida domiciliària als serveis municipals a través del servei d’atenció telefònica gratuït habilitat a aquest efecte.

2- El servei de recollida concertada d’aquest tipus de residus es limitarà a volums no superiors a 2 m3 i es portarà a terme als portals dels habitatges sempre i quan estigui garantit l’accés amb mitjans mecànics.

3- Altres residus perillosos domèstics generats en petites quantitats com ara bateries, piles usades, tòners, radiografies, fluorescents, aerosols, envasos de pintures o vernissos, aiguarràs, etc. hauran de ser transportats per cada productor particular a la Deixalleria o al punt net mòbil municipal.

4- Amb caràcter general els establiments comercials i de servei hauran de gestionar aquest tipus de residus a través d’un gestor autoritzat.

5- Els olis vegetals de cuina d’origen domiciliari s’hauran de dipositar als contenidors destinats en aquest efecte. Les restes d’oli vegetal procedent dels negocis de restauració hauran de gestionar-los a través d’un gestor autoritzat.

Article 15. Restes d’obra procedents de petites reparacions domiciliàries

Les restes de runes i enderrocs procedents de petites obres domiciliàries només podran ser dipositades als contenidors específics de la deixalleria sempre que no superin els 50/kg dia. En el cas de superar aquestes quantitats s’hauran de dur a l’àrea de tractament de residus des Cap de Barberia o al punt habilitat en aquest efecte.

Es prohibeix específicament dipositar els residus de construcció i demolició als contenidors.

Article 16. Embarcacions i elements nàutics flotants abandonats

Les embarcacions i elements nàutics abandonats fora del domini públic marítim es consideraran abandonades en els següents supòsits:

1.- Quan presentin indicis que raonablement facin pensar en el seu possible estat d’abandonament. Als efectes anteriors, s’entendran abandonades les embarcacions o elements nàutics que una vegada identificats amb un adhesiu, romanguin més d’un mes sense mourer-se del lloc.

2.- Quan presentin desperfectes que impedeixen el seu ús o no estiguin identificats amb el nom i la matrícula.

En aquests casos, el Consell Insular procedirà a la retirada d’ofici de les embarcacions o elements nàutics i al seu emmagatzematge a un dipòsit municipal.

Una vegada retirada l’embarcació o element nàutic, es procedirà a comprovar si és possible la identificació de la persona titular. En el supòsit de no ser possible per no tenir nom i matrícula, s’informarà a la població mitjançant anunci al taulell d’anuncis del Consell Insular per un període de 15 dies. Transcorregut el període d’exposició pública, sense que ningú reclami la seva propietat, esdevindrà residu, d’acord amb la Llei 22/2011, de 28 de julio, de residus i sols contaminats.

Si fos possible la identificació del titular se’l notificarà perquè en el termini de quinze dies retiri l’embarcació o element nàutic del dipòsit, amb l'advertència que en cas de no fer-ho, es procedirà al seu tractament com a residu urbà, i s'obrirà el corresponent expedient sancionador.

D’acord amb la Llei 22/2011, de residus i sols contaminats i l’Ordre MAM 304/2002, de 8 de febrer, per la qual es publiquen les operacions de valorització i eliminació de residus i la llista europea de residus, en cas de contenir líquids i/o altres components perillosos, l’embarcació o element nàutic tindrà la consideració de residu perillós i per tant el Consell Insular denunciarà el fet davant la Conselleria de Medi Ambient del Govern de les Illes Balears, competent en aquest cas per a d'instrucció del corresponent expedient sancionador. Una vegada considerada l’embarcació o l’element nàutic com a residu, el Consell Insular procedirà mitjançant contractació dels gestors de residus adients a la seva descontaminació, si escau, i desballestament d’acord amb la normativa vigent, especialment la de residus perillosos, costos que podrà repercutir al propietari de la mateixa.

Es durà un registre dels elements nàutics i de les embarcacions retirades.

