Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR
Núm. 14006
Aprovació definitiva ordenances fiscals Ajuntament de Llucmajor.
Versió PDF
El Ple de l’Ajuntament, en sessió celebrada el 29 de maig de 2013, va adoptar entre d’altres, els següents acords:
1º Aprovar inicialment i, en el cas que no es produeixen al·legacions en el període d’informació pública, també definitivament, la modificació de l’ordenança fiscal reguladora del preu públic per la prestació del servei de guarderia infantil.
2º Aprovar inicialment i, en el cas que no es produeixen al·legacions en el període d’informació pública, també definitivament, la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per l’expedició de documents administratius.
Un cop publicat l’anunci en el BOIB, número 81 de data 06/06/2013, no s’ha formulat cap reclamació contra l’esmentat acord durant el termini d’exposició de 30 dies per la qual cosa l’acord d’aprovació es definitiu, i el text íntegre quedarà redactat així:
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE GUARDERIA INFANTIL
Article 1. Concepte
Conforme al que preveu l’article 127, en relació amb l’article 41, ambdós del Text refós de la Llei reguladora d’hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix el Preu públic per la prestació del servei de guarderia infantil, especificat en les tarifes contingudes en l’apartat 2 de l’article 3 següent, que es regularà per aquesta ordenança.
Article 2. Obligats al pagament
Esta obligats al pagament del preu públic regulat en aquesta ordenança les persones que sol·licitin la prestació del servei o, si no és així, els pares o tutors de l’infant beneficiari.
Article 3. Quantia
1. La quantia del preu públic regulat en aquesta ordenança serà la fixada per les tarifes contingudes en l’apartat següent.
2. Tarifes:
a) TARIFES ÚNIQUES (1):
Matrícula (anual): 40,00 €/usuari
Assegurança escolar (anual): 9,00 €/usuari
Material escolar (anual): 60,00 €/usuari
b) TARIFES MENSUALS:
De 7:30 a 13:00 hores i de 15:00 a 17:00 hores : 250,00 €/usuari/mes
De 7:30 a 17.00 hores : 300,00 €/usuari/mes
c) SERVEIS ESPORÀDICS:
Estada (2) de 13.00 a 15.00 hores: 3,00 €/usuari/dia
En els preus indicats no s’inclou el servei de menjador.
3. Els imports assenyalats en aquest article es veuran incrementats per l’import de l’IVA que, si escau, els sigui d’aplicació.
Article 4. Exempcions i bonificacions
1. Gaudiran d’exempció tributària aquells contribuents que hagin estat declarats pobres per precepte legal.
2. Les famílies nombroses segons la legislació vigent gaudiran d’una bonificació del 50 % de les tarifes contingudes en l’article 3.b.
3. Per a aquelles famílies que no tinguin la consideració legal de nombroses i tinguin dos o més fills a la guarderia municipal s’estableix una bonificació del 50 % de las tarifes contingudes en l’article 3.b del segon fill i següents.
4. Les bonificacions establertes en els paràgrafs 2 i 3 d’aquest article no seran acumulatives, per la qual cosa només es podrà gaudir d’una única bonificació.
5. Els serveis socials municipals estudiaran les peticions presentades per aquelles famílies amb menys recursos perquè tinguin una bonificació de fins al 50 % de les tarifes assenyalades en l’article 3.b.
6. Les famílies que tinguin un fill amb necessitats educatives especials o amb minusvalidesa igual o superior al 33 % tindran una bonificació del 20 % de les tarifes contingudes en l’article 3.b.
7. En cap cas les bonificacions per usuari podran superar el 50 % de la tarifa.
Article 5. Normes de gestió
1. El preu públic es considerarà meritat simultàniament a la prestació del servei i el seu cobrament es farà efectiu durant els primers 10 dies del mes corresponent, d’acord amb les dades aportades per les famílies.
Matrícula
Un cop aprovada la sol·licitud, s’haurà de presentar a l’oficina municipal la documentació següent:
a) full d’inscripció
b) certificat de convivència
c) domiciliació bancària
d) autorització de sortides
e) informe mèdic
f) fotocòpia de la darrera declaració de renda
g) acceptació de les normes de salut i higiene.
No es formalitzarà la matrícula en el supòsit que figurin pendents de pagament rebuts corresponents a cursos anteriors.
Liquidació i ingrés
1. Les quotes exigibles per aquest preu públic es liquidaran per mensualitats anticipades. Els TERMINIS D’INGRÉS en període voluntari de les quantitats esmentades seran els PRIMERS DEU DIES de cada mes.
Un cop transcorregut el període voluntari d’ingrés es meritaran els recàrrecs assenyalats en l’article 28 de la Llei general tributària, sense perjudici de les actuacions administratives en matèria d’inspecció tributària.
El LLOC D’INGRÉS en període voluntari serà el compte corrent de l’entitat bancària que a continuació s’indica, oberta a nom de l’Ajuntament de Llucmajor:
(Aquelles entitats que subscriguin el conveni Quadern 60)
2. Si la matrícula es formalitza durant la segona quinzena del mes, sempre que hagi començat el curs escolar, tan sols haurà de pagar aquest mes el 50 % de la quota que li correspongui.
