Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 12683
Consell Executiu. Aprovació de les bases que regulen els ajuts del Consell Insular de Menorca a les associacions de ramaders de races autòctones de Menorca i aprovació de la convocatòria corresponent a l'any 2013

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 3 de juny de 2013, adoptà, entre d’altres, l’acord següent:

PRIMER.- Aprovar les bases que regeixen la concessió d’ajuts del CIM a les ASSOCIACIONS DE RAMADERS DE RACES AUTÒCTONES DE MENORCA.

SEGON.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2013, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a)Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall:

Partida

Quantia màxima

6.4124.4890039 Foment races autòctones de Menorca

20.000 €

L’import màxim a què es destina la convocatòria únicament es podrà ampliar, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria i que s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b) El termini de presentació de sol·licituds és de 30 dies naturals comptats a partir del dia següent a la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) L’instructora d’aquest expedient és la senyora Gemma Sintes Coll, tècnica del Departament d’Economia, Medi Ambient i Caça del Consell Insular de Menorca.

BASES QUE REGEIXEN LA CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER LES ASSOCIACIONS DE RAMADERS DE RACES AUTÒCTONES DE MENORCA

1. OBJECTE

L’objecte d’aquesta convocatòria és donar suport a les activitats que portin a terme les associacions de ramaders de races autòctones de Menorca des de dia 1 de desembre de 2012 a dia 30 d’octubre de 2013.

2. FINALITAT

La finalitat d’aquesta convocatòria és contribuir a la millora productiva, la lluita contra les malalties, la protecció i el foment de les associacions de ramaders de races autòctones de Menorca.

3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran efectives amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.

Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada a la convocatòria es prioritzaran les sol·licituds en funció de l’establert en el punt 8 de les presents bases.

4. ACTIVITATS SUBVENCIONADES

El Consell Insular de Menorca donarà suport a les associacions de ramaders de races autòctones de Menorca en la realització de les activitats següents dutes a terme des de dia 1 de desembre de 2012 a dia 30 d’octubre de 2013:

a. Activitats ordinàries de l’associació.

b. Activitats de protecció de reserva genètica de les races de Menorca.

c. Activitats de foment i suport de la cria de les diferents races autòctones.

d. Edició, publicació i difusió d’estudis o catàlegs.

e. Desenvolupament i selecció dels individus de raça autòctona amb la finalitat de millorar les seves característiques productives.

5. RÈGIM DE COMPTABILITAT AMB ALTRES AJUTS

Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació dels beneficiaris de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca de la forma establerta en aquestes bases.

L’import dels ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1.Poden ser beneficiàries d’aquests ajuts les associacions de ramaders que estiguin constituïdes com a persones jurídiques i que:

a. No tenguin ànim de lucre.

b. Estiguin reconegudes oficialment, d’acord amb el que disposa l’Ordre del conseller d’Economia, Agricultura, Comerç i Indústria, de 8 d’octubre de 1999, per la qual es crea el Registre d’Associacions de Criadors de Races de Bestiar Autòcton de les Illes Balears.

c. Estiguin oficialment reconegudes per a la gestió del llibre o els llibres genealògics de la raça o races autòctones, d’acord amb el Decret 64/1998, de 12 de juny, pel qual es regula la gestió dels llibres genealògics de les races autòctones de les Illes Balears.

d. Compleixi amb els obligacions que preveu l’article 11 del Reial decret 2129/2008, de 26 de desembre.

2. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions que estableix l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella, a Sa Granja (Maó) i a Sa Roqueta (Ciutadella).

2. A la sol·licitud, s’ha d’adjuntar la documentació següent:

Documentació administrativa

a.Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent.

b.Còpia acarada del CIF del sol·licitant.

c.Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar un certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i designar representant.

d. Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre.

e. Còpia del NIF del representant.

f.Document que acrediti que l’associació està reconeguda oficialment, d’acord amb el que disposa l’Ordre del conseller d’Economia, Agricultura, Comerç i Indústria, de 8 d’octubre de 1999, per la qual es crea el Registre d’Associacions de Criadors de Races de Bestiar Autòcton de les Illes Balears.

g.Document que acrediti que l’associació està oficialment reconeguda per a la gestió del llibre o els llibres genealògics de la raça o les races autòctones, d’acord amb el Decret 64/1998, de 12 de juny, pel qual es regula la gestió dels llibres genealògics de les races autòctones de les Illes Balears.

h.Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions (annex II).

i.Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (annex III).

j.Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

k.Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributaries davant l’Administració de l’Estat i de les obligacions davant la Seguretat Social

Documentació específica

l. Pressupost i memòria on es relacioni la previsió de les actuacions a portar a terme.

m.Certificat emès pel secretari de l’associació on constin el nombre de socis i l’any de fundació de l’associació.

