Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
Núm. 11970
Bases de la convocatòria del Consell Insular de Mallorca de subvencions econòmiques per al foment de la competivitat de l'artesania per a l'any 2013
Versió PDF
Bases de la convocatòria del Consell Insular de Mallorca de subvencions econòmiques per al foment de la competivitat de l’artesania de Mallorca per a l’any 2013.
El Consell Executiu a la sessió de dia 12 de juny de 2013 va aprovar, entre d’altres, el següent acord:
“1.- Aprovar la Convocatòria de subvencions per al foment de la competivitat de l’artesania de Mallorca per a l’any 2013, així com les bases que han de regir-la, i que s’adjunten al present acord.
2.- Autoritzar la despesa de CENT-SEIXANTA MIL EUROS (160.000,00 €) com a quantitat global del pressupost de l’any 2013, que es destina a la Convocatòria de subvencions per al foment de la competivitat de l’artesania de Mallorca per a l’any 2013 a càrrec de les següents aplicacions pressupostàries 20 43900 47900 “Altres transferències a empreses artesania” per un import de 50.000,00 (RC núm 220130005076), 20 43900 48900 “Altres transferències artesania”, per un import de 30.000,00 (RC núm. 220130005077), 20 43900 77900 “Transferències a empreses artesania per inversió / millora de la competivitat”, per un import de 80.000,00 € (RC núm. 220130005078), del vigent Pressupost del CIM.
3.- Publicar aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears”.
Palma, 14 de juny de 2013
La cap del servei jurídic administratiu per ordre de la
Secretaria General (Decret de delegació de competències
de la Secretaria General de dia 14-07-2011 (BOIB núm. 112 de 23-07-11)
BASES DE LA CONVOCATÒRIA DEL CIM DE SUBVENCIONS ECONÒMIQUES PER AL FOMENT DE LA COMPETIVITAT DE L’ARTESANIA DE MALLORCA PER A L’ANY 2013.
1.OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS
L’objecte d’aquesta convocatòria és el desenvolupament entre l’1 de gener de 2012 i el 15 de setembre de 2013 (ambdós inclosos) de programes, projectes i activitats per tal de fomentar la competitivitat de l’empresa artesana, promoure la comercialització dels productes artesans, difondre el patrimoni cultural de l’artesania i garantir el coneixement i el manteniment dels oficis artesans.
2.FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
1.Durant l’exercici pressupostari de 2013, es destina la quantitat de 160.000 euros a les subvencions objecte d’aquesta convocatòria, dels quals es destinen 80.000 euros als projectes presentats a les línies 1 a 4, dels quals 50.000 euros van a càrrec a la partida 70 43900 47900 denominada Altres transferències a empreses artesania i 30.000 euros a la partida 70 43900 48900 denominada Altres transferències artesania. Pel que fa als projectes corresponents a la línia 5 es destina la quantitat de 80.000 euros amb càrrec a la partida 70 43900 77900 denominada Transferències a empreses artesania p/inv. millora de la competitivitat.
2.Les ajudes que s’atorguin seran adjudicades fins el límit del crèdit pressupostari, sempre que es compleixin els requisits legals d’aquesta convocatòria i demés normes d’aplicació, essent la quantia total màxima per a cada una de les línies les que segueixen:
Línia 1: Organització d’activitats de foment: 6.000 € per associacions i 4.000 € per empreses i autònoms.
Línia 2: Participació a fires: 10.000 € per associacions i 26.000 € per empreses i autònoms.
Línia 3: Millora de la formació professional: 4.000 € per associacions i 5.000 € per empreses i autònoms.
Línia 4: Difusió dels oficis artesans: 6.000 per associacions i 20.000 € per empreses i autònoms.
Línia 5: Millora dels tallers: 80.000 € per empreses i autònoms.
Si no es concedissin les quantitats establertes per manca de sol·licituds de les línies 1 a la 4 es podran traspassar les quantitats entre elles indistintament, prèvia tramitació de l’expedient de modificació de crèdit, (tot advertint les limitacions existents per les partides de capítol 7 amb finançament afectat.)
3.RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS O SUBVENCIONS
1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sense perjudici de l’obligació de les persones i/o entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.
2. L’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
4.BENEFICIARIS DE LA CONVOCATÒRIA
1.Tenen la consideració de beneficiaris de les ajudes:
A)Empreses i autònoms que enquadrin la seva activitat econòmica dins el sector de l’artesania illenca. Les empreses del sector de l’artesania han d’estar en possessió del document de qualificació artesanal en vigor (DQA) i en el supòsit dels empresaris autònoms i/o treballadors per compte d’altre de la carta d’artesà (CA), la carta de mestre artesà (CMA) i excepcionalment, encara que no tinguin d’aquest distintiu, podran ser beneficiaris de la convocatòria si disposen del document administratiu “pendent visita”, expedit abans de l’entrada en vigor d’aquesta convocatòria.
B)Associacions: Les associacions han d’estar inscrites al registre d’associacions corresponent i entre els seus associats han de contar, com a mínim, amb 5 empreses en possessió del document de qualificació artesanal (DQA) o, en el supòsit de persones físiques, amb un mínim de 5 en possessió de la carta d’artesà (CA) i/o la carta de mestre artesà (CMA).
2.Per poder accedir a les subvencions que estableix aquesta convocatòria, les empreses i associacions han de tenir el seu domicili fiscal, sucursal, delegació o establiment permanent a l’illa de Mallorca.
No obstant això, no en poden ser beneficiàries:
- Les que incorrin en alguna de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (publicada en el BOE de 18 de novembre de 2003) i en l’article 27 del RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament General de Subvencions.
- Les que, en el moment que l’òrgan instructor de la convocatòria hagi de fer la proposta d’acord definitiva, no estiguin al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i amb les obligacions tributàries del Consell de Mallorca. (El fet d’estar al corrent davant les obligacions tributàries del Consell de Mallorca l’ha de verificar, d’ofici, la Tresoreria General).
3. Quan els beneficiaris siguin empreses s’han d’adaptar a les ajudes de minimis que es tracten d’ajudes de caràcter voluntari i eventual que es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la Llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a procedent. Són compatibles amb altres ajudes, subvencions o suportes que pugui rebre l’entitat beneficiària per al mateix projecte, sempre que el còmput total dels ajuts, subvencions o suports no superi el pressupost del projecte.
En virtut de la seva naturalesa d’ajudes de minimis, estan sotmesos, en concret, als requisits del Reglament número 1 1998/2006 de la CE sobre l’aplicació dels art. 87 i 88 del Tractat de la CE a les ajudes de minimis, la qual cosa implica, entre altes, que l’entitat beneficiària no pot rebre, en els tres darrers exercicis fiscals (2010-2011-2012), ajudes públiques o d’ens privats en aquest concepte, finançades a càrrec de pressuposts públics, per un import superior a 200.000 €.
