Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SÓLLER

Núm. 14260
Aprovació definitiva del Reglament de la Comissió Municipal de Patrimoni i Urbanisme de l'Ajuntament de Sóller

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord de Ple de data 2 d'abril de 2013, es va aprovar inicialment el reglament de la Comissió Municipal de Patrimoni i Urbanisme de l'Ajuntament de Sóller. Finalitzat el període d'exposició pública, i, atès que no s'han presentat al·legacions, s'aprova definitivament l'esmentat reglament i per aquest motiu, es publica el text íntegre de l’esmentat acord, que és el següent:

 

REGLAMENT DE LA COMISSIÓ MUNICIPAL DE PATRIMONI I URBANISME DE L'AJUNTAMENT DE SÓLLER

Article 1.

Constitució

L'Ajuntament de Sóller constitueix la Comissió Municipal de Patrimoni i Urbanisme com a òrgan consultiu integrat dins del Departament d'Activitats, Obres i Urbanisme, que exercirà les funcions d'informe i assessorament amb caràcter preceptiu i no vinculant a l'Ajuntament de Sóller en matèria de patrimoni i urbanisme.

Article 2.

Règim jurídic

A allò no establert al present Reglament serà d'aplicació el disposat al Capítol II, Títol II de la Llei 30/1992 de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Article 3.

Funcions

3.1. l'Objecte de la Comissió Municipal de Patrimoni i Urbanisme és l'emissió d'informe i assessorament en relació amb les obres i actuacions que s'executin sobre els béns protegits i altres elements integrants del Catàleg municipal de Patrimoni.

S'haurà d'examinar puntualment, cas per cas, i decidir la conveniència de les intervencions que es pretenguin.

Així mateix podrà:

a) Emetre informe i assessorar sobre obres i actuacions que s'executin a immobles anteriors a 1956 o situats als centres històrics.

b) Informar de manera favorable, desfavorable o condicionada, proposar incorporacions o baixes de béns al Catàleg, si les circumstàncies objectives, sempre d'ordre patrimonial, així ho requereixen.

c) Proposar el manteniment d'aquells valors que s'estimin rellevants de la façana dels edificis quan consideri que les solucions presentades no estiguin d'acord amb l'entorn o ambient urbà, o el distorsionin greument.

d) Recomanar solucions per a la millora de les condicions d'estètica urbana o d'habitabilitat que no suposin minva de l'aprofitament urbanístic.

e) Qualsevol altres competències relatives a matèries de Patrimoni o Urbanisme dins de l'àmbit municipal que s'estimin convenients per acord de la Junta de Govern.

3.2. La Comissió municipal de Patrimoni i Urbanisme tendrà per objecte, endemés, l'informe sobre els dubtes que se susciten en relació amb la interpretació de les normes urbanístiques del Pla General d'Ordenació Urbana del municipi de Sóller.

Per això, emetrà informe tècnic-jurídic sobre els assumptes els quals li siguin plantejats en el qual constaran les possibles alternatives d'interpretació i que serà elevat a la corporació municipal per que decideixi quina és la correcta, la qual s'incorporarà a partir d'aquí com a circular aclaridora de les Normes Urbanístiques del PGOU de Sóller.

Podrà proposar la unificació de criteris tècnics de general aplicació.

Quan les consultes de planejament formulades por qualsevol ciutadà o l'expedició de cèdules urbanístiques suposen l'aclariment d'aspectes contradictoris de les determinacions del planejament, la Comissió emetrà informe tècnic-jurídic que serà sotmès a l'òrgan municipal competent.

Article 4.

Composició

La composició de la Comissió municipal de Patrimoni i Urbanisme serà la següent:

President: El Batle de Sóller.

Vice-president: El Regidor d'Activitats, Obres i Urbanisme.

Vocals: Els vocals seran tècnics amb la qualificació tècnica adequada designats pel Batle atenint als següents criteris:

- Un tècnic amb titulació de llicenciatura en història o història de l'art.

- Al menys dos tècnics amb titulació d'arquitecte superior.

