Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 13591
Convocatòria de premis per als tres estudiants del municipi de Sant Josep de sa Talaia que hagin acabat d'una forma més brillant els seus estudiants universitaris durant el curs 2012/13.
Versió PDF
La Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 10 de juliol de 2013, va aprovar la següent:
Convocatòria de premis per als tres estudiants del municipi de Sant Josep que hagin acabat d’una forma més brillant els seus estudis universitaris durant el curs 12/13.
1. JUSTIFICACIÓ
1.1. Cursar una carrera universitària, la majoria de les vegades fora d’Eivissa, per a un estudiant eivissenc o, en el nostre cas, del municipi de Sant Josep, implica no només un esforç en el rendiment acadèmic sinó, moltes vegades, un gran sacrifici econòmic per a les seves famílies o per al mateix estudiant, que es veuen abocats a fer-se càrrec de les despeses acadèmiques pròpies dels esmentats estudis i, a més, transport i habitatge, la qual cosa suposa una despesa addicional que altres estudiants que viuen a zones universitàries no tenen.
1.2. Quan un estudiant universitari del municipi de Sant Josep, superant tots els sobreesforços i dificultats ja comentats, no només finalitza els seus estudis universitaris sinó que ho fa amb un expedient brillant, cal reconèixer-li i incentivar aquest mèrit.
1.3. És per aquest motiu que la Regidoria d’Educació i Cultura ha creat els premis per al millor expedient universitari del municipi per premiar i propiciar la cultura de l’esforç, el mèrit i l’excel·lència.
2. CONVOCATÒRIA I OBJECTE
2.1. La present convocatòria se sotmet a l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, aprovada definitivament pel Ple de 25 de febrer de 2010 ( BOIB núm. 87, de 10-06-2010).
2.2. Aquesta convocatòria s’exposarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament, i serà publicada al BOIB.
2.3. L’objectiu d’aquesta convocatòria és premiar els tres estudiants del municipi de Sant Josep que hagin acabat amb millor nota els seus estudis universitaris durant el curs 12/13. La distribució dels premis serà la següent:
1r premi: 2.500,00 € per a l’estudiant que obtingui la puntuació més alta
2n premi: 1.500, 00 € per a l’estudiant que obtengui la segona puntuació més alta.
3r Premi: 1.000,00 € per a l’estudiant que obtengui la tercera puntuació més alta.
3. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA
La quantia màxima dels premis que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de 5.000,00 €, amb càrrec a la partida 324 480 36.
4. CONDICIONS GENERALS DELS SOL·LICITANTS
Podran acollir-se a aquesta convocatòria els estudiants, empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia, que hagin finalitzat els seus estudis universitaris durant el curs 12/13, i que compleixin els següents requisits:
a) Estar empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia abans de l’1 de gener de 2009.
b) Haver finalitzat els estudis universitaris durant el curs acadèmic 2012/13, en qualsevol de les convocatòries legalment establertes per a cada curs acadèmic i tenir, com a mínim, una mitjana d’expedient acadèmic de 8,0 o equivalent.
c) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social.
d) No trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
5. RÈGIM DE LES AJUDES
5.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.
5.2. S’estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i de les oficines municipals de Sant Jordi i Cala de Bou i la pàgina web de l’Ajuntament (www.santjosep.net).
5.3. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i un cop revisades aquestes per la Comissió d’Avaluació, s’exposarà la llista provisional d’admesos per participar en el procediment així com les sol·licituds que tenguin algun defecte o hagin de ser esmenades.
Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte, manca alguna documentació o es volen fer al·legacions, la persona interessada disposarà d’un termini de 10 dies naturals, comptats a partir del dia següent de la publicació de la llista provisional, per fer les esmenes que corresponguin. Transcorregut aquest termini sense haver efectuat les esmenes o haver-hi adjuntat la documentació requerida, es considerarà desestimada la seva petició, d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la LRJ-PAC.
Finalitzat aquest termini i a proposta de la Comissió d’Avaluació, es dictarà resolució definitiva amb la llista de sol·licitants ordenada per puntuació obtinguda i proposta d’atorgament del 1r, 2n i 3r premi al millor expedient universitari als tres sol·licitants amb la puntuació més alta.
