Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 12779
Protecció DP 2013/42 Notificació Decret de Batlia 5805 de data 08.04.2013
Versió PDF
Atès que no s’ha pogut notificar el Decret de Batlia núm. 5805 de data 08 d’abril de 2013 de l’ajuntament de Palma, a RICHARD FRUH, amb PT. X4220156-R, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient, DP 2013/42, en relació al immoble ubicat al C/ SANT ALONSO, NÚM. 2, CANT. SANTA CLARA, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.
De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:
Us notific que per decret del tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge núm. 5805 de data 08.04.2013 s’ha disposat el següent:
I.- Atès l’informe dels Serveis Tècnics municipals de data 5.04.2013 (r.i. 5.04.2013), relatiu a l’immoble ubicat a C/ Sant Alonso ,2 cantonada Santa Clara (PC 001995-01)que transcrit diu: “...
Es tracta d’un edifici plurifamiliar entre mitgeres de planta baixa i quatre plantes pis, el qual fa cantonada amb el carrer Santa Clara. La seva estructura és murs de càrrega i forjats de fusta.
L’edifici objecte d’aquest informe és un catàleg B 08-07, segons el PGOU vigent. L’edifici té expedient d’ITE favorable (ITE 2007/0317).
Realitzada visita d’inspecció amb el coordinador de Bombers arran de l’incendi ocorregut aquest matí al Restaurant “La Taberna del Caracol”, situat a la planta baixa de l’edifici, s’ha observat que:
L’incendi s’ha localitzat a la zona de la cuina on les biguetes eren de fusta.
Les biguetes més pròximes al focus de l’incendi han quedat greument afectades.
Hi ha indicis que poden haver quedat afectades altres biguetes que estaven protegides per un fals sostre, el qual tenia algun orifici.
Vist que les biguetes han quedat molt afectades i vist que s’ha de retirar el fals sostre i la xemeneia per tal de veure la resta de biguetes i el seu grau d’afectació el tècnic que subscriu és del parer que s’ordeni mesures cautelars de retirada de fals sostre i elements inestables de la cuina i apuntalament del forjat afectat per l’incendi, així com la neteja de la runa i desperfectes originats per l’incendi.
Per tal de reparar les zones afectades, serà necessari sol·licitar la corresponent llicència d’obres.
En el moment de la visita d’inspecció hi havia el propietari, el llogater i dos tècnics, als quals se’ls va explicar el procediment a seguir.
ORDRE (MESURES CAUTELARS URGENTS) (comunicar a la Comissió de Centre Històric pel seu coneixement i efectes)
(vist que el forjat greument afectat per l’incendi és de fusta)
Procedir sota direcció tècnica competent a:
Condicions: abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
TERMINI d’execució Ordre mesures cautelars URGENTS 15dies
Pressupost d’execució material estimatiu
(No inclou honoraris de direcció tècnica) 1.500 €
Una vegada es presenti la documentació, via registre general al Servei de Protecció, es podran iniciar estrictament les obres ordenades
(Comunicar a Comissió de Centre Històric)
Un cop finalitzades les obres s’haurà de presentar certificat visat per tècnic competent conforme s’han realitzat les obres ordenades i s’ha comprovat que l’apuntalament garantitza l’estabilitat del forjat afectat fins a la seva reparació.”
II.- Atès que aquest informe remarca la urgència en la tramitació de la present ordre d’execució i que la situació suposa perill, es adient procedir a dictar l’ordre d’execució de manera urgent, obviant el tràmit d’al·legacions previst legalment, tot això en garantia de persones i béns.
III.- Entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics per dictar ordre d’execució de les mesures cautelars i provisionals-, Concepte 312.02, art. 6 de l’Ordenança Fiscal per a 2013 (BOIB núm.194 de 27.02.2012) - que tindrà el següent càlcul: b) 2,61% sobre 1.500’-€, sense perjudici de meritar qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si s’escau).
