Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 14302
Aprovació definitiva de la constitució del servei públic de recollida "porta a porta" de residus comercials d'establiments de restauració i espectacles d'oci nocturn del nucli urbà des Pujols i aprovació definitiva del reglament d'ús del servei de recollida "porta a porta" dels residus comercials als carrers per als vianants del nucli des Pujols

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell Insular de Formentera, a la sessió ordinària celebrada  22 de març de 2013, es va aprovar inicialment la Constitució del servei públic de recollida “porta a porta” de residus comercials d’establiments de restauració i espectacles d’oci nocturn de nucli urbà des Pujols i el Reglament d’ús del servei de recollida “porta a porta” dels residus comercials als carrers per als vianants del nucli des Pujols, Formentera, i es va publicar  al BOIB núm. 56 de 27 d’abril de 2013.

Finalitzat el període d’exposició pública, havent-se  donat audiència als possibles interessats, i tenint en compte que no s’ha presentat cap suggeriment, al·legació o reclamació, s’entén definitivament aprovat, en els termes de l’article 102) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, es procedeix a la seva publicació integra al Bolletí Oficial de les Illes Balears, als efectes de la seva entrada en vigor.

“Annex I. REGLAMENT D’US DEL SERVEI DE RECOLLIDA PORTA A PORTA DELS RESIDUS COMERCIALS ALS CARRERS PER ALS VIANANTS DEL NUCLI DES PUJOLS.

ARTICLE 1.- OBJECTE

El present Reglament té per objecte regular el servei de recollida de residus comercials als carrers per als vianants del nucli urbà des Pujols, amb el sistema porta a porta de les diferents fraccions, segons estableix l’article 12.5.2 de la llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus.

ARTICLE 2.- DEFINICIONS

Recollida porta a porta: El sistema de recollida porta a porta (PaP) consisteix en la recollida de les fraccions de residus segregades i recollides en origen. Les diverses fraccions es recullen directament en el punt de generació d’acord amb la freqüència i el calendari preestablert, i sobre el que s’ha de poder efectuar un control i seguiment.

Residus comercials: aquells residus generats per l’activitat pròpia del comerç, majorista i minorista dels serveis de restauració i bars, de les oficines i dels mercats, així com de la resta del sector serveis.

Establiments que s’adhereixen al sistema: establiments als carrers per als vianants, recollits als punts 6.2 i 6.3 de l’ordenança fiscal de la taxa pel servei de recollida i transport de residus sòlids urbans en el terme municipal de Formentera, publicada al BOIB núm. 169 de 15-11-2012, i en les successives modificacions.

ARTICLE 3.- MODALITAT DE PRESTACIÓ DEL SERVEI

El servei es prestarà en la modalitat de gestió indirecta.

ARTICLE 4.- DESCRIPCIÓ DEL SERVEI

Fase d’implantació 

El servei començarà en data 1 de juny i finalitzarà el 30 de setembre (121 dies en horari nocturn). A la resta de l’any la generació de residus no justifica la prestació d’aquest servei durant tot l’any i per tant s’hauran de dipositar els fems als punts de recollida ubicats al mateix nucli que l’establiment consideri oportú. Aquest calendari podrà ser susceptible de modificació en funció de les necessitats.

Àmbit geogràfic d’aplicació

El servei de recollida porta a porta serà d’aplicació als carrers per als vianants del nucli urbà dels Pujols. Concretament la Plaça Europa, l’Avinguda Miramar (nombres de l’1 al 56), els carrers Roca Plana, Espardell, de la Mar i Cartagena així com els passatges que els uneixen.

Descripció de la solució proposada

El servei general de recollida i transport dels residus comercials generats a establiments de restauració i d’espectacles, implica: 

- Recollida i transport de residus d’establiments comercials situats dins els carrers per als vianants del nucli urbà des Pujols al punt que es determini pròxim al nucli, per posteriorment traslladar-lo a la planta de transferència de residus.

- Seguiment i control de la recollida en els termes previstos al corresponent marc normatiu de referència, encara per desenvolupar en el moment que es redacta el present informe.

- Neteja i recollida de l’àrea on es realitza la recollida en origen.

El servei de recollida de residus comercials PaP, s’ha de realitzar directament a l’establiment en les condicions que es determinaran pels SS.TT. de l’Àrea de Medi Ambient, segons les necessitats concretes de cada cas.

La recollida es realitzarà amb un vehicle adaptat a la morfologia dels carrers per als vianants des Pujols i de petites dimensions. S’estima que haurà de disposar d’una capacitat de 2m3, per realitzar el servei de forma correcta. La càrrega haurà de ser posterior i mecànica per evitar que l’operari hagi d’aixecar un pes excessiu.

