Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 13726
Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, de 8 de juliol de 2013, per la qual es regulen i es convoquen les proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius del nivell 1 de grau mitjà de Bàsquet i dels esports de Muntanya i Escalada a les illes d’Eivissa i Menorca
Versió PDF
El Reial decret 1363/2007, de 24 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments esportius de règim especial, regula en l’article 30 els requisits d’accés de caràcter específic.
El Reial decret 318/2000, de 3 de març (BOE núm. 73 de 25 de març) que estableix el títols de Tècnic esportiu i Tècnic esportiu superior de les diferents especialitats dels esports de Muntanya i Escalada, i fixa els ensenyaments mínims i els requisits d’accés, regula a l’annex II la prova de caràcter específic per a l’accés al nivell 1 de grau mitjà (prova comú per a totes les especialitats dels esports de Muntanya i Escalada).
El Reial decret 234/2005, de 4 de març (BOE núm. 73 de 26 de març) que estableix el títols de Tècnic esportiu i Tècnic esportiu superior en Bàsquet, i fixa els ensenyaments mínims i els requisits d’accés, regula a l’annex II la prova de caràcter específic per a l’accés al nivell 1 de grau mitjà.
Per tot això, de conformitat amb la normativa indicada, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
1. Aprovar les instruccions per les quals es concreten aspectes sobre l’organització de les proves d’accés de caràcter específic, requisit per sol·licitar plaça al nivell 1 dels ensenyaments esportius de règim especial de Bàsquet i dels esports de Muntanya i Escalada.
2. Aquesta Resolució es concreta en els següents annexes:
a) L’annex 1 inclou les instruccions generals de les proves.
b) L’annex 2 inclou el model d’inscripció a les proves específiques.
c) L’annex 3 inclou el model de declaració jurada que han de lliurar els inscrits.
d) L’annex 4 detalla els calendaris de les actuacions corresponents a aquestes proves d’accés de caràcter específic.
Segon
Convocar les proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de grau mitjà dels nivells 1 i 2 de les modalitats esportives especificades a l’apartat primer d’aquesta Resolució, en els termes que figuren en les instruccions que s’inclouen com a annex 1 d’aquesta Resolució.
Tercer
El Reial decret que estableix el títol de Tècnic de cada modalitat, especifica les característiques de la prova: el contingut, els criteris d’avaluació, els efectes i vigència, les exempcions, les adaptacions per als discapacitats, els components i funcions del tribunal, etc.
Quart
Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB)
Cinquè
Establir que aquesta Resolució entri en vigor al dia següent de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant la consellera d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de la seva publicació, de conformitat amb el que es preveu a l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma de Mallorca, a 8 de juliol de 2013.
El director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans
Bartolomé Isern Lladó
ANNEX 1
Instruccions
Article 1
Persones que s’han d’inscriure per fer la prova d’accés de caràcter específic i persones exemptes
Article 2
Termini d’inscripció a les proves
La inscripció a la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments de règim especial del nivell 1 de grau mitjà dels esports de Muntanya i Escalada, s’ha de fer des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el BOIB fins al dia 9 de setembre de 2013 inclòs. Per al nivell 1 de Bàsquet fins al dia 16 de setembre de 2013 inclòs.
Article 3
Lloc per a inscriure’s a la prova d’accés de caràcter específic
Article 4
Documentació necessària per inscriure’s per fer la prova d’accés de caràcter específic
1. Per formalitzar la inscripció, les persones interessades a realitzar la prova d’accés de caràcter específic han de presentar, en tots els casos:
a) Sol·licitud per duplicat segons el model oficial (annex 2), que es pot trobar al centre on s’han d’inscriure i a la seva pàgina web.
b) Original i còpia del document oficial d’identificació.
c) Declaració jurada que no es té cap requisit d’accés directe que permeti l’accés als ensenyaments esportius de règim especial (annex 3), que es pot trobar al centre on s’han d’inscriure i a la seva pàgina web.
d) Original i còpia del títol de graduat en educació secundària o equivalent, o del certificat que acrediti que s’ha superat la prova d’accés per a persones sense requisits acadèmics. Aquests documents han d’especificar la nota o mitjana obtinguda.
