Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 14301
Aprovació definitiva de modificació del reglament d'ús del Centre Antoni Tur "Gabrielet"

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell Insular de Formentera, en sessió ordinària celebrada el 28 de juny de 2013, aprovà definitivament la modificació del Reglament d’ús del centre Antoni Tur “Gabrielet”.

Considerant-se aprovat definitivament de conformitat amb l’article 102.d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, es publica text íntegre refòs tal i com disposa l’article 103.1) de l’esmentada llei, als efectes de la seva entrada en vigor.

(...)

REGLAMENT D’ÚS DEL CENTRE ANTONI TUR “GABRIELET”

Preàmbul

TÍTOL I. DE L’ORGANITZACIÓ

Capítol I. Règim general

Capítol II. Atribucions del CIF

Capítol III. Personal del centre

TÍTOL II. DEL FUNCIONAMENT DEL CENTRE

Capítol I. Règim general

Capítol II. De les instal·lacions del centre

TÍTOL III. DELS DRETS I DE LES OBLIGACIONS DELS USUARIS

TÍTOL IV. RÈGIM DISCIPLINARI I SANCIONADOR

Disposició final

PREÀMBUL

El conjunt de normes reunides en aquest Reglament té com a finalitat regular el funcionament i l’ús del Centre Antoni Tur “Gabrielet”, ubicat al terme municipal de Formentera.

Qualsevol persona, entitat, col·lectiu o grup que vulgui fer ús del seu espai haurà de complir, de manera obligatòria, tot el que s’estableixi en aquest Reglament

Aquest document estarà permanentment a disposició de qualsevol persona interessada, tant en el mateix centre com a la pàgina web del Consell Insular de Formentera (d’ara endavant, CIF).

 

TÍTOL I.
DE L'ORGANITZACIÓ

CAPÍTOL I.
RÈGIM GENERAL

Article 1r Objecte

L’objecte d’aquest Reglament és regular les condicions d’ús del Centre Antoni Tur “Gabrielet”. Aquest espai constitueix un bé de domini públic municipal dividit en dos àrees:

  1. El mercat pagès, destinat principalment a la venda de productes agraris, d’origen animal i pesquers de Formentera, així com al desenvolupament d’activitats de formació, difusió, investigació i exposició relacionades amb la matèria.

  2. L’àrea d’artesania, que té per finalitats principals exposar, investigar i difondre l’artesania desenvolupada a Formentera, amb especial atenció a la de tipus tradicional, així com oferir formació relacionada amb la matèria.

 

CAPÍTOL II.
ATRIBUCIONS DEL CIF

Article 2n De la gestió del centre

El CIF pot adoptar qualsevol de les fórmules admeses legalment per a la gestió del servei públic del centre, d'acord amb les necessitats municipals. En qualsevol cas, la regulació del Centre Antoni Tur “Gabrielet” és competència del  CIF, segons l’article 70 de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears, sense perjudici de les facultats que més endavant es reconeixen a favor dels titulars de les autoritzacions, els quals han de col·laborar en la bona marxa i l'organització del mercat, com també en les altres tasques que aquest reglament reconeix a favor seu.

Article 3r Òrgan competent

L’Àrea competent en la matèria assumirà la representació del CIF, així com la potestat inspectora i sancionadora. També serà l’encarregada de comunicar a la direcció del centre les resolucions i les instruccions adoptades pel Consell, així com vetllar pel seu compliment.

 

CAPÍTOL III.
PERSONAL DEL CENTRE

Article 4t De la direcció del centre i les seues funcions

Des de l’Àrea competent en la matèria es designarà una persona, funcionària del Consell Insular de Formentera, perquè assumeixi la direcció del centre.

La direcció constituirà l’autoritat representativa del CIF en el centre, i les seues funcions seran, entre altres, les següents:

a. Transmetre a l’àrea corresponent les propostes, queixes i denúncies formulades pels usuaris a fi que siguin resoltes per l’òrgan competent. Aquestes observacions i propostes també es podran tramitar directament al Registre General del CIF, mitjançant instància degudament emplenada.

b. Complir i fer complir les prescripcions d’aquest Reglament, així com les ordenances i els acords de la corporació relacionats amb la matèria.

c. Dirigir el personal del centre.

d. Facilitar la tasca inspectora en el centre.

e. Vetllar pel bon estat de neteja, manteniment i vigilància de l'edifici i de les instal·lacions.

f. Vetllar perquè dins el centre no s’exerceixi la venda ambulant.

h. Fer complir totes les comeses que resultin de l’aplicació d'aquest Reglament.

Article 5è Del personal

El CIF dotarà el centre del personal necessari per realitzar les tasques de vigilància, neteja, manteniment, eliminació de residus i altres activitats necessàries per donar compliment al present Reglament.

