Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 13797
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de la Revisió d’ofici dels condicionants atmosfèrics de la fàbrica de blocs ceràmics i similars de Ladrillerías Mallorquinas, SA.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En relació amb l’assumpte de referència, i d’acord amb la Llei 16/2002, d’1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació, us comuniquem que el Ple de la CMAIB, en sessió de 03 d’abril de 2013

ATÈS

Que l’emissió de l’autorització d’emissió de gasos d’efecte hivernacle (AEGEI) de la instal·lació Ladrillerías Mallorquinas S.A. pel període 2013-2020, d’acord amb la normativa vigent en la matèria, justifica la modificació d’ofici en compliment de l’art. 26.e de la Llei 16/2002, d’1 de juliol.

ACORDA

atorgar la modificació d’ofici de l’Autorització Ambiental Integrada de la fàbrica de blocs ceràmics i similars, consistent en l’eliminació de les referències al comerç de drets d’emissió de gasos d’efecte hivernacle, amb subjecció a les següents condicions:

1.Es modifica el condicionant 7.2 per eliminar les referències al règim de comerç de drets d’emissió de gasos d’efecte hivernacle quedant la nova redacció:

“7.2 Focus d’emissió a l’atmosfera

Segons l’annex del Reial Decret 100/2011, de 28 de gener, pel qual s’actualitza el catàleg d’activitats potencialment contaminadores de l’atmosfera i s’estableixen les disposicions bàsiques per la seva aplicació, l’activitat està classificada com a Activitat Potencialment Contaminadora de l’Atmosfera del grup A, codi 03 03 19 01”Producción de ladrillos, tejas u otros materiales de construcción asimilables no especificados en otros epígrafes con capacidad de producción mayor o igual a 75 t/día”.

A la taula següent s’identifiquen els focus emissors de la fàbrica de material ceràmic de Ladrillerías Mallorquinas, SA segons l’annex del  Reial Decret 100/2011:

 

Núm. focus

Focus

Grup APCA

codi APCA

Observacions

FNC 1

Apilament a pati

B

04 02 10 50

Emissions difuses

FNC 2

Mòlta

B

04 02 10 50

Emissions difuses

FC 1

Forn túnel línia A

A

03 03 19 01

7 cremadors

FC 2

Forn Hoffman línia B

B

03 03 19 02

5 cremadors

FC 3

Forn túnel línia C

A

03 03 19 01

9 cremadors

FC 4

Preforn línia C

C

03 03 19 01

1 cremador en vena

FC 5

Assecador línia A

C

03 03 26 36

1 cremador

FC 6

Assecadors línia B (1-6)

C

03 02 05 10

Aire de refredament del forn línia B

FC 7

Generadors de calor (assecadors 7-9)

C

03 01 03 03

2 intercanviadors de calor

FC 8

Assecador línia C

C

03 03 26 36

6 cremadors en vena

FC 9

Cogeneració 1

C

03 01 05 03

No

FC 10

Cogeneració 2

C

03 01 05 03

No

FC 11

Calderes gas natural

C

03 01 03 03

2 grups de 4 calderes (total 1008 kw)

FC 12

Retractilat línia C

C

03 01 06 03

línia C (1 cremador atmosfèric 400 kw) GN

FC 13

Retractilat línia A-B

-

03 01 06 04

Butà linia A-B

 

2.S’elimina el punt 7.4 Drets d’emissió de gasos d’efecte hivernacle.

3.Els punts 7.5 de Contaminació acústica i 7.6 de Contaminació llumínica es traslladen al condicionant 8 quedant aquest redactat de la següent manera:

“8. Requisits de seguretat i activitats

8.1 Pla d’autoprotecció

El titular de l'activitat ha de disposar del preceptiu Pla d’emergència interior registrat a la direcció general competent en matèria d’emergències i implantat a la totalitat de les instal·lacions i processos que conformen l’activitat, segons el Reial decret 1254/1999, de 16 de juliol, pel qual s’aproven les mesures de control dels riscos inherents als accidents greus en què intervinguin substàncies perilloses.