2. S’ha d’acreditar el pagament de la taxa establerta per aquests tipus de proves, amb ingrés bancari (a) o de forma telemàtica (b), aportant el document d’ingrés, model 046 o acreditar l’exempció del pagament d’aquesta taxa (c).
a) Amb un ingrés bancari (model 046 codi P39) a favor de la CAIB per l’import vigent, que és de 26’94€ (inclou l’expedició del certificat que acredita que s’ha superat la prova), indicant nom i llinatges del sol·licitant i el concepte: "inscripció prova d’accés de caràcter específic” i la modalitat esportiva”.
b) A través de la web de l’Agència tributària de les Illes Balears, (atib.es). http://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx (->Conselleria d’Educació Cultura i Universitats -> Ensenyaments Esportius de Règim Especial -> Inscripció per fer les proves -> prova específica -> 26’94 o 13’47)
NOTA: Tindran una bonificació del 50% (Taxa de 13’47€) les persones que acreditin ser membres de famílies nombroses si aporten el títol o certificat expedit a l’efecte per l’òrgan competent, de conformitat amb el que preveu la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses.
c)Poden acreditar l’exempció del pagament d’aquestes taxes:
c.1) Les persones que estiguin en situació d’atur han d’aportar informe de període ininterromput inscrit en situació de desocupació, emès pel Servei d’Ocupació (SOIB).
c.2 ) Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33% han d’aportar el certificat que acredita el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d’afers socials.
Article 5
Actuació amb la documentació necessària per inscriure’s a la prova
La secretaria del centre on es fan les inscripcions per fer la prova, un cop ha comprovat que la sol·licitud d’inscripció està degudament emplenada, n’ha de segellar un dels exemplars i l’ha de retornar a la persona interessada. La secretaria del centre s’ha de quedar fotocòpia del document oficial d’identificació i de la resta de documentació que es presenta, un cop acarada amb l’original.
Així mateix, el centre educatiu ha de comunicar qualsevol circumstància que hagin de valorar prèviament els membres del tribunal avaluador i/o a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans.
Article 6
Persones que sol·liciten la prova d’accés de caràcter específic adaptada per a discapacitats acreditades
Aquesta situació es regula en la normativa vigent de cada modalitat esportiva. El centre ha de fer arribar al tribunal avaluador la documentació adjuntada per les persones que demanen fer una prova adapta, per tal que aquest faci i comuniqui, si cal, les adaptacions pertinents.
Article 7
Admissió per fer les proves
El centre educatiu ha de comprovar, amb la documentació rebuda, que els sol·licitants reuneixen les condicions que permeten fer-la.
Article 8
Llistes provisionals de persones admeses i de persones excloses per fer la prova d’accés de caràcter específic
La llista provisional de persones admeses i de persones excloses per fer la prova d’accés s’ha de publicar en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre educatiu on s’ha presentat la sol·licitud:
Article 9
Reclamacions
1. Les reclamacions contra la llista provisional de persones admeses i excloses per fer la prova d’accés de caràcter específic es poden presentar a la secretaria de l’IES en que es va fer la inscripció, adreçades al president del tribunal avaluador:
a) Els dies 12 i 13 de setembre de 2013 els inscrits en els esports de Muntanya i Escalada de nivell 1.
b) Els dies 19 i 20 de setembre de 2013 els inscrits en el nivell 1 de Bàsquet.
2. Aquestes reclamacions han d’estar resoltes els dies 16 (esports de Muntanya) i 23 (Bàsquet) de setembre de 2013.
Article 10
Llistes definitives de persones admeses per fer la prova d’accés de caràcter específic
1. El centre educatiu ha de publicar la llista definitiva de persones admeses per fer la prova d’accés de caràcter específic:
a) El dia 13 de setembre de 2013, les llistes de Muntanya i Escalada.
b) El dia 24 de setembre de 2013 les llistes de Bàsquet.
