Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 13727
Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, de 8 de juliol de 2013, per la qual es regulen i es convoquen les proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de cicle inicial de grau mitjà de les especialitats de Busseig esportiu amb escafandre autònom, Vela, i Salvament i Socorrisme, a desenvolupar a l’illa de Mallorca (IES Baltasar Porcel
Versió PDF
El Reial decret 1363/2007, de 24 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments esportius de règim especial, regula en l’article 30 els requisits d’accés de caràcter específic.
El Reial decret 932/2010, de 23 de juliol, que estableix el títol de Tècnic esportiu en busseig esportiu amb escafandre autònom, i fixa els ensenyaments mínims i els requisits d’accés, regula a l’annex VII la prova RAE-ASBD101, de caràcter específic per a l’accés als ensenyaments de cicle inicial de grau mitjà en busseig esportiu amb escafandre autònom.
El Reial decret 935/2010, de 23 de juliol, que estableix els títols de Tècnic esportiu en vela amb aparell fix i Tècnic esportiu en vela amb aparell lliure, i fixa els ensenyaments mínims i els requisits d'accés, regula a l’annex VIII la prova RAE-VEVE-101, de caràcter específic per a l’accés als ensenyaments de cicle inicial de vela, que valora la competència de l’aspirant en les dues modalitats.
El Reial decret 878/2011, de 24 de juny, que estableix els títols de Tècnic esportiu en salvament i socorrisme, i fixa els ensenyaments mínims i els requisits d'accés, regula a l’annex VII la prova RAE-SSSS-101, de caràcter específic per a l’accés als ensenyaments de cicle inicial de grau mitjà en salvament i socorrisme.
Per tot això, de conformitat amb la normativa indicada, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Segon
Convocar les proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de cicle inicial de grau mitjà de Busseig esportiu amb escafandre autònom, Vela amb aparell fix/Vela amb aparell lliure i Salvament i Socorrisme, en els termes que figuren en les instruccions que s’inclouen com a annex 1 d’aquesta Resolució.
Tercer
El Reial decret que estableix el títol de Tècnic de cada modalitat, especifica les característiques de la prova: el contingut, els criteris d’avaluació, els efectes i vigència, les exempcions, les adaptacions per als discapacitats, els components i funcions del tribunal, etc.
Quart
Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Cinquè
Establir que aquesta Resolució entri en vigor al dia següent de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant la consellera d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de la seva publicació, de conformitat amb el que es preveu a l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 8 de juliol de 2013
El director general
Bartolomé Isern Lladó
ANNEX 1
Instruccions
Article 1
Persones que s’han d’inscriure per fer la prova d’accés de caràcter específic i persones exemptes
Article 2
Termini d’inscripció a les proves
La inscripció a la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments de règim especial de cicle inicial de grau mitjà de Busseig esportiu amb escafandre autònom, Vela (amb aparell fix i amb aparell lliure) o Salvament i Socorrisme s’ha de fer des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el BOIB fins al dia 9 de setembre de 2013, inclòs.
Article 3
Lloc per inscriure’s a la prova d’accés de caràcter específic
Article 4
Documentació necessària per inscriure’s per fer la prova d’accés de caràcter específic
1. Per formalitzar la inscripció, les persones interessades a realitzar la prova d’accés de caràcter específic han de presentar, en tots els casos:
a) Sol·licitud per duplicat segons el model oficial (annex 2), que es pot trobar al centre on s’han d’inscriure i a la seva pàgina web.
b) Original i còpia del document oficial d’identificació.
c) Declaració jurada que no es té cap requisit d’accés directe que permeti l’accés als ensenyaments esportius de règim especial (annex 3), que es pot trobar al centre on s’han d’inscriure i a la seva pàgina web.
d) Original i còpia del títol de graduat en educació secundària o equivalent, o del certificat que acrediti que s’ha superat la prova d’accés per a persones sense requisits acadèmics. Aquests documents han d’especificar la nota o mitjana obtinguda.
2.A la modalitat de Busseig, s’ha d’acreditar també el títol d’aptitud de bussejador de primera classe d’acord al Decret 2055/1969, de 25 de setembre o certificacions declarades equivalents.
3.S’ha d’acreditar el pagament de la taxa establerta per aquests tipus de proves, amb ingrés bancari (a) o de forma telemàtica (b), aportant el document d’ingrés, model 046 o acreditar l’exempció del pagament d’aquesta taxa (c).
a) Amb un ingrés bancari (model 046 codi P39) a favor de la CAIB per l’import vigent que és de 26’94€ (inclou l’expedició del certificat que acredita que s’ha superat la prova), indicant nom i llinatges del sol·licitant i el concepte: "inscripció prova d’accés de caràcter específic” i la modalitat esportiva.
b).A través de la web de l’Agència tributària de les Illes Balears, (atib.es). http://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx (->Conselleria d’Educació Cultura i Universitats -> Ensenyaments Esportius de Règim Especial -> Inscripció per fer les proves -> prova específica -> 26’94 o 13’47).
