Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 12087
Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats i presidenta del Servei d’Ocupació de les Illes Balears de 10 de juny de 2013 per la qual es concedeixen ajuts per a transport i/o beques per a persones amb discapacitat i d’ ajuts a la conciliació adreçats als col·lectius vulnerables de la convocatòria de 9 de novembre de 2011

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1-Les persones que s’indiquen en l’annex adjunt, com a alumnes d’una acció formativa adreçada als col·lectius vulnerables, han presentat sengles sol·licituds de concessió d’ajuts per a transport i/o de beques per a persones amb discapacitat i d’ ajuts a la conciliació, en el marc de la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 9 de novembre de 2011 (BOIB núm. 174, de 21 de novembre).

2-Aquestes persones han presentat les sol·licituds dins el termini fixat i juntament amb la documentació requerida en l’apartat 7 de l’annex II de la Resolució esmentada en l’apartat anterior.

Fonaments de dret

1-El Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) va ser creat mitjançant la Llei 7/2000, de 15 de juny (BOIB núm. 80, de 29 de juny), modificada per la Llei 8/2004, de 23 de desembre (BOIB núm. 186, de 30 de desembre), i per la Llei 9/2009, de 21 de desembre, de pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2010 (BOIB núm. 189, de 29 de desembre). La finalitat del SOIB és planificar, gestionar i coordinar les polítiques d’ocupació, amb funcions concretes d’informar, orientar i mitjançar en el mercat laboral, així com de fomentar l’ocupació en tots els vessants i de desenvolupar la formació professional per a l’ocupació. 

2-D’acord amb els apartats g i i de l’article 15.2 del Decret 30/2001, de 23 de febrer, de constitució i règim jurídic del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 28, de 6 de març), modificat pel Decret 9/2005, de 28 de gener (BOIB núm. 17, d’1 de febrer), és funció del president del SOIB autoritzar despeses, contreure obligacions i proposar pagaments del servei, així com concedir ajuts i subvencions.

3-La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre, i suplement en català del BOE núm. 23, de 24 de novembre), té per objecte regular el règim jurídic general de les subvencions atorgades per les administracions públiques.

4-El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions la gestió de les quals correspon a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen.

5-L’Ordre del Ministeri de Treball i Afers Socials de 7 de març de 2008 (Ordre TAS/718/2008), per la qual es desplega el Reial decret 395/2007, de 23 de març, pel qual es regula el subsistema de formació professional per a l’ocupació en matèria de formació d’oferta i s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades a finançar-la (BOE núm. 67, de 18 de març de 2008).

6-El Reial decret 357/2006, de 24 de març, pel qual es regula la concessió directa de determinades subvencions en els àmbits de l’ocupació i de la formació professional ocupacional (BOE núm. 83, de 7 d’abril, i suplement en català del BOE núm. 9, de 17 d’abril).

7-Mitjançant la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 9 de novembre de 2011 (BOIB núm. 174, de 21 de novembre), es convoquen subvencions per a cursos adreçats als col·lectius vulnerables i també es convoquen els alumnes d’aquests cursos perquè presentin sol·licituds d’ajuts per a transport, manutenció i allotjament, i/o sol·licituds de beques quan es tracti de persones desocupades amb discapacitat i d’ ajuts a la conciliació. En l’apartat 8 de l’annex II es regulen els imports de les beques per a persones amb discapacitat desocupades, dels ajuts per a transport i manutenció i dels ajuts per a manutenció i allotjament i d’ ajuts a la conciliació. En l’apartat 9 del mateix annex es disposa que la resolució de concessió i denegació s’ha de publicar al BOIB i al tauler d’edictes del SOIB.

8-D’acord amb l’article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, les subvencions que es concedeixen en consideració a la concurrència d’una determinada situació en el perceptor no requereixen cap altra justificació que l’acreditació d’ aquesta situació, prèviament a la concessió, per qualsevol mitjà admissible en dret, sense perjudici dels controls que es puguin establir per verificar-ne l’existència.

9-El Decret llei 4/2011, de 5 d’ agost, de modificació de la Llei 7/2000 (BOIB núm. 119, de 6 d’agost), disposa que el SOIB queda adscrit a la conselleria competent en matèria d’educació. 