El fet de rebre una ajuda implica l’obligatorietat de dur a terme l’activitat subvencionada i, a fi d’executar la totalitat del pressupost, l’entitat beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis.
5. ACTUACIONS SUBVENCIONABLES
1. Són objecte de subvenció les actuacions, executades entre l’1 de gener de 2012 i el 15 de setembre de 2013 per les empreses i associacions artesanes de Mallorca, que s’incloguin en alguna de les següents línies de subvenció:
Línia 1: Organització d’activitats de foment:
Organització i realització de mercats, organització i realització d’espais de venda, exposicions, fires i jornades que promocionin els productes artesans de Mallorca. Al manco el 75 % dels participants en les activitats subvencionades han d’estar en possessió de la CA, CMA o DQA.
A)Beneficiaris: associacions d’artesans i petites i mitjanes empreses que compleixin els requisits del punt 2 apartat 4 d’aquesta convocatòria.
B)Despeses subvencionables: Cost de l’organització (lloguer del sòl/locals, lloguer o compra de carpes, instal·lació, manteniment i retirada de subministraments (aigua, electricitat), vigilància, neteja, publicitat i edició de catàlegs, lloguer d’equips de megafonia i audiovisuals,...)
C)Subvenció màxima:
-Associacions: 2.000 € per projecte.
-Empreses/Autònoms: 2000 € per projecte
Cal presentar una sol·licitud per a cada projecte subvencionable.
Línia 2: Participació a fires:
Assistència en qualitat d’expositor a fires d’artesania.
A)Beneficiaris: associacions d’artesans i petites i mitjanes empreses i autònoms que compleixin els requisits del punt 2 apartat 4 d’aquesta convocatòria.
B)despeses subvencionables: lloguer de l’espai, el muntatge i gestió de l’estand i el transport dels productes, sempre que el transport es faci per mitjans aliens i, únicament en el casos de fora de l’illa, també despeses de desplaçament (exclòs el quilometratge amb mitjans propis) i allotjament (1 representant per empresa i 2 representants en el cas d’associacions)
C)Només es subvencionaran fins a un màxim total de quatre fires (dintre i fora de Mallorca), per beneficiari, essent la quantia màxima global les següents:
-Associacions: 3.700 € en total per fires a Mallorca i fora de Mallorca.
-Empreses/Autònoms: 3.700 € per a fires a Mallorca i fora de Mallorca.
Cal presentar, en una mateixa sol·licitud, totes les participacions a fires (fins a un màxim de quatre) que conformaran un sól projecte subvencionable.
Línia 3: Millora de la formació professional:
- Organització de cursos de formació i tallers (un mínim de 5 alumnes,...).
- Participació en cursos de formació i tallers.
Inclosos els cursos de perfeccionament relacionats amb l’activitat artesanal i els cursos en matèria de gestió empresarial o comercialització.
A)Beneficiaris: associacions d’artesans i petites i mitjanes empreses, autònoms i treballadors per compte d’altre que compleixin els requisits del punt 2 apartat 4 d’aquesta convocatòria.
B)Despeses subvencionables:
-Per la organització: costos generals, remuneració de personal docent, adquisició de material didàctic, despeses generals, lloguer d’aules i maquinaria, compra de materials per usar al curs.
-Pels assistents: cost de la matrícula en els cursos organitzats dintre de l’illa de Mallorca i, únicament en el casos de cursos fora de l’illa també les despeses de desplaçament (exclòs el quilometratge amb mitjans propis) i allotjament.
C)Subvenció màxima:
-Associacions:
organització: 1.500 €.
assistència: 500 € per a cursos a Mallorca i 1.000 € per a cursos fora de Mallorca.
-Empreses/Autònoms/ Treballadors per compte d’altre:
organització: 1.500 €;
assistència: 500 € per a cursos a Mallorca i 1.000 € per a cursos fora de Mallorca.
Cal presentar una sol·licitud per a cada projecte subvencionable.
Línia 4: Difusió dels oficis artesans:
- Garantir el coneixement i la difusió dels oficis artesans mitjançant l’edició de mitjans de promoció i divulgació de l’artesania.
- Edició de catàlegs, fullets, campanyes de publicitat en premsa, ràdio, televisió, tanques, campanyes on-line o altres mitjans de difusió dels productes.
A)Beneficiaris: associacions d’artesans i petites i mitjanes empreses i autònoms que compleixin els requisits del punt 2 apartat 4 d’aquesta convocatòria.
B)Despeses subvencionables: cost del projecte (disseny del material publicitari, impressió, edició gràfica o audiovisual).
C)Subvenció màxima:
-Associacions: 3.000 €
-Empreses/Autònoms: 3.000 €.
Cal presentar, en una mateixa sol·licitud, totes les actuacions de difusió dels oficis artesans que conformaran un sól projecte subvencionable.
Línia 5: Millora dels tallers:
- Inversions en Adquisició d’immobilitzat per a millorar el procés de producció i/o la venda i comercialització del producte artesà. (bens d’equipament, maquinària, utillatge i mobiliari). Incloses les despeses relacionades amb el transport i la instal·lació del ben adquirit.
- Inversions en instal·lacions tècniques per a millorar el procés de producció i/o la venda i comercialització del producte artesà.
- Inversió en adaptació dels tallers a normativa d’obligat compliment per al procés de producció.
- Creació i modificació de pàgines web. Cas de modificació aquesta ha de suposar un major cost d’adquisició o la incorporació de nous elements i així s’ha de reflectir a la seva comptabilitat. Adquisició d’equipament informàtic, sistemes operatius i desenvolupament d’aplicacions informàtiques.
A)Beneficiaris: petites i mitjanes empreses i autònoms que compleixin els requisits del punt 2 apartat 4 d’aquesta convocatòria.
B)Despeses subvencionables: Cost de la inversió. No són subvencionables l’immobilitzat immaterial, la compra de locals i de vehicles. Tampoc els béns fungibles i/o matèria primera; ni la adquisició de maquinària o equipament de segona mà.
C)Subvenció màxima: 5.000 € per projecte subvencionable.
Cal presentar una sol·licitud per a cada projecte subvencionable, amb un màxim de dos sol·licituds per beneficiari.
2. En tot cas, no són despeses subvencionables i, per tant, no formen part ni del pressupost subvencionable ni del pressupost del projecte:
- Aquelles despeses que no compleixin els requisits esmentats a l’apartat 1.
- Les despeses l’import de les quals s’hagi adquirit a un preu superior al valor de mercat.