2. Contra la llista definitiva es pot presentar recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, en el termini d’un mes natural, comptador des de la data de la publicació.
Article 11
Publicació de la relació d’estris
La relació d’estris, en cas que siguin necessaris per al desenvolupament de la prova, s’ha de publicar en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre on es realitzi la prova el dia 11 de setembre de 2013 per als esports de Muntanya i Escalada i el dia 18 de setembre de 2013 per al Bàsquet.
La federació balear de Muntanyisme i Escalada farà una reunió informativa a l’IES CTEIB de Palma de Mallorca el dimarts 10 de setembre a les 19 hores per als inscrits a la prova de nivell 1.
Article 12
Comunicació de dades d’inscripció per fer la prova d’accés de caràcter específic
1. El centre que fa la prova d’accés ha de comunicar a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, per fax (971-177183) o per correu electrònic, el llistat amb les persones inscrites per fer la prova, com a màxim, el dia 13 de setembre de 2013 per als esports de Muntanya i Escalada i el dia 24 de setembre de 2013 per a Bàsquet.
2. Així mateix, el centre educatiu ha de comunicar i adjuntar la documentació presentada per les persones que demanen fer una prova adaptada, o qualsevol altre circumstància que hagi de valorar prèviament el tribunal.
Article 13
Data i horari de realització de la prova d’accés de caràcter específic
1. Les proves d’accés de les modalitats esportives del nivell 1 del grau mitjà s’han de fer el dies següents:
a) Nivell 1 de Muntanya i Escalada el dissabte 14 de setembre de 2013 a les 8’00 hores a l’IES Guillem Colom Casasnoves de Sóller.
b) Nivell 1 de Bàsquet el dissabte 28 de setembre de 2013 a les 9’30 hores. Lloc a determinar per la federació i comunicat als inscrits (límit 18 de setembre) a l’illa dels inscrits.
2. El tribunal avaluador de les proves es reunirà mitja hora abans de l’inici de la prova.
3. Per poder prendre part a les proves d’accés, els inscrits han d’estar presents a l’hora establerta a l’apartat 1 d’aquest article.
Si cal, l’ordre d’actuació i/o qualsevol modificació d’aquest horari s’ha de fer públic al tauler d’anuncis del centre i a la seva pàgina web, amb una antelació mínima de 48 hores abans de l’horari determinat inicialment per l’inici i desenvolupament de la prova.
Article 14
Verificació de la identitat dels aspirants
Els membres del tribunal avaluador han de verificar la identitat dels aspirants a l’inici de la prova i ho poden tornar fer en qualsevol moment del seu desenvolupament.
Article 15
Tribunals avaluadors
1. La Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha de designar un tribunal per avaluar la prova d’accés de cada una de les especialitats.
2. El tribunal avaluador té la funció d’organitzar la prova i desenvolupar-la, i ha d’estar format per:
3 La direcció del centre i la federació faran la proposta dels membres del tribunal avaluador de la seva competència a aquesta direcció general, abans del 3 de setembre de 2013.
Article 16
Expedients de les persones inscrites
El centre educatiu ha de posar a disposició de cada tribunal avaluador la documentació presentada per les persones inscrites per a la realització de la prova d’accés, els llistats, les actes de les proves i altres documents que sigui necessaris.
Article 17
Contingut i qualificació de la prova
1. Els continguts i els criteris d’avaluació de la prova específica d’accés es detallen en la normativa vigent per a cada esport.
2. En la qualificació final de la prova s’han d’utilitzar els termes Apte i No Apte. Per obtenir la qualificació d’Apte, les persones aspirants han de superar totes les parts que formen la prova.