NOTA: Tindran una bonificació del 50% (Taxa de 13’47€) les persones que acreditin ser membres de famílies nombroses si aporten el títol o certificat expedit a l’efecte per l’òrgan competent, de conformitat amb el que preveu la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses.
c) Poden acreditar l’exempció del pagament d’aquestes taxes:
c.1) Les persones que estiguin en situació d’atur han d’aportar informe de període ininterromput inscrit en situació de desocupació, emès pel Servei d’Ocupació (SOIB).
c.2 ) Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33% han d’aportar el certificat que acredita el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d’afers socials.
Article 5
Actuació amb la documentació necessària per inscriure’s a la prova
La secretaria del centre on es fan les inscripcions per fer la prova, un cop ha comprovat que la sol·licitud d’inscripció està degudament emplenada, n’ha de segellar un dels exemplars i l’ha de retornar a la persona interessada. La secretaria del centre s’ha de quedar fotocòpia del document oficial d’identificació i de la resta de documentació que es presenta, un cop acarada amb l’original.
Així mateix, el centre educatiu ha de comunicar qualsevol circumstància que hagin de valorar prèviament els membres del tribunal avaluador i/o a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans.
Article 6
Persones que sol·liciten l’adaptació de la prova d’accés de caràcter específic per a discapacitats acreditades
Aquesta situació es regula en la normativa vigent de cada modalitat esportiva. El centre ha de fer arribar al tribunal avaluador la documentació adjuntada per les persones que demanen fer una prova adaptada per tal que aquest faci i comuniqui, si cal, les adaptacions pertinents.
Article 7
Admissió per fer les proves
El centre educatiu ha de comprovar, amb la documentació rebuda, que els sol·licitants reuneixen les condicions que permeten fer-la.
Article 8
Llistes provisionals de persones admeses i de persones excloses per fer la prova d’accés de caràcter específic
La llista provisional de persones admeses i de persones excloses per fer la prova d’accés s’ha de publicar el dia 11 de setembre de 2013, en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre educatiu on s’ha presentat la sol·licitud.
Article 9
Reclamacions
1. Les reclamacions contra la llista provisional de persones admeses i excloses per fer la prova d’accés de caràcter específic es poden presentar els dies 12 i 13 de setembre de 2013. Aquestes s’han d’adreçar al president del tribunal avaluador i han de ser lliurades a la secretaria de l’IES Baltasar Porcel d’Andratx.
2. Aquestes reclamacions han d’estar resoltes el dia 16 de setembre de 2013.
Article 10
Llistes definitives de persones admeses per fer la prova d’accés de caràcter específic
1. El dia 17 de setembre de 2013, el centre educatiu ha de publicar la llista definitiva de persones admeses per fer la prova d’accés de caràcter específic.
2. Contra la llista definitiva es pot presentar recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, en el termini d’un mes natural, comptador des de la data de la publicació.
Article 11
Publicació de la relació d’estris
La relació d’estris, en cas que siguin necessaris per al desenvolupament de la prova, s’ha de publicar en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre on es realitzi la prova el dia 11 de setembre de 2013.
Article 12
Comunicació de dades d’inscripció per fer la prova d’accés de caràcter específic
1. El centre que fa la prova d’accés ha de comunicar a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, per fax (971-177183) o per correu electrònic, el llistat amb les persones inscrites per fer la prova, com a màxim, el dia 17 de setembre de 2013.
2. Així mateix, el centre educatiu ha de comunicar i adjuntar la documentació presentada per les persones que demanen fer una prova adaptada, o qualsevol altre circumstància que hagi de valorar prèviament el tribunal.
Article 13
Data i horari de realització de la prova d’accés de caràcter específic
1. Les proves d’accés de les modalitats esportives de cicle inicial de grau mitjà de Busseig esportiu amb escafandre autònom, Vela amb aparell fix/Vela amb aparell lliure i Salvament i Socorrisme, s’han de fer el dissabte 21 de setembre de 2013.
