Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 14108
Bases concurs-oposició borsa per proveir places d'auxiliar administratiu expedient número 2210/2012
Versió PDF
Fem públic que per Resolució del regidor delegat de data 9 de juliol de 2013 s'ha resolt aprovar les bases que regiran la convocatòria per confeccionar una borsa de treball per proveir places d'auxiliar administratiu/va de l'Ajuntament d'Alaior, amb caràcter de funcionari interí, per tal de cobrir vacants que es puguin produir per excedències, incapacitats temporals, maternitats, etc, que literalment diuen:
“BASES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONFECCIONAR UNA BORSA DE TREBALL PER PROVEIR PLACES D'AUXILIAR ADMINISTRATIU/VA DE L'AJUNTAMENT D'ALAIOR, AMB CARÀCTER DE FUNCIONARI INTERÍ, PER TAL DE COBRIR VACANTS QUE ES PUGUIN PRODUIR PER EXCEDÈNCIES, INCAPACITATS TEMPORALS, MATERNITATS, ETC
1.-OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
És objecte de la present convocatòria l'obtenció d'una borsa de treball per proveir places vaants d'administratiu/va de l'Ajuntament d'Alaior que es puguin produir per situacions d'excedències, incapacitats temporals, maternitat, etc, pel procediment de concurs-oposició, i amb caràcter de funcionari interí.
La jornada laboral, horari i demés condicions es concretaran en el moment d'oferir el corresponent nomenament amb caràcter temporal.
2.- FUNCIONS DEL LLOC DE TREBALL
Realitzen activitats auxiliars administratives de caràcter general, participen de la tramitació del procediment, faciliten informació als ciutadans sobre els procediments administratius, organitzen l'arxiu i registre de l'àrea, etc.
3.- CONDICIONS DELS ASPIRANTS
Les persones interessades a participar en el procediment selectiu hauran de reunir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, les següents condicions:
1 Ser espanyol/-a o tenir la nacionalitat d’algun dels estats membres de la Unió Europea o d’algun dels països que hagi subscrit un tractat internacional en els termes establerts en la Disposició Addicional única de la Llei 17/1993, de 23 de desembre, relativa a l’accés a determinats sectors de la Funció Pública dels nacionals dels demés Estats Membres de la Unió Europea. Així mateix, podran participar només en las convocatòries de personal laboral al servei de la Funció Pública, els estrangers residents a Espanya encara que no siguin espanyols o nacionals d’un Estat membre de la Unió Europea, que es trobin a Espanya en situació de legalitat, titular d’un document que el habiliti a treballar, o viure a Espanya en els termes establerts en la Llei Orgànica 4/2000, de 11 de gener, sobre Drets i Llibertats dels Estrangers a Espanya i la seva Integració Social i pel Reial Decret 864/2001, de 20 de juliol, pel que s’aprova el seu Reglament d’execució.
2. Haver complert setze anys i no excedir de l’edat de jubilació ordinària el dia en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
3. Estar en posessió de la titulació d’E.S.O, formació professional de primer grau de l’especialitat equivalent o superior.
4. No haver estat separat o acomiadat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l’Administració pública, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques.
5. No patir malaltia o discapacitat física o psíquica que impedesqui el desenvolupament de les funcions que corresponguin.
6. Declaració responsable de tenir coneixements de les obligacions que es deriven de la normativa d’incompatibilitats establertes a la Llei 53/1984, de 26 de desembre.
7. Estar en possessió del certificat B2 (antic certificat B) de coneixements de llengua catalana, expedit per la Junta Avaluadora de Català o la Direcció General de Política Lingüística, l'EBAP o títol equivalent. Es considera necessari el coneixement de la llengua catalana en aquest lloc de feina, per ser un lloc de feina en el que l'atenció al públic n'és part fonamental.
Així mateix, les persones que no estiguin en possessió del certificat esmentat o documentació oficial equivalen, hauran de realitzar i superar un exercici sobre coneixements de llengua catalana, adequat al nivell exigit per a la plaça a la qual opten, el resultat de la qual es qualificarà d’apte o no apte, i serà eliminatori. S’entendrà que compleixen els requisits aquells aspirants que treguin un mínim de 5 punts sobre 10. El resultat d’aquest exercici no computarà a efectes de puntuació final.
4.- SOL·LICITUDS I ADMISSIÓ D’ASPIRANTS
Les sol·licituds per participar es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament d’Alaior, c/ Major, núm. 11 directament o mitjançant el procediment establert a l’article 38.4 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini de 15 dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació de les bases en el butlletí oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'Ajuntament www.alaior.org.