Article 18
Llista provisional de persones aptes i no aptes a les proves d’accés
1. El dia 23 de setembre de 2013 el centre educatiu on s’ha fet la inscripció de la prova d’accés dels esports de Muntanya i Escalada del nivell 1 ha de publicar en el tauler d’anuncis del centre i a la pàgina web, la llista provisional de persones que han resultat aptes i no aptes a aquesta prova.
2. Igualment les llistes provisionals de les proves del nivell 1 de Bàsquet s’han de publicar el dia 30 de setembre de 2013.
Article 19
Reclamacions contra les llistes provisionals de persones aptes i no aptes
1. Contra la llista provisional és possible presentar una reclamació davant el tribunal avaluador els dies 24 i 25 de setembre de 2013 per als esports de Muntanya i Escalada i els dies 1 i 2 d’octubre de 2013 per a Bàsquet.
2. Els tribunals avaluadors han d’estudiar el contingut de la reclamació i, si n’és el cas, han d’indicar a la persona interessada que assisteixi a una sessió de revisió de proves en la qual se li puguin comentar els criteris de correcció i de qualificació que s’hi han fet servir.
3. La revisió de les proves dels esports de Muntanya i Escalada, si és necessària, s’ha de fer el dia 26 de setembre de 2013 i el dia 3 d’octubre de 2013 per a Bàsquet.
4. Els tribunals avaluadors han d’estendre acta de la sessió de resolució de les reclamacions presentades.
5. Les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la revisió del tribunal avaluador poden interposar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans en el termini d’un mes natural comptador des de la publicació de les llistes definitives.
Article 20
Llista definitiva de persones aptes
1. La llista definitiva de persones aptes a la prova d’accés s’ha de publicar en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre educatiu que ha fet la prova, el dia 27 de setembre de 2013 per als esports de Muntanya i Escalada i el dia 4 d’octubre de 2013 per a Bàsquet.
Article 21
Tramesa de la còpia de les actes a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans
Una vegada acabat el procediment d’avaluació s’ha d’enviar una còpia acarada de les actes de les proves a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans:
Article 22
Lliurament dels certificats d’aptitud a la prova
1. Les persones que han superat la prova d’accés del nivell 1 del grau mitjà poden recollir el certificat que ho acredita en el mateix centre en què s’ha realitzat la prova:
a) A partir del dia 30 de setembre de 2013 per als esports de Muntanya i Escalada.
b) A partir del dia 7 d’octubre de 2013 per a Bàsquet.
El centre adjuntarà aquest certificat a l’expedient del alumne que sol·liciti plaça en el procés d’admissió i matrícula d’aquestes formacions per al curs 2013/2014.
Article 23
Sol·licitud de plaça en els ensenyaments esportius de règim especial
Les persones que hagin superat la prova d’accés, i les que tenen una altra documentació que els permet l’exempció d’aquesta prova, poden sol·licitar l’admissió als ensenyaments esportius que vulguin cursar, de conformitat amb la normativa vigent.
El director general publicarà la resolució amb el procés d’admissió i matrícula d’aquests ensenyaments.
ANNEX 2
Inscripció per fer la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius
Llinatges: Nom: DOI:
Adreça: CP:
Telèfon: Localitat:
EXPÒS:
Que reunesc els requisits generals d’accés.( )
Que he superat la prova d’accés de caràcter general per a les persones sense requisits acadèmics ( )
Per això, adjunt la documentació següent:
SOL·LICIT:
Ser inscrit per fer la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de (marcau amb una creu la modalitat escollida):
ESPORTS DE MUNTANYA Nivell 1 ( )
BÀSQUET Nivell 1 ( )
SI N’ÉS EL CAS, DEMAN:
-L’adaptació de la prova perquè tenc necessitats educatives especials i aport:
( ) Certificat oficial que acredita el tipus i grau de discapacitat
( ) Dictamen d’escolarització amb el vistiplau del Departament d’Inspecció Educativa
___________________ , ____ d _________ de 2013
(Signatura del sol·licitant)
SR. DIRECTOR DE L’IES ________________________________________________
NOTA: Les sol·licituds presentades al registre s’han de remetre al Servei de Règim Especial de la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans
ANNEX 3
Declaració jurada
Proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de règim especial
Nom i llinatges: ____________________________________________, amb document oficial d’identificació núm. _____________________, inscrit/a en les proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de (marcau amb una creu la modalitat escollida):
ESPORTS DE MUNTANYA Nivell 1 ( )
BÀSQUET Nivell 1 ( )
DECLAR SOTA JURAMENT / PROMESA QUE
No reunesc cap dels requisits esportius que permeten l’accés directe a aquests ensenyaments esportius de règim especial.