Per tot això, dict la següent 

Resolució

1-Concedir una subvenció en concepte d’ajut per a transport i/o de beques per a persones amb discapacitat a les persones que figuren en l’annex, com a treballadors desocupats, en els termes següents:  

a)Ajuts per a transport (TR)

-L’import total de l’ajut per a transport que correspon a cada alumne s’ha de calcular d’acord amb el que estableix l’apartat 8 de l’annex II de la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 9 de novembre de 2011: 4,50 euros per dia d’assistència, quan el centre en el qual s’imparteix la formació radiqui en un municipi diferent al del domicili que consta en la targeta de demanda d’ocupació de l’alumne; 1,50 euros per dia d’assistència, quan el centre en el qual s’imparteix la formació i el domicili de l’alumne que consta en la targeta de demanda d’ocupació radiquin en el mateix municipi.

-Es considera darrer domicili de l’alumne el que consta en la seva targeta de demanda d’ocupació, el qual ha de coincidir amb el que figura en la sol·licitud.

-Els beneficiaris dels ajuts que incorrin en més de tres faltes d’assistència mensuals no justificades a cada acció formativa perdran el dret a percebre l’ajut, d’acord amb l’article 28.3 de l’Ordre TAS/718/2008, de 7 de març.

-Els beneficiaris no poden percebre l’import de l’ajut corresponent als dies lectius en què hagin deixat d’assistir al curs, amb independència que aquesta absència s’hagi justificat o no, d’acord amb el punt 5.4 de l’annex II de la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 9 de novembre de 2011. 

b)Beques per a persones amb discapacitat(DIS)

-L’import total de la beca és de 5,50 euros per dia lectiu d’assistència, d’acord amb el que estableix el punt 8 de l’annex II de la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 9 de novembre de 2011.

-Els beneficiaris de les beques per a persones amb discapacitat que incorrin en més de tres faltes d’assistència mensuals no justificades a cada acció formativa perdran el dret a percebre l’ajut, d’acord amb l’article 28.3 de l’Ordre TAS/178/2008, de 7 de març.

-Els beneficiaris de les beques per a persones amb discapacitat no poden percebre l’import de la beca corresponent als dies lectius en què hagin deixat d’assistir al curs sense causa justificada. 

c)Ajuts de conciliació(CC)

-Tenen una quantia corresponent al 75% de l’IPREM diari per dia d’ assistència, determinat a la Llei de pressuposts generals de l’estat per a l’any 2011, d’acord amb el que estableix el punt 8 de l’annex II de la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 9 de novembre de 2011 .

-Els beneficiaris de les beques per a persones amb ajuts de conciliació que incorrin en més de tres faltes d’assistència mensuals no justificades a cada acció formativa perdran el dret a percebre l’ajut, d’acord amb l’article 28.3 de l’Ordre TAS/178/2008, de 7 de març.

-Els beneficiaris dels ajuts de conciliació no poden percebre l’import de la beca corresponent als dies lectius en què hagin deixat d’assistir al curs sense causa justificada.

d)El SOIB ha de fer efectiu el pagament dels ajuts en acabar l’acció formativa, una vegada computats els dies efectius d’assistència de l’alumne. 

e)La concessió d’aquesta subvenció queda supeditada a la tramitació de l’expedient de despesa corresponent. 

f)L’article 24 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, estableix que alterar les condicions tingudes en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, obtenir altres subvencions incompatibles, donen lloc a modificar la resolució de concessió o, si és el cas, l’acord convencional. 

g)D’acord amb l’article 6 del Reglament (CE) 1828/2006 de la Comissió Europea, de 8 de desembre (DOUE L 45, de 15 de febrer de 2007), acceptar el finançament implica que el beneficiari consent a ser inclòs en una llista de beneficiaris publicada electrònicament o per altres mitjans, amb el contingut següent: beneficiaris, nom de les operacions i quantitat de fons públics que aquestes tenen assignada.

 2-Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.  

Interposició de recursos 

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació, Cultura i Universitats i president del SOIB en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el BOIB, d’acord amb els articles 116 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. 