Les obligacions principals del personal són les següents:

  1. Portar en perfecte estat de neteja l'uniforme que es determini.
  2. Començar a prestar el servei amb estricta puntualitat.
  3. Comunicar a la direcció totes les deficiències que observin en el servei i els esdeveniments que pertorbin la marxa normal de l'activitat.
  4. Vigilar i adoptar les mesures que creguin necessàries perquè totes les dependències del centre es trobin en perfecte estat de neteja i manteniment.

 

TÍTOL II.
DEL FUNCIONAMENT DEL CENTRE

CAPÍTOL I.
RÈGIM GENERAL

Article 6è. Fulls de reclamació

A la Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) i en el mateix centre es disposarà de fulls de reclamació perquè els visitants puguin formular per escrit les peticions i reclamacions que considerin convenients. Aquests fulls, degudament emplenades, tendran caràcter de denúncia davant l’òrgan sancionador.

Article 7è. Horari

L'horari d'obertura del centre serà de 8 a 14 h.

L’Àrea d’artesania romandrà oberta al públic de dilluns a divendres d’11 a 14 h. El mercat pagès, s’obrirà al públic dimarts, dijous i dissabtes de 9 a 13h ampliable o reductible segons necessitats.

Anualment, el CIF ha d’adoptar la resolució municipal que estableixi el calendari d'obertura i d'horaris del Centre que especificarà de manera detallada el règim de funcionament els dies normals, vigílies de festius, temporada d'estiu, etc. Aquesta resolució s’ha d’emetre abans del 31 de desembre de cada any i s'anunciarà públicament al lloc habilitat a l'efecte al centre.

Els horaris que s'estableixin són susceptibles de modificació, per necessitats dels serveis i en funció de les activitats, mitjançant resolució de la Presidència de la Corporació. La resolució s'ha d’exposar amb un mínim de deu dies d'antelació a la seva execució al lloc habilitat a l'efecte al centre.

Article 8è. Objectes en zones de pas

No és permès emmagatzemar o dipositar elements a les zones de pas que en destorbi la circulació en aquests espais.

Article 9è. Residus

Si per raons accidentals o d'altre tipus, cauen a terra productes, envasos o altres element, els usuaris s’hauran d’encarregar de recollir i netejar l’espai.

Els residus s’hauran de classificar correctament i es dipositaran en els contenidors que els correspongui. S’anirà en compte a l’hora de dipositar els materials dins els contenidors, per tal d'evitar brutícia a terra i males olors.

Article 10è. Retolació

El CIF promourà l’ús del català com a llengua vehicular del centre. En aquest sentit,  el Servei d’Assessorament Lingüístic oferirà el suport necessari perquè la retolació dels cartells explicatius amb els noms dels productes, descripcions i llistats de preus estiguin escrits correctament en català.

 

CAPÍTOL II.
DE LES INSTAL·LACIONS DEL CENTRE

Article 11è. Espais

L'edifici del centre compta amb els següents espais:

- L’espai del mercat pagès, ubicat a la part esquerra del centre: 76,26 m2.

- L’espai de l’àrea d’artesania, ubicat a la part dreta del centre: 76,26 m2.

- Una sala polivalent: 17,60 m2.

- Serveis: 15,85 m2

- Porxos: 36,70 m2

- Pati interior: 53,82 m2

- Pati: 74,50 m2

- Jardinera de fonoll: 12,78 m2

Article 12è Instal·lacions

El centre disposa, a més,  de les següents instal·lacions:

- Il·luminació central.

- Il·luminació d'emergència.

- Il·luminació de vigilància.

- Sistema contra incendis.

- Portes per limitar l'accés en els horaris en què el centre estarà tancat.

- Il·luminació de passadissos amb fluorescents a sobre de les parades.

- Zones de pas.

La il·luminació d'emergència i el sistema contra incendis han de romandre operatius en tot moment. Els usuaris no estan autoritzats a manipular aquests elements pel seu compte.

 

TÍTOL III.
DELS DRETS I DE LES OBLIGACIONS DELS USUARIS DEL CENTRE

Article 13è. Drets dels usuaris

Correspon als usuaris el dret a utilitzar les instal·lacions i els materials necessaris per poder portar a terme la seva activitat en la forma establerta en aquest Reglament. El Consell els atorgarà la necessària protecció perquè puguin prestar degudament el servei.

Article 14è. Obligacions dels usuaris

Els usuaris del centre han de complir els preceptes d'aquest reglament i la normativa legal que afecti l'activitat que desenvolupin i també les instruccions que rebin de l'autoritat competent.

Els usuaris tenen, entre d’altres, les següents obligacions:

  1. Complir la normativa higienicosanitària vigent en tot moment.
  2. Complir el període d'obertura establert a l'horari fixat pel Consell.
  3. Abstenir-se de vendre i exposar productes per als quals no estan autoritzats.
  4. Respectar la neteja de les instal·lacions segons es determina en aquest reglament.
  5. Dipositar els residus generats al contenidor corresponent a la fracció residual de què es tracti, per tal de facilitar-ne la recollida selectiva.
  6. En cas de venda, disposar de l’autorització corresponent.