En els casos que existeixi perill per les persones o el medi ambient, el Consell Insular podrà prendre les mesures cautelars que cregui oportunes per tal evitar aquest risc. En aquests casos no serà necessari complir amb els terminis establerts.

CAPÍTOL 4: PRODUCTORS DE RESIDUS PERILLOSOS I SINGULARS

Article 17.

Els residus perillosos son els que presenten una o més característiques de les següents : explosiu, oxidant, fàcilment inflamable, inflamable, irritant, nociu, tòxic, cancerigen, corrosiu, infecciós, tòxic per la reproducció, mutagènic, ecotòxic, etc, o els recipients que els hagin contingut els quals venen enumerats a l’annex 2 de l’Ordre MAM/304/2002, de 8 de febrer, pel que es publiquen les operacions de valorització i eliminació de residus i la llista europea de residus o a la normativa d’aplicació vigent.

Els productors d’aquests residus estan obligats a comunicar al Servei de Residus del Govern de les Illes Balears que son productors de residus perillosos i lliurar-los a un gestor autoritzat.

En el cas de detectar-se l’incompliment d’aquesta obligació, el Consell Insular d’ofici denunciarà l’infractor i ho comunicarà al Servei de Residus per tal procedeixi a la incoació del corresponent expedient sancionador.

Pel que fa als establiments que generin residus comercials o industrials fruit de la seva activitat com ara olis vegetals de restaurants, palets, mobiliari vell (voluminosos en general), restes de ferralla, embalatges industrials, vidre pla, pots i restes de pintura, capses de plàstic, etc, o en volums superiors als 50 kg o a 2 m3 estaran obligats a gestionar-los pels seus propis mitjans, a través d’un gestor autoritzat o un Sistema Integrat de Gestió, segons la normativa ambiental d’aplicació.

CAPÍTOL 5. NETEJA DE LA VIA PÚBLICA

Article 18.- Vies públiques

La neteja de la xarxa viària pública (carrers, voreres, places, zones verdes, passeigs, etc.) i la recollida dels residus procedents d’aquesta via pública serà realitzada pel Servei de Neteja amb la freqüència contemplada en el Plec de Condicions. A l’efecte de prestació del servei s’establiran dues temporades:

- Temporada alta (TA): compren de l’1 de maig al 31 d’octubre.

- Temporada baixa (TB): compren de l’1 de novembre al 30 d’abril.

Article 19.- Utilització de papereres

1- Es prohibeix tirar a la via pública qualsevol tipus de residus (papers, envasos, llosques de cigarret, xiclets, etc.) que s’han de dipositar a les papereres instal·lades amb aquesta finalitat.

2- Queda prohibit tirar la bossa de fems dins papereres, tal acte incívic serà sancionat.

Article 20.- Prohibicions específiques

1- Es prohibeix realitzar qualsevol operació que pugui embrutar les vies públiques i de forma especial el rentat i la neteja de vehicles. També restarà prohibit l’abocament a la calçada o a les voreres d’aigua procedent d’aparells de refrigeració.

2- No es permeten les pintades o grafits a la via pública ni la col·locació de cartells o pancartes sense autorització administrativa.

3- No es permet espolsar robes o catifes a la via pública des de finestres, balcons o terrasses.

4- La neteja dels expositors, portes, tendals, etc, dels establiments comercials es durà a terme de tal manera que després quedi neta la via pública. Aquestes operacions s’hauran de realitzar des de l’hora d’obertura dels comerços fins a les onze del matí.

5- La rascada de les façanes per al seu repintat, haurà de comptar obligatòriament amb autorització municipal i realitzar-se amb les mesures prescrites i sempre amb les proteccions adequades per evitar la caiguda de pols o restes sobre les voreres o vies públiques.