3. Aquelles matrícules que es realitzin a partir de l’1 de febrer, tan sols hauran de pagar el 50% de la quota de material escolar, mantenint la totalitat de la matrícula i assegurance.
4. Les baixes definitives per la prestació del servei o les modificacions en el règim d’estada han de ser comunicades pels pares o tutors amb 15 dies d’antelació sobre el moment en què hagin de produir efecte, i han de ser presentades a l’oficina municipal per instància. En cas contrari es cobrarà la quantitat íntegra.
5. La no assistència al centre durant més d’un mes, sense justificació documentada, suposarà l’obertura d’un expedient informatiu que podrà donar lloc a la pèrdua de la plaça. La plaça que resulti vacant es podrà oferir a un altre usuari que hagi quedat en llista d’espera.
6. La matrícula grava l’activitat administrativa d’inscripció, per la qual cosa, una vegada que s’hagi duit a terme, no n’escau la devolució. Així mateix, l’import abonat en concepte d’assegurança escolar no serà reemborsable.
7. En cas de baixa, i amb la sol·licitud prèvia per escrit, l’usuari tindrà dret que se li retorni en concepte de material escolar la quantitat de 6,00 € per cada mes que falti per acabar el curs escolar, a partir del següent en què causi baixa.
Baixes per malaltia
En els casos de baixa per malaltia, acreditada mitjançant informe mèdic, la durada de la qual sigui igual o superior a 30 dies, els interessats que no tinguin concedida cap de les bonificacions assenyalades en l’article 4 podran sol·licitar la reducció d’1/3 d’una única quota, i s’haurà d’abonar la tarifa total en les restants.
Pèrdua de la plaça
La plaça es perdrà:
1. A petició pròpia.
2. Per la falta d’assistència no justificada, durant el període d’un mes.
3. Per la falta de pagament de dues mensualitats, sense motiu justificat.
Disposició transitòria
Les referències a l’articulat d’aquesta ordenança s’han d’entendre sense perjudici que hagin pogut ser modificades per una normativa posterior a la seva aprovació.
Disposició final
Aquesta ordenança entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s’aplicarà a partir del curs escolar 2012-2013 i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS
Article 1. Fonament i naturalesa
Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 20 del RDL 2/2004 del text refós de la LRHL, aquest Ajuntament estableix la Taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que preveu l’article 57 de l’esmentat RDL 2/2004.
Article 2. Fet imposable
1. Constitueix el fet imposable de la taxa la realització de l’activitat administrativa de competència local duita a terme amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d’expedients de què entengui l’administració o les autoritats municipals.
2. A aquest efecte s’entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en benefici seu encara que no hi hagi hagut cap sol·licitud expressa de l’interessat.
3. No estarà subjecta a aquesta taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d’obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució d’ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol índole i els relatius a la prestació de serveis o realització d’activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l’aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per una altra taxa municipal o pels quals aquest Ajuntament exigeixi un preu públic.
Article 3. Subjecte passiu
Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei 58/2003, general tributària, que sol·licitin o resultin beneficiats o afectats pels serveis o activitats que presti o realitzi aquesta entitat local.
Article 4. Responsables
1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix l’article 42 de la Llei 58/2003, general tributària.
2. En seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei 58/2003, general tributària.
Article 5. Exempcions subjectives
Gaudiran d’exempció aquells contribuents en els quals concorri alguna de les següents circumstàncies:
1º. Haver estat declarats pobres per precepte legal.
2º. Estar inscrits en el Padró de la Beneficència com a pobres de solemnitat.
3º. Haver obtingut el benefici judicial de pobresa, respecte als expedients que hagin de tenir efecte, precisament, en el procediment judicial en què hagin estat declarats pobres.
Article 6. Quota tributària
1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedients a tramitar, d’acord amb la tarifa que conté l’article següent.
2. La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de què es tracti, des de la seva iniciació fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i la notificació a l’interessat de l’acord recaigut.
3. Les quotes resultants per aplicació de les anteriors tarifes s’incrementaran en un 50 per 100 quan els interessats sol·licitin amb caràcter d’urgència la tramitació dels expedients que motivin la meritació.