Conforme amb la proposta, en dict resolució

 

Palma, 10 de juny de 2013

La presidenta del SOIB
Per delegació de competències
(Resolució de 07/05/13 BOIB núm. 73, de 23 de maig)
La Directora del Servei d'Ocupació de les Illes Balears
Francisca Ramis Pons

 

CURS

DNI/NIE

NOM

IMPORT

TR

DIS

CC

1459

02259748K

LOPEZ ROMERO SARA

650

x

x

 

1365

13734477G

FERNANDEZ CAPDEPONT M CARMEN

157,5

x

 

 

1360

18216167Y

JIMENEZ GARCIA JUAN

777

x

x

 

1465

18218391E

SANTANDREU FULLANA FRANCISCA

616

x

x

 

1467

18218616V

SUNER MATAMALAS PEDRO

770

x

x

 

1467

18221990X

QUETGLAS CALLEJAS MIGUEL

791

x

x

 

1360

18227175C

OBRADOR OLIVER RAMON

495

x

 

 

1478

18232493W

MORENO LORENTE MATEO

1.120,00

x

x

 

1493

18233632Z

DIAZ COLL JUDIT CRISTINA

735

x

x

 

1478

18235669G

MAYOL PUIGSERVER MARGARITA

1.120,00

x

x

 

1467

37340468Z

SANZ GONZALEZ MANUEL

1.110,00

x

x

 

1467

41516206X

MAIMO GOMILA ANTONIO

860

x

x

 

1465

41522481Y

LUNA SANCHEZ OSCAR

630

x

x

 

1493

42998951Z

CORRALIZA MORENO M JOSEFA

184,5

x

 

 

1365

43037649A

MARTINEZ SANCHEZ MARIA TERESA

138

x

 

 

1365

43067373B

MORALES GRANDE AMALIA

157,5

x

 

 

1365

43069068G

DE HORNOS FERNANDEZ M.ROSARIO

1.792,01

x

 

x

1365

43079397Y

PONS ABENZA MARIA LUISA

129

x

 

 

1365

43098440M

CASTELLÓ SEGUÍ MARÍA ÀNGELS

562,5

x

 

 

1350

43115224E

SIMON SERRA ASUNCION

1.127,00

x

x

 

1465

43122337M

MENENDEZ GONZALEZ LAURA

860

x

x

 

1365

43173713E

GONZALEZ AMAT ESTHER

1.377,33

x

 

x

1365

43174400L

AMADOR JURADO VANESA

36

x

 

 

1365

44327039J

CLADERA MIRALLES SANDRA

181,5

x

 

 

1365

44327104D

CALAFAT MAS YOLANDA

40,5

x

 

 

1360

75786758X

GARCIA JIMENEZ JOSE ANTONIO

1.110,00

x

x

 

1493

75886926J

MEDINA DOMINGUEZ GEMA

187,5

x

 

 

1360

78207875D

CABOT CURSACH GABRIEL

1.110,00

x

x

 

1365

43216871D

OÑATE PALADINES M. DEL CARMEN

165

x

 

 

1390

45611810G

QUEZADA LABANDA JIMMY PASCUAL

410

x

x

 

1465

37335338J

LLADO SUÑER ANTONIA

630

x

x

 

1467

41538227C

LOZANO CAMARENA MANUEL

190

x

x

 

1350

43139888F

MARTINEZ MERCADAL CARLOS ALBERTO

1.099,00

x

x

 

1350

43147460N

REUS FUSTER BARTOLOME ALBER

1.580,00

x

x

 

1465

41519508T

SITGES POU FRANCISCA MARIA

580

x

x

 

1360

18227376Z

TORRES BERNAL ASCENSION

770

x

x

 

1365

43205316T

BALLESTER ESPIL GRACIELA CARMEN

183

x

 

 

1350

43134700V

MARTINEZ SERRANO ANA

630

x

x

 

1465

74730513V

HEREDIA HEREDIA SONIA

820

x

x

 

1467

41521478S

LOSA ATO ANTONIO SALVADO

1.050,00

x

x

 

1465

41515701B

GARI BORDOY MARGARITA

630

x

x

 

1493

43173753Q

SANCHEZ VICO VERONICA

186

x

 

 

1365

42990938M

OLIVER REBASSA JUANA

138

x

 

 

1350

43212478D

FERRA BORRAS MARTA

1.113,00

x

x

 

