Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE COOPERACIÓ LOCAL

Núm. 11881
Pla especial per ajudar a sufragar les despeses corrents dels Ajuntaments de Mallorca de l'any 2013

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 13 de juny de 2013, ha adoptat el següent acord:

“1.- Aprovar la creació d’un Pla Especial per a 2013 per ajudar a sufragar les despeses corrents de tots els ajuntaments de Mallorca de població inferior a 55.000 habitants i de l’Entitat Local Menor de Palmanyola.

2.- Aprovar el règim de concertació del Pla Especial per a 2013 que s’adjunta a aquest acord com Annex I i disposar per a aquest règim la normativa específica aplicable pel que fa referència a l’atorgament i execució de les ajudes que es derivin d’aquest Pla Especial.

3.- Aprovar la proposta de distribució de les ajudes següent d’acord amb l’aplicació de les ratios establertes a l’article 4 de les normes del règim de concertació:

AJUNTAMENT

CIF

IMPORT (euros)

ALARÓ

P-0700100-A

73.470

ALCÚDIA

P-0700300-G

80.022

ALGAIDA

P-0700400-E

73.470

ANDRATX

P-0700500-B

80.022

ARIANY

P-0706600-D

69.467,16

ARTÀ

P-0700600-J

75.527

BANYALBUFAR

P-0700700-H

69.467,16

BINISSALEM

P-0700800-F

75.527

BÚGER

P-0700900-D

73.470

BUNYOLA

P-0701000-B

73.470

CALVIÀ

P-0701100-J

83.919

CAMPANET

P-0701200-H

73.470

CAMPOS

P-0701300-F

75.527

CAPDEPERA

P-0701400-D

80.022

CONSELL

P-0701600-I

73.470

COSTITX

P-0701700-G

73.470

DEIÀ

P-0701800-E

69.467,16

ESCORCA

P-0701900-C

69.467,16

ESPORLES

P-0702000-A

73.470

ESTELLENCS

P-0702100-I

69.467,16

FELANITX

P-0702200-G

80.022

FORNALUTX

P-0702500-J

69.467,16

INCA

P-0702700-F

83.919

LLORET DE VISTALEGRE

P-0702800-D

73.470

LLOSETA

P-0702900-B

73.470

LLUBÍ

P-0703000-J

73.470

LLUCMAJOR

P-0703100-H

83.919

MANACOR

P-0703300-D

83.919

MANCOR DE LA VALL

P-0703400-B

73.470

MARIA DE LA SALUT

P-0703500-I

73.470

MARRATXÍ

P-0703600-G

83.919

MONTUÏRI

P-0703800-C

73.470

MURO

P-0703900-A

75.527

PETRA

P-0704100-G

73.470

PALMANYOLA

P- 0700002-I

73.470

POLLENÇA

P-0704200-E

80.022

PORRERES

P-0704300-C

73.470

PUIGPUNYENT

P-0704500-H

73.470

SA POBLA

P-0704400-A

80.022

SANT JOAN

P-0704900-J

73.470

SANT LLORENÇ

P-0705100-F

75.527

SANTA EUGÈNIA

P-0705300-B

73.470

SANTA MARGALIDA

P-0705500-G

80.022

SANTA MARIA DEL CAMÍ

P-0705600-E

75.527

SANTANYÍ

P-0705700-C

80.022

SELVA

P-0705800-A

73.470

SENCELLES

P-0704700-D

73.470

SES SALINES

P-0705900-I

73.470

SINEU

P-0706000-G

73.470

SÓLLER

P-0706100-E

80.022

SON SERVERA

P-0706200-C

80.022

VALLDEMOSSA

P-0706300-A

73.470

VILAFRANCA DE BONANY

P-0706500-F

73.470

4.- Autoritzar una despesa per import de quatre milions d’euros (4.000.000 €) i disposar una despesa per import de tres milions nou-cents noranta nou mil nou-cents noranta nou euros amb noranta sis centims (3.999.999,96 €) amb càrrec a la partida pressupostària 65.16930.46200 (referència: 220130003377), d’acord amb l’aplicació establerta al punt anterior.

5.- Amb càrrec a aquesta ajuda es poden presentar, independentment del seu abonament, factures de 2013 (de dia 1 de gener a dia 20 d’agost) de despesa corrent (capítol II) per activitats o serveis realitzats en aquestes dates consistents en estudis i treballs tècnics; conferències, publicacions, exposicions, concerts, i qualsevol altra activitat de caire cultural; conservació i manteniment d’immobles, obres i serveis; subministraments com gas, electricitat, telefonia i altres béns fungibles adquirits per l’ajuntament; reparacions ordinàries; i en general tota classe de despeses de funcionament que no suposin inversió ni despeses de protocol. També es poden presentar les nòmines del personal laboral temporal. No del personal fix del propi ajuntament, ja sigui funcionari o laboral.

