Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 13011
Publicació del Conveni de col·laboració entre la Conselleria de Família i Serveis Socials i el Consell Insular d’Eivissa pel manteniment i funcionament de places residencials i de centre de dia per a persones en situació de dependència.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb allò previst a l’art. 8 de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, de 26 de novembre, a continuació es fa públic el següent Conveni núm. 34/13:

Conveni de col·laboració entre la Conselleria de Família i Serveis Socials i el Consell Insular d’Eivissa pel manteniment i funcionament de places residencials i de centre de dia per a persones en situació de dependència.

 

Parts

Sandra Fernández Herranz, consellera de Família i Serveis Socials del Govern de les Illes Balears en virtut del Decret 7/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 60 ext., de 2 de maig), i que actua en nom i representació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en exercici de les facultats que li atribueixen la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el Decret 25/2003, de 24 de novembre, del president de les Illes Balears, pel qual es delega en els titulars de les conselleries la firma de convenis de col·laboració.

Vicent Serra Ferrer, president del Consell Insular d’Eivissa per l’Acord del Ple del Consell Insular d’Eivissa d’1 de juliol de 2011, d’acord amb la normativa de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, de règim electoral general, que actua en virtut de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.

 

Antecedents

1. La Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials a les Illes Balears, té com a finalitat principal aconseguir el major benestar social possible en el territori de les Illes Balears, de forma progressiva i en tots els seus aspectes, mitjançant un sistema d’acció social integrat per serveis socials i mesures d’assistència social que afavoreixin el desenvolupament ple de la persona dins la societat per superar i prevenir les causes determinants de la seva marginació i promoure’n la plena integració social.

2. La Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, d’acord amb el que estableix l’article 1, té per objecte regular les condicion s bàsiques que garanteixin la igualtat en l’exercici del dret subjectiu de la ciutadania a la promoció de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, mitjançant el Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència (SAAD), amb la col·laboració i participació de totes les administracions públiques.

3. El Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència respon a una acció coordinada i cooperativa de l’Administració General de l’Estat i les comunitats autònomes, que estableix mesures en totes les àrees que afecten les persones en situació de dependència, amb la participació, si s’escau, de les entitats locals, tal com estableix l’apartat 2 de l’article 1 de la Llei 39/2006.

4. El Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència garanteix les condicions bàsiques i el contingut comú a què es refereix la Llei 39/2006, serveix de via per a la col·laboració i la participació de les administracions públiques en l’exercici de les competències respectives en matèria de promoció personal i atenció i protecció a les persones en situació de dependència, optimitza els recursos públics i privats disponibles, i contribueix a millorar les condicions de vida dels ciutadans.

5. La integració en el Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència dels centres i serveis de titularitat de les diverses administracions públiques, pel fet d’integrar-se dins la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència, no implica cap alteració en el règim jurídic de la seva titularitat, administració, gestió i dependència orgànica.

6. Aquesta Xarxa és regulada pel Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals del procediment per al reconeixement de la situació de dependència, la intensitat de protecció dels serveis i el règim de compatibilitat de les prestacions del Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència en l’àmbit de les Illes Balears, i es crea la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència de les Illes Balears.

7. L’article 37 h de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials, estableix que correspon als consells insulars crear, organitzar i gestionar els centres o serveis que per les seves naturalesa i característiques tenguin caràcter insular o supramunicipal.

8.  L’article 48.1 de la Llei de serveis socials de les Illes Balears disposa que el Govern de les Illes Balears, els consells insulars i els municipis col·laboren en l’aplicació de les polítiques de serveis socials, d’acord amb les competències respectives, mitjançant els instruments establerts en la legislació general sobre règim jurídic i procediment administratiu, en la legislació sobre consells insulars i en la legislació de règim local.

9. El Govern de les Illes Balears i el Consell Insular d’Eivissa són titulars d’equipaments assistencials que disposen de places residencials per a persones en situació de dependència.