6-Es prohibeix específicament fermar ciclos o altres elements anàlegs al mobiliari urbà. Quan hagi indicis de que esta abandonat s’identificarà el ciclo mitjançant una aferratina. Si trascorreguts 5 dies des de la identificació ningú el retira es considerarà un residu i es procedirà a la seva eliminació.

Article 21.- Vehicles transportistes

Els conductors dels vehicles que transportin terres, runes, matèries que amollin pols, formigó o qualsevol altra matèria que pugui embrutar la via pública hauran de prendre totes les mesures necessàries per evitar-ho. Abans de sortir de les obres es faran nets els baixos i les rodes dels vehicles.

Article 22.- Comerços i altres establiments

1- Els titulars d’activitats comercials, bars, restaurants, quioscs, parades a la via pública, etc. estan obligats a mantenir net l’espai públic en el qual desenvolupen la seva activitat, així com les seves proximitats.

Article 23.- Animals de companyia

1- Com a mesura higiènica ineludible, les persones que tinguin cans i altres animals procuraran impedir que dipositin les seves dejeccions a la via pública. En cas de no poder evitar-ho, la persona que acompanyi l’animal estarà oblidada a fer-les netes. Seran responsables solidaris d’aquesta tasca l’amo de l’animal o la persona que en aquell moment acompanyi l’animal.

2- Els conductors d’animals o de vehicles de tracció animal també estaran obligats a netejar les dejeccions que puguin ser realitzades per l’animal damunt la calçada.

CAPÍTOL 6. DE LA SUBSTITUCIÓ DE LES BOSSES DE PLÀSTIC D’UN SOL ÚS PER BOSSES BIODEGRADABLES ALS COMERÇOS DE FORMENTERA.

Article 24.

Per tal assolir els objectius del Plan Nacional de Residuos pel que fa a la reducció de les bosses de plàstic comercial de distribució d’un sol ús, a partir de l’entrada en vigor de la present ordenança, cap establiment comercial podrà distribuir bosses de plàstic d’un sol ús destinades al transport i distribuïdes a la caixa. Serà obligatori emprar bosses biodegradables, de tela, de paper, de ràfia, o qualsevol altre material.

Les bosses biodegradables a que fa referència aquest article hauran de complir la norma UNE EN 13432 de AENOR, que fa referència als requisits que han de tenir els envasos i residus d’envasos per tal ser valoritzables mitjançant compostatge i biodegradació. No és permetrà per tant, l’ús de bosses “oxibiodegradables” ja que deixen residus que poden provocar citotoxicitat del sol.

Els establiments comercials hauran de cobrar un preu mínim de 10 cèntims d’euro (IVA inclòs) per cada bossa biodegradable a partir de l’1 de gener de 2014.

De manera transitòria i fins el 31 de desembre de 2013 els establiments d’alimentació hauran de cobrar un preu mínim de 5 cèntims d’euro i a partir d’aquesta data un preu mínim de 10 cèntims d’euro ambdós IVA inclòs.

CAPÍTOL 7. INFRACCIONS I RÈGIM SANCIONADOR

Article 25. Competència

L’òrgan competent per iniciar i resoldre el procediment sancionador serà el President del Consell Insular de Formentera.

Article 26. Procediment sancionador

El procediment sancionador es realitzarà de conformitat amb el procediment establert al Decret 14/1994, de 10 de febrer, sobre procediment sancionador d'aplicació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Les infraccions tipificades a la present ordenança seran sancionades segons la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados, i podran aplicar-se de forma independent o conjunta.

