Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 12531
Edicte aprovació conveni expedient 800/2013

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per resolució d'alcaldia número 2013-0327 de data 28 de maig de 2013, es va aprovar definitivament el Conveni de col·laboració entre la Vicepresidència Econòmica de Promoció Empresarial i d'Ocupació, la Conselleria de Presidència i l'Ajuntament d'Alaior per a la implantació i gestió del distintiu autonòmic de vehicle elèctric, per la qual cosa es publica en el Butlletí Oficial Administratiu de les Illes Balears, d'acord amb l'article 8 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que literalment diu:

Conveni de Col·laboració entre l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i l’Ajuntament d'Alaior per a la implantació i gestió del distintiu autonòmic de vehicle elèctric

Parts

Antonio Gómez Pérez, vicepresident i conseller de Presidència, segons nomenament efectuat pel Decret 7/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears i en exercici de les atribucions establertes en l’article 11 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l’article 33 de la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears.

Joaquín García Martínez, conseller d’Economia i Competitivitat, segons nomenament efectuat pel Decret 7/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears i en exercici de les atribucions establertes en l’article 11 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l’article 33 de la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears.

Misericòrdia Sugrañes Barenys, batlessa de l'Ajuntament d'Alaior, nomenat per acord del Ple de l’Ajuntament d’Alaior, en sessió celebrada el dia 11 de juny de 2011 i en exercici de les atribucions establertes per l’article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.

Antecedents

- L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer, i modificat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, disposa en l’article 23 que els poders públics de la comunitat autònoma han de vetllar per la defensa i la protecció de la naturalesa, del territori, del medi ambient i del paisatge. Han d’establir polítiques de gestió, ordenació i millora de la seva qualitat harmonitzant-les amb les transformacions que es produeixen per l’evolució social, econòmica i ambiental.

- En aquest sentit, el Consell de Govern, en la sessió de dia 30 d’abril de 2010, acordà impulsar la implantació del cotxe elèctric dins l’àmbit de les Illes Balears. Per aquest motiu acordà la creació de la Comissió de Treball per a l’Impuls del Cotxe Elèctric a les Illes Balears, la qual està integrada per responsables de totes les conselleries implicades i adscrita a la Vicepresidència i Conselleria de Presidència. L’objectiu d’aquesta Comissió és estudiar i definir les diferents qüestions necessàries per poder promoure un pla per a la implantació del cotxe elèctric dins l’àmbit de les Illes Balears, el qual ha de preveure, entre d’altres, aspectes com ara la capacitat de la xarxa elèctrica, la definició dels punts de càrrega, la repercussió de les depeses de gestió dels sistema en els usuaris, el desenvolupament de mesures compensatòries, etc.

Per aquest motiu, el Consell de Govern acordà que sigui la Comissió esmentada l’encarregada de vetllar perquè la introducció del cotxe elèctric asseguri la reducció de les emissions de CO2 del sector i procuri que l’electricitat sigui, al màxim possible, d’origen renovable. Així mateix, també li encarregà vetllar perquè aquesta introducció sigui compatible amb les polítiques de mobilitat sostenible i es minimitzin els impactes ambientals derivats de la implementació del vehicle. L’Acord també expressa que la implantació del vehicle elèctric requereix la col·laboració entre les diferents administracions públiques territorials, dins l’àmbit de les competències respectives.

- Per impulsar la implantació del vehicle elèctric a les Illes Balears s’adoptaran una sèrie de mesures dins l’àmbit municipal que incentivin la utilització del vehicle elèctric com poden ser: incentius fiscals, ORA verda, recàrrega gratuïta, habilitacions especials zona càrrega - descàrrega, etc. Per assegurar l’èxit de totes aquestes mesures és necessari aplicar-les mitjançant ordenances municipals però coordinades dins l’àmbit autonòmic. Tot això fa necessària la creació d’un distintiu a nivell autonòmic del vehicle elèctric que permeti accedir a aquestes facilitats.

- El Govern de les Illes Balears ha habilitat la pàgina web http://melib.caib.es en la qual s’inclou una extensa informació sobre la mobilitat elèctrica a les Illes Balears.