En cas de reunir-los en el moment de realitzar la prova, no hi participaré.
______________, ______ d ____________________ de 2013
(Signatura)
ANNEX 4-A- MUNTANYA I ESCALADA
Calendari de la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de nivell 1 del grau mitjà dels esports de Muntanya i Escalada
| Dates |
Actuació |
Article |
|---|---|---|
| 03/09 |
El centre i la federació comuniquen a la DGPIERH, la proposta dels membres del tribunal avaluador |
15 |
| Fins al 09/09 |
Inscripció per fer la prova |
2 |
| 11/09 |
Publicació de la llista provisional de persones admeses i de persones excloses |
8 |
| 11/09 |
Publicació de la relació d'estris (si escau) i del tribunal |
11 |
| 12 i 13/09 |
Termini de reclamacions contra les llistes provisionals |
9 |
| 13/09 |
Publicació de la llista definitiva de persones admeses |
10 |
| 13/09 |
Cada centre comunica a la DGPIERH, la llista definitiva de les persones admeses. |
12 |
| 14/09 |
Prova. Sóller (Mallorca) |
13 |
| 23/09 |
Publicació de la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes |
18 |
| 24 i 25/09 |
Termini de reclamacions contra la llista provisional davant el director del centre |
19 |
| 26/09 |
Revisió de les reclamacions |
19 |
| 27/09 |
Publicació de la llista definitiva de persones aptes i no aptes |
20 |
| 27/09 |
Tramesa de la còpia de les actes de les proves a la DGPIERH |
21 |
| 30/09 |
Lliurament dels certificats d'aptitud |
22 |
|
|
Inici del procés d’admissió i matrícula al curs 13/14 |
|
ANNEX 4-B- BÀSQUET
Calendari de la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius del grau mitjà de nivell 1 de Bàsquet
| Dates |
Actuació |
Article |
|---|---|---|
| 03/09 |
El centre i la federació comuniquen a la DGPIERH, la proposta dels membres del tribunal avaluador |
15 |
| Fins al 16/09 |
Inscripció per fer la prova |
2 |
| 18/09 |
Publicació de la llista provisional de persones admeses i de persones excloses |
8 |
| 18/09 |
Publicació de la relació d'estris (si escau) i del tribunal |
11 |
| 19 i 20/09 |
Termini de reclamacions contra les llistes provisionals |
9 |
| 24/09 |
Publicació de la llista definitiva de persones admeses |
10 |
| 24/09 |
Cada centre comunica a la DGPIERH, la llista definitiva de les persones admeses |
12 |
| 28/09 |
Prova |
13 |
| 30/09 |
Publicació de la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes |
18 |
| 1 i 2/10 |
Termini de reclamacions contra la llista provisional davant el director del centre |
19 |
| 3/10 |
Revisió de les reclamacions |
19 |
| 4/10 |
Publicació de la llista definitiva de persones aptes i no aptes |
20 |
| 4/10 |
Tramesa de la còpia de les actes de les proves a la DGPIERH |
21 |
| 7/10 |
Lliurament dels certificats d'aptitud |
22 |
|
|
Inici del procés d’admissió i matrícula al curs 13/14 |
|