- Al menys un tècnic amb titulació de llicenciat en dret.

Membres convidats:

Igualment el President, atenint els assumptes a tractar a cada sessió de la comissió, podrà convidar a assistir a persones que, encara que careixin de relació o dependència municipal, tenguin una reconeguda qualificació, els quals tendran dret de veu però sense vot.

Secretari

Actuarà com a Secretari/a de la Comissió municipal de Patrimoni i Urbanisme la persona designada pel President a cada sessió, podent ser qualsevol funcionari, formi part de la citada Comissió o no, en aquest segon cas amb veu i sense vot.

Article 5.

Obligacions dels membres

5.1. En cas d'absència del President, serà substituït pel Vice-president. En el d'absència per malaltia i, en general, per qualsevol causa justificada, de la resta dels membres titulars de la Comissió seran substituïts pels suplents que es designin a la sessió corresponent en cas d'estimar-se necessari.

5.2. Als supòsits de substitució totes les funcions del President, inclòs el possible vot de qualitat, correspondran al Vice-president.

5.3. Tots els membres de la Comissió hauran de guardar el sigil necessari sobre les deliberacions que hi tinguin lloc.

Article 6.

Règim de sessions

6.1. Les sessions de la Comissió municipal de Patrimoni i Urbanisme se celebraran a la seu de l'Ajuntament.

6.2. A les sessions es promourà la presa de decisions per consens. Si aquest no es pogués donar, les decisions s'adoptaran per majoria simple. El President dirimirà amb vot de qualitat els empats a les votacions.

6.3. La Comissió funcionarà en règim de sessions ordinàries i extraordinàries. Les ordinàries tendran una periodicitat trimestral. Les extraordinàries seran convocades expressament amb tal caràcter pel President quan ho estimi oportú per raó d'urgència, per la transcendència dels assumptes a tractar o per la seva excessiva acumulació.

6.4. La convocatòria ordinària s'efectuarà amb dos dies d'antelació a la sessió per qui haguera complit les funcions de Secretari/a a la sessió immediatament anterior, per ordre del President així com la citació dels membres de la Comissió, fixant clarament el dia i l'hora de cada sessió. La convocatòria anirà acompanyada de l'ordre del dia assenyalat pel President, tenint en compte, en el seu cas les peticions dels altres membres de la Comissió formulades amb la suficient antelació.

6.5. Quan els vocals vulguin sotmetre a l'estudi de la Comissió assumptes que no hagin estat inclosos a l'ordre del dia, el President, amb la ratificació de la majoria dels membres presents, podrà incloure'ls a l'ordre del dia sempre que concorrin raons d'urgència o especial interès.

6.6. Es podran retirar assumptes inclosos a l'ordre del dia si es considera necessària una visita d'inspecció per part dels components de la Comissió o per personal del propi Ajuntament amb funcions d'inspecció.

6.7. La sessió es considerarà vàlidament constituïda amb la presència del President i de la meitat al menys dels seus membres amb veu i vot.

Article 7.

Actes

7.1. De cada sessió s'aixecarà acta per qui exerceixi les funcions de Secretari/a de la Comissió a la qual es relacionaran els assumptes tractats segons l'odre del dia i, succintament, el caràcter del pronunciament recaigut a cada assumpte. L'acta recollirà, igualment, de forma expressa, el compliment dels requisits legals per a la vàlida constitució i adopció dels acords.

7.2 Acompanyaran a l'acta, com a annexe, els informes de la Comissió sobre cada un dels assumptes tractats a l'ordre del dia, als quals es motivarà raonadament el sentit de cada proposta.

7.3. Tant l'acta com els informes seran signats pel President i qui hagi exercit la funció de Secretari/a de la Comissió.

Disposició final única

El present Reglament entrarà en vigor el mateix dia que se publiqui íntegrament al Butlletí Oficial de les Illes Balears, i hagin transcorregut els terminis establerts a l'article 70 en relació amb l'art. 65.2 de la Llei 7/85, de 2 de abril, reguladora de las bases de règim local.

 

Sóller, a vuit de juliol de 2013

El Batle,