- Les despeses financeres, les d’assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d’administració específiques si no hi estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-lo ni dur-lo a terme.
- Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.
3. Sobre la despesa subvencionable, s’ha de tenir en compte la particularitat següent:
Quan el import de la despesa subvencionable superi les quantitats establertes en la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic per al contracte menor, el beneficiari ha de demanar, com a mínim, 3 ofertes a diferents proveïdors, abans de contreure el compromís per fer l’obra, prestar el servei o lliurar el bé, llevat que per les especials característiques no hi hagi en el mercat un número suficient d’entitats o empreses que ho puguin efectuar, o llevat que la despesa ja s’hagués realitzat amb anterioritat a la subvenció. L’elecció d’una de les ofertes, que s’han de presentar amb la justificació de la subvenció, s’ha de realitzar en virtut de criteris d’eficiència i economia, en cas contrari, quan l’oferta seleccionada no hagi estat la més avantatjosa econòmicament (art. 31.3 de la Llei 38/2003) se n’ha de presentar una memòria justificativa.
6. CARÀCTER DE LES SUBVENCIONS I RÈGIM DE CONCURRÈNCIA
1.Aquestes subvencions tenen caràcter discrecional, voluntari i eventual, són lliurament revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la Llei de subvencions o en aquestes bases, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
2.El procediment de concessió serà el de concurrència no competitiva segons rigorós ordre de número d’entrada en el Registre General i un cop completat l’expedient, fins exhaurir el total de crèdit assignat per cada línia.
3.La seva concessió no genera cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent i es concedeixen d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat.
7. FORMALITZACIÓ DE LA SOL·LICITUD I DOCUMENTACIÓ.
Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant les instàncies i els annexos que facilita el Consell de Mallorca, que es poden recollir a les dependència de la Secció d’Artesania de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell Insular de Mallorca (Centre Cultural La Misericòrdia, plaça de l’Hospital, 4, de Palma 07012), o bé descarregar directament de la web del Consell Insular de Mallorca, a l’adreça d’internet www.conselldemallorca.net i han de contenir les dades necessàries per a identificar correctament l’entitat i la persona que la representa.
S’hi ha d’adjuntar la documentació ADMINISTRATIVA següent:
A)Model de sol·licitud ( Annex I).
B)Fotocòpia del DNI, NIE o CIF, segons pertoqui, de l’entitat sol·licitant.
C)Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, en el cas de què la signi una persona distinta, el model del qual s’adjunta com a annex d’aquestes bases (Annex VII)
D)Fotocòpia del DNI del representant legal de l’entitat sol·licitant, si és el cas.
E)Si les entitats sol·licitants són empreses o associacions: s’ha d’aportar l’original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o de modificació dels estatuts o del reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari, de conformitat amb els seus estatuts, hauran d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i designar representant.
F)Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s’adjunta com a annex d’aquestes bases. ( Annex II )
G)Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades, per realitzar la mateixa activitat, el model de la qual s’adjunta com a annex d’aquestes bases. ( Annex III )
H)Document de designació de compte bancari del sol·licitant, o del seu representant, segons model facilitat pel Consell Insular de Mallorca, com a annex d’aquestes bases. ( Annex IV)
I)Declaració expressa al model de sol·licitud de l’annex I de si l’impost indirecte IVA, és recuperarà i compensarà o no.
J)Fotocòpia acreditativa d’alta de l’IAE, si escau
K)Fotocòpia del document en vigor del document de qualificació artesanal (DQA) i/o de les cartes d’artesà i Mestre artesà (CA i CMA) de l’entitat sol·licitant o dels membres que la constitueixen al supòsit d’una associació.
L)Certificat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social que acrediti que l’interessat que sol·licita la subvenció està al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social. Aquesta circumstància s’ha d’acreditar tant amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió com en el moment del pagament.
M)Certificat de l’Agència Tributària (AEAT) d’estar al corrent de les obligacions tributàries, o l’autorització expressa per la seva sol·licitud telemàtica per part del Consell Insular de Mallorca. (Annex VIII).
Aquesta circumstància s’ha d’acreditar tant amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió com en el moment del pagament.
A més a més, per a la concessió dels ajusts, s’hi ha d’adjuntar la documentació ESPECÍFICA següent:
N)Projecte detallat de l’activitat i la seva temporalització. Aquest projecte ha d’anar signat i s’hi han d’incloure els objectius generals que es volen aconseguir, el col·lectiu al qual s’adreça, el nombre de beneficiaris potencials de l’activitat, la metodologia per a executar l’activitat i la temporalització de les activitats que es volen realitzar.
O)Pressupost d’ingressos i despeses de l’actuació. Aquest pressupost ha de ser detallat i ha d’indicar les despeses que ha de suposar l’activitat i de les entrades previstes, si escau, i anar signat. (Annex V).
P)Cas de sol·licitar un ajut per la participació a fires dins de la línia 2, s’ha d’indicar relació de participació a fires segons model facilitat pel Consell Insular de Mallorca, com a annex d’aquestes bases. ( Annex VI).
Q)Cas que la sol·licitud de la carta de Mestre Artesà, Artesà o Empresa de Qualificació Artesanal estigui en tràmit, s’haurà d’adjuntar el document administratiu de “pendent visita” que acrediti aquesta circumstància.
R)Declaració de Minimis, si pertoca, (Annexe XI).
No és necessari aportar la documentació dels epígrafs b), e), h), i k) si ja consta als arxius d’aquest Departament, mentre mantingui la seva vigència. En aquest supòsit s’ha d’indicar expressament a la sol·licitud aquesta circumstància i fer-hi constar el número d’expedient administratiu.
L’òrgan instructor demanarà d’ofici el certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.
8. TERMINI, LLOC DE PRESENTACIÓ I PUBLICACIÓ
1.- El termini de presentació de les sol·licituds i tota la documentació és de trenta dies naturals, comptadors des de l’endemà de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
2.- Les instàncies s’han de presentar, dins el termini establert en qualsevol terminal del Registre General del Consell Insular de Mallorca (plaça de l’Hospital, 4; Palau Reial, 1; General Riera, 111, i General Riera, 113) abans de les 14 h del darrer dia d’admissió.
Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
3.- Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, l’òrgan instructor requerirà als interessats la rectificació o millora de la documentació presentada. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà a la recepció del requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la petició de conformitat amb l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
9. PUBLICACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA
La convocatòria es publica en el BOIB, s’exposa en el tauler d’anuncis del Consell de Mallorca (c/ del Palau Reial, 1. Palma) i es penja a la pàgina web del Consell de Mallorca, www.conselldemallorca.net.
10. FISCALITZACIÓ PRÈVIA
La convocatòria i l’adjudicació dels ajuts es sotmetran a la fiscalització prèvia de la Intervenció General del Consell Insular de Mallorca.
