Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SANTA MARIA DEL CAMÍ
Núm. 12586
Anunci definitiu modificació impost increment terrenys naturalesa urbana
Versió PDF
Transcorregut el termini de trenta dies d’exposició pública de la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de l’Impost sobre l’increment dels terrenys de naturalesa urbana, sense que s’hagi presentat cap reclamació, l’acord d’aprovació provisional de l’esmentada modificació ha esdevingut definitiu en virtut de l’establert a l’art. 17.3 del R.D Legislatiu 2/2004 de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refòs de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.
Es transcriu a continuació el text íntegre de l’esmentada modificació, en funció del previst a l’art. 17.4 del R.D Legislatiu 2/2004:
ARTICLE 6è
«
1. Tenen la condició de subjectes passius d’aquest impost :
a. En les transmissions de terrenys o en la constitució o transmissió de drets reals de d’ús limitatius del domini, a títol lucratiu, l'adquirent del terreny o la persona a favor de la qual es constitueix o transmet el dret real de què es tracta.
b. En les transmissions de terrenys o en la constitució o transmissió de drets reals de gaudi limitadors del domini a títol onerós, el transmetent del terreny o la persona que constitueixi o transmeti el dret real de què es tracti.
2. En els supòsits contemplats a la lletra b) de l’apartat anterior, tindrà la consideració de subjecte passiu substitut del contribuent, la persona física o jurídica, o l’entitat a la qual es refereix l’article 33 de la Llei general tributària, que adquireixi el terreny o que al seu favor es constitueixi o transmeti el dret real del que es tracti, quan el contribuent sigui una persona física no resident a Espanya.
3. En les transmisions realitzades pels deutors compresos en l’ambit d’aplicació de l’art. 2 del Reial decret llei 6/2012, de 9 de març, de mesures urgents de protecció de deudors hipotecaris sense recursos, en ocasió de la dació en pagament de la seva vivenda prevista en l’apartat 3 de l’annex de dita norma, tendrà la consideració de sujecte passiu substitut del contribuent l’entitat que adquiresqui l’immoble, sense que el substitut pugui exigir del contribuent l’import de les obligacions tributàries satisfetes.
Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 38.1 i 39 de la Llei general tributària.
Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 40 de la Llei general tributària »
“ARTICLE 14è
A) Gaudiran d'una bonificació de fins al 99 per cent les quotes que es meritin en les transmissions que es realitzin amb ocasió de les operacions de fusió o escissió d'empreses a què es refereix la Llei 76/1980, de 26 de desembre, sempre que aixi ho acordi l'Ajuntament.
Si els béns, la transmissió dels quals dóna lloc a la bonificació fossin alienats dins els cinc anys següents a la data de la fusió o l'escissió, l'import de l’esmentada bonificació haurà d’esser satisfeta a l'ajuntament, això sense perjudici del pagament de l'impost que correspongui per l’esmentada alienació.
Aquesta obligació recau sobre la persona o Entitat que hagi adquirit els béns a conseqüència de l'operació de fusió o escissió.
B) Els contribuents afectats per l’impost quan la transmissió de l’habitatge habitual hagi estat realitzada a conseqüència d’una execució hipotecaria, a excepció dels casos de dació en pago de l’hipoteca contemplats a l’art. 106.3 del RDL 2/2004 modificat per l’art. 9 del RDL 6/2012, es bonificarà en un 100 % les quotes que es meritin, prèvia sol·licitud a l’administració sempre que reuneixin els requisits següents:
a) Quan tots el membres de la unitat familiar es trobin en situació d’atur
b) Que els ingressos íntegres de cada un dels membres majors de setze anys de la unitat familiar integrada pels subjectes passius de l’impost d’increment de terrenys de naturalesa urbana, segons les darreres dades disponibles a l’AEAT, no superi els ingressos fitxats en el Salari Minim Interprofessional (SMI). En cas d’existir membres a la unitat familiar menors de setze anys l’index s’incrementarà per cada membre en un 0,5 del SMI.
b) Que els subjectes passius de l’Impost d’increment dels terrenys de naturalesa urbana de l’objecte afectat per la sol·licitud de la bonificació acreditin que anteriorment varen ostentar la titularitat del ple domini del referit habitatge amb ús residencial.
No podran ésser titulars, en tot el territori estatal, del ple domini (en qualsevol percentatge) d’altres habitatges amb ús residencial, o del ple domini (en qualsevol percentatge), d’altres locals amb ús comercial o amb altres usos.
c) Certificat o informe del SOIB acreditatiu de la situació d’atur dels membres de la unitat familiar amb les dates d’alta adients.
d) Ha de coincidir que el domicili de l’immoble objecte de la bonificació hagués estat la vivenda habitual del contribuent.
L’Administració municipal, rebudes les peticions, amb un informe previ dels serveis tècnics, declararà la procedència de la bonificació.”
Contra aquest acord hom pot interposar Recurs Contenciós-Administratiu en la forma i terminis assenyalats a les normes reguladores de l’esmentada Jurisdicció, de conformitat amb el previst a l’art. 19.1 del R.D Legislatiu 2/2004 de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refòs de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.
Santa Maria del Camí, 28-06-2013.
LA BATLESSA-PRESIDENTA
Mª Rosa M. Vich.