Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 11583
Modificació de l'ordenança de neteja viària
Versió PDF
No havent-se presentat pels interessats, durant el termini d’exposició al públic, cap reclamació contra la modificació de l’Ordenança Municipal de Neteja Viària (BOIB Núm. 65 08/05/2004) aprovada inicialment per l’Ajuntament Ple, en sessió de dia 29 d’abril de 2.013, ha resultat definitivament aprovat, i per aquest motiu, es publica el text íntegre del mencionat acord, que és el següent:
“PRIMER. Aprovar la modificació l’Ordenança Municipal de Neteja Viària (BOIB Núm. 65 08/05/2004), amb la modificació dels articles amb el contingut que a continuació es recull:
“Article Únic. Modificació de l’Ordenança Municipal de Neteja Viària (BOIB Núm. 65 08/05/2004)
Un. S’afegeix la lletra d) a l’article 2, amb el següent contingut:
d) Residus vegetals procedents de la neteja, manteniment i conservació dels espais enjardinats, públics i privats.
Dos. S’afegeix la lletra h) a l’article 3, amb el següent contingut:
h) El manteniment en bon estat de conservació, neteja, salubritat i ornat dels espais enjardinats.
Tres. Es modifica l’article 4, que passarà a tenir la següent redacció:
1. Aquesta Ordenança vincula els ciutadans i ciutadanes i els poders públics.
2. L’autoritat municipal n’exigirà el compliment i obligarà a la persona causant de la deterioració a reparar l'afecció que hagi causada; tot això, sense perjudici de les sancions que li puguin correspondre o de les responsabilitats civils o penals que puguin pertocar.
3. En cas d’incompliment de l’Ordenança, l’Ajuntament podrà obligar a la persona responsable a la realització dels treballs o actuacions que consideri necessàries, podent actuar subsidiàriament a cost i despesa dels obligats o obligades. Igualment, anirà a cost i despesa d’aquests, la reposició dels béns afectats a l’estat que tenien en el moment anterior a la comissió de la infracció.
Quatre. S’afegeix l’article 17 bis, amb el següent contingut:
1. Els propietaris o propietàries de zones verdes o espais lliures enjardinats resten obligats a mantenir-los en bon estat de conservació, neteja i ornat, controlant el creixement dels seus arbres i plantes i a la no proliferació de plagues de qualsevol tipus, així com també a mantenir en condicions adequades de neteja aquells trams de via pública que quedin davall qualsevol element vegetal.
2. El arbres, bardisses i plantes enfiladisses i demés elements vegetals existents en els jardins privats no podran invadir les aceres o passejos ni les vies públiques de manera que dificultin o molestin el pas de vianants per les mateixes o afectin a la seguretat vial.
3. Tanmateix estan obligats a realitzar i adoptar les mesures que l’administració competent estableixi en matèria de sanitat vegetal.
Cinc. S’afegeix la lletra e) a l’article 34, amb el següent contingut:
e) Bioresidus. Residus biodegradables de jardins i parcs, residus alimentosos i de cuina procedents d’habitatges particulars, restaurants...
Sis.- Es modifica l’article 35, que passarà a tenir la següent redacció:
L’Ajuntament indicarà el servei de recollida selectiva implantat al municipi en cada moment, d’entre les següents modalitats:
Set.- S’afegeix les lletres o) i p) a l’apartat 1 l’article 71, amb el següent contingut:
o) Manca de manteniment dels espais enjardinats en bon estat de conservació, neteja i ornat, així com dels també del trams de la via pública que quedin davall qualsevol element vegetal.
p) Invasió de les aceres, passejos o vies públiques per part dels elements vegetals existents en els jardins privats, de manera que dificultin o molestin el pas de vianants o afectin la seguretat vial.
Vuit. S’afegeix la lletra j a l’apartat 2 de l’article 71 amb el següent contingut:
j) No realitzar ni adoptar les mesures que l’administració competent estableixi en matèria de sanitat vegetal.
DISPOSICIÓ FINAL ÚNICA
La present modificació, aprovada pel Ple d’aquest Ajuntament en sessió celebrada el ____ de _____________ de 2013,.entrarà en vigor una vegada s’hagi publicat el text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i hagin transcorregut quinze dies hàbils comptats des de la comunicació de l’acord al Govern de la CAIB, al Consell i a la Delegació de Govern”
SEGON. Donar a l’expedient la tramitació i publicitat preceptiva, mitjançant la seva exposició al tauler d’anuncis d’aquest Ajuntament i al Butlletí Oficial de les Illes Balears, durant un termini de trenta dies hàbils. Durant aquest termini els interessats podran examinar-lo i plantejar les reclamacions que estimin oportunes.
TERCER. Considerar, en el supòsit que no es presentessin reclamacions a l’expedient, en el termini anteriorment indicat, que l’Acord és definitiu.
QUART. Facultar al Sr. Batle-President per subscriure els documents relacionats amb aquest assumpte.”
Contra el present acord, en aplicació de l’article 107.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i donat que aprova una disposició de caràcter general, es pot interposar recurs contenciós administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de que pugui interposar qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.
Santa Margalida, 13 de juny de 2.013
El Batle
Antoni Reus Darder