A les instàncies, on haurà de constar manifestació expressa de reunir totes i cadascuna de les condicions exigides en la base segona, referida sempre a la data d’expiració del termini de presentació, s’haurà d’adjuntar fotocòpia del DNI, i documentació justificativa (fotocòpies compulsades) dels mèrits al·legats. Els mèrits no justificats documentalment o presentats fora de termini no seran valorats.
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en el tauler d’edictes de l’Ajuntament la llista d’admesos i exclosos, tot concedint als últims un termini de 1 dia natural per reclamar i, si és el cas, esmenar les faltes o omissions que hagin causat l’exclusió.
Les reclamacions que es puguin produir seran acceptades o rebutjades per l’Alcaldia mitjançant resolució motivada.
La llista definitiva es publicarà en la mateixa forma que la provisional. Si no hi hagués cap reclamació, s’entendrà elevada a definitiva la llista provisional sense necessitat de resolució expressa ni nova publicació.
5.- DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU
CONCURS DE MÈRITS: La puntuació obtinguda representarà el 45% de la puntuació final del procés selectiu.
Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats i candidates i de conformitat amb l'escala següent:
A) Experiència professional:
Serveis efectius en llocs de funcions similars a les de la plaça convocada, prestats mitjançant contracte o nomenament de funcionari interí, durant els darrers deu anys:
A l’administració pública, 0,18 per mes fins a un màxim de ...................................................................20 punts.
A l’empresa privada, 0,05 punts per mes fins a un màxim de ................................................................ .6 punts.
Serveis efectius en llocs de categoria inferior a les de la plaça convocada, prestats mitjançant contracte o nomenament de funcionari interí, anteriors als deu últims anys.
A l’Administració Pública, 0,06 punts per mes fins a un màxim de .................................................... ...7,2 punts.
A l’empresa privada, 0,03 punts per mes fins a un màxim de .................................................................3,6 punts.
S’acreditarà mitjançant contracte de treball, nomenament interí i certificat d’empresa o vida laboral qualsevol altre document que l’òrgan de selecció consideri suficient.
B) FORMACIÓ
1. Coneixements acreditats, mèrits acadèmics o cursos de formació que tenguin relació directa amb les funcions assignades al lloc de feina objecte d’aquesta convocatòria, impartits per instituts públics, universitats, centres d’educació autoritzats pel MEC o d’altres institucions dedicades a la formació i perfeccionament específics que tinguin relació directa amb les funcions assignades a la plaça per a la qual s’opta: fins a 4 punts.
Els cursos, seminaris o jornades relatius a l’objecte de la convocatòria es valoraran conforme amb la seva duració i segons l’escala següent:
de 4 a 10 hores lectives..............0,02 punts
d’11 a 20 hores lectives..............0,04 punts
de 21 a 30 hores lectives............0,06 punts
de 31 a 60 hores lectives............0,10 punts
de 61 a 100 hores lectives..........0,20 punts
de 101 a 150 hores lectives........0,30 punts
de 151 a 250 hores lectives........0,80 punts
de 251 a més hores lectives....... 1 punt
S’acreditarà mitjançant certificació expedida pel centre impartidor, en la qual consti la duració en hores i les matèries objecte del curs. Quan no es puguin acreditar les hores realitzades, es valorarà amb la puntuació mínima.
2. Formació universitària, fins a un màxim de 3 punts
Per acreditació d'haver superat el 25% dels crèdits de la titulació universitària.............0,25 punts
Ídem respecte al 50% dels crèdits ................... 0,375 punts
Ídem respecte al 75% dels crèdits .....................0,75 punts
Ídem respecte al 100% dels crèdits.................... 1'5 punts
Es valorarà el percentatge de crèdits superior que s'acrediti haver superat. Els percentatges que no arribin als supòsits establerts es valoraran a la baixa.
3. Estar en possessió del títol de batxillerat, 0,25 punts (no es valorarà si s'ha valorat la formació universitària).
4. Coneixements acreditats o cursos de formació impartits per instituts públics, universitats, centres d’educació autoritzats pel MEC o d’altres institucions dedicades a la formació i perfeccionament en relació a coneixements informàtics, d’office i correu electrònic, fins a 1,75 punts:
de 4 a 10 hores lectives..............0,01 punts
d’11 a 20 hores lectives..............0,02 punts
de 21 a 30 hores lectives............0,03 punts
de 31 a 60 hores lectives............0,05 punts
de 61 a 100 hores lectives..........0,10 punts
de 101 a 150 hores lectives........0,15 punts
de 151 a 250 hores lectives........0,25 punts
de 251 a més hores lectives.......0,40 punts
S’acredità mitjançant certificació expedida pel centre impartidor, en la qual consti la duració en hores i les matèries objecte del curs. Quan no es puguin acreditar les hores realitzades, es valorarà amb la puntuació mínima.