En conseqüència, atesa la normativa d’aplicació, article 9.1 del R.D.leg.2/2008 de 20 de juny pel qual s’aprova el Text Refós de la llei de sòl; articles 10 i 11 llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis publicada al BOIB 87, de 22 de juny de 2004; article 124 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, modificada per la llei 57/2003 de mesures per la modernització del govern local; i els articles 4.2-j), article 12-b), i 18.3) del Reglament de la Gerència d’urbanisme, i vist el Decret de Batllia núm. 5309, de data 26 de març de 2012, d’organització dels Serveis Administratius de l’Ajuntament de Palma, i altra normativa aplicable, cal formular proposta per l’aprovació del següent,
DECRET
1r.ORDENAR al propietari de l’immoble situat a C. Sant Alonso,2 cantonada Santa Clara (PC 001995-01) Sr. Antonio Roig Clar amb DNI 42.962.073-M les següents obres de conservació i/o manteniment, per raons de seguretat de l’immoble , atès l’informe del tècnic municipal de dia 5.04.2013 (r.i. 5.04.2013), transcrit a l’expositiu d’aquest decret.
ORDRE (MESURES CAUTELARS URGENTS)
(vist que el forjat greument afectat per l’incendi és de fusta)
Procedir sota direcció tècnica competent a:
Retirada del fals sostre de la cuina i retirada de la resta d’elements que pengen al sostre (conductes i xemeneia) per tal de deixar les biguetes vistes i veure el grau d’afectació.
Apuntalament del forjat de fusta afectat per l’incendi per impedir el seu col·lapse fins a la seva reparació.
Neteja i retirada de les restes de l’incendi.
Condicions: abans de l’inici de les obres s’haurà de presentar la següent documentació:
Nomenament de tècnic director de les mesures cautelars visat pel col·legi corresponent.
Nomenament d’empresa constructora.
TERMINI d’execució Ordre mesures cautelars URGENTS 15 dies
Pressupost d’execució material estimatiu
(No inclou honoraris de direcció tècnica) 1.500 €
Una vegada es presenti la documentació, via registre general al Servei de Protecció, es podran iniciar estrictament les obres ordenades
(Comunicar a Comissió de Centre Històric)
Un cop finalitzades les obres s’haurà de presentar certificat visat per tècnic competent conforme s’han realitzat les obres ordenades i s’ha comprovat que l’apuntalament garantitza l’estabilitat del forjat afectat fins a la seva reparació.”
2n.ADVERTIR al referit propietari que podrà iniciar les obres immediatament, previ nomenament de la Direcció Tècnica competent, i el compliment de les demés condicions incloses en aquest Decret, i prèvia comunicació a aquest ajuntament per efectuar les comprovacions pertinents. L’ordre d’execució no es considerarà complimentada fins que no es realitzin els treballs ordenats i s’hagi presentat la documentació requerida. En cas d’incompliment es podrà continuar amb la tramitació de l’expedient.
No es necessita sol·licitar llicència d’obres per tal de donar compliment al que s’ordena.
3r.ADVERTIR a la propietat dels immobles esmentats a la present resolució, que, conformement el que disposa l’art. 84 de la Llei de capitalitat de Palma 23/2006 de 23 de desembre (BOIB 27.12.2006) si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament podrà IMPOSAR UNA MULTA del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans, així com també que d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’art.11 de la Llei 10/90, de Disciplina de la CAIB,se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es procedirà, si incompleix ,a l’execució subsidiària de les obres, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin.
4t.DONAR COMPTE (en relació al punt primer d’aquest acord), al departament de gestió tributaria als efectes de la liquidació dels tributs que sigui pertinent
5è.NOTIFICAR el present decret a la propietat afectada Sr. Antonio Roig Clar, DNI 42.962.073-M i al Llogater Sr. Richard Fruh NIE-X-4220156-R.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article abans esmentat, i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 02 de juliol de 2013
La cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis.
Per delegación (Decret de Batlia núm. 22906 de 01/12/2011,
BOIB núm. 187 de 15/12/2011)
Elvira Salvá Armengod.