Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 13294
ITE 2012-1171 notif acord obres urgents, no urgents i i obres de mesures de verificació
Versió PDF
Com a conseqüència de l'expedient ITE 2012/1171 referent a la Inspecció Tècnica d’Edificis, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a Díaz Galán Ana María i a Cerqui Angelo, de conformitat amb els arts. 59-4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:
Us notific que el Consell de la Gerència d’Urbanisme, en data 27.11.2012 ha acordat:
“En data 21.08.2012 s’ha presentat informe d’inspecció tècnica d’edificis per part de la propietat de l’immoble situat a CE ROBERT GRAVES, 55 0B, redactat per tècnic col·legiat. De l’informe es deriva la necessitat d’executar les obres de conservació i/o manteniment de caràcter urgent, no urgent i obres de mesures de verificació que es descriuen a la part dispositiva d’aquest acord, i que s’han de realitzar prèvia sol·licitud i obtenció de la corresponent llicència d’obres.
Per part dels serveis tècnics municipals s’ha emès el següent informe:
“Vista la documentació presentada en relació a l’informe d’inspecció tècnica d’edificis (ITE) presentat pel Sr./Sra. CAMACHO GOMEZ LUISA, en data 21.08.2012 i amb núm. de document 2012/000177264, cal informar el següent:
Informe Tècnic basat en l’informe d’ITE redactat per JUNCOSA PICO MIQUEL, com a ARQUITECTE contractat per la propietat:
1. CARACTERÍSTIQUES DE L’EDIFICI
1.1 Característiques constructives:
Es tracta d’un edifici plurifamiliar entre mitgeres amb data de construcció entre 1931 i 1940, ocupant dues parcel·les cadastrals. L’estructura està formada per murs de càrrega i forjats unidireccionals essent la coberta inclinada.
1.2 Característiques urbanístiques:
Segons el PGOU vigent del 98, l’immoble es troba situat a una zona qualificada com J2b.
2. ACTUACIONS A REALITZAR
2.1 Obres a realitzar baix llicència derivades de l’informe ITE
A l’informe ITE de referència es posa de manifest l’existència de les patologies que es transcriuen a continuació:
Supòsit 2n. OBRES NO OBLIGATÒRIES:
- “Escales. S’observen esglaons amb fissures. Ubicació: Escala comunitària”.
- “Esquerdejats. S’observen d’escorxaments. Ubicació: Façanes”.
- “Pintures: Mal estat. Ubicació: Façana principal”.
- “Tendals. Lones trencades. Ubicació: 2n pis façana posterior”.
Supòsit 3r. MESURES DE VERIFICACIÓ OBLIGATÒRIES A REALITZAR PER TÈCNIC COMPETENT:
- “Bigues. La existència de cel ras a la majoria de les dependencies impedeix la seva visualització. Ubicació: A tot l’edifici”.
- “Forjats. La existència de cel ras a la majoria de les dependencies impedeix la seva visualització. Ubicació: A tot l’edifici”.
- “Pintures. No ha estat possible la visualització de les teulades. Ubicació: Coberta”.
Supòsit 4t. OBRES OBLIGATÒRIES A REALITZAR BAIX LLICÈNCIA D’OBRES:
- “Estructures volades. En els dos balcons s’observa que l’oxidació dels perfils metàl·lics estructurals a provocat el despreniments del revestiment. Ubicació: Façana principal”.
- “Cornises. En mal estat. Ubicació: Façana posterior sobre terrassa d’accés al 2n A”.
- “Canals. Trencada a distints punts. Ubicació: Façana principal”.
Supòsit 5è. OBRES OBLIGATÒRIES A REALITZAR BAIX LLICÈNCIA D’OBRES:
- “Aplacats. Peces despreses i indicis de carència d’adherència a la resta de peces de la sanefa sobre l’accés principal. Ubicació: Façana principal”.
Sense perjudici que per part de la direcció tècnica es prenguin mesures cautelars per prevenir mals a terceres persones.
3. Conclusió
3.1 ITE desfavorable:
(Sempre i quan sigui possible d’acord al planejament vigent):
(Veure punt 2.1 d’aquest informe).
(Veure punt 2.1 d’aquest informe).
(Veure punt 2.1 d’aquest informe).
A la sol·licitut de la llicència d’obres, es recomana independitzar al pressupost del projecte les obres derivades de l’ITE de la resta d’obres que es puguin sol·licitar, per tal de poder gaudir de la bonificació del 95% del impost ICO amb la major brevetat possible, per obres derivades de l’Inspecció Tècnica d’Edificis. Es recorda que per poder gaudir de dita bonificació, s’haurà d’acreditar degudament la finalització de totes les obres d’obligat compliment.”
La finalització de les obres s’haurà d’acreditar mitjançant l’aportació de l’apartat III de l’informe d’inspecció tècnica completat. En tot cas, i si es necessari es podrà requerir la presentació del certificat de final d’obra del tècnic competent o del certificat final d’obra municipal. Així mateix, s’haurà d’acreditar la pòlissa d’assegurança vigent.