Article 7. Tarifa
La tarifa a què es refereix l’article anterior s’estructura en els següents epígrafs:
|
|
Euros |
| Certificaciones de empadronamiento y convivencia |
1,00 |
| Certificaciones de residencia para traslados |
1,00 |
| Certificación de documentos o acuerdos municipales |
4,40 |
| Certificado de estar al corriente de las obligaciones fiscales con la administración local |
14,15 |
| Diligencia de cotejo de documentos, exceptuándose aquellos que deban aportarse para pruebas de selección de personal, por folio |
2,20 |
| Diligencia de cotejo de planos, por folio |
9,80 |
| Bastanteo de poderes que hayan de surtir efectos en las oficinas municipales |
6,50 |
| Informaciones testificales y declaraciones juradas |
2,45 |
| Por cada documento que se expida en fotocopia tamaño DIN A3, por folio |
0,55 |
| Por cada documento que se expida en fotocopia tamaño DIN A4, por folio |
0,35 |
| Por cada documento que se expida en fotocopia tamaño DIN A3, en la biblioteca y archivo municipal por folio |
0,20 |
| Por cada documento que se expida en fotocopia tamaño DIN A4 en la biblioteca y archivo municipal por folio |
0,10 |
| Por cada documento que se expida en fotocopia tamaño DIN A0, DIN A1 o DIN A2, por folio |
5,40 |
| Contrato formalizado mediante documento administrativo |
9.80 |
| Por cada informe o certificación en que intervengan los servicios técnicos municipales: |
|
| Sin que se precise desplazamiento de los mismos |
15,20 |
| Cuando se requiera desplazamiento de los mismos |
62,00 |
| Tramitación expediente de declaración de utilidad pública o interés social |
223,00 |
| Por tramitación de expedientes de planeamiento, desarrollo de plan general de ordenación y otros instrumentos de planeamiento según las previsiones de la vigente Legislación del suelo, estudios de detalle, proyectos de urbanización, proyectos de compensación, el 1,25% del presupuesto según proyecto, con un mínimo de |
436,50 |
| Certificaciones de antigüedad de inmueble |
75,00 |
| Elaboración de informe de atestado accidente circulación |
182,00 |
| Derechos de asistencia a pruebas de selección de personal |
20,00 |
| Otros informes o certificaciones no contempladas en epígrafes anteriores |
10,95 |
| Por celebración de matrimonios: |
|
| En el Salón de Actos del Ayuntamiento |
115,00 |
| (en caso de que uno o ambos contrayentes estén empadronados en este término municipal el servicio será gratuito) |
|
| En el Claustro de Sant Bonaventura |
245,00 |
| (En caso de que uno o ambos contrayentes estén empadronados en este término municipal) |
115,00 |
| En dependencias no municipales |
90,00 |
| (En caso de que uno o ambos contrayentes estén empadronados en este término municipal) |
45,00 |
| Certificaciones catastrales descriptivas-gráficas y literales. |
|
| Cuantía de la tasa de acreditación catastral: |
16,44 € por documento expedido |
| Suministro de información cartográfica en soporte informático y formato DWG en 2D. |
|
| La información cartográfica corresponde a Suelo Urbano y Urbanizable según Plan General de Ordenación Urbana vigente. El contenido y precisión está en relación a las características de la escala 1/500, y se suministrará por núcleos/urbanización bajo la fórmula de “Licencia de uso a efectos municipales”, que únicamente concede al titular de la misma el derecho (no exclusivo ni transferible) a utilizar la información cedida y no su propiedad, la cual es exclusiva de este Ajuntament. |
|
| Tarifa por el contenido de la información Cartografía o Parcelario: |
150,00 € por nucleo/urbanización |
| Tasa en concepto de “uso”: |
|
| por licencia municipal que lo requiera |
75,00 € por licencia municipal que lo requiera |
| Por entrega de otra información en soporte digital |
10,40 |
Article 8. Bonificacions de la quota
No es concedirà cap bonificació dels imports de les quotes tributàries assenyalades en la tarifa d’aquesta taxa.
Article 9. Meritació
Es meritarà la taxa i neix l’obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.
En els casos a què es refereix el número 2 de l’article 2, la meritació es produeix quan tinguin lloc les circumstàncies que proveeixin l’actuació municipal d’ofici o quan aquesta s’iniciï sense la sol·licitud prèvia de l’interessat però redundi en benefici seu.
Article 10. Declaració i ingrés
1. La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació. L’INGRÉS de les quanties meritades serà SIMULTANI a la sol·licitud del servei.
El LLOC D’INGRÉS serà la Tresoreria Municipal o bé el compte corrent de l’entitat bancària que a continuació s’indica, obert a nom de l’Ajuntament de Llucmajor:
(Aquelles entitats que subscriguin el Conveni Quadern 60)
2. Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l’article 38 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que no vinguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no se’ls podrà donar curs sense que s’esmeni la deficiència. Amb aquesta finalitat es requerirà l’interessat perquè en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents, amb l’advertiment que, un cop transcorregut el dit termini sense que ho hagi fet, els escrits es tindran per no presentats i s’arxivarà la sol·licitud.
3. Les certificacions o documents que expedeixi l’Administració municipal en virtut d’ofici de jutjats o tribunals per a tota classe de plets, no s’entregaran ni remetran sense que prèviament s’hagi satisfet la corresponent quota tributària.
Article 11. Infraccions i sancions
En tot el que fa referència a la qualificació d’infraccions tributàries, com també a les sancions que hi corresponguin en cada cas, s’aplicarà el que disposen els articles 191 i següents de la Llei 58/2003, general tributària.
Disposició transitòria
Les referències a l’articulat de la present ordenança s’han d’entendre sense perjudici que hagin pogut ser modificades per una normativa posterior a la seva aprovació.
Disposició final
La present ordenança fiscal entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de l’any 2012 i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expresses.
Llucmajor, 12 de juliol de 2013
El Batle,
Joan C. Jaume Mulet