10, La Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a través de la Conselleria de Família i Serveis Socials, du a terme les aportacions al Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa mitjançant els convenis que subscriu amb el Consell Insular d’Eivissa, d’acord amb el que estableix la clàusula segona del Conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Afers Socials, Promoció i Immigració de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Consell Insular d’Eivissa per a la creació del Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa, de data 11 de gener de 2008.

11. L’article 30.15 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, estableix entre les competències exclusives de la Comunitat Autònoma, les polítiques d’atenció a persones dependents.

12. L’article 70.4 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears estableix entre les competències pròpies dels consells insulars la política de protecció i atenció de persones dependents.

El Consell Insular d’Eivissa ha assumit únicament competències en matèria de serveis socials i assistència social en virtut de la Llei 12/1993, de 20 de desembre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i assistència social, i de la Llei 14/2001, de 29 d’octubre, d’atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social, en els termes i amb l’abast que estableixen aquestes lleis.

13. El 15 de desembre de 2011 la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social va signar amb el Consell Insular d’Eivissa un conveni de col·laboració per al manteniment i funcionament de 94 places residencials i  20 places de centre de dia al Centre Residència Can Blai de Santa Eulàlia des Riu, 40 places residencials i 8 places de centre de dia a l’Hospital residència Cas Serres d’Eivissa i 20 places residencials a la Residència Reina Sofia d’Eivissa.

14. En data 20 d’agost de 2012, la Conselleria de Salut, Família i Benestar Social va signar amb el Consell Insular d’Eivissa un conveni de col·laboració per al manteniment i funcionament de 94 places residencials i 20 places de centre de dia al Centre Residència Can Blai de Santa Eulàlia des Riu, 40 places residencials i 8 places de centre de dia a l’Hospital residència Cas Serres d’Eivissa i 20 places residencials a la Residència Reina Sofia d’Eivissa.

Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d’acord amb les següents

 

Clàusules

1. Objecte

Aquest Conveni té per objecte establir les línies de col·laboració entre les administracions signatàries a fi de contribuir al manteniment i funcionament de places residencials i de centre d’estades diürnes per a persones en situació de dependència, que s’especifiquen en la clàusula 12 d’aquest Conveni i que s’integren en la xarxa de recursos públics del Sistema per a l’Autonomia i l’Atenció a la Dependència (Xarxa Pública d’Atenció a La Dependència) per a l’any 2013, d’acord amb l’annex 1 del Conveni.

2. Definicions dels tipus de places

2.1. La Conselleria pot adjudicar les places objecte d’aquest Conveni a persones grans que tenguin el reconeixement de la situació de dependència, a mesura que estiguin lliures, mitjançant una resolució del titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials.

2.2. Les places objecte d’aquest Conveni que estiguin ocupades prèviament a la data de la signatura han de ser finançades amb càrrec a aquest Conveni sempre que els usuaris disposin de la resolució del titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials d’ingrés en el centre que és objecte del Conveni.

2.3. Poden ocupar les places que són objecte d’aquest Conveni les persones grans que tenguin el reconeixement de la situació de dependència de grau II i de grau III en els nivells 1 i 2. També les persones grans que tenguin el reconeixement de la situació de dependència de grau I nivell 2 i amb la prestació de centre de dia reconeguda com a màxim a data de 31 de desembre de 2011 o, si s’escau, des del transcurs del termini de 6 mesos des de la presentació de la sol·licitud sense que s’hagi dictat i notificat resolució expressa de reconeixement de la prestació.

Aquelles places que estiguin ocupades abans de la vigència d’aquest Conveni per usuaris amb grau I nivell 2 han de ser finançades amb càrrec a aquest Conveni sempre que els usuaris disposin de la resolució del titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials d’ingrés en el centre que és objecte del Conveni.

