Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 11550
Protecció. DP 2013/12 Notificació D.B. 3280 de 22.02.2013
Versió PDF
Atès que no s’ha pogut notificar el Decret de Batlia núm. 3280 de data 22 de febrer de 2013 de l’Ajuntament de Palma, a JOSÉ MARIA ORTEGA MERINO, amb DNI 43.068.665-S, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient, DP 2013/12, en relació al immoble ubicat al C/ NORD NÚM. 10, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.
De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:
Us notific que per decret del tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge núm. 3280 de data 22.02.2013 s’ha disposat el següent:
I.- Atès l’informe dels Serveis Tècnics municipals de data 7.02.2013 (r.i. 7.02.2013), relatiu a l’immoble ubicat a C/Nord,10 (PC 01214623) que transcrit diu:
INFORME TÈCNIC
DESCRIPCIÓ.
Es tracta d’un edifici entre mitgeres