11. RESOLUCIÓ, TERMINI I NOTIFICACIÓ
1.- La instrucció de l’expedient administratiu de concessió de les subvencions regulades en aquesta convocatòria correspon a la Secretaria Tècnica de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports, que realitzarà d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades, en virtut de les quals s’ha de resoldre la concessió dels ajuts.
2.- D’acord amb l’ordre de presentació de les sol·licituds i fins que s’exhaureixi el crèdit de la partida pressupostària de la present convocatòria, els projectes seran subvencionats amb els límits establerts als punts 2 i 5 d’aquesta convocatòria. L’òrgan instructor podrà requerir al sol·licitant els informes o els aclariments que consideri convenient.
3.- L’òrgan instructor formularà proposta de concessió que s’haurà de trametre a la Intervenció General per a la fiscalització prèvia. Aquesta proposta d’acord contindrà les sol·licituds admeses, desestimades i no estimades per exhauriment de crèdit, així com els desistiments i les renúncies per part dels sol·licitants. Així mateix, també s’adjuntarà un informe del secretari tècnic fent constar que de la informació obrant en l’expedient es desprèn que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris (art. 24.4 in fine de la LGS)
Una vegada fiscalitzada de conformitat s’elevarà al Consell Executiu perquè resolgui la concessió de les subvencions.
4.- El termini màxim de resolució és de tres mesos, comptadors des de la finalització del període de presentació de sol·licituds, transcorreguts els quals sense que se n’hagi dictat resolució, s’entendrà desestimada la sol·licitud, sense que això alliberi de l’obligació de l’administració de dictar resolució expressa.
5.- L’acord de resolució de la subvenció es notificarà als interessats en la forma prevista a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Així mateix es publicarà al BOIB, així com també s’exposarà en el tauler d’anuncis del Consell de Mallorca (c/ del Palau Reial, 1. Palma) i es penjarà a la pàgina web del Consell de Mallorca, www.conselldemallorca.net.
12. MODIFICACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT
Quan l’entitat beneficiària, per causa de força major o per causes imprevisibles i alienes a la seva voluntat, hagi d’introduir modificacions irrellevants en el projecte, és a dir, que no n’alterin els objectius ni els aspectes essencials, aquestes s’han de comunicar per escrit a l’òrgan concedent a través de l’òrgan instructor, al més aviat possible o, en tot cas, en el moment de la justificació. No s’admetran modificacions substancials del projecte, és a dir, que n’alterin la naturalesa, les finalitats, les característiques essencials o qualsevol altre aspecte que pugui desvirtuar-lo.
Si les modificacions es sol·liciten una vegada adoptada la resolució de concessió es podrà autoritzar sempre que no perjudiqui drets de tercer, i si les modificacions es poden se manifest a l’hora de la justificació, l’òrgan concedent podrà aceptar la justificació sempre i quan tal acceptació no perjudiqui drets de tercer, tot això d’acord amb els articles 64 i 86 del RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la LGS.
13. IMPORT DE LA SUBVENCIÓ I REFORMULACIÓ
La determinació de l’import de la subvenció de la sol·licitud ha de respectar els límits següents:
1) No pot ser superior a la quantitat sol·licitada.
2) No pot ultrapassar el 100% del pressupost subvencionable per a cada projecte.
D’acord amb allò que preveu l’article 27.1 de la Llei 38/2003 General de subvencions, les bases que han de regir aquesta convocatòria de subvencions no preveuen la reformulació de les sol·licituds.
14. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
1. Els beneficiaris han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són aplicables: les del capítol II del títol preliminar i, especialment, les de l’article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions ( BOE núm. 276 de 18/11/03); i les de l’article 10 del Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell Insular de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132 de 3/11/01); les recollides en aquestes bases, i la resta que de formativa que hi siguin aplicables.
2. Són obligacions mínimes dels beneficiaris:
A)Respecte a l’execució del projecte:
1. Dur a terme el projecte artesà objecte de la subvenció, en les condicions i amb les característiques que es va presentar o, si n’és el cas, amb les modificacions comunicades.
2. Acreditar davant el Consell Insular de Mallorca, la realització de les activitats del projecte subvencionat que fomenten la concessió dels ajuts i justificar la seva realització, en els terminis i en les condicions i requisits establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts. Si escau, se li ha de comunicar qualsevol modificació que es produeixi, tal com recull la base dotzena.
3. Proporcionar a la Secció d’artesania i/o a l’òrgan instructor, tota la informació complementària referent a qualsevol punt de les activitats i que es consideri oportuna.
B)Respecte de les obligacions administratives:
a) Estar, amb anterioritat al pagament de la subvenció, al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca.
b) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Mallorca en la realització de les activitats subvencionades. A tal efecte, si és el cas, s’haurà de col·locar i mantenir en un lloc visible una placa on consti el patrocini del Consell Insular de
Mallorca o bé mitjançant la col·locació del logotip o identificacions corporatives del Consell Insular de Mallorca i de la Secció d’Artesania (aquests distintius es recolliran a les dependències de la Secció Artesania amb antelació suficient).
c) Les persones o entitats beneficiàries de l’ajut també han de procurar que en la presentació pública de l’activitat hi sigui present algun representant de la vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell Insular de Mallorca.
d) Quan es faci publicitat de l’activitat subvencionada a Mallorca o a qualsevol altre territori de parla catalana es farà ús, amb caràcter preferent, del català.
e) Presentar els certificats d’estar al corrent de les obligacions fiscals i de la Seguretat Social, tant per l’adjudicació com per al pagament.
f) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.
g) Les responsabilitats civils o penals derivades de les actuacions concretes de cada Programa recaurà exclusivament sobre l’entitat que la promou.
C) Respecte de les Obligacions econòmiques:
a) Comunicar al Consell Insular de Mallorca l’acceptació de la subvenció en els termes de la resolució de la concessió. En tot cas, aquesta comunicació s’entendrà produïda automàticament si, en el termini de 15 dies naturals des de la notificació de la resolució, no es fa constar el contrari.
b) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control financer tant del Consell Insular de Mallorca com de la Sindicatura de Comptes i del Tribunal de Comptes, si n’és el cas.
c) Comunicar a l'òrgan que ha concedit la subvenció, en qualsevol moment o, en tot cas, a l’hora de justificar la subvenció, la sol·licitud o l'obtenció d'altres ingressos, subvencions, recursos o ajudes per al mateix projecte subvencionat.
d) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17de novembre, general de subvencions.