-  L’Ajuntament d’Alaior té previst a curt termini modificar les seves ordenances municipals amb la finalitat d’adoptar una sèrie de les mesures incentivadores abans esmentades, cosa que fa que sigui necessari establir una col·laboració amb el Govern de les Illes Balears i l’Ajuntament per a la gestió del distintiu autonòmic del vehicle elèctric.

-  La Conselleria d’Economia i Competitivitat, a través de la Direcció General d’Indústria i Energia, exerceix les competències en matèria d’energies tradicionals i alternatives i de planificació i foment de l’ús de les energies renovables. Està adscrita a ella la UDIT ( Unitat de Informació i Tràmit), creada per Decret 25/2003, de 28 de març, com a òrgan administratiu de informació, assessorament, tramitació i resolució de les competències de la Direcció General d’Indústria i Energia.

-  La Vicepresidència i Conselleria de Presidència, a través de la Direcció General de Coordinació del Govern, exerceix les competències de coordinació interdepartamental entre òrgans de Conselleries diverses i d’elaboració i seguiment de projectes estratègics.

- L'Ajuntament d'Alaior exerceix les competències en matèriad'ordenació del tràfic de vehicles i persones a les víes urbanes establertes per l’article 25.2 b de la Llei 7/1985, de 2 d’abril,reguladora de les bases de règim local.

Per tot això, tant la Vicepresidència i Conselleria de Presidència i la Conselleria d’Economia i Competitivitat, com l’Ajuntament d’Alaior estan d’acord amb la implantació i gestió del distintiu autonòmic per al vehicle elèctric, per la qual cosa acorden la subscripció d’aquest conveni de col·laboració que es regirà per les següents

Clàusules

Primera

Objecte i àmbit territorial

L’objecte del Conveni és definir la col·laboració entre la Vicepresidència i Conselleria de Presidència, la Conselleria d’Economia i Competitivitat i l’Ajuntament d’Alaior per dur a terme actuacions per promoure la implantació i la gestió del distintiu autonòmic de vehicle elèctric dins l’àmbit del municipi d’Alaior.

Segona

Descripció de les actuacions que s’han de desenvolupar

- Implantació i posada en funcionament del tràmit per a la gestió i lliurament del distintiu autonòmic del vehicle elèctric.

-  Coordinació i seguiment entre les administracions afectades per al correcte desenvolupament d’aquest conveni.

- Promocionar el distintiu autonòmic del vehicle elèctric i les mesures que du associades.

Tercera

Obligacions i responsabilitats

1. L’Ajuntament d’Alaior es compromet a:

-  Reconèixer el distintiu autonòmic que figura en l’annex d’aquest conveni com a únic mitjà per identificar els vehicles elèctrics. Aquest distintiu els permetrà acollir-se als avantatges municipals que l’Ajuntament d’Alaior reguli.

-  Informar els ciutadans del procediment per a la tramitació per aconseguir el distintiu autonòmic.

-  Habilitar a la pàgina web de l’ajuntament un enllaç a l’adreça web htpp://melib.caib.es per a la informació del tràmit del distintiu autonòmic i de la mobilitat elèctrica de les Illes Balears.

-  Col·laborar en les tasques de divulgació per a la progressiva implantació del distintiu autonòmic. En totes les actuacions relacionades amb aquest projecte i, en especial, en la promoció i la publicitat, les edicions o els actes públics, l’Ajuntament d’Alaior ha de fer una menció expressa de la col·laboració de la Conselleria d’Economia i Competitivitat, la Vicepresidència i Conselleria de Presidència en tot el material divulgatiu que elabori en relació amb els projectes vinculats a aquest Conveni.

2. La Vicepresidència i Conselleria de Presidència i la Conselleria d’Economia i Competitivitat es comprometen a:

-  Implantar i posar en funcionament el tràmit pel lliurament i gestió del distintiu autonòmic del vehicle elèctric, sense que aquest tràmit suposi cap cost per l’Ajuntament d’Alaior.

-  Lliurar el distintiu autonòmic a les oficines de la UDIT prèvia presentació per part del ciutadà de la documentació següent: sol·licitud, resguard de la taxa corresponent, fotocòpia del DNI, fotocòpia del permís de circulació i de la targeta d’inspecció tècnica de vehicles (fitxa tècnica). El tràmit requerirà el pagament d’una taxa per part del ciutadà.

-  Posar a disposició de l’Ajuntament d’Alaior tota la informació de què disposi sobre les actuacions previstes, per tal que es puguin realitzar conjuntament de la manera més òptima i eficaç.

-  Comunicar a l’Ajuntament d’Alaior els distintius lliurats per la UDIT amb les dades i periodicitat que acordin les persones indicades a la clàusula cinquena.

- Facilitar informació i assessorament a l’Ajuntament d’Alaior sobre normativa i aspectes pràctics d’incidència per al desenvolupament del vehicle elèctric.

-  Promocionar i realitzar tasques de divulgació, amb col·laboració de l’Ajuntament de d’Alaior del distintiu autonòmic del vehicle elèctric i les mesures que du associades.

Quarta

Finançament

El conveni no implica cap finançament per a les parts, sense perjudici de les despeses pròpies de la tramitació dels expedients que cada administració hagi de cobrir per aconseguir els objectius que preveu.

Cinquena

Coordinació, seguiment i resolució de conflictes

- Per tal de facilitar la coordinació entre les parts en el seguiment d’aquest Conveni es constituirà una Comissió de Seguiment, que estarà integrada per 7 membres. La Vicepresidència i Conselleria de Presidència i la Conselleria d’Economia i Competitivitat designen les següents persones:

- El director general d’Indústria i Energia.

- La directora general de Coordinació del Govern.

-  El cap del Servei d'Energies Renovables, Règim Especial i Gestió Energètica.

-  El cap de servei de la UDIT, la ITV i el Registre Industrial

- El cap del Servei de Seguiment de Programes i Projectes.

-  L’Ajuntament d’Alaior designarà dos membres com a persones integrants de la Comissió de Seguiment del Conveni.

-Les persones designades per les tres institucions esdevenen els interlocutors vàlids davant l’altra part en tot allò que afecta el desenvolupament del Conveni, i s’han de reunir tantes vegades com considerin oportú, n’han de dur a terme el seguiment i la interpretació i, en tot cas, han de proposar i facilitar la solució per mutu acord de qualsevol qüestió que se susciti. Per tant, s’han d’encarregar d’assegurar l’acompliment dels objectius d’aquest Conveni; de proposar-ne, si és el cas, les modificacions que resultin necessàries en el decurs del temps i de resoldre les diferències eventuals que es puguin originar.

-  Les qüestions litigioses que sorgeixin en la interpretació o l’ incompliment del Conveni s’han de resoldre, si no es pot arribar a una solució acordada, mitjançant la jurisdicció contenciosa administrativa, en la forma que regula la llei.

Sisena

Causes d’extinció

Són causes d’extinció d’aquest Conveni:

- La impossibilitat de realitzar les actuacions objecte del Conveni.

- L’incompliment de les clàusules del Conveni per alguna de les parts.

- El mutu acord.

Els membres de la Comissió de Seguiment seran els que podran proposar als signants d’aquest Conveni la seva resolució, amb indicació de la causa que ho motiva i la forma en que s’han de finalitzar les actuacions en curs.

Setena

Vigència

Aquest Conveni tendrà un vigència d’un any des de la seva signatura. Es podrà prorrogar quan ho sol·liciti qualcuna de les parts signants, comunicant-ho a l’altre, com a mínim, un mes abans de la finalització del Conveni.

Com a mostra de conformitat, signam aquest Conveni en triple exemplar.”

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar alternativament o un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d’haver-ne rebut la notificació davant l’òrgan que l’ha dictada, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Si s'opta per interposar un recurs potestatiu de reposició no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell s’hagi resolt expressament o se n'hagi produït la desestimació per silenci. Tot això, sens perjudici de poder interposar qualsevol altre recurs que es pugui estimar més convenient en dret.

 

Alaior, 21 de juny de 2013

 

La batlessa

Misericordia Sugrañes Barenys