Article 27.- Tipificació d’infraccions

Les infraccions a la present ordenança es classificaran en:

1- Lleus:

a) L’abandonament, abocament o eliminació incontrolada d’un tipus concret de residus afectat per la present ordenança, sense que s’hagin produït danys o deteriorament del medi ambient o s’hagi posat en perill greu la salut de les persones.

b) No disposar d’un gestor autoritzat de residus no perillosos en els supòsits prevists a la present ordenança.

c) No dipositar els residus als horaris establerts.

d) En el cas de la recollida porta a porta al nucli des Pujols, l’incompliment de les obligacions que s’assenyalen en el reglament que ho regula.

e) La gratuïtat o el cobrament de les bosses biodegradables a preus inferiors als establerts a la present ordenança.

f) No reciclar les fraccions de vidre, paper, envasos, olis vegetals, residus d’aparells electrònics i elèctrics, etc, pels quals el Consell Insular té contenidors on dipositar-los.

g) Dipositar als contenidors de recollida selectiva residus diferents als quals esta destinat.

h) Qualsevol altra infracció que no estigui tipificada com a greu ni molt greu a la present ordenança.

2- Greus:

a) L’abandonament, abocament o eliminació incontrolada de més d’un tipus de residus afectat per la present ordenança, sense que s’hagin produït danys o deteriorament del medi ambient o s’hagi posat en perill greu la salut de les persones.

b) L’obstrucció a l’activitat inspectora o de control de les administracions públiques.

c) El lliurament, venda o cessió de residus no perillosos a persones físiques o jurídiques diferents a les assenyalades a la present norma, així com la seva acceptació en altres condicions a les estipulades per la normativa aplicable.

d) La venda i ús de bosses de plàstic d’un sol ús als comerços destinades al transport de mercaderies i distribuïdes a la caixa.

e) el vessament, dipòsit o eliminació de residus perillosos domiciliaris fora de les formes previstes a la present ordenança.

f) La reincidència en faltes lleus.

3- Molt greus:

a) La reincidència en faltes greus.

Article 28.- Import de les sancions

a) Les infraccions lleus se sancionaran amb la quantia de: fins a 750 euros.

b) Les infraccions greus se sancionaran amb la quantia de: fins a 1.500 euros.

c) Les infraccions molt greus se sancionaran amb la quantia de: fins a 3.000 euros.

Article 29.- Graduació de les sancions

Les sancions es graduaran de conformitat amb els següents criteris:

a) circumstàncies del responsable

b) reiteració.

c) participació.

d) benefici obtingut.

e) el volum de residus abandonat i la seva tipologia.

Article 30.- Adopció de mesures provisionals

Quan s’hagi iniciat un procediment sancionador, el Consell Insular podrà adoptar i exigir alguna o algunes de les següents mesures provisionals:

a) mesures de correcció, seguretat o control que impedeixin la continuïtat en la producció del dany.

b) Precinte d’aparells, equips o vehicles.

c) Clausura temporal, parcial o total dels establiments.

d) Suspensió temporal de l’autorització per a l’exercici de l’activitat per l’empresa infractora.

Article 31.- Obligació de reposició, multes coercitives i execució subsidiària

1- Sense perjudici de la sanció que s’imposi, els infractors estaran obligats a la reposició o restauració de les coses al seu estat anterior a la infracció comesa, en la forma i condicions fixades per l’autoritat municipal.

2- En el supòsit que els infractors no actuessin de conformitat amb el que es disposa a l’apartat anterior, l’autoritat competent podrà acordar la imposició de multes coercitives una vegada hagin transcorregut els terminis assenyalats al requeriment corresponent.

3- Quan el Consell Insular ho consideri pertinent podrà procedir a l’execució subsidiària per compte de l’infractor, fent trasllat dels costos a la persona denunciada.

Disposició transitòria primera:

Com a mesura transitòria els establiments que no siguin d’alimentació podran emprar les bosses de plàstic d’un sol ús destinades a transport fins el 31 de desembre de 2013. A partir d’aquesta data serà obligatori l’ús de les bosses definides a l'article 24.

La present Ordenança entrarà en vigor amb la publicació íntegra al BOIB, continuant la seva vigència en exercicis successius en tant no s’acordi la seva modificació

La qual cosa es fa pública per coneixement general.

 

Formentera, 17 de juliol de 2013

 

El President,

Jaume Ferrer Ribas