6.- Aplicar aquestes ajudes en una quantia màxima de quatre milions d’euros (4.000.000,00) amb càrrec a la partida pressupostària 65.16930.46200 del pressupost de despeses de 2013 (referència: 220130003377).

7.- Aprovar els models normalitzats següents:

- Acord municipal d’acceptació de les ajudes (Annex II).

- Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).

- Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d’obligacions tributàries amb l’Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex IV).

-Certificat de la relació de factures (Annex V).

8.- Per a l’efectivitat de les ajudes és necessari que els ajuntaments beneficiaris, fins el dia 10 de juliol de 2013, manifestin expressament l’acceptació de l’ajuda mitjançant el model normalitzat  i sol·licitin, si s’escau, la bestreta (Annex II).

Una vegada acceptades expressament les ajudes i sol·licitada la bestreta d’acord amb el que s’ha establert a l’apartat anterior, es podran realitzar, si s’escau, pagaments anticipats de la forma següent:

a) Un primer pagament del 50 % de l’import concedit després d’haver acreditat els ajuntaments l’acceptació de l’ajuda i presentat una declaració responsable (Annex III) de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions i declaració responsable (Annex IV) de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat i el Consell de Mallorca, i en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

b) Una vegada justificada la totalitat de l’ajuda, s’efectuarà el pagament del 50 % restant. En el cas que hagués caducat (validesa de sis mesos) s’haurà de presentar novament declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat i el Consell de Mallorca, i en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

9.- Els justificants del punt 5 anterior s’han de presentar al Consell de Mallorca fins a dia 30 d’agost de 2013 per un import igual o superior al de l’ajuda concedida al punt 3.

Un certificat (que figura com Annex V d’aquest acord) que contengui una relació ordenada i detallada compresiva de tots i cadascun dels justificants que es presentin signat pel Secretari amb el vist-i-plau del Batle ha d’encapçalar el muntant de factures i/o nòmines, el qual ha de respectar el mateix ordre que la relació del certificat. Aquestes seran còpies acarades pel secretari de la corporació.

El beneficiari haurà de presentar una declaració en la qual s’indiqui si es recupera o es compensa l’IVA de les factures presentades (Annex V).

També el beneficiari haurà de presentar una declaració que indiqui que el cost d’adquisició justificat amb les factures presentades no supera el valor de mercat (Annex V).

Pel que fa a les despeses del personal laboral temporal, s’ha de presentar un certificat del Secretari de l’Ajuntament acreditatiu que la contractació té caràcter laboral i temporal, i els justificants que s’han de presentar són: nòmines, TC1 i TC2 i  declaracions d’IRPF.

10.- Comunicar individualment el contingut d’aquest acord juntament amb la proposta d’ajuda que li correspongui a cada ajuntament, amb indicació de la necessitat que fins el dia 10 de juliol de 2013 procedeixi a acceptar expressament l’ajuda que li correspongui mitjançant el model normalitzat (annex II).

11.- Publicar al BOIB l’anunci d’aprovació del Pla Especial.”

La qual cosa es publica per a general coneixement i als efectes oportuns.

 

Palma, 14 de juny de 2013

 

El Secretari General del Consell de Mallorca

Jeroni M. Mas Rigo

 

ANNEX I

RÈGIM DE CONCERTACIÓ DEL PLA ESPECIAL D’AJUDES PER SUFRAGAR LES DESPESES CORRENTS DELS AJUNTAMENTS DE 2013

1.- Objecte.

Definir les condicions específiques de concessió i gestió de les ajudes als ajuntaments de Mallorca que es derivin del Pla Especial.

Les ajudes han d’anar obligatòriament destinades a sufragar despeses corrents (capítol II) consistents en estudis i treballs tècnics; conferències, publicacions, exposicions, concerts i qualsevol altra activitat de caire cultural; conservació i manteniment d’immobles, obres i serveis; subministraments com gas, electricitat, telefonia i altres béns fungibles adquirits per l’ajuntament; reparacions ordinàries; i en general tota classe de despeses de funcionament que no suposin inversió ni despeses de protocol. També es poden presentar les nòmines del personal laboral temporal. No del personal fix del propi ajuntament, ja sigui funcionari o laboral.

2.- Quantia.

El pressupost total que es destinarà serà de quatre milions d’euros (4.000.000,00 €) del vigent pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l’any 2013.

3.- Beneficiaris.

Tots els municipis menors de 55.000 habitants i l’Entitat Local Menor de Palmanyola.

4.- Determinació de l’ajuda.

L’ajuda es determinarà de la forma següent:

Als municipis fins a 1.000 habitants se’ls aplicarà la quantitat de 69.124 euros.