2.4. A l’efecte de determinar l’import que la Conselleria ha d’abonar al Consell Insular d’Eivissa, aquestes places es classifiquen de la manera següent:

a) Plaça ocupada: la plaça adjudicada a una persona beneficiària mitjançant una resolució del conseller de Salut, Família i Benestar Social, des del moment en què se’n produeix l’ingrés en el centre, tret que es trobi en alguna de les situacions a què fa referència el paràgraf següent.

b) Plaça reservada: la que respon a un dels dos supòsits següents:

1) La plaça adjudicada a una persona usuària que no està ocupada temporalment per aquesta en virtut de períodes de permisos, vacances, internament en un establiment hospitalari o bé en el període a què es refereix la clàusula 4.4 d’aquest Conveni.

2) La plaça disponible de les que són objecte d’aquest Conveni a favor de la Conselleria que no està ocupada transitòriament per cap persona usuària i que està pendent d’adjudicació mitjançant una resolució del titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials. Aquesta plaça es denomina plaça vacant.

c) Plaça no liquidable: aquestes places han de figurar sense import en la liquidació mensual. Respon al supòsit de la plaça en la qual roman una persona usuària que ha ingressat en el centre per la seva situació de necessitat abans de disposar de la resolució d’ingrés o de qualsevol altre dels requisits exigits.

3. Finançament de les places i relació de serveis prestats

3.1. La Conselleria de Família i Serveis Socials, mitjançant la Direcció General de Serveis Socials, ha de proposar el pagament de la quantia que correspongui en el compte corrent que indiqui el Consell Insular d’Eivissa, durant l’any 2013, d’acord amb els termes següents: 

a) Els imports per a l’any 2013 de la plaça ocupada, d’acord amb el tipus de prestació i els graus i nivells de dependència que estableix la Llei 39/2006, de 14 de desembre, són els següents:

- Places de centre de dia per a gent gran en situació de dependència:

Grau III: 41,72 €/dia

Grau II: 36,29 €/dia

Grau I: 33,37 €/dia

- Places de residència per a gent gran en situació de dependència:

Grau III: 68,61 €/dia

Grau II: 64,49 €/dia

b) No s’ha d’abonar cap import en concepte de plaça reservada excepte en el període a què fa referència la clàusula 4.4 d’aquest Conveni, que suposa un import equivalent a la meitat del preu per dia del grau I. Tampoc no s’ha d’abonar cap import respecte d’aquelles places classificades com a no liquidables a la clàusula 2.4 c d’aquest Conveni.

3.2. Les quanties esmentades abans es refereixen a places de centre de dia ocupades a jornada completa de dilluns a divendres.

3.3 La relació de serveis que obligatòriament ha de prestar el centre als usuaris, i que es financen amb l’import de la plaça ocupada esmentat en el punt 3.1 a, són els següents en el cas de centre de dia:

- atenció mèdica

- activitats de prevenció de la dependència i promoció de l’autonomia

- higiene personal

- manutenció

- atenció social

- atenció psicològica

- atenció a les AVD

- activitats d’oci i temps lliure

En el cas de residència s’han de prestar els serveis inclosos en el preu de la plaça, que són els següents:

- allotjament

- manutenció

- bugaderia

- atenció a les AVD

- higiene personal

- atenció mèdica

- atenció social

- atenció psicològica

- activitats de prevenció de la dependència i promoció de l’autonomia

- activitats d’oci i temps lliure

4. Cobertura de les places

4.1. Des de l’entrada en vigor d’aquest Conveni, la Conselleria de Família i Serveis Socials disposa de les places que són objecte del Conveni per assignar-les de manera efectiva. El titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials n’ha de designar els usuaris mitjançant una resolució.

4.2. El centre ha d’informar la Direcció General de Serveis Socials de qualsevol incidència en les places en el moment que es produeixi mitjançant el registre en el programa informàtic Central de Reserves (PRECODE).

En el PRECODE s’han d’enregistrar les incidències següents:

- Altes  en el centre.