8.2 Seguretat industrial

El titular de l’activitat haurà de:

-Inscriure les instal·lacions corresponents de la Direcció General d’Indústria, segons les normatives vigents de seguretat industrial, minera, etc… Les instal·lacions previstes o existents han de complir amb la legislació vigent en matèria d’Indústria.

-Revisar la inscripció en el Registre Industrial i obtenir el Document de Qualificació Empresarial.

-Donar compliment al Reglament per suprimir les barreres arquitectòniques (Decret 20/2003) en tot el que li sigui d’aplicació.

-Prevenir els riscs laborals i vetllar per la salut i seguretat dels treballadors, i aquests tenen el deure de complir les mesures de prevenció que s’adoptin, d’acord a l’establert per la Llei estatal 31/95, de prevenció dels riscs laborals. Les condicions de treball s’han d’ajustar a l’establert a les disposicions específiques i reglamentàries en matèria de seguretat laboral. S’ha de posar especial atenció en el compliment del Reial decret 374/2001, sobre protecció dels treballadors contra els riscs relacionats amb els agents químics durant el treball.

-Fer complir als edificis de caràcter industrial les prescripcions de protecció contra incendis indicades en el Reial decret 2267/2004, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de seguretat contra incendis en els establiments industrials.

Per un altra banda:

-Les instal·lacions de protecció contra incendis i el manteniment s’han d’ajustar al disposat al Reglament d’instal·lacions de protecció contra incendis (RD1942/1993) i normes UNE corresponents.

-L’emmagatzematge de productes químics s’haurà d’adaptar al Reial decret 379/2001, de 6 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament d’emmagatzematge de productes químics i les instruccions tècniques complementàries.

8.3 Contaminació acústica

 Es farà una campanya anual de caracterització real dels nivells de renou emesos a l'exterior durant les diverses fases típiques de l'operació (engegaments, etc.) en horari nocturn i diürn, per comprovar el compliment dels límits establerts a la normativa autonòmica vigent en aquesta matèria, és a dir, la disposició addicional quinzena de la Llei 25/2006, de 27 de desembre, de mesures tributàries i administratives, i la Llei 1/2007, contra la contaminació acústica a les Illes Balears.

8.4 Contaminació lumínica

Es complirà amb allò que estableix la Llei 3/2005, de 20 d’abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears”.

4.Dins el punt 9.3.2 Informe anual s’elimina la obligació de presentar l’informe anual sobre la verificació de les emissions de gasos d’efecte hivernacle i es modifica la data límit de presentació de l’informe anual marcada ara per la declaració anual de residus:

“9.3.2 Informe anual

Abans de l’1 de març, el titular de l’activitat ha d’enviar a l’Òrgan Ambiental encarregat de tramitar l’AAI un informe únic, del període precedent en el que s’inclourà:

-Residus:

+La declaració anual de residus.

-Emissions i immissions al medi hídric:

+Justificants de buidat de les fosses sèptiques emès per gestor autoritzat.

-Renous:

+Informe anual en el qual es remetran els controls d’emissions de renous.

-En caràcter general:

+Memòria anual explicativa de la metodologia utilitzada per a la determinació de les dades notificades abans de ser incorporades al registre informàtic PRTR-España.

+Les dades exigides pel RD 508/2007 i Reglament (CE) 166/2006, de 18 de gener, s’han de comunicar telemàticament al Registre informàtic PRTR-Espanya, dins els terminis que pertoquin, de forma anual.

+L’Òrgan Ambiental encarregat de tramitar les AAI ha de trametre a cada Direcció General o administració competent la documentació de la que tingui competències. Tota la informació que sigui susceptible de tractament informàtic s’ha de aportar en paper i en format informàtic estàndard”.

Interposició de recursos

Contra aquest acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut  la notificació, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques  i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de l’acord, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 31 de maig de 2013

El president de la CMAIB
José Carlos Caballero Rubiato