Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ECONOMIA I COMPETITIVITAT

Núm. 13372
Proposta de resolució del director general d’Indústria i Energia sobre autorització temporal i provisional d’una instal·lació elèctrica a Gas y Electricidad Generación, SAU. Exp.: GE Formentera/13

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 24 d’abril de 2013, Gas y Electricidad Generación, SAU va presentar a la Vicepresidència Econòmica, de Promoció Empresarial i d’Ocupació una sol·licitud d’autorització temporal i provisional per a la instal·lació elèctrica següent:

Denominació de la instal·lació:  instal·lació de 6 grups electrògens a la CE de Formentera 

Terme municipal: Formentera

Descripció: l’actuació consisteix en la instal·lació d’un conjunt de generació d’emergència format per sis grups electrògens, amb una potència de 2000 kVA/1600 kW i una tensió de generació de 400 V cadascun. Els grups electrògens estan constituïts per un conjunt motor-alternador muntat a l’interior d’un contenidor insonoritzat.

A més, s’instal·laran tres centres de transformació elevadors, en caseta prefabricada tipus contenidor, amb una potència de 2x3150 kVA i una relació de transformació 0,4/15 kV cadascun, dos tancs auxiliars de gasoil de 15.800 l cadascun, de tipus horitzontal de doble paret (acer-acer), instal·lats a l’interior d’un contenidor, amb sistema de detecció de fuites, i les instal·lacions elèctriques auxiliars, la qual cosa suposarà una potència conjunta màxima superior als 9 MW.

2. El cap de secció XI de la Direcció General d’Indústria i Energia va examinar la sol·licitud i va emetre un informe favorable dels aspectes següents:

-L’empresa sol·licitant ha adjuntat la documentació que estableix la normativa aplicable, és a dir, projecte d’execució de les instal·lacions esmentades redactats pel senyor Ignacio González Represa, enginyer tècnic industrial, i visats pel Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics Industrials de Madrid, amb els números 001429, 001430 i 001431 i la data 30 d’abril de 2013.

-Segons l’informe Sistema Elèctric Balear. Demanda punta d’estiu 2013. Anàlisi de seguretat, de març de 2012, emès per l’operador del sistema, Red Eléctrica de España, per a la cobertura de la demanda prevista per a la punta d’estiu de 2013 es necessària la instal·lació de generació auxiliar a l’illa de Formentera, 9 MW en total, que haurà d’estar disponible durant els mesos d’estiu, almenys des de l’1 de juny fins al 30 de setembre.

-El punt 2 de l’article 10 de la Llei 54/1997, de 27 de novembre, del sector elèctric, assenyala que el Govern pot adoptar, per a un termini determinat, les mesures necessàries per garantir el subministrament d’energia elèctrica, si hi ha un risc cert per a la prestació del subministrament. La disposició addicional 15.2 d’aquesta Llei afegeix que les atribucions assignades al Govern estatal en l’article 10 s’entenen assignades als governs de les comunitats autònomes corresponents, en el cas de comunitats extrapeninsulars i insulars.

3. El Reial decret 1747/2003, de 19 de desembre, que regula els sistemes elèctrics insulars i extrapeninsulars, designa Red Eléctrica de España com a operador del sistema i entre les seves funcions es troba la de col·laborar amb les comunitats autònomes en el procés de planificació de la generació i el transport d’energia elèctrica, a fi i efecte de cobrir la demanda prevista amb criteris de seguretat en el subministrament.

4. El 9 de juny de 2006, el Consell de Govern de les Illes Balears va acordar delegar en el conseller de Comerç, Indústria i Energia l’exercici de les facultats atribuïdes al Govern de les Illes Balears per la Llei 54/1997, de 27 de novembre, del sector elèctric, en relació amb l’adopció de les mesures necessàries, per a un termini determinat, per garantir el subministrament d’energia elèctrica quan, a criteri de l’operador del sistema, concorri un risc cert per a la prestació del subministrament.

 

 

 

Fonaments de dret

1. La Llei 54/1997, de 27 de novembre, del sector elèctric, desplegada pel Reial decret 1955/2000, d’1 de desembre.

2. El Reial decret 1747/2003, de 19 de desembre, que regula els sistemes elèctrics insulars i extrapeninsulars.

3. L’Acord del Consell de Govern de les Illes Balears, de 9 de juny de 2006, de delegació en el conseller de Comerç, Indústria i Energia de l’exercici de les facultats atribuïdes al Govern de les Illes Balears per la Llei 54/1997.

4. El Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Proposta de resolució

Propòs al conseller d’Economia i Competitivitat que dicti una resolució en els termes següents:

1.Atorgar a Gas y Electricidad Generación, SAU l’autorització temporal i provisional per a instal·lar i posar en servei la instal·lació elèctrica que es detalla a continuació:

Denominació: instal·lació  de 6 grups electrògens a la CE de Formentera                            

Terme municipal:  Formentera

2.Gas y Electricidad Generación, SAU ha de comunicar a l’operador del sistema la informació prevista en el punt 2 de l’article 6 del Reial decret 1747/2003 abans esmentat.

3. A l’efecte de retribució de garantia de potència, aquests sis grups electrògens s’inclouen en el grup denominat “grups diesel – 4T”, de potència inferior a 5 MW,  de l’annex II de l’Ordre ITC/914/2006, de 30 de març.

4. Per a l’efectivitat de l’autorització temporal i provisional de la posada en servei, s’ha de presentar el certificat corresponent de final d’obra signat pel tècnic competent i la justificació del compliment de la normativa mediambiental vigent sobre emissions, renous i efluents.

5. Aquesta autorització s’atorga amb les condicions següents:

-És temporal i provisional i s’estén, com a màxim, fins al 31 d’octubre de 2013.

-És vàlida únicament en les situacions en què, per indisponibilitat d’altres grups, per excés de demanda o per compliment de les mesures de seguretat que determini l’operador del sistema, es donin les condicions de manca de potència de seguretat, segons els procediments aprovats per  l’operador del sistema.

-Els grups autoritzats temporalment en virtut d’aquesta Resolució no poden substituir els altres grups disponibles amb autorització definitiva, llevat que, a criteri de l’operador del sistema, sigui imprescindible per a prevenir determinades situacions de risc en la prestació del subministrament.

6. Traslladar aquesta Resolució a la Direcció General de Política Energètica i Mines del Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme; a la Comissió Nacional d’Energia, i  a l’operador del sistema.

7. Notificar aquesta Resolució al sol·licitant.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Economia i Competitivitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 29 de maig de 2013

 

El director general d’Indústria i Energia

Jaime Ochogavía Colom

 

Conforme amb la proposta. En dict resolució.

El conseller d’Economia i Competitivitat

Joaquín García Martínez

Per delegació del Consell de Govern.

Acord del 9 de juny de 2006 (BOIB 89/2006) 

Palma, 29 de maig de 2013