Als municipis de 1.001 a 5.999 habitants se’ls aplicarà la quantitat de 73.470 euros.

Als municipis de 6.000 a 10.000 habitants se’ls aplicarà la quantitat de 75.527 euros.

Als municipis de 10.001 a 19.999 habitants se’ls aplicarà la quantitat de 80.022 euros.

Als municipis de 20.000 a 54.999 habitants se’ls aplicarà la quantitat de 83.919 euros.

5.- Resolució de les ajudes.

1.- La resolució de les ajudes es farà en el mateix acte que aprovi aquest Pla Especial i la seva regulació, d’acord amb els criteris establerts a l’article anterior.

2.- Els ajuntaments beneficiaris rebran, juntament amb la notificació de l’aprovació d’aquestes ajudes, la corresponent notificació de les ajudes que els corresponen.

3.- L’efectivitat de les concessions d’aquestes ajudes quedarà condicionada a la seva acceptació expressa per part dels ajuntaments beneficiaris, en els termes de l’article següent.

6.- Acceptació de les ajudes.

1.- Per a l’efectivitat de les ajudes és necessari que els ajuntaments beneficiaris, fins el dia 10 de juliol de 2013, manifestin expressament l’acceptació de l’ajuda mitjançant el model normalitzat.

2.- L’acte d’acceptació de l’ajuda comportarà l’acceptació de tots els termes de la present regulació i de les condicions de l’execució en ella establertes.

3.- En el cas que transcorregut el termini esmentat a l’article 8 del present Annex I l’ajuntament beneficiari no hagués remès l’acceptació de l’ajuda al Consell de Mallorca, s’entendrà que ha renunciat a l’ajuda atorgada.

7.- Període per a l’execució.

1.- El període per a l’execució de les actuacions derivades d’aquestes ajudes comprèn entre el dia 1 de gener de 2013 fins a dia 20 d’agost de 2013.

2.- El Departament de Cooperació Local és el centre gestor responsable del seguiment de l’execució d’aquestes ajudes.

8.- Pagament.

Una vegada acceptades expressament les ajudes d’acord amb el que s’ha establert a la present regulació, es podran, si s’escau, realitzar pagaments anticipats de la forma següent:

a) Un primer pagament del 50 % de l’import concedit, tot havent acreditat els ajuntaments fins el dia 10 de juliol de 2013 l’acceptació de l’ajuda i presentat una declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions i declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat i el Consell de Mallorca, i en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

Si una vegada finalitzat el termini per a l’acceptació de l’ajuda (annex II) i la resta de la documentació (annex III i IV), aquesta (annex II, III i IV) no s’hagués presentat o s’hagués presentat incorrectament, es procedirà a requerir als ajuntaments beneficiaris perquè la presentin en el termini improrrogable de cinc dies hàbils, comptadors des del dia següent al de la notificació de l’escrit de requeriment. La no presentació o la presentació incorrecta de l’esmentada documentació no solament implicarà la no percepció del 50 % de l’ajuda sinó també la pèrdua automàtica de l’ajuda concedida. 

b) Una vegada justificada la totalitat de l’ajuda, s’efectuarà el pagament del 50 % restant. En el cas que hagués caducat (validesa de sis mesos) s’haurà de presentar novament declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat i el Consell de Mallorca, i en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

9.- Justificació.

1.- Per a la justificació posterior de les despeses, els ajuntaments beneficiaris hauran de presentar el model normalitzat de justificació de les despeses.

2.- Els ajuntaments beneficiaris disposaran fins a dia 30 d’agost de 2013 per remetre al Consell de Mallorca la justificació de les actuacions objecte de l’ajuda.

Aquestes despeses (factures) hauran de dur data d’entre el dia 1 de gener de 2013 i el dia 20 d’agost de 2013, i hauran de correspondre a activitats o serveis que s’hagin duit a terme també entre aquestes dates, d’acord amb el que estableix al punt 7 d’aquest Règim de Concertació.

3.- Si una vegada finalitzat el termini de justificació, aquesta no s’hagués presentat, es procedirà a requerir als ajuntaments beneficiaris perquè la presentin en el termini improrrogable de quinze dies hàbils, comptadors des del dia següent al de la notificació de l’escrit de requeriment, amb l’advertència que de no presentar la justificació es procedirà a la revocació de l’ajuda amb la consegüent obligació de reintegrament en el cas que s’hagués anticipat el pagament.

4.- En el supòsit que l’ajuntament beneficiari no justifiqui la totalitat de l’import atorgat, havent presentat la justificació final de l’actuació, es procedirà d’ofici a la reducció a la baixa de l’ajuda o a la revocació de la part no justificada, amb la consegüent obligació de reintegrar aquesta part, en el cas de pagament anticipat.