Atès que les proves específiques de les especialitats de Vela requereixen unes condicions meteorològiques determinades, el tribunal podrà prendre la decisió d’ajornar la realització d’aquesta prova en el moment que ho consideri oportú, comunicant als presents la data i l’hora de la propera convocatòria, fent el mateix en successives convocatòries. A la vegada s’ajornaran els terminis de publicació de llistes, revisió de proves, lliurament de certificats i reclamacions en igual nombre de dies que s’hagin ajornat les proves. És preceptiva la presentació a cada convocatòria que faci el tribunal avaluador.
2. L’horari i lloc de desenvolupament de la prova de Busseig i Vela és el següent:
- 8.30 hores: Reunió del tribunal avaluador.
- 9.00 hores: Inici de la prova. Per poder prendre part a les proves d’accés, els inscrits han d’estar presents a l’hora establerta.
Lloc: Club de Vela del Port d’Andratx.
3. L’horari de desenvolupament de la prova de Salvament i Socorrisme és el següent:
- 16.30 hores: Reunió del tribunal avaluador.
- 17.00 hores: Inici de la prova. Per poder prendre part a les proves d’accés, els inscrits han d’estar presents a l’hora establerta.
Lloc: Piscina del Poliesportiu “Príncipes de España”.
Gremi Forners Nº 4 07009, Palma Telèfon: 971 432 551
Si cal, l’ordre d’actuació i/o qualsevol modificació d’aquest horari s’ha de fer públic al tauler d’anuncis del centre i a la seva pàgina web, amb una antelació mínima de 48 hores abans de l’horari determinat inicialment per l’inici i desenvolupament de la prova.
Article 14
Verificació de la identitat dels aspirants
Els membres del tribunal avaluador han de verificar la identitat dels aspirants a l’inici de la prova i ho poden tornar fer en qualsevol moment del seu desenvolupament.
Article 15
Tribunals avaluadors
1. La Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha de designar un tribunal per avaluar la prova d’accés de cada una de les especialitats.
2. El tribunal avaluador té la funció d’organitzar la prova i desenvolupar-la, i ha d’estar format per:
3 La direcció del centre i la federació faran la proposta dels membres del tribunal avaluador de la seva competència a aquesta direcció general, abans del 3 de setembre de 2013.
Article 16
Expedients de les persones inscrites
El centre educatiu ha de posar a disposició de cada tribunal avaluador la documentació presentada per les persones inscrites per a la realització de la prova d’accés, els llistats, les actes de les proves i altres documents que siguin necessaris.
Article 17
Contingut i qualificació de la prova
1. Els continguts i els criteris d’avaluació de la prova específica d’accés es detallen en la normativa vigent per a cada esport.
2. En la qualificació final de la prova s’han d’utilitzar els termes Apte i No Apte. Per obtenir la qualificació d’Apte, les persones aspirants han de superar totes les parts que formen la prova.
Article 18
Llista provisional de persones aptes i no aptes a les proves d’accés
1. El dia 23 de setembre de 2013 el centre educatiu on s’ha fet la prova d’accés d’aquestes especialitats esportives del cicle inicial de grau mitjà, ha de publicar en el tauler d’anuncis del centre i a la pàgina web, la llista provisional de persones que han resultat aptes i no aptes a aquesta prova.
Article 19
Reclamacions contra les llistes provisionals de persones aptes i no aptes
1. Contra la llista provisional és possible presentar una reclamació davant el tribunal avaluador els dies 24 i 25 de setembre de 2013.
2. Els tribunals avaluadors han d’estudiar el contingut de la reclamació i, si n’és el cas, han d’indicar a la persona interessada que assisteixi a una sessió de revisió de proves en la qual se li puguin comentar els criteris de correcció i de qualificació que s’hi han fet servir.
3. La revisió de la prova si és necessària, s’ha de fer el dia 26 de setembre de 2013.
4. Els tribunals avaluadors han d’estendre acta de la sessió de resolució de les reclamacions presentades.
5. Les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la revisió del tribunal avaluador poden interposar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans en el termini d’un mes natural comptador des de la publicació de les llistes definitives.
Article 20
Llista definitiva de persones aptes
1. La llista definitiva de persones aptes a la prova d’accés s’ha de publicar el dia 27 de setembre de 2013 en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre educatiu que ha fet la prova.
Article 21
Tramesa de la còpia de les actes a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans
El dia 27 de setembre de 2013 s’ha d’enviar una còpia acarada de les actes a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, una vegada acabat el procediment d’avaluació.
Article 22
Lliurament dels certificats d’aptitud a la prova
1. Les persones que han superat la prova d’accés de cicle inicial de grau mitjà de les especialitats de Busseig esportiu amb escafandre autònom, Vela i Salvament i Socorrisme poden recollir el certificat que ho acredita en el mateix centre en què s’ha realitzat la prova, a partir del dia 30 de setembre de 2013. El centre adjuntarà aquest certificat a l’expedient del alumne que sol·liciti plaça en el procés d’admissió i matrícula d’aquestes formacions per al curs 2013/2014.