- Baixes temporals per:

 

ingressos hospitalaris

malaltia, visites mèdiques justificades o sense justificar, visites a familiars i viatges

vacances

força major

estada temporal a residència o pis supervisat

- Baixes definitives per:

èxitus

empitjorament de la salut

canvi de  prestació a residència

renúncia

trasllat

canvi de domicili definitiu

En el cas de no disposar del programa informàtic Central de Reserves (PRECODE) perquè aquesta aplicació està en tràmit, totes les incidències esmentades abans s’han de notificar, en el moment que es produeixin, mitjançant un fax o correu electrònic a la Direcció General esmentada.

4.3. La Conselleria de Família i Serveis Socials, a través de la Direcció General de Serveis Socials, mitjançant el programa informàtic Central de Reserves (PRECODE), ha de mantenir actualitzada la llista de reserva del centre. Per tant, el centre ha de disposar de la llista numerada i ordenada de les persones dependents que estan en espera de l’adjudicació de plaça en el centre. L’ordre d’entrada al centre ha de ser obligatòriament el mateix que el de la llista de reserva.

4.4. El termini màxim perquè els usuaris ingressin en el centre, llevat d’una causa raonada, és de quinze dies hàbils, comptadors a partir de la data de notificació per part del centre i/o de la Direcció General. Durant aquests quinze dies com a màxim el centre ha de disposar d’una contraprestació econòmica en concepte de reserva de places, per un import equivalent a la meitat del preu per dia del grau I de les places de centre de dia. Aquest import s’aplica tant a les places de centre de dia com a les places residencials.

4.5. El Consell Insular d’Eivissa es compromet expressament a acceptar els usuaris que designi el titular de la Conselleria de Família i Serveis Socials mitjançant una resolució perquè ocupin les places que són l’objecte d’aquest Conveni. Això no obstant, s’estableix un període d’adaptació d’un mes al centre a partir de la data d’ingrés.

4.6. En el cas que el Consell Insular d’Eivissa consideri que els usuaris que ha designat la Conselleria de Família i Serveis Socials no són aptes per ocupar la plaça adjudicada, ho ha de comunicar a la Direcció General de Serveis Socials una vegada exhaurit el període d’adaptació i observació, mitjançant un informe raonat. La resolució motivada que adopti la Conselleria és vinculant per a les parts.

5. Finançament de les actuacions objecte del Conveni i forma de pagament

5.1. La Conselleria de Família i Serveis Socials es compromet a aportar com a màxim, quatre milions cent quaranta-sis mil dos-cents setanta-un euros amb setanta-vuit cèntims (4.146.271,78 €), amb càrrec a la partida pressupostària 18301.313D01.46100.30.23239 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2013.

L’abonament d’aquesta quantitat s’ha de fer en quatre vegades, i la tramitació de l’ordre del primer pagament és la que correspon al primer trimestre de l’any 2013 i les altres les que corresponen al segon, al tercer i al quart trimestre, pel període i per les quanties que s’indiquen en la taula següent:

            

 

Quantia

Període

Primer pagament

1.036.567,94€

gener-març

Segon pagament

1.036.567,94€

abril-juny

Tercer pagament

1.036.567,94€

juliol-setembre

Quart pagament

1.036.567,94€

octubre-desembre

5.2. La tramitació de l’ordre de pagament corresponent al primer trimestre s’ha de fer de manera anticipada, una vegada signat aquest Conveni, i s’eximeix el Consell Insular de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, d’acord amb el que preveu l’article 25.3 d del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5.3. La tramitació de l’ordre de pagament del segon trimestre s’ha de fer amb la presentació prèvia del certificat de la Secretaria General, relatiu als dos primers trimestres, amb el vistiplau de la Presidència, que acrediti la relació de les places concertades per cada tipologia de servei (residència o centre de dia), amb la indicació de l’entitat que presta el servei; el nombre total de dies d’ocupació de la plaça; la indicació de les persones usuàries que han ocupat la plaça; el grau de dependència de la persona que ha ocupat la plaça; la data d’alta i de baixa; el preu diari de la plaça; el copagament de la persona usuària; l’import total de la despesa de cada plaça, així com els dies durant els quals les places no s’han ocupat i l’import.