10.- Tancament i liquidació de la convocatòria.

Una vegada finalitzats els terminis màxims d’execució i justificació de les ajudes, es produirà la pèrdua del dret per part del beneficiari a l’obtenció de l’ajuda, donant per finalitzat aquest Pla Especial.

11.- Publicitat.

En el BOIB es publicarà la relació total de les ajudes atorgades, amb expressió de la convocatòria, partida pressupostària, beneficiari, quantia i finalitat de l’ajuda.

12.- Règim jurídic.

En tot el que no s’hagi previst en aquestes normes seran d’aplicació la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les bases del règim local; la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; el R. Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, de Contractes del sector públic; el Reglament de Subvencions i Ajudes Econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat per acord del Ple de dia 26 de juliol de 2001 i publicat al BOIB núm. 132, de 3 de novembre de 2001; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions; el Reial Decret 887/2006, pel qual s’aprova el Reglament que desenvolupa la Llei General de subvencions, a més de la normativa de règim local que hi sigui d’aplicació.

 

ANNEX II

..........................................................., Secretari/ària de l’Ajuntament de ....................

 

 

CERTIFICA:

 

Que .................................................(1) de l’Ajuntament  de .................................., amb data ....................................... de 2013, ha acceptat l’ajuda concedida pel Consell de Mallorca per un import de ....................... euros en el marc del Pla Especial per ajudar a sufragar les despeses corrents dels Ajuntaments de Mallorca de 2013 aprovat pel Ple del Consell de Mallorca en sessió celebrada el dia ........................................................;

i també ha acordat sol·licitar la bestreta del 50 % de l’ajuda concedida.

 

I perquè així consti, jo com a secretari/ària de l’Ajuntament expedesc aquest certificat a ............................., dia....................................... amb el vist-i-plau del/de la Sr/a Batle/ssa.

 

(1)  Determinar l’òrgan de l’Ajuntament que ha acceptat l’ajuda.

 

 

 

ANNEX III

DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT D’AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN ALGUNA DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN ELS APARTATS 2 I 3 DE L’ARTICLE 13 DE LA LLEI 38/2003, DE 17 DE NOVEMBRE, GENERAL DE SUBVENCIONS.

 

El/La Sr/a  .......................................batle/ssa de l’Ajuntament de ..................., compareix davant el secretari de la Corporació a fi de DECLARAR

 

Que l’Ajuntament de ............................... no incorre en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

 

I perquè consti on convengui, ho sign,

 

.........................., de ...................de 2013

 

                                                                                                 Davant meu,

                                                                               El/La secretari/ària de la Corporació,

 

 

 

ANNEX IV

DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT D’AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE TROBAR-SE AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I AMB LA SEGURETAT SOCIAL

 

El/La Sr/a  .......................................batle/ssa de l’Ajuntament de ..................., compareix davant el secretari de la Corporació a fi de DECLARAR

 

Que l’Ajuntament de ............................... es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb el Consell de Mallorca, i també en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

 

I perquè consti on convengui, ho sign,

 

.........................., de ...................de 2013

                   

Davant meu, 

El/La secretari/ària de la Corporació,

 

 

ANNEX V

 

................................................, Secretari/ària de l’Ajuntament de ........................

 

CERTIFICA:

 

Que ....................................................(1) de l’Ajuntament  de ............................... , amb data ...............................................de 2013, ha aprovat la relació de factures i/o nòmines que s’adjunten i a continuació es relacionen per un import total de ..................................  euros, per justificar l’ajuda concedida pel Consell de Mallorca en el marc del Pla Especial per ajudar a sufragar les despeses corrents dels Ajuntaments de Mallorca de 2013.

 

Aquestes factures i/o nòmines són fotocòpies acarades dels originals en poder de l’Ajuntament, i aquestes factures i/o nòmines no s’han emprat  ni s’empraran com a justificants per al cobrament d’una altra ajuda i compleixen, sense cap dubte, l’objecte de la subvenció.

 

Data Factura

Núm. Factura

NIF Proveïdor

Proveïdor

Import de la Factura

Data de pagament

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Així mateix DECLARA (2):

Que l’Ajuntament no recuperarà ni compensarà l’IVA de les factures que presenta.

 

Que l’Ajuntament recupera i/o compensa l’IVA de les següents factures: ..............................................................................................................................

..............................................................................................................................

També DECLARA:

Que el cost d’adquisició justificat  amb les factures presentades no supera el valor de mercat. 

I perquè així consti, jo com a secretari/ària de l’Ajuntament expedesc aquest document a ............................., dia....................................... amb el vist-i-plau del/ de la Sr/a. Batle/ssa.

(1)    Determinar l’òrgan de l’Ajuntament que ha acceptat l’ajuda.

(2)    Marcar amb una creu l’opció que pertoqui.