5.4. Només podrà obtenir premi aquells tres interessats que, acomplint les condicions assenyalades a la base 4, obtenguin la puntuació més alta com a resultat de la suma de la nota mitjana d’expedient acadèmic i la puntuació per càrrega lectiva dels estudis, d’acord amb la base 6 de la convocatòria. En cas de produir-se empat entre dos o més peticionaris que per puntuació obtenguin premi, la Comissió d’Avaluació, a la qual fa referència la base 7 d’aquesta convocatòria, podrà tenir en compte en la valoració dels expedients acadèmics, a l’efecte de determinar el beneficiari del premi, el nombre més alt de matrícules d’honor. En cas de persistir l’empat, el nombre més alt d’excel·lents. Si continua l’empat, es repartirà proporcionalment el premi entre cada un d’ells.
5.5. Queden exceptuats d’aquesta convocatòria els estudis universitaris oficials de postgrau.
5.6. Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada.
5.7. Sol·licitud, termini de presentació i documentació.
5.7.1. Les instàncies es dirigiran a l’Alcaldia de l’Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o a les dependències municipals de Cala de Bou i Sant Jordi o en la forma establerta en l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJ-PAC).
En aquest cas s’haurà de passar avís per fax a la Secretaria de l’Ajuntament (fax: 971 80 16 28) abans d’acabar el termini de presentació de sol·licituds.
5.7.2. A més de la documentació i requisits, especificats a l’article 12 de l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, els sol·licitants de la subvenció hauran d’adjuntar a la sol·licitud la següent documentació (originals o fotocòpies compulsades):
a) Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia del seu DNI.
b) Identificació de qui serà el beneficiari mitjançant fotocòpia del seu DNI O NIF.
c) Declaració responsable d’estar empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia abans de l’1 de gener de 2009.
d) Declaració responsable per part del beneficiari de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i autorització a l’Ajuntament per sol·licitar a l’Agència Tributària les dades fiscals del sol·licitant, que siguin necessàries.
e) Declaració responsable del beneficiari de no trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
f) Original o còpia confrontada amb l’original del títol oficial corresponent als estudis universitaris pels quals s’opta al premi o, si no n’hi ha, del document que acrediti que han estat satisfets els drets per a l’expedició del títol.
g) Certificat acadèmic de les assignatures cursades, amb expressió, si escau, dels crèdits assignats a cadascuna i qualificacions obtingudes en els estudis conduents a l’obtenció al títol oficial corresponent als estudis universitaris pels quals s’opta al premi.
h) Pla d’estudis dels estudis universitaris cursats, amb expressió de la seva càrrega lectiva.
5.7.3. Termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds serà del 10 de setembre de 2013 al 9 d’octubre de 2013.
6. CRITERIS DE VALORACIÓ
6.1. D’acord amb l’article 5.3 del RD 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s’estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional, la mitjana de l’expedient acadèmic de cada alumne serà el resultat de l’aplicació de la següent fórmula: suma dels crèdits obtinguts per l’alumne multiplicats cada un d’ells pel valor de les qualificacions que corresponguin, i dividida pel nombre de crèdits totals obtinguts per l’alumne.
Els crèdits obtinguts per reconeixement de crèdits corresponents a activitats formatives no integrades en el pla d’estudis no computaran a efectes de còmput de la mitjana de l’expedient acadèmic.
D’acord amb la disposició addicional única del RD 1044/2003, d’1 d’agost, pel qual s’estableix el procediment per a l’expedició per les universitats del Suplement Europeu al Títol, les assignatures convalidades tendran l’equivalència en punts corresponent a la qualificació obtinguda en el centre de procedència; per a les assignatures adaptades es computarà la qualificació obtinguda en el centre de procedència i el reconeixement de crèdits en què no existeixi qualificació no es tendrà en compte a efectes de ponderació.
A aquest efecte, per al càlcul de la nota mitjana, en cas d’haver-hi assignatures convalidades i/o adaptades a l’expedient acadèmic, s’haurà d’adjuntar certificat de les notes obtingudes d’aquestes assignatures en el centre de procedència.