5. Idiomes ( exceptuant-ne la llengua Catalana), fins a 1.40 punts:
1er Curs Escola Oficial d’Idiomes o altre organisme oficial equivalent: 0,10 punts
2on Curs Escola Oficial d’Idiomes o altre organisme oficial equivalent: 0,20 punts.
3er Curs Escola Oficial d’Idiomes o altre organisme oficial equivalent: 0,30 punts.
4art Curs Escola Oficial d’Idiomes o altre organisme oficial equivalent: 0,50 punts.
5è Curs Escola Oficial d’Idiomes o altre organisme oficial equivalent: 0,70 punts.
Es valorarà el curs més elevat de cada idioma.
6. Coneixements de la llengua catalana:
Per certificats que superin el de nivell de coneixements de català definit per al lloc que es proveir segons certificat de l’organisme competent de política lingüística o els reconeguts per aquest com a equivalents, fins a ...................................1 punt.
Nivell C1 (antic nivell C): 0,50 punts
Nivell C2 (antic nivell D): 0,75 punts
Nivell LA (antic nivell E): 0,25 punts
Només es valorarà el nivell més alt que s'acrediti, excepte en el cas del nivell LA que es puntuarà afegit al nivell C1 o C2, segons escaigui.
6.- FASE D'OPOSICIÓ : La puntuació obtinguda representarà el 55 % de la puntuació final.
PROVA INFORMÀTICA: De caràcter obligatòria i eliminatòria. Consistirà en la realització d'una prova de caràcter pràctic per constatar el maneig dels sistemes Windows, Acces, Excell i Word.
Aquest exercici es qualificarà amb un màxim de 10 punts i s'entendrà que superen la prova aquells aspirants que obtinguin una puntuació mínima de 5 punts.
PROVA ESCRITA: De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en el desenvolupament per escrit de deu preguntes curtes sobre el temari establert a l'Annex I d'aquestes bases.
El Tribunal podrà acordar, si ho estima oportú, la lectura pública de la prova per cada aspirant. En cas que així s'acordi, la lectura pública tindrà caràcter d'obligatòria i la no compareixença donarà lloc a l'exclusió de l'aspirant del procés selectiu.
Aquest exercici es qualificarà amb un màxim de 10 punts i s’entendrà que superen la prova aquells aspirants que superin els 5 punts.
ENTREVISTA PERSONAL. El tribunal convocarà els aspirants a una entrevista la qual té caràcter obligatori amb l’objectiu de posar de manifest les aptituds i capacitat de l’aspirant, capacitat de treball en equip, experiència professional i aptituts entorn al lloc de feina. Es valorarà fins a un màxim de 2 punts.
El resultat final de la oposició serà el resultat de sumar el resultat de la prova informàtica (30% del valor total de la oposició), de la prova escrita (60% del valor total de la oposició), i entrevista personal (10% del valor de la oposició).
7.-PUNTUACIÓ FINAL
El resultat final del procediment serà la suma de la fase de valoració de mèrits (45 % del resultat total) a la fase d'oposició (55% del resultat total).
El tribunal classificarà els aspirants en funció de la puntuació obtinguda, proposant l'ordre de prelació a la borsa dels aspirants de major a menor puntuació.
El resultat es farà públic el mateix dia en que s’acordi i serà exposat en el tauler d’edictes de la Corporació.
8.- NOMENAMENTS
Els nomenaments per a la cobertura de vacants per excedències, suplències, baixes, maternitats, etc es farà per l'ordre que resulti de la borsa que es constitueixi. En el moment. Les persones que es nomenin funcionaris interins ho seran, segon el cas, fins a la finalització de la situació que en provoqui el nomenament, i així es farà constar al corresponent decret.
9.- ÒRGAN DE SELECCIÓ
PRESIDENT: Luz Sanz Villarroya, Secretària de l’Ajuntament d’Alaior
Suplent: Clàudia Gomila Sans, Tècnica d'Administració General
Vocal: Marisol Timoner Florit, administrativa
Suplent: Fanny Timoner Pons, administrativa
Vocal: Fanny Pons Sintes, administrativa
Suplent: Joana Pons Sintes, administrativa
Vocal: Marga Febrer Huguet, auxiliar administrativa
Suplent: Pere Perea Villalonga, administatiu
Secretària: Margarida Pons Marti, funcionària de l’Ajuntament d’Alaior.
Adoptarà la decisions per majoria simple, resoldrà les incidències i reclamacions que es puguin produir, convocarà els/les aspirants a l’entrevista personal i proposarà a l’òrgan competent la contractació de l’aspirant amb millor puntuació.