15. ABONAMENT DELS AJUTS, JUSTIFICACIÓ I TERMINI DE PRESENTACIÓ
Per abonar les subvencions, d’acord amb les condicions establertes en aquestes bases, el beneficiari ha de justificar la realització del projecte subvencionat, aportant documentalment totes les despeses ocasionades per la realització del total del projecte i presentar la memòria i/o informe de la realització de la intervenció duta a terme.
Per poder percebre la subvenció, els beneficiaris han d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca, fet que acreditarà la Tresoreria del CIM, i acreditar estar al corrent davant l’Agència Tributària (AEAT) i la Seguretat Social.
La justificació de les despeses s’ha de fer mitjançant el compte justificatiu integrat per la memòria tècnica i la memòria econòmica:
a)MEMÒRIA TÈCNICA:
És la documentació amb la qual el beneficiari demostra que ha dut a terme el projecte subvencionat presentat. Aquí s’inclou la memòria i/o informes finals.
Si per causes alienes el beneficiari no ha pogut dur a terme una part del projecte, però en la memòria tècnica ho explica detalladament i posa de manifest que la part executada del projecte ha assolit, en certa mesura, els objectius fixats i doncs, hi ha hagut voluntat de compliment, l’import definitiu de la subvenció es determinarà amb la reducció proporcional en funció del pressupost executat.
Així, la memòria tècnica ha d’estar integrada per la documentació següent:
-Memòria explicativa de l'activitat realitzada: comentari i avaluació dels resultats obtinguts i de tots aquells aspectes que siguin rellevants. Si no s’ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n’ha d’exposar les causes i ha d’explicar la resta del projecte realitzat. També s’explicarà les actuacions realitzades, s’analitzarà la realització de les actuacions i es quantificaran, com a mínim, el número d’actes duts a terme, ja siguin com a organitzador o com a assistent, les publicacions elaborades o material elaborat. També s’haurà d’especificar el número de productes objecte de promoció, el número total d’usuaris reals beneficiaris de les actuacions i indicar la temporalització de les activitats, especificant la data d’inici i finalització dels actes i activitats que s’hagin dut a terme.
-Un exemplar, si escau, de la publicitat escrita i gràfica relativa a l’activitat subvencionada o de les publicacions i materials elaborats; on hi ha de constar el patrocini de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca, amb el logotip de la institució.
-Qualsevol altra documentació que li sigui requerida als efectes de comprovar la realització del projecte subvencionat.
En el cas de les actuacions subvencionades de la línia 1, l’esmentada memòria haurà d’incloure la data de realització de l’actuació i un llistat dels participants, amb indicació dels que disposen de la carta d’artesà, mestre artesà o document de qualificació empresarial, per tal d’acreditar que al manco el 75 % dels participants estan en possessió d’una acreditació artesana.
En el cas de les actuacions subvencionades de la línia 2, serà requisit imprescindible presentar, a més, la certificació emesa per l’organització firal o altre document similar probatori de l’assistència a la fira.
En el cas de les actuacions subvencionades de la línia 3, en quant a organització de cursos o tallers, a més, s’acreditarà la relació de persones contractades, el seu caràcter professional i la indicació, si n’és el cas, el número d’edicions, dia i hores de celebració. També s’haurà d’aportar la següent documentació:
1.Relació de la totalitat de participants, identificats amb nom, cognoms i número de D.N.I. o N.I.E., assenyalant el número de carta d’artesà, mestre artesà o document de qualificació empresarial en vigor, en el seu cas.
2.Original i còpia dels controls diaris d’assistència, amb la firma de l’assistent.
3.Còpia de títols o altres documents acreditatius d’haver rebut l’acció.
En el cas de les actuacions subvencionades de la línia 3, en quant a participar a taller o cursos de formació, s’haurà d’aportar la còpia de títols o altres documents acreditatius d’haver rebut l’acció.
B)MEMÒRIA ÈCONÒMICA:
És la documentació en la qual el beneficiari, per poder percebre la subvenció, ha de relacionar les despeses derivades de l’execució del projecte i, si n’és el cas, les diferents fonts de finançament d’aquest, tot ajustat a les partides desglossades al pressupost presentat.
Aquesta memòria està integrada per la documentació següent:
- Declaració responsable del beneficiari de la realització del projecte subvencionat (Annex IX).
- Declaració responsable del beneficiari de la subvenció mitjançant la qual s’acrediti que les despeses relacionades (hi ha de constar una relació de totes les factures i/o documents justificatius a què es refereix) corresponen sense cap dubte a l’activitat subvencionada. (Annex IX).
- Relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d’emissió i data de pagament. En cas que la subvenció s’atorgui d’acord amb un pressupost, s’han d’indicar les desviacions esdevingudes. (Annex X).
- El detall d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la seva procedència. (Annex X).
- Les factures originals o qualsevol altre document de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil, justificatives de la despesa del projecte subvencionat que expressin clarament: nom complet i NIF/CIF de la persona o entitat expedidora, número i data, concepte, IVA i retenció fiscal (si correspon) i dades fiscals del client de la factura. Les factures emeses pels professionals en les quals es subvencioni l’IRPF hauran de presentar el model segellat presentat davant l’AEAT.
- Certificat de taxador independent degudament acreditat i inscrit en el corresponent registre oficial, en el cas d’adquisició de bens immobles.
- Els tres pressuposts que, en aplicació de l’article 31.3 de la Llei General de Subvencions, hagi d’haver sol·licitat el beneficiari.
- Declaració responsable que el cost d’adquisició de les despeses subvencionables no supera el valor de mercat (Annex IX).
- L’IVA es subvencionable sempre que el beneficiari acrediti, mitjançant declaració responsable que no el recupera ni el compensa (Annex IX).
- Les factures han d’estar emeses entre l’1 de gener de 2012 i el 15 de setembre de 2013.
- També cal acompanyar el justificant de pagament d’alguna de les següents formes:
A)Fotocòpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament, en el qual figurin: la data del document, l’import (a fi de què quedi identificat el pagament de la factura) així com les dades de l’ordenant i del destinatari, que tenen que coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament.
B)Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu. Sempre que estigui vençut. (S’haurà d’adjuntar l’extracte bancari).
C)Si el pagament és amb targeta s’haurà d’acreditar que la targeta pertany al compte bancari del beneficiari (S’haurà d’adjuntar l’extracte bancari).
D)En cap cas s’admetran pagaments amb efectiu.
En el cas de què s’hagin de retornar les factures o justificants originals, a petició del beneficiari, s’hi ha de reflectir, mitjançant un segell, la data de concessió de la subvenció així com l’import del justificant que s’imputa a la subvenció.
Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l’entitat subvencionada. Si pel contrari la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat es procedirà a la reducció proporcional de la subvenció concedida.