6.2. A l’efecte d’atorgar aquests tres premis, no només es tendrà en compte la nota mitjana de l’expedient acadèmic sinó que també es valorarà la càrrega lectiva dels estudis universitaris cursats. D’aquesta manera es té en consideració també l’esforç i el temps dedicat a la consecució de la titulació universitària.
Així a la nota mitjana de l’expedient acadèmic de cada alumne se li sumarà la següent puntuació depenent de la càrrega lectiva de la titulació obtinguda:
Estudis amb una càrrega lectiva de 120 a 179 crèdits: nota mitjana + 0,25 punts
Estudis amb una càrrega lectiva de 180 a 239 crèdits: nota mitjana + 0,50 punts
Estudis amb una càrrega lectiva de 240 a 300 crèdits: nota mitjana + 0,75 punts
Estudis amb una càrrega lectiva de 301 a 350 crèdits: nota mitjana + 1,0 punt
Estudis amb una càrrega lectiva de 351 a 400 crèdits: nota mitjana + 1,25 punts
Estudis amb una càrrega lectiva de 401 a 499 crèdits: nota mitjana + 1,75 punts
Estudis amb una càrrega lectiva de 500 crèdits en endavant: nota mitjana + 2,50 punts
7. COMISSIÓ D’AVALUACIÓ
7.1. La comissió d’avaluació realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds.
Aquesta comissió és l’òrgan col·legiat que elaborarà la proposta de resolució de concessió, la qual s’elevarà a l’òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.
7.2. Estarà formada pels següents membres:
Presidència: la regidora d’Educació i Cultura o persona en qui delegui.
Vocals:
- la regidora d’Hisenda o persona en qui delegui.
- un/a tècnic/a de la Regidoria d’Educació i Cultura.
- un representant de la Universitat de les Illes Balears
- Secretari/ària: la de la corporació o persona en qui delegui.
7.3. La comissió d’avaluació actuarà com a òrgan instructor del procediment de concessió i té atribuïdes les següents funcions:
a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’haurà d’adoptar la resolució.
b) Analitzar i valorar les sol·licituds d’acord amb els requisits establerts a la base 4 i els criteris de valoració establerts a la base 6.
c) Requerir als sol·licitants la correcció o millora de les seues sol·licituds.
d) Formular la proposta corresponent de subvencions i elevar-la a l’òrgan competent per a la seua resolució.
e) Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d’aquesta convocatòria.
8. INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ
Els expedients es resoldran en un termini màxim de tres mesos des de la finalització del termini per a presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria.
A proposta de resolució per part de la Comissió d’avaluació, l’Ajuntament adoptarà acord mitjançant Decret d’Alcaldia o mitjançant acord pres per la Junta de Govern Local.
L’acord que resolgui aquesta convocatòria expressarà la relació de sol·licitants, ordenada per puntuació, d’acord amb els criteris de valoració de la base 6, i la quantia dels premis atorgats als tres sol·licitants que encapçalin la relació.
9. RÈGIM DE RECURSOS
Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual posarà fi a la via administrativa, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:
- El recurs de reposició, potestatiu, davant l’òrgan que dictarà la resolució, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació d’aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
- O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de l’acord.
La qual cosa es fa pública perquè tothom en prengui coneixement.
Sant Josep de sa Talaia, 11 de juliol de 2013
L’ALCALDESSA
M. Nieves Marí Marí
ANNEX
DECLARACIONS RESPONSABLES
Jo, ............................................., amb DNI ....................................., com a candidat/ta a l’obtenció d’un dels premis al millor expedient universitari que atorga l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, FAIG LES SEGÜENTS DECLARACIONS RESPONSABLES:
1. Declar que estic empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia, des d’abans de l’1 de gener de 2009.
2. Declar que em trob al corrent del compliment de les meves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Per altra banda, autoritz l’Ajuntament de Sant Josep a poder fer la sol·licitud de les dades fiscals meves, que siguin necessàries, a l’Agència Tributària.
3.Declar que no em trob incurs en cap de les causes d’incompatibilitats i també que compleix els requisits que fixa l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Sant Josep de sa Talaia, .....d.................................de 20......
(signatura)