Els membres del tribunal hauran d’abstenir-se de intervenir, i ho notificaran al batle quan concorri en ells alguna de les circumstàncies previstes a l’article 28 de la llei 30/92, de 26 de novembre de Regim jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la llei 4/99, de 13 de gener, o el disposat per l’article 13.7 de Reglament d’ingrés del personal al servei a la CAIB, aprovat per el Decret 27/94, s’hi haguessin realitzat tasques de preparació d’aspirants a aquestes proves.
Així mateix, els aspirants podran promoure la recusació dels membres del Tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en el paràgraf anterior, d’acord amb l’art. 29 de la LRJAP-PAC.
10.- RECURSOS
Les persones interessades podran impugnar la convocatòria, les bases d’aquesta i els actes administratius que efectuïn els òrgans de selecció per executar-les, en els cas i en la forma legal establerta en l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
11.- BORSA DE FEINA
La borsa que sorgeixi d’aquest procediment serà preferent sobre les demés borses de la mateixa categoria professional que puguin existir a l’Ajuntament i s’emprarà sempre que es produeixi una vacant que no pugui ser coberta per personal.
El contacte amb les persones de la borsa es farà sempre per via del telèfon facilitat juntament amb la instància, per la qual cosa, el fet de no contestar el telèfon o no informar l'Ajuntament en cas de canvi del número de contacte serà responsable de la persona interessada.
En el moment que es produeixi una vacant que hagi de ser coberta, es cridarà la persona que ocupa el primer lloc a la borsa. Si aquesta persona hi renuncia sense causa justificada, passa al darrer lloc d’aquesta borsa i s’ofereix la contractació a la persona que ocupa el següent lloc a la borsa, i així successivament. En cas d’impossibilitat de comunicació imputable a la persona interessada, es passarà al següent de la llista i aquest es mantindrà en el mateix ordre per a una posterior substitució.
Si la persona accepta l’oferta plantejada per l’Ajuntament, en el moment en què acabi el període corresponent al nomenament/contractació ofert es reincorporarà a la borsa, ocupant el mateix lloc que ocupava abans de la contractació sense causa justificada continuaran estant per darrere de l’aspirant que ha acceptat una contractació i que ha finalitzat la durada del seu contracte/nomenament).
La corporació convocarà nova borsa de feina en el cas que aquesta s’esgoti o sigui convenient la seva renovació.
ANNEX I.-
TEMARI
Tema 1.- Les Fases del procediment administatiu comú
Tema 2.- La resolució del procediment. La fi de la via administativa. La obligació de resolució expressa de les Administracions Públiques
Tema 3.- La notificació i la publicació
Tema 4.- Els Recursos administratius
Tema 5.- La condició d'interessat i la representació
Tema 6.- Drets i deures dels ciutadans a les seves relacions amb les administracions.
Tema 7.- La disciplina urbanística (nocions bàsiques del concepte i del procediment). Concepte d'ordre d'execució.
Tema 8.- Les llicències d'obres menors. Concepte i tramitació.
MODEL DE SOL.LICITUD
I N S T À N C I A
NOM I LLINATGES
Nombre y apellidos
ADREÇA
Dirección
CIUTAT TELÈFON:
Ciudad Teléfono
NIF:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
EXPOSA: QUE MANIFEST complir els requisits exigits a les bases de la convocatòria:
CONVOCATÒRIA PER CONFECCIONAR UNA BORSA DE TREBALL PER PROVEIR PLACES D'AUXILIAR ADMINISTRATIU/VA DE L'AJUNTAMENT D'ALAIOR, AMB CARÀCTER DE FUNCIONARI INTERÍ, PER TAL DE COBRIR VACANTS QUE ES PUGUIN PRODUIR PER EXCEDÈNCIES, INCAPACITATS TEMPORALS, MATERNITATS, ETC
Adjunt “Curriculum Vitae” i documentació justificativa dels mèrits .
SOL·LICITA: Ser admès/a en la relació d’admesos.
PROVA DE CATALÀ SI NO
DATA SIGNATURA”
Contra aquestes bases -que esgoten la via administrativa- es pot interposar alternativament un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació del present anunci davant l'Alcaldia d'aquest Ajuntament d'Alaior, de conformitat amb els articles 116 i 117 de Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquest anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Si s'opta per recórrer en reposició, el recurs contenciós administratiu no es podrà interposar fins que el recurs de reposició es resolgui expressament o es desestimi per silenci. Tot això, sens perjudici de poder exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.
Alaior, 9 de juliol de 2013
La batlessa
Misericordia Sugrañes Barenys