Els beneficiaris poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. Aquestes comprovacions es portaran a terme en la mesura que el Consell Insular de Menorca disposi dels conveni adequats que li ho permetin (annex I).

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, c, d, e i h quan que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella, a les dependències de Sa Roqueta i Sa Granja i a aquells ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix, es poden presentar en qualsevol altre punt de conformitat amb el que estableix l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.

4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà de la data de recepció del requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92 de 26 de novembre .

8. CRITERIS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS I DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. L’import de l’ajut es repartirà d’acord amb els criteris següents:

a.Segons el nombre de socis:

-nombre de socis menor de 10: 2,5 punts

-nombre de soci de 10 a 50: 5 punts

-nombre de socis de 51 a 100: 10 punts

-nombre de socis de 101 a 300: 15 punts

-nombre de socis major de 300: 20 punts

 

b.Segons els anys d’antiguitat de l’associació:

-menys de 10 anys: 2,5 punts

-de 10 a 20 anys: 5 punts

-més de 20 anys: 10 punts

 

2. Segons el resultat en la puntuació correspondrà la quantitat següent:

-menys de 10 punts: fins a 2.500 €

-de 10 a 20 punts: fins a 3.000 €

-més de 20 punts: fins a 3.500 €

3. Si l’import global de les subvencions, després d’aplicar la taula anterior, és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà proporcionalment entre els sol·licitants que compleixin els requisits i segons els criteris de repartiment assenyalats.

4. L’import màxim total que pot rebre cada beneficiari és de 3.500 €.

9. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L’inici de l’expedient s’ha d’efectuar per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

3. A la persona a qui correspongui la instrucció, li correspon realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de l’instructor de l’expedient.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la instrucció, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n’elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que ha de dictar resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.

9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

10. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinin els drets i les obligacions de les parts.

10. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Els ajuts s’abonaran després que el beneficiari hagi justificat la realització de l’activitat subvencionada de conformitat amb el que estableixen aquestes bases.

2. La justificació s’ha de presentar d’acord amb el compte justificatiu simplificat que contengui:

-Memòria justificativa del compliment de les activitats presentades per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

-Relació nominativa de les despeses realitzades (annex IV).

En la fase de comprovació de la despesa realitzada es demanarà al beneficiari que presenti els justificants que es creguin oportuns per tal d’obtenir una evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció.

3. No es podrà pagar la subvenció mentre el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

4.Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques.

5. Les subvencions s’han de fer efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s’ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

11. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. El termini per justificar les despeses objecte de subvenció acaba dia 30 d’octubre de l’any de la convocatòria.

2. La justificació s’ha de fer mitjançant la presentació de la documentació que acrediti la despesa realitzada, d’acord amb el que estableix la base 11a.

3. En el cas de rebre qualsevol altra subvenció pública, s’ha de lliurar el justificant de la subvenció rebuda i el concepte pel qual s’ha rebut.

4. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils

5. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

12. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:

a. Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament quan hagin transcorregut quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

b. Realitzar l’activitat objecte de subvenció de dia 1 de desembre de 2012 a dia 30 d’octubre de 2013.

c. Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

d. Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

e. Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si en poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

f. Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.

g. Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca

h. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics

i. Fer constar, de manera expressa, el suport del Departament d’Economia, Medi Ambient i Caça del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades (en cas de fires que tenguin lloc després de la convocatòria)

j. Fer constar el logotip commemoratiu del 20 aniversari de la declaració de Menorca com a reserva de biosfera per part de la UNESCO en la realització de les activitats subvencionades

13. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS

Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d’incompliment, s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència es regeixen pel que estableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

S’ha de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment, si aquest s’ha degut a actuacions doloses o negligents i si hi ha hagut bona o mala fe en aquest. La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe, i en canvi serà menor si el grau de compliment del projecte subvencionat és parcial i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que si escau siguin exigibles.

14. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions del que estableixen aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

15. ALTRES DISPOSICIONS

1. Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles d’interposar-hi recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell insular de Menorca.

2. Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

-Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

-Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol).

-Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

ANNEX I: SOL·LICITUD D’AJUDES DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A LES ASSOCIACIONS DE RAMADERS DE RACES AUTÒCTONES DE MENORCA (consta en l’expedient)

ANNEX II: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta en l’expedient)

ANNEX III: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE D’ALTRES AJUTS REBUTS (consta en l’expedient)

ANNEX IV: RELACIÓ NOMINATIVA DE LES DESPESES DE LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A LES ASSOCIACIONS DE RAMADERS DE RACES AUTÒCTONES DE MENORCA 2013 (consta en l’expedient)

Maó, 20 de juny de 2013

 

El Secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón