Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 12914
Disciplina. DO-2012/181 Notificació ordenació demolició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a COMUNITAT DE PROPIETARIS 1723 0010 (prop) , rep. per Maria Carmen Esteve Mas, CONSTRUCCIONES FCO HERRERA MARIN SL i FERNANDEZ TERRES EMILIO, exp.núm. DO-2012/181, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a COMUNITAT DE PROPIETARIS 1723 0010 (prop) Rep. M.Carmen Esteve Mas, de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Us notific que, per acord del Consell de Gerència d’Urbanisme de data 21/5/2013, s'ha disposat el següent:

Atès que, de conformitat amb els articles 67.1 i 68 de la Llei 10/90 de 23 d’octubre de disciplina urbanística de la CAIB, ha transcorregut el termini de deu dies concedit als titulars de les obres o terrenys, que es relacionen a continuació.

CONSIDERANT el que preveu l'article 4.1.h, 4.2.e i 4.2.l del vigent Reglament de la Gerència d'Urbanisme, la instructora que subscriu proposa al Consell de Gerència d'Urbanisme que adopti el següent:

 

A C O R D

1r. ORDENAR, atesos els articles 67.1 i 68 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre de disciplina urbanística de la CAIB a la  Comunitat de Propietaris 1723 0010 (c. Sant Joaquim, 10) (propietari), rep. per Maria Carmen Esteve Mas, que procedeixin a la RETIRADA/DEMOLICIÓ de les obres fetes al  realitzades al c. Sant Joaquim, 10, RC 09916009,  consistents en “S’han substituït 25 bigues quan només estaven previstes 17 bigues a la llicència. La substitució havia de ser per bigues metàl·liques HEB-140 i se’n han substituït 4 per bigues IPE-200, i les altres 21 per dues bigues adossades IPE-140. També s’han substituït les canonades fecals i pluvials existents davall el paviment del local no contemplades a la llicència. S’ha canviat una baixant des de la planta sèptima fins el local i s’han trobat els pilars de les plantes 1a, 2a, 4a i 7a que, degut a la baixant en mal estat s’han crullat fins veure’s part de la seva armadura, per la qual cosa es repararan, sense que estigui contemplada a la llicència”, així com a qualsevol altre tipus d'obres o instal×lacions realitzades sense la preceptiva llicència municipal, per a restituir l'habitatge en l'estat en què es trobava abans de la comissió de la infracció urbanística. Atès que les esmentades obres no estan emparades en cap llicència d'obres i vist l’informe de la TAG del servei del 6.5.2013 que diu:” DESESTIMAR  les al.legacions presentades el 18.4.2013 per la Sra. Maria Carmen Esteve Mas, actuant en nom i representació de la Comunitat de Propietaris 1723 0010 (c. Sant Joaquim, 10) (propietari), contra la proposta de retirada/demolició del 22.3.2013,

EN CONSIDERAR QUE :

a. Malgrat les al.legacions que fa la recurrent, les obres descrites anteriorment, vists els informes obrants a l’expedient DO 2012-181, no estan amparades en la llicència CN 2011/3150.

b. Atès que no presentea cap prova que desvirtuï els fets provats en la tramitació del DO 2012-181,  i vist que  La Llei de Disciplina Urbanística és prou clara en quant a l’obligació dels propietaris de l’immoble de legalitzar o demolir les obres (l’objecte de l’expedient de demolició). Així l’art. 26 LDU diu: L’Administració actuant estarà obligada a exigir dels propietaris la legalització de les obres o actuacions efectuades sense llicència o ordre d’execució, o sense ajustar-se a aquestes i a incoar el corresponent expedient sancionador, i, si pertoca, a ordenar i fer executar l’ordre de demolició quan aquelles no poguessin ser legalitzades. A més, aquesta obligació es deriva dels arts. 7, 8 i 9 del TRLS.

c. En conseqüència, atès que no es disposa de la preceptiva llicència municipal que preveu l’artic. 2 de la LDU, cal desestimar les al.legacions presentades i continuar  la tramitació de l’expedient. “

Abans d’iniciar la demolició s’hauran de complir les condicions de demolició  que s’indiquen a l’informe tècnic de 16.4.2013 i que diu “Les següents condicions s’hauran de considerar d’obligat compliment abans d’iniciar la retirada/demolició i restitució:

1. Redactar projecte tècnic.

2. Anomenar Tècnics directors d’obra.

3. Redactar estudi bàsic de seguretat i salut.

4. Anomenar Coordinador de Seguretat.

5. En compliment del preceptuat en la “Resolució d’inici del servei públic obligatori insularitzat per a la gestió dels residus de construcció, demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca” publicat en el BOIB de 15-11-2005, haurà de complir-se el previst a l’article 9 del “Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus de construcció - demolició, voluminosos i pneumàtics fora d’ús de l’illa de Mallorca” (BOIB 23-11-2002), obtenint la següent documentació:

- Contracte amb MAC Insular per gestionar els residus generats.

- Avaluació del volum i les característiques dels residus que s’originen.

- Mesures previstes de separació en origen o reciclatge “in situ” durant la fase d’execució de l’obra.

- Valoració econòmica del cost de la gestió adequada dels residus generats.

6. Haureu de realitzar nomenament de l’empresa constructora de l'Associació de Constructors de les Balears, o bé un compromís, signat per vós i el constructor, i una còpia de l'IAE o del document de qualificació empresarial.

7. S’haurà de certificar, per tècnic competent, la inexistència d’amiant a qualsevol dels materials que s’hagin de demolir, en cas contrari les obres de demolició es duran a terme per empresa especialitzada i registrada a la Conselleria de Treball. Les obres de demolició s’hauran d’ajustar al Reglament d’higiene i seguretat en el treball, s’executaran d’acord amb l’art. 421 (PGOU de 1985), al RD 1406/1989, de 10 de novembre i a l’Ordre de 07 de desembre de 2001 dels Ministeris de Sanitat, Consum, Ciència i Tecnologia.

EL TERMINI D’EXECUCIÓ SERÁ:                                                                                                                              3 MESOS

Indicar que per dur a terme la demolició de les obres denunciades haurà de disposar de tota la documentació que es relaciona a les condicions de la demolició, sense que sigui preceptiva la sol·licitud d’una llicència municipal d’obres.

2n. APERCEBRE els interessats, de conformitat amb l'article 67 i següents de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, que l'incompliment d'aquesta ordre de demolició, retirada o reconstrucció, podrà donar lloc a  l'EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA per part d'aquest Ajuntament, per la qual cosa es sol·licitarà pressupost a l’empresa adjudicatària per a la realització d’obres per via d’execució subsidiària. Des del moment en el qual es demana la presentació de pressupost, es considerarà iniciada l’EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA i totes les despeses que s’originin per a la preparació i posterior execució subsidiària de les obres descrites a l’apartat 1r d’aquest acord, correran a càrrec del propietari obligat.

3r. POSAR AQUEST ACORD  EN CONEIXEMENT DEL  DEPARTAMENT FINANCER als efectes de recaptació dels tributs pertinents.

La valoració de les obres realitzades, efectuada pel tècnic municipal d’acord als preus del Col·legi Oficial d’Arquitectes Tècnics de Mallorca és de 4.228,15 €.

4t. NOTIFICAR el present acord als interessats i  donar compte al Negociat d’Expedients Sancionadors per a iniciar/continuar l’expedient sancionador.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació del present edicte. En aquest cas, no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'ha de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, o a les dependències a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa. Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l'art. 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació del present edicte, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent. Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin. 

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local);  OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous  (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

 

Palma, 5 de juliol de 2013

La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis
P.D. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod