Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ GENERAL DE L'ESTAT
AUTORITAT PORTUÀRIA DE BALEARS
Núm. 12281
Notificació Expedient embarcació “LLUM D’ALBA” H-01/13
Versió PDF
Als efectes del punt 4 de l'article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (B.O.E de 27-11-92), i atès que ha estat impossible localitzar al domicili conegut Sr. Juan José Martín Lucas, propietari de l'embarcació “LLUM D’ALBA”, matrícula 7-PM-2-11-97, lloc d’atracada número 100, pantalà “F” de Can Barbarà al Port de Palma, a l’expedient d'enfonsament ref. H-01/13, se li notifica el següent:
“Amb data 25 de gener de 2013 us va ser remès un escrit en el qual se us requeria el reflotament de l'embarcació de l'"assumpte" en un termini de setanta-dues hores des de la data de recepció de l'esmentat escrit.
Havent transcorregut el termini assenyalat sense que el titular de l'embarcació hagi efectuat el reflotament requerit, amb data 20 de març de 2013 aquesta Autoritat Portuària ha procedit a dur a terme el reflotament esmentat i la retirada de l'embarcació esmentada.
Els articles 223 a 230, referits a la “taxa de les embarcacions esportives i d'esbarjo”, i el 74, que fa referència a les “classes d'autoritzacions”, del Text refós de la Llei de ports de l'Estat i de la marina mercant, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2011, de 5 de setembre, regulen les autoritzacions del servei portuari d'utilització pels vaixells i les embarcacions esportives o d'esbarjo, independentment de les seves dimensions, de les aigües de la zona de servei del port, de les xarxes i preses de serveis i de les obres i instal·lacions portuàries que permeten l'accés marítim a l'atracador o la zona d'ancoratge assignats, així com l'estada en aquests. Constitueix també fet imposable d'aquesta taxa la utilització dels molls i pantalans, accessos terrestres, vies de circulació i altres instal·lacions portuàries per part dels tripulants i passatgers de les embarcacions.
Així mateix, l'article 302.2, del Text refós de la Llei de ports de l'Estat i de la marina mercant, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2011, de 5 de setembre, es refereix als vaixells abandonats i estableix que “Es consideren abandonats els vaixells que estiguin durant més de tres mesos atracats, amarrats o ancorats en el mateix lloc dins del port sense activitat apreciable exteriorment, i sense haver abonat les taxes o tarifes corresponents, i així ho declari el Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària. La declaració d’abandonament exigeix la tramitació del procediment corresponent, en el qual s’han d’acreditar les circumstàncies expressades i s’ha de donar audiència al propietari, al navilier, al capità del vaixell o, si s’escau, al consignatari del vaixell, en la forma que preveu la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú”. Així mateix, i en l’apartat 3 assenyala "Declarat l’abandonament del vaixell pel Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària, aquesta ha de procedir, bé a vendre’l en subhasta pública, ingressant el producte de l’alienació en el Tresor Públic, prèvia detracció dels crèdits meritats a favor seu per les taxes i tarifes portuàries corresponents, així com les despeses del procediment; o bé ha de procedir a l’enfonsament del vaixell quan, pel seu estat, ho aconsellin raons de seguretat marítima”.
A l'embarcació de l''assumpte" es presenten les circumstàncies citades anteriorment per declarar-la en abandonament, consegüentment, aquesta Direcció us concedeix un termini de QUINZE DIES a partir del dia següent a la recepció d'aquesta notificació, per acudir a les Oficines de Prestació de Serveis de l'APB al Port de Palma (Moll Vell núm. 5, planta baixa, de dilluns a divendres de 09.00 hores a 14.00 hores) amb la finalitat que pugueu comparèixer al tràmit d'audiència corresponent i formular al·legacions d’acord amb el que estableix l'article 84 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú (BOE de 27-11-92).
Expressament se us adverteix que, si una vegada finalitzat el termini esmentat no s'hagués produït la compareixença requerida ni s'haguessin formulat al·legacions per part vostra, s'elevarà la proposta de declaració d'abandonament de l'embarcació amb el consegüent procediment posterior de venda en subhasta pública, i quedarà sense efecte l'actual autorització de l'Autoritat Portuària per a la utilització per les embarcacions esportives o d'esbarjo de les aigües de la zona de servei del port i de les obres i instal·lacions portuàries fixes que permeten l'accés marítim a l’atracador o la zona d'ancoratge assignats, així com l'estada en aquests, i la utilització dels molls i pantalans, accessos terrestres, vies de circulació i altres instal·lacions portuàries fixes per part dels tripulants i passatgers de les embarcacions, tot això independentment de les sancions que puguin ser procedents per infracció del Reglament de servei i policia del port. Aquest tràmit es considera proposta de resolució de declaració d'abandonament de l'embarcació.”
Palma de Mallorca, 04 de juny de 2013
El Director,
Jorge Nasarre López