 

TÍTOL IV.
RÈGIM DISCIPLINARI I SANCIONADOR

Article 15è. Òrgan competent

Correspon la Presidència del CIF o al Conseller/a delegat/da, la potestat d'incoar tots els expedients sancionadors i sancionar les infraccions que es tipifiquen en aquest reglament.

Article 16è. Classificació de les infraccions

Les infraccions que puguin cometre els usuaris del centre a què es fa referència en aquest capítol es classifiquen en lleus, greus i molt greus.

1. Són infraccions lleus:

  1. El compliment defectuós de l'horari de venda al públic.
  2. L'incompliment de les normes relatives a l’ús de les instal·lacions del centre establertes al títol II d’aquest Reglament.
  3. La manipulació no autoritzada de les instal·lacions comuns del centre, sempre que aquesta no suposi risc per a les persones.
  4. Fumar en els espais no autoritzats de les instal·lacions del centre.
  5. En cas de venda, falta de col·laboració en la neteja de la parada.
  6. No tenir exposats els preus de venda dels productes.
  7. Qualsevol altre infracció no establerta en aquest Reglament que suposi un dany d’escassa entitat al centre i als seus usuaris.

2. Són infraccions greus:

  1. La negligència i/o la mala fe, de forma reiterada, en l'ús de les instal·lacions comuns del centre, de manera que aquestes pateixin deterioraments evitables.
  2. La manipulació no autoritzada de les instal·lacions comuns del mercat, si aquesta suposa risc per a les persones o per a les esmentades instal·lacions.
  3. L’insult a clients, altres usuaris i/o treballadors del centre.
  4. En cas de venda, no disposar de l’autorització corresponent.
  5. La venda i exposició de productes que els usuaris no estiguin autoritzats a vendre i exposar.
  6. La reincidència en la comissió de dos o més faltes lleus.

3. Són infraccions molt greus:

  1. La manipulació no autoritzada de les instal·lacions comuns del mercat, si com a conseqüència es produeixen accidents greus que afectin les persones o les esmentades instal·lacions.
  2. L'incompliment, per part de l’autoritzat, de la normativa higienicosanitària vigent.
  3. Les baralles amb clients, altres usuaris i/o treballadors del centre.
  4. La reincidència en la comissió de dos o més faltes greus.

S’entendrà per reincidència quan l’infractor hagi estat denunciat per dos o més faltes en un mateix any natural.

Article 17è. Sancions

Les infraccions administratives contemplades en aquest reglament seran sancionades de la següent manera:

1. Les infraccions lleus:

a) Advertiment.

b) Multa fins a 750,00 €.

2. Les infraccions greus :

a) Suspensió de la venda/ús fins a 10 dies.

b) Multa d'entre 750,01 € i 1.500,00 €.

3. Les infraccions molt greus:

a) Suspensió de la venda/ús fins a 30 dies.

b) Multa d'entre 1.500,01 € i 3.000,00 €.

c) Pèrdua de l’autorització, si escau.

Article 18è. Determinació de la sanció

1. Per determinar la sanció corresponent, CIF garantirà l'adequació deguda entre la gravetat del fet constitutiu de la infracció i la sanció aplicada, i es consideraran especialment, de forma conjunta o separada, els criteris següents:

a) Existència d'intencionalitat.

b) Natura dels perjudicis causats.

c) Reincidència per comissió de més d'una infracció de la mateixa naturalesa quan s'hagi declarat per resolució ferma.

d) Benefici derivat de l'activitat infractora.

2. En l'establiment de les sancions pecuniàries previstes en aquest reglament, el CIF s'assegurarà que la comissió de les infraccions no resulti més beneficiosa per a l'infractor que el compliment de les normes infringides.

Article 19è. Normativa d’aplicació

Les sancions establertes en aquest reglament s'imposaran d'acord amb el procediment previst, amb subjecció plena a les determinacions del títol IX de la Llei 30/1992, del 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i el Decret 14/1994, de 10 de febrer, reglament del procediment a seguir en l’exercici de la potestat sancionadora.

Article 20è. Prescripcions

Les infraccions lleus prescriuen als 3 mesos, les greus als 6 mesos i les molt greus als 12 mesos des de la seua comissió.

DISPOSICIO FINAL

Per l’entrada en vigor d’aquest Reglament, s’estarà al disposat en l’article 103 en relació amb l’article 113, de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal y de régimen local de las Islas Baleares, i romandrà vigent fins que es modifiqui i/o derogui expressament.

La qual cosa es fa públic per a general coneixement.

 

Formentera, 15 de juliol de 2013.

El President,
Jaume Ferrer Ribas