Una vegada recollit s’haurà de gestionar amb el servei de recollida tradicional, per tal que els residus que es recullen del nucli des Pujols siguin transportats per l’empresa concessionària del servei de recollida de residus i neteja viària a la planta de transferència amb la resta de residus recollits als punts d’abocament. Es determinen, inicialment, les illes ubicades a la ronda de circumval·lació des Pujols, com a punt on dipositar temporalment els residus recollits previ transport a la planta de transferència.

Per tal d’identificar les galledes de cada establiment inclòs al sistema PaP, s’han de repartir adhesius per identificar les diferents fraccions i la persona titular de cadascuna de les galledes.

Descripció de les galledes que hauran d’aportar els establiments per realitzar el servei.

Tipus de galleda.

Es preveu la recollida de les diferents fraccions en galledes. Per facilitar el servei es recomana una galleda de 80, 120 o 240l, malgrat que en funció de la tipologia de cada local i de la quantitats de residus produïts de les diferents fraccions aquesta es podrà modificar. Es subministraran adhesius per identificar a qui pertany cadascuna de les mateixes. La recollida es realitzarà directament a la galleda, quedant explícitament prohibit per raons de seguretat i higiene deixar les bosses de fems a la via pública.

Ubicació de les galledes.

Com a criteri general les galledes per la recollida comercial de rebuig s’ubicaran davant els establiments adherits al PaP. La ubicació concreta es podrà adaptar en cada cas segons la tipologia del carrer o les possibilitats d’espais annexos, on la recollida sigui més accessible i produeixi un menor impacte visual.

Imatge de les galledes

S’hauran de dissenyar i encarregar el nombre d’adhesius suficients. Els adhesius seran de caràcter informatiu sobre la persona titular (preferentment amb núm. associat), i el tipus de fracció.

Neteja i manteniment de les galledes

Es important que els contenidors destinats a la recollida de les diferents fraccions es rentin i desinfectin periòdicament, el responsable del manteniment de la mateixa serà l’establiment. En cas que les galledes no estiguin en correcte estat de conservació, neteja, i identificades no es retiraran per part del servei.

El procés de neteja interior i exterior de les galledes ha d’assegurar un rentat exhaustiu d’aquests i la retirada d’incrustacions i taques.

El procés de neteja exterior i interior de les galledes, es realitzarà a espais i horaris que no generin molèsties als transeünts, i en cap cas a la via pública.

Freqüència i horari de recollida.

El servei es realitzarà únicament en horari nocturn:

- Temporada de recollida: Comprèn des de l’1 de juny al 30 de setembre. (121 dies).

El servei de recollida s’iniciarà a les 24 hores fins la finalització del buidatge de tots els contenidors prevista per les 6:30 del matí i trasllat al  punt de recollida pel seu posterior transport fins a la planta de transferència.

D’acord amb la temporada, i en funció de les necessitats aquest horari i freqüència podrà sofrir modificacions per garantir un estat de neteja òptim.

Itineraris de recollida.

Els itineraris cobriran la totalitat dels carrers per als vianants dels Pujols. Es realitzaran diferents recorreguts tenint en compte l’horari de tancament dels establiments, i els horaris previsibles de botar els fems, a fi d’intentar deixar el mínim temps possible les galledes al carrer.

Material i personal necessaris

Per realitzar de forma satisfactòria el servei es considera necessària la disponibilitat d’un vehicle recol·lector de petites dimensions, haurà de ser mono operat i per mitjans mecànics.

ARTICLE 5.- DERECHOS Y DEBERES DE LOS USUARIOS

Correspon al Consell Insular de Formentera facilitar els instruments necessaris per realitzar la recollida porta a porta als establiments comercials indicats.

Correspon al Consell Insular de Formentera subministrar els adhesius necessaris per identificar les galledes dels usuaris, que seran d’ús exclusiu i intransferible entre establiments.

Correspon als establiments comercials adherits al sistema realitzar la separació en origen de les fraccions de rebuig, vidre i envasos, i dipositar-les dins les galledes identificades a la via pública els dies i horaris establerts.

Correspon als establiments deixar les diferents fraccions en galledes tancades i a la vegada en bosses tancades, inclús per la fracció del vidre.

Correspon a l’establiment a mantenir en perfecte estat de conservació i neteja les galledes ubicades a la via pública.

ARTICLE 6.- OPERACIONS DE TRACTAMENT

Correspon al Consell Insular de Formentera, pels mitjans directes o empresa contractada el tractament dels residus comercials.

El mecanisme de recollida transportarà els residus als punts de recollida establerts, per tal que l’empresa concessionària del servei de recollida de RSU els transporti a la planta de transferència.

DISPOSICIÓ FINAL. - ENTRADA EN VIGOR

Per l’entrada en vigor d’aquest Reglament, s’estarà al disposat a l’article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.”

El present Reglament entrarà en vigor amb la publicació íntegra al BOIB, continuant la seva vigència en exercicis successius en tant no s’acordi la seva modificació

La qual cosa es fa pública per coneixement general.

 

Formentera, 17 de juliol de 2013

 

El President,

Jaume Ferrer Ribas