Vists els antecedents exposats i d’acord amb l’art. 9.1 del Text Refós de la llei del sòl, aprovat per R.D. legislatiu 2/2008, de 20 de juny, articles 10 i 11 llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca, l’Ordenança municipal sobre inspecció tècnica d’edificis, publicada al BOIB núm.185- ext. de 31 de desembre de 2008, i articles 4.2-b), article 12-b), del Reglament de la Gerència d’urbanisme i altra normativa aplicable, cal formular proposta per a l’aprovació del següent:
ACORD
1r. Requerir a CAMACHO GOMEZ LUISA, DIAZ GALAN ANA MARIA, PALANCARES MARTIN ANGEL, GIL FERRER MARTA AMPARO, CABRER VERGER JAIME, ANGELO CERQUI i a RODRIGUEZ BOSCH JOSE MIGUEL, com a propietaris de l’immoble situat a CE ROBERT GRAVES, 55 0B (referència cadastral 07790521), en el cas de no haver sol·licitat llicència d’obres, o que la sol·licitud no inclogui les obres obligatòries de conservació i/o manteniment que a continuació s’exposaran, perquè sol·liciti la llicència d’obres corresponent, en un termini de sis mesos, per realitzar, en el termini previst a l’atorgament de la llicència, les obres de conservació de caràcter urgent i no urgent (supòsit 4t i 5è), així com les mesures de verificació i si escau les obres de reparació corresponents relatives al supòsit 3r, que es deriven de l’esmentat informe, presentat en data 21.08.2012, i redactat per part de JUNCOSA PICO MIQUEL, com a ARQUITECTE (exp. ITE 2012/1171-0000); i atès també l’informe de comprovació dels serveis tècnics municipals. De l’informe es deriva la necessitat d’efectuar les següents obres de conservació:
“Supòsit 3r. MESURES DE VERIFICACIÓ OBLIGATÒRIES A REALITZAR PER TÈCNIC COMPETENT:
- “Bigues. La existència de cel ras a la majoria de les dependencies impedeix la seva visualització. Ubicació: A tot l’edifici”.
- “Forjats. La existència de cel ras a la majoria de les dependencies impedeix la seva visualització. Ubicació: A tot l’edifici”.
- “Pintures. No ha estat possible la visualització de les teulades. Ubicació: Coberta”.
Supòsit 4t. OBRES OBLIGATÒRIES A REALITZAR BAIX LLICÈNCIA D’OBRES:
- “Estructures volades. En els dos balcons s’observa que l’oxidació dels perfils metàl·lics estructurals a provocat el despreniments del revestiment. Ubicació: Façana principal”.
- “Cornises. En mal estat. Ubicació: Façana posterior sobre terrassa d’accés al 2n A”.
- “Canals. Trencada a distints punts. Ubicació: Façana principal”.
Supòsit 5è. OBRES OBLIGATÒRIES A REALITZAR BAIX LLICÈNCIA D’OBRES:
- “Aplacats. Peces despreses i indicis de carència d’adherència a la resta de peces de la sanefa sobre l’accés principal. Ubicació: Façana principal”.
Sense perjudici que per part de la direcció tècnica es prenguin mesures cautelars per prevenir mals a terceres persones.”
La realització de les obres s’haurà d’acreditar mitjançant l’aportació de l’apartat III de l’informe d’inspecció tècnica completat, req uisit necessari per poder accedir al programa d’ajudes fiscals municipal. En tot cas, i si es necessari es podrà requerir la presentació del certificat de final d’obra del tècnic competent o del certificat final d’obra municipal. Així mateix, s’haurà d’acreditar la pòlissa d’assegurança vigent.
A l’objecte de l’aplicació de la bonificació de l’ICO, en el cas de presentar un projecte conjunt amb obres derivades de l’ITE i altres obres, s’haurà de separar el pressupost i l’estat de medicions de les obres objecte de l’ITE.
2n. Advertir a la propietat de l’immoble que l’ha de mantenir en perfecte estat de conservació amb caràcter permanent, i que l’incompliment de les seves obligacions derivades del deure de conservació podrà donar lloc a les mesures previstes a la normativa vigent, així com a la multa coercitiva que preveu l’article 6 de l’ordenança.
3r. Donar compte al Departament Financer als efectes de l’exacció dels tributs que siguin pertinents.
4t. Notificar el present acord a la propietat de l’edifici.”
Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística per la llengua castellana pel que fa a les futures notificacions que es facin dins aquest procediment.
Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Qualsevol documentació o escrit s’ha de presentar a qualsevol de les oficines d’Atenció a la Ciutadania: OAC Cort a la plaça de Santa Eulàlia, 9, 07001, tfn 971225971; OAC Sant Ferran a l’avinguda Sant Ferran 42, 07013, edifici Policia Local, tfn 971225511; OAC Avingudes a l’avinguda Gabriel Alomar, 18, 07006, edifici Avingudes, tfn 971225900; OAC Pere Garau al carrer Pere Llobera 9, 07007, tfn 971225900; OAC S’escorxador al carrer Emperadriu Eugènia, 6, 07010, 971201362; OAC Son Ferriol a l’avinguda del Cid 8, 07198, 971426209; OAC Sant Agusti al carrer de Margaluz 30, 07015, 971708733; OAC S'Arenal a l’avinguda Amèrica, 11, 07600, 971225891; mitjançant instància dirigida a l’Ajuntament de Palma, on s’hi ha de fer constar el número d’expedient. Horari d’atenció al públic de totes les OAC: tot l’any: 8.30 h a 14.00 h de dilluns a divendres. Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 h a 17 h de dilluns a dijous únicament a l’OAC Avingudes. Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a Pl. Santa Eulàlia (només registre).
Palma, 5 / juliol / 2013
La cap del Departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis,
per delegació (Decret de Batlia núm 10434
de 08/06/2012 publicat al BOIB 85 de 14/06/12)
Elvira Salvá Armengod