La tramitació de l’ordre de pagament del tercer trimestre s’ha de dur a terme amb la presentació prèvia del certificat de la Secretaria General relativa al tercer trimestre.

L’execució de les propostes de pagament s’ha de fer d’acord amb el Pla de Disposició de Fons de la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per Acord del Consell de Govern de 16 de març de 2012.

En cas que hi hagi un romanent respecte del pagament del primer trimestre perquè les despeses justificades han estat inferiors a les quantitats que ha percebut el Consell Insular, la diferència s’ha de compensar amb les ordres de pagament que es tramitin en relació amb el segon trimestre o el tercer.

Aquesta documentació justificativa s’ha de presentar en paper i en suport informàtic mitjançant un CD-ROM, dins el primer mes del trimestre següent al de venciment, d’acord amb el quadre justificatiu que s’adjunta com a annex 2.

La no-presentació de la justificació en el termini establert en el paràgraf anterior suposarà que no es tramiti l’ordre de pagament corresponent al trimestre no justificat.

5.4. La tramitació de l’ordre de pagament corresponent al quart trimestre s’ha de fer de manera anticipada, i s’eximeix el Consell Insular de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, de conformitat amb el que preveu l’article 25.3 d del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Amb data màxima de 31 de març de 2014, el Consell Insular ha de justificar la quantitat corresponent a les despeses relatives al quart trimestre, mitjançant la presentació del certificat de la Secretaria General, amb el vistiplau de la Presidència, que acrediti la relació de les places concertades per cada tipologia de servei (residència o centre de dia) amb indicació de l’entitat que presta el servei; el nombre total de dies d’ocupació de la plaça; la indicació de les persones usuàries que han ocupat la plaça; el grau de dependència de la persona que ha ocupat la plaça; la data d’alta i de baixa; el preu diari de la plaça; el copagament de la persona usuària; l’import total de la despesa de cada plaça, així com els dies durant els quals les places no s’han ocupat i l’import, en el període comprès en el trimestre de referència. Aquesta documentació justificativa s’ha de presentar en paper i en suport informàtic mitjançant un CD-ROM, d’acord amb el model que s’adjunta a aquest Conveni com a annex 2.

És responsabilitat del Consell Insular obtenir l’autorització per a la cessió de les dades de les persones usuàries dels serveis, d’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, o obtenir-ne la justificació que no s’han volgut cedir.

En cas que hi hagi un romanent perquè les despeses justificades han estat inferiors a les quantitats que ha percebut el Consell Insular, la diferència s’ha de tornar a la Conselleria. El Consell Insular ha de tramitar la devolució en el termini màxim d’un mes des de la notificació de la resolució de reclamació de les quantitats no justificades o s’ha de compensar el deute.

6. Obligacions del Consell Insular d’Eivissa

a) Complir el manteniment i funcionament de places residencials i de centre d’estades diürnes per a persones en situació de dependència relacionades en la clàusula 12, que s’integren en la xarxa de recursos públics del Sistema per a l’Autonomia i l’Atenció a la Dependència (Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència) per a l’any 2013.

b) Tenir i mantenir actualitzada la inscripció tant dels serveis residencials com de centre de dia en el Registre Unificat de Serveis Socials, i disposar de l’autorització administrativa pertinent o de l’acreditació, segons pertoqui.

c) Destinar la quantitat aportada per la Conselleria de Família i Serveis Socials a l’objecte d’aquest Conveni de conformitat amb la clàusula primera.

d) Gestionar l’ocupació de les places, d’acord amb les directrius que estiguin establertes o s’estableixin per a la gestió de les places en la Xarxa d’Atenció a la Dependència.

e) Justificar que l’aplicació dels fons percebuts s’han aplicat a la realització de l’objecte d’aquest Conveni amb la presentació del certificat de la Secretaria General, amb el vistiplau de la Presidència del Consell Insular d’Eivissa, d’acord amb el que s’especifica a la clàusula 5.

f) Col·laborar i subministrar totes les dades que demani la Direcció General de Serveis Socials en relació amb el manteniment i funcionament de les places.