1459

X6314634F

ZIANI MOHAMED

54

x

 

 

1465

41516466V

GARI BORDOY MARIA MAGDALENA

630

x

x

 

1493

X5120596Z

CASTILLO ZAMBRANO CARLA IVONNE

157,5

x

 

 

1493

41540031F

LLANERAS GAYA VANESSA

154,5

x

 

 

1459

X6721241C

MOROCHO FERNANDEZ ROBERTO

112,5

x

 

 

1350

43139034G

GARCIA GIRON NATALIA

1.590,00

x

x

 

1478

49481161L

SANCHEZ TELLO EVELYN LISSE

940

x

x

 

1478

43198061J

ROBLES HORRACH GUILLERMO

1.106,00

x

x

 

1478

43212335G

GARCIA HEREDIA ARACELI

1.106,00

x

x

 

1459

X6611070L

MOROCHO FERNANDEZ JOSE WILLIAMS

247,5

x

 

 

1493

41540032P

GAYA ZARAGOZA RAQUEL

165

x

 

 

1478

43140531Y

ACOSTA ALOU FRANCISCA

1.113,00

x

x

 

1493

X6607050R

CAMACHO CABEZAS ANA MARIA

181,5

x

 

 

1459

X8542977H

PAVEZ CERECEDA FLORA DEL PILAR

96

x

 

 

1478

43117362K

JUAREZ MORAGUES PEDRO JUAN

1.071,00

x

x

 

1350

43174581Q

NUVIALA BERNAD JESSICA

1.092,00

x

x

 

1350

43139779J

SACARES CARRILLO XAVIER

1.120,00

x

x

 

1350

43147348S

CANTERO PEREZ ISABEL

588

x

x

 

1365

X7916392E

ECHAZABAL RODRÍGUEZ DAISLANY

544,5

x

 

 

1459

41454059D

SERRA CARDONA RAFAEL

660

x

x

 

1365

X8623798V

PETROVA SILVIYA SILVIYA

177

x

 

 

1350

43181165E

ROSSELLO HERNANDEZ CATALINA

1.570,00

x

x

 

1467

71563201N

DELGADO ADROVER IVAN JOSE

1.110,00

x

x

 

1478

43136843K

HERNANDEZ MARTINEZ JUAN JOSE

1.106,00

x

x

 

1393

43220416N

SANCHEZ LLUCH MARIA DOLORES

1.130,00

x

x

 

1390

43230662T

PLEGUEZUELOS MOYA LORENA

420

x

x

 

1467

41524294W

MONTOYA ORELL PATRIX

1.080,00

x

x

 

1390

43216821M

BEL LAHADAB EL HOMMAD KHALED

410

x

x

 

1493

43188397D

BARRIONUEVO GARROFE IRIS

187,5

x

 

 

1493

Y0558362M

MENESES CABALLERO JUDITH ANGELICA

178,5

x

 

 

1493

43178541C

DIAZ DUQUE ALBA

405

x

 

 

1467

41538372G

BELTRAN RODRIGUEZ BLAS

1.120,00

x

x

 

1390/1394

49607530A

BARCIA GOROZABEL JONATHAN KEVIN

1.420,00

x

x

 

1493

43230243H

RAQUEL CERDA OLIVA

186

x

 

 

1467

41586154S

GARI BORDOY JAIME

784

x

x

 

1390

43194477V

ESPINOSA RODRIGUEZ SILVIA

30

x

x

 

1478

41521520B

QUETGLAS FORNARI ISABEL

1.580,00

x

x

 

1459

47256673E

GOMEZ AGUILAR ISABEL MARGARIT

283,5

x

 

 

1467

41570659E

TOMAS NICOLAU JUAN ANTONIO

1.130,00

x

x

 

1365

X9125415G

MAIA COSTA KARLA

2.101,58

x

 

x

1493

Y1898407R

CURY MENESES DORCAS JHOSELIN

139,5

x

 

 

1478

43214687X

LOPEZ LOPEZ-CUADRA ALVARO

1.113,00

x

x

 

1365

43211223L

VIVES FERNANDEZ NOELIA AYELEN

163,5

x

 

 

1390

43188263J

PERONA TORRES JUAN LUIS

410

x

x