El Consell Insular de Mallorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
16. TERMINI DE JUSTIFICACIÓ
El termini màxim per justificar finalitza dia 15 de setembre de 2013.
17. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT
Les subvencions seran de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a la normativa en matèria de subvencions i al present reglament, i no seran invocables com a precedent.
Els òrgans competents del Consell Insular de Mallorca podran anul·lar total o parcialment les subvencions i ajudes concedides en el cas d’incompliment per part del beneficiari d’alguna de les obligacions previstes en aquest reglament, el qual vendrà obligat al reintegrament de les quantitats rebudes i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia la tramitació del corresponent procediment previst a les lleis. El procediment utilitzat serà el contradictori, garantint sempre el dret de l’interessat a l’audiència.
Si el procediment de reintegrament s’hagués iniciat com a conseqüència de fets que poguessin ser constitutius d’infracció administrativa, aquesta es posarà en coneixement de l’òrgan competent per la iniciació del corresponent procediment sancionador.
En qualsevol cas, serà d’aplicació el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable.
18. INFRACCIONS I SANCIONS
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i resta de la normativa que li sigui aplicable.
19. NORMATIVA D'APLICACIÓ
Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen pel que disposen les bases anteriors; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003); el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003; el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell Insular de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB 03.11.01, núm. 132); la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú modificada per la Llei 4/99; la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca de 8 de març de 2004 aprovat pel Ple del Consell de Mallorca modificat per acord del Ple el 13 d’octubre de 2011; el Decret d’organització del Consell Insular de Mallorca de dia 15 de juliol de 2011 (BOIB núm. 11, de data 21/07/11) corregit per decret de 19 de juliol; l'Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell Insular de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB 10/08/95) modificada per la Llei 4/99, i la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.
20. RECURSOS
Contra l’acord de la present convocatòria, que no esgota la via administrativa, es pot interposar directament el recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell de Mallorca, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent a la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra la desestimació expressa dels recurs d’alçada podeu interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podeu interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que se n’hagi notificat la resolució).
No obstant l’anterior, podeu exercitar, si escau, qualsevol altre recurs que estimeu pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
ANNEX I -SOL·LICITUD -
SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA PÚBLICA DEL CONSELL DE MALLORCA DE SUBVENCIONS ECONÒMIQUES PER AL FOMENT I LA PROMOCIÓ DE L’ARTESANIA DE MALLORCA PER A L’ANY 2013
DADES DEL SOL·LICITANT
Nom i Llinatges/ Nom o raó social:
DNI/CIF:
Domicili (als efectes de notificacions):
Carrer o plaça: Núm: Pis:
Localitat: CP:
Telèfon de persona de contacte: Fax:
Correu electrònic:
Nom i cognoms:
DNI/NIE:
Telèfon:
Represent l’entitat sol·licitant en qualitat de:
1) Que accept les bases de la convocatòria de subvencions 2013 per al foment i la promoció de l’artesania de Mallorca .
2) Que n’adjunt la documentació exigida.
3) Que en relació a l’IVA suportat en la despesa subvencionable de l’execució del projecte:
Si es recuperarà i compensarà.
No es recuperarà ni compensarà.
Acollir-me a la subvenció econòmica de la secció d’artesania de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports d’acord amb la convocatòria present:
1. Nom del projecte:_______________________________________________
2. Línia a la que pertany: ___________________________________________
3. Pressupost de l’actuació : _______________________________________
4. Import que és sol·licita: __________________________________________
1. Les dades que contingui la sol·licitud d’admissió, la documentació que s’hi adjunti o la documentació que es generi a partir d’aquesta convocatòria, s’incorporen en un fitxer de dades personals, inscrit en l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, del qual és responsable el Consell de Mallorca. Aquest fitxer serveix, per una banda, per concedir les subvencions previstes en aquesta convocatòria per tal d’assolir els objectius i les finalitats recollits en la base primera i, per altra banda, si n’és el cas, per dur a terme la tramitació dels expedients sancionadors per haver-se comès les infraccions recollides en la normativa de subvencions.
2. Cessions de les dades previstes: les publicacions previstes en la convocatòria (BOIB, tauler d’anuncis del Centre Cultural la Misericòrdia, pàgina web del Consell de Mallorca, www.conselldemallorca.net); segons el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de subvencions i l’article 59.6 b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; les persones interessades en els termes prevists en la Llei 30/1992; i a la Intervenció General de l’Estat en els termes prevists en l’article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, bàsica de subvencions.
3. L’òrgan administratiu davant del qual podeu exercitar, si escau, els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i els altres que reconegui la llei orgànica esmentada és la secretaria tècnica de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca (Centre Cultural la Misericòrdia, plaça de l’Hospital 4. 07012. Palma).
(Signatura)
_________________________,_______d’____________________ de 2013
ANNEX II - DECLARACIÓ RESPONSABLE -
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS LEGALMENT ESTABLERTES PER OBTENIR LA CONDICIÓ BENEFICIÀRIA D’UNA SUBVENCIÓ.
Nom i Llinatges/ Nom o raó social:
DNI/CIF:
Domicili (als efectes de notificacions):
Carrer o plaça: Núm: Pis:
Localitat: CP:
Telèfon de persona de contacte: Fax:
Correu electrònic:
Nom i cognoms:
DNI/NIE:
Telèfon:
Represent l’entitat sol·licitant en qualitat de:
sota la meva responsabilitat, perquè l’òrgan concedent de la subvenció en tingui coneixement, no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003 General de Subvencions, ni en les de l’article 10 (Apartats 1 i 2) del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el Text Refós de la Llei de Subvencions
El sol·licitant El secretari tècnic
(Signatura) de la Vicepresidència de Cultura,
Patrimoni i Esports
_______________________ José Manuel Carrillo Martínez
(Nom i cognoms)
________________________,_______d’____________________ de 2013
ANNEX III - DECLARACIÓ RESPONSABLE -
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO HAVER DEMANAT CAP ALTRE SUPORT, AJUT O SUBVENCIÓ PER A AQUEST PROJECTE.
Nom i Llinatges/ Nom o raó social:
DNI/CIF:
Domicili (als efectes de notificacions):
Carrer o plaça: Núm: Pis:
Localitat: CP:
Telèfon de persona de contacte: Fax:
Correu electrònic:
Nom i cognoms:
DNI/NIE:
Telèfon:
Represent l’entitat sol·licitant en qualitat de:
No haver demanat cap altre suport, ajut o subvenció per a aquest projecte
Haver demanat altre suport, ajut o subvenció per a aquest projecte, aportant indicació de la relació dels suports, de les subvencions i de les ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores.