7.  Obligacions de la Conselleria de Família i Serveis Socials

a) Aportar la quantitat que estableix la clàusula 5 d’aquest Conveni.

b) Resoldre l’ocupació de les places lliures, d’acord amb la normativa sobre dependència i les directrius que regeixen la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència. 

8. Composició i funcions de la Comissió de Seguiment

8.1. D’acord amb el que estableix l’article 78.5 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per executar i desenvolupar aquest conveni es crea una comissió de seguiment integrada pels membres següents:

- Dues persones nomenades pel director general de Família, Benestar Social i Atenció a Persones en Situació Especial, en representació de la Conselleria de Família i Serveis Socials del Govern de les Illes Balears.

- Dues persones nomenades per la consellera de Sanitat i Benestar Social del Consell Insular d’Eivissa, en representació d’aquesta entitat.

8.2. Les funcions de la Comissió de Seguiment són les següents:

- Atès el caràcter d’organisme mixt de vigilància i control, la Comissió de Seguiment ha de resoldre els problemes d’interpretació i compliment que es puguin plantejar respecte d’aquest Conveni. Abans de residenciar, quan sigui pertinent fer-ho, el coneixement dels litigis produïts davant els òrgans jurisdiccionals ordinaris, és un requisit procedimental previ intentar la conciliació en el si d’aquest òrgan mixt.

- La Comissió de Seguiment s’ha de reunir, per revisar el funcionament i l’eficàcia dels serveis prestats, amb caràcter ordinari semestralment i amb caràcter extraordinari a petició d’una de les parts, amb una antelació de 15 dies.

9. Vigilància

La Direcció General de Serveis Socials pot dur a terme totes les comprovacions i els requeriments necessaris per vigilar el compliment efectiu de tot el que regula aquest Conveni, sense perjudici de les competències que corresponen al Consell Insular d’Eivissa en matèria d’inspecció d’entitats segons la normativa vigent.

10. Causes de resolució

Aquest Conveni es pot resoldre de manera anticipada per les causes següents:

a) Per acord mutu de les parts, que s’ha de formalitzar per escrit.

b) Per la impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de complir les obligacions que es deriven de l’objecte del Conveni.

c) Per la denúncia prèvia per escrit d’alguna de les parts, amb una antelació mínima de tres mesos abans de l’acabament de la vigència del conveni.

d) Per l’incompliment greu i manifest, per qualsevol de les parts, de les clàusules pactades, amb la denúncia prèvia d’una de les parts. En aquest cas, es poden exigir les responsabilitats que es derivin d’incomplir-les.

e) Per la publicació del decret de transferències al Consell Insular d’Eivissa que prevegi la transferència de l’objecte d’aquest Conveni.

En qualsevol cas, abans de la resolució s’ha de donar audiència a l’altra part o bé dirimir-ne en una sessió de la Conferència Sectorial en matèria de Serveis Socials.

En aquests casos, s’han de reintegrar les quantitats percebudes com a aportació econòmica derivada del Conveni que no s’hagin destinat a l’objecte.

11. Vigència

Aquest Conveni estarà en vigor des que es formalitzi fins al 31 de març de 2014, sense perjudici del caràcter retroactiu als efectes d’actuacions des de l’1 de gener de 2013.

En cas que s’aprovi i es publiqui el decret de transferències al Consell Insular d’Eivissa que prevegi la transferència de l’objecte d’aquest Conveni, la vigència quedarà supeditada a la data de la transferència efectiva que es prevegi, moment en què es considerarà resolt. En aquest cas, l’import que estableix la clàusula 5 s’ha de modificar d’acord amb el temps que hagi estat en vigor i, si escau, el Consell Insular ha de reintegrar la quantitat que pertoqui d’acord amb el temps real de vigència.

12.  Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència

A l’efecte d’incloure-les en la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència, s’hi integren les places que es relacionen a continuació, l’ocupació de les quals s’ha de fer d’acord amb les directrius que estiguin establertes o s’estableixin per a la gestió de les places d’aquesta Xarxa.