Article 23
Sol·licitud de plaça en els ensenyaments esportius de règim especial
Les persones que hagin superat la prova d’accés, i les que tenen una altra documentació que els permet l’exempció d’aquesta prova, poden sol·licitar l’admissió als ensenyaments esportius que vulguin cursar, de conformitat amb la normativa vigent.
El director general publicarà la resolució amb el procés d’admissió i matrícula d’aquests ensenyaments.
ANNEX 2
Inscripció per fer la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius
Llinatges: Nom:
Adreça: CP:
Telèfon: Localitat:
DOI:
EXPÒS:
Que reunesc els requisits generals d’accés.( )
Que he superat la prova d’accés de caràcter general per a les persones sense requisits acadèmics ( )
Per això, adjunt la documentació següent:
SOL·LICIT:
Ser inscrit per fer la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de (marcau amb una creu la modalitat escollida):
BUSSEIG Cicle inicial ( )
VELA Cicle inicial ( )
SALVAMENT I SOCORRISME ( )
SI N’ÉS EL CAS, DEMAN:
L’adaptació de la prova perquè tenc necessitats educatives especials i aport:
( ) Certificat oficial que acredita el tipus i grau de discapacitat
(...) Dictamen d’escolarització amb el vistiplau del Departament d’Inspecció Educativa
___________________ , ____ d _________ de 2013
(Signatura del sol·licitant)
SR. DIRECTOR DE L’IES BALTASAR PORCEL (Andratx)
NOTA: Les sol·licituds presentades al registre s’han de remetre al Servei de Règim Especial de la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans.
ANNEX 3
Declaració jurada
Proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de règim especial
Nom i llinatges: ____________________________________________, amb document oficial d’identificació núm. _____________________, inscrit/a en les proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de (marcau amb una creu la modalitat escollida):
BUSSEIG Cicle inicial ( )
VELA Cicle inicial ( )
SALVAMENT I SOCORRISME Cicle inicial ( )
DECLAR SOTA JURAMENT / PROMESA QUE
No reunesc cap dels requisits esportius que permeten l’accés directe a aquests ensenyaments esportius de règim especial.
En cas de reunir-los en el moment de realitzar la prova, no hi participaré.
______________, ______ d ____________________ de 2013
(Signatura)
ANNEX 4
Calendari de la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de cicle inicial de grau mitjà de Busseig esportiu amb escafandre autònom, Vela (comuna per les especialitats de Vela amb aparell fix i Vela amb aparell lliure) o Salvament i Socorrisme.
| Dates |
Actuació |
Article |
|---|---|---|
| 03/09 |
El centre i la federació comuniquen a la DGPIERH, la proposta dels membres del tribunal avaluador |
15 |
| Fins al 09/09 |
Inscripció per fer la prova |
2 |
| 11/09 |
Publicació de la llista provisional de persones admeses i de persones excloses |
8 |
| 11/09 |
Publicació de la relació d'estris (si escau) i del tribunal |
11 |
| 12 i 13/09 |
Termini de reclamacions contra les llistes provisionals |
9 |
| 17/09 |
Publicació de la llista definitiva de persones admeses |
10 |
| 17/09 |
Cada centre comunica a la DGPIERH, la llista definitiva de les persones admeses |
12 |
| 21/09 |
Prova |
13 |
| 23/09 |
Publicació de la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes |
18 |
| 24 i 25/09 |
Termini de reclamacions contra la llista provisional davant el director del centre |
19 |
| 26/09 |
Revisió de les reclamacions |
19 |
| 27/09 |
Publicació de la llista definitiva de persones aptes i no aptes |
20 |
| 27/09 |
Tramesa de la còpia de les actes de les proves a la DGPIERH |
21 |
| 30/09 |
Lliurament dels certificats d'aptitud |
22 |
|
|
Inici del procés d’admissió i matrícula al curs 13/14 |
|
PROVES DE VELA: Atès que aquestes proves requereixen unes condicions meteorològiques determinades, el tribunal podrà prendre la decisió d’ajornar la realització d’aquesta prova en el moment que ho consideri oportú, comunicant als presents la data i l’hora de la propera convocatòria, fent el mateix en successives convocatòries. A la vegada s’ajornaran els terminis de publicació de llistes, revisió de proves, lliurament de certificats i reclamacions en igual nombre de dies que s’hagin ajornat les proves. És preceptiva la presentació a cada convocatòria que faci el tribunal avaluador.