Projecte de la sol·licitud: _______________________________________________
Entitat subvencionadora:________________________________________________
Quantia de l’ajut o subvenció:____________________________________________
Marcau amb una “X” la casella corresponent
No resolta
Denegada
Concedida i no rebuda
Rebuda
Projecte de la sol·licitud: _______________________________________________
Entitat subvencionadora:________________________________________________
Quantia de l’ajut o subvenció:____________________________________________
Marcau amb una “X” la casella corresponent
No resolta
Denegada
Concedida i no rebuda
Rebuda
Projecte de la sol·licitud: _______________________________________________
Entitat subvencionadora:________________________________________________
Quantia de l’ajut o subvenció:____________________________________________
Marcau amb una “X” la casella corresponent
No resolta
Denegada
Concedida i no rebuda
Rebuda
Projecte de la sol·licitud: _______________________________________________
Entitat subvencionadora:________________________________________________
Quantia de l’ajut o subvenció:____________________________________________
Marcau amb una “X” la casella corresponent
No resolta
Denegada
Concedida i no rebuda
Rebuda
(Signatura)
_________________________,_______d’____________________ de 2013
ANNEX IV
| NIF DEL PERCEPTOR |
|
|
| LLINATGES I NOM /RAÒ SOCIAL |
||
|
|
||
| ADREÇA |
||
|
|
||
| LOCALITAT |
CODI POSTAL |
PROVINCIA |
|
|
|
|
| TELÈFON |
FAX |
|
|
|
|
|
| ENTITAT BANCÀRIA/SUCURSAL |
|||
|
|
|||
| CODI BANC |
CODI OFICINA |
DC |
COMPTE NÚM. |
|
|
|
|
|
Sota la meva responsabilitat declaro que aquestes dates corresponen al compte corrent o la llibreta oberta a nom meu.
Palma, a ________________________
CERTIFICAT DE CONFORMITAT
DE L’ENTITAT BANCÀRIA
(Aquestes dades coincideixen amb
les que consten en aquesta oficina)
El Director / El Delegat El Perceptor
Signat:__________________ Signat:__________________
(segell de l’entitat bancària)
ANNEX V -PRESSUPOST D’INGRESSOS I DESPESES -
- Sol·licitud a Administracions i altres Entitats:
Entitat: _________________________________________ Quantia: ______________
Entitat _________________________________________ Quantia: _______________
- Sol·licitud al Consell Insular de Mallorca:
Projecte: ________________________________________ Quantia: ______________
- Recursos Propis:
Concepte: ______________________________________ Quantia: ______________
Concepte: ______________________________________ Quantia _______________
TOTAL INGRESSOS PREVISTS: _______________________
DESPESES PREVISTES
Concepte: _______________________________________Quantia : ______________
Concepte: _______________________________________Quantia : ______________
Concepte: _______________________________________Quantia : ______________
Concepte: _______________________________________Quantia : ______________
Concepte: _______________________________________Quantia : ______________
Concepte: _______________________________________Quantia : ______________
TOTAL DESPESES PREVISTES: _______________________
Nota: Per què el pressupost sigui correcte, el total d’ingressos prevists ha de ser igual al total de les despeses previstes.
En el cas que es tenguin que emplenar més camps del que estableixen és recomanable que s’empleni un altre foli.
(Signatura)
_________________________,_______d’____________________ de 2013
ANNEX VI - PARTICIPACIÓ A FIRES -
RELACIÓ DESGLOSSADA DE PARTICIPACIÓ A FIRES AMB INDICACIÓ DE LES DESPESES SUBVENCIONABLES PREVISTES PER A AQUEST PROJECTE.
Relació de les fires a les quals tinc intenció de participar:
PRIMERA FIRA: Nom ________________________________________________
Dies de la Fira: _______________________________________________________
Localitat on es realitza la Fira:___________________________________________
Entitat organitzadora:__________________________________________________
Pressupost de les despeses:____________________________________________
SEGONA FIRA: Nom __________________________________________________
Dies de la Fira: _______________________________________________________
Localitat on es realitza la Fira:___________________________________________
Entitat organitzadora:__________________________________________________
Pressupost de les despeses:____________________________________________
TERCERA FIRA: Nom _________________________________________________
Dies de la Fira: _______________________________________________________
Localitat on es realitza la Fira:___________________________________________
Entitat organitzadora:__________________________________________________
Pressupost de les despeses:____________________________________________
CUARTA FIRA: Nom __________________________________________________
Dies de la Fira: _______________________________________________________
Localitat on es realitza la Fira:___________________________________________
Entitat organitzadora:__________________________________________________
Pressupost de les despeses:____________________________________________
QUINTA FIRA: Nom __________________________________________________
Dies de la Fira: _______________________________________________________
Localitat on es realitza la Fira:___________________________________________
Entitat organitzadora:__________________________________________________
Pressupost de les despeses:____________________________________________
(Signatura)
PRESSUPOST TOTAL DE DESPESES PREVISTES: _________________ €
_________________________,_______d’____________________ de 2013
ANNEX VII - ACREDITACIÓ DEL REPRESENTANT -
DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT
Nom i Llinatges/ Nom o raó social:
En càrrec de: ______________________________
DNI/CIF:
Domicili (als efectes de notificacions):
Carrer o plaça: Núm: Pis:
Localitat: CP:
Telèfon de persona de contacte: Fax:
Correu electrònic:
CERTIFICA:
Que en la reunió de dia ____ de _______________________ de ________ la/el _____________________ (indicar l’òrgan que va prendre l’acord), es va acordar el nomenament del Sr/Sra _____________________________________________ amb DNI ___________ com a __________________________________ (càrrec)de l’entitat ___________________________________amb CIF___________________ i per un mandat de ____anys,
I que dins les competències que té com a representant, té competència per formular sol·licituds i tramitar subvencions en nom de l’entitat.
(Signatura) i segell .
________________________,_______d’____________________ de 2013
ANNEX VIII - AUTORITZACIÓ AEAT -
AUTORITZACIÓ DE L’ENTITAT BENEFICIÀRIA D’UNA SUBVENCIÓ PERQUÈ
EL CONSELL DE MALLORCA, MITJANÇANT LA VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS PUGUI SOL·LICITAR A L’AGÈNCIA TRIBUTÀRIA ELS CERTITIFICATS ADIENTS SOBRE EL COMPLIMENT DE LES SEVES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES
(Aquest annex és voluntari, l’autorització és revocable i només fa referència a les subvencions de la convocatòria que hi recull)
Nom i Llinatges/ Nom o raó social:
DNI/CIF:
Domicili (als efectes de notificacions):
Carrer o plaça: Núm: Pis:
Localitat: CP:
Telèfon de persona de contacte: Fax:
Correu electrònic:
Nom i cognoms:
DNI/NIE:
Telèfon:
Represent l’entitat sol·licitant en qualitat de:
Si l’entitat esmentada ha de ser beneficiària d’una subvenció en el si de la convocatòria de subvencions de la secció d’artesania del 2013; que el Consell de Mallorca, mitjançant la Vicepresidéncia de Cultura, Patrimoni i Esports, sol·liciti a l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) els certificats adients sobre el compliment, per part d’aquesta entitat, de les obligacions tributàries que li corresponen.