- Centre Residència Can Blai, equipament assistencial ubicat en el municipi de Santa Eulàlia des Riu: 94 places residencials per a persones grans dependents i  20 places de centre de dia.

- Hospital residència Cas Serres d’Eivissa: 40 places residencials per a persones dependents i 8 places de centre de dia.

- Residència Reina Sofia d’Eivissa: 20 places residencials.

Les places s’han d’ocupar mitjançant la formulació del Pla Individual d’Atenció que els professionals adients preparin per a la persona dependent, amb el pronunciament posterior del Consell Insular sobre la idoneïtat de la plaça per a la persona de què es tracti, i una vegada s’hagi dictat la resolució de la Conselleria de Família i Serveis Socials que atorga la prestació. El Consell Insular ha de fixar la data d’ingrés al centre al més aviat possible, d’acord amb la normativa vigent en aquesta matèria.

13. Jurisdicció competent

Les qüestions litigioses que es puguin derivar de la interpretació, l’execució i, si s’escau, la resolució d’aquest Conveni s’han de sotmetre a la jurisdicció contenciosa administrativa, d’acord amb el que estableix la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Com a mostra de conformitat, signam aquest Conveni en dos exemplars.

 

Palma, 23 de maig de 2013

Per la Conselleria de Família i Serveis Socials, Sandra Fernández Herranz.

Pel Consell Insular d’Eivissa, Vicent Serra Ferrer.

 

Eivissa, 3 de juliol de 2013

 

Secretària Tècnica de l’Àrea d’Economia, Benestar Social i Esports,

Rebeca Miguel Climent

 

 

 

Annex 1

 

 

CENTRE

TIPOLOGIA SERVEI

DIES

PLACES

PREU

TOTAL

Centre Residència Can Blai

Centre residencial per a persones grans dependents

365

94

68,61

2.354.009,10 €

Centre de dia

248

20

41,72

206.931,20 €

Hospital residència Cas Serres d’Eivissa

Centre residencial per a persones dependents

365

40

68,61

1.001.706,00 €

Centre de dia

248

8

41,72

82.772,48 €

Residència Reina Sofia d’Eivissa

Centre residencial

365

20

68,61

500.853,00 €

 

 

 

IMPORT ANUAL

4.146.271,78 €

 

 

 

Annex 2


 

CONSELL INSULAR D’EIVISSA

Any: …………………..

Informe mensual de gestió de places  …………………..

Tipus de servei: …………………..

Entitat titular: …………………..

Nom del centre: …………………..

Adreça del centre: …………………..

Capacitat autoritzada (places): …………………..

 

MES DE : …………………..

Núm. plaça

NIF

Llinatges i nom de l’usuari

Grau de ependència

Data d’ingrés

Data de baixa

Estades ocupades (nre.)

Estades reservades (nre.)

Preu/dia/ plaça ocupada

Preu/dia/ plaça reservada

Cost serveis (a)

Aportació econòmica usuari (b)

Import total per liquidar (a) - (b)

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0,00

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0,00

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0,00

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0,00

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0,00

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0,00

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0,00

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00

 

0,00

TOTAL

 

 

 

 

0

0

 

 

0,00

0,00

0,00

 

 

S’ha d’emplenar un quadre per cada mes

Situació de les places:

Plaça ocupada: plaça adjudicada a una persona beneficiària, des del moment en què se’n produeix l’ingrés en el centre.

Plaça reservada: plaça adjudicada a una persona usuària que no està ocupada temporalment per aquesta persona a causa de períodes de permisos, vacances, internament en un establiment hospitalari o bé en el període de què disposa el beneficiari per ingressar en el centre.

Plaça vacant: plaça que resta desocupada perquè no s’ha adjudicat a una persona beneficiària.

Estada: servei diari corresponent a una plaça ocupada.

Estada reservada: servei diari corresponent a una plaça reservada.

Estada vacant: servei diari corresponent a una plaça vacant.