Aquesta autorització s’atorga als efectes d’obtenir la condició de beneficiari d’una subvenció (article 14.1e) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, BOE núm.276, de 18/11/2003) i de rebre, si escau, el pagament de la subvenció corresponent (article 34.5 del mateix text legal), d’acord amb allò establert en l’article 95.1 k) de la Llei 58/2003, general tributària, que permet, prèvia autorització de la persona física o jurídica interessada, la cessió de les dades tributàries que necessitin les administracions públiques per dur a terme el desenvolupament de les seves funcions.
( Nota: Aquesta autorització que atorga la persona sotasignada es pot revocar en qualsevol moment, mitjançant escrit adreçat a la Vicepresidencia de Cultura, Patrimoni i Esports (Servei Jurídic Administratiu) de la persona que ocupa la presidència de l’entitat o de la persona autoritzada. )
(Signatura)
_________________________,_______d’____________________ de 2013
ANNEX IX - DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE -
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I DELS SEUS INGRESSOS I DESPESES
Nom i Llinatges/ Nom o raó social:
DNI/CIF:
Domicili (als efectes de notificacions):
Carrer o plaça: Núm: Pis:
Localitat: CP:
Telèfon de persona de contacte: Fax:
Correu electrònic:
DADES DEL REPRESENTANT LEGAL/PERSONA AUTORITZADA (SI ESCAU)
Nom i cognoms:
DNI/NIE:
Telèfon:
Represent l’entitat sol·licitant en qualitat de:
En relació al projecte subvencionat pel Consell de Mallorca, dins la convocatòria de subvencions 2013 per al foment i la promoció de l’artesania de Mallorca, sota la meva responsabilitat,
1.- Que l’esmentat projecte s’ha realitzat.
2.- Que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s’ha aplicat a la finalitat per la qual es va concedir i que no supera - amb les subvencions i altres ingressos concurrents, si n’és el cas- el cost del projecte subvencionat.
3.- Que s’adjunta memòria tècnica del projecte realitzat (on es faci constar l'avaluació dels objectius i finalitats aconseguits qualsevol altre aspecte que sigui rellevant) signada pel representant legal
4.- Que s’adjunten les factures originals de les despeses realitzades i que aquestes no superen el valor de mercat.
5.- Que la relació final de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat és la que s’adjunta i correspon sense cap dubte a l’activitat subvencionada.
6.-Que en relació a l’IVA suportat en la despesa subvencionable de l’execució del projecte, aquest:
És recuperat i compensat.
No es recuperat ni compensat.
(Nota: La relació de despeses, que s'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost presentat, ha d'indicar les següents dades de les factures o documents acreditatius: nom i NIF del proveïdor, el número i concepte de la factura o document similar, el seu import i la data d'emissió. La relació d'ingressos ha d'assenyalar la subvenció del Consell de Mallorca, altres subvencions sol·licitades i/o rebudes, i la resta d'ajuts o ingressos que hagin finançat el mateix projecte subvencionat, amb indicació de l'import i la procedència. L’import total de les despeses ha de coincidir amb el dels ingressos i s’han d’explicar les desviacions significatives respecte al pressupost inicial)
| Perquè es faci efectiu el pagament de la subvenció atorgada és necessari presentar aquesta instància emplenada i signada juntament amb:
a) Memòria tècnica b) Factures originals corresponents a la totalitat del projecte subvencionat c) Relació final d’ingressos i despeses (signada pel representant legal)
|
(Signatura)
________________________,_______d’____________________ de 2013
VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
ANNEX X - DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE COMPTE JUSTIFICATIU -
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I DELS SEUS INGRESSOS I DESPESES
Nom i Llinatges/ Nom o raó social:
DNI/CIF:
Domicili (als efectes de notificacions):
Carrer o plaça: Núm: Pis:
Localitat: CP:
Telèfon de persona de contacte: Fax:
Correu electrònic:
Nom i cognoms:
DNI/NIE:
Telèfon:
Represent l’entitat sol·licitant en qualitat de:
En relació al projecte subvencionat pel Consell de Mallorca, dins la convocatòria de subvencions 2013 per al foment i la promoció de l’artesania de Mallorca, sota la meva responsabilitat,
1.- Que el cost per dur a terme el projecte indicat ha estat el següent:
A) INGRESSOS :
Subvenció Consell de Mallorca:
______________________________________ ____________________€
Atres subvencions o ajuts:
______________________________________ ____________________€
______________________________________ ____________________€
______________________________________ ____________________€
TOTAL INGRESSOS ____________________€
B) DESPESES
| N. |
Núm. Fra. |
Data Fra. |
Proveïdor
|
CIF |
Concepte |
Total base |
IVA |
TOTAL |
Data |
Forma Pagament |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aquesta relació correspon al cost total definitiu del projecte subvencionable, els justificants del qual s'adjunten.
TOTAL DESPESES ___________________€
C) DESVIACIONS
Indiqueu les desviacions esdevingudes, increments o disminucions respecte del pressupost presentat, i expliqueu el motiu:
1.__________________________________________________________________________________________________
2__________________________________________________________________________________________________
(Signatura)
________________________,_______d’____________________ de 2013
VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
ANNEX XI - DECLARACIÓ RESPONSABLE -
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE TOTES LES AJUDES FINANÇADES AMB FONS PÚBLICS, QUE S’HAN REBUT EN CONCEPTE DE MINIMIS DURANT ELS EXERCICIS FISCALS 2010, 2011 I 2012
Nom i Llinatges/ Nom o raó social:
DNI/CIF:
Domicili (als efectes de notificacions):
Carrer o plaça: Núm: Pis:
Localitat: CP:
Telèfon de persona de contacte: Fax:
Correu electrònic:
DADES DEL REPRESENTANT LEGAL/PERSONA AUTORITZADA (SI ESCAU)
Nom i cognoms:
DNI/NIE:
Telèfon:
Represent l’entitat sol·licitant en qualitat de:
Que la totalitat de les ajudes públiques o privades, finançades amb fons públics, rebudes en concepte de minimis durant els anys 2010, 2011 i 2012 són les següents:
| Entitat |
Quantia de l’ajut |
Data de concessió |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_______________________
(Nom i cognoms)
________________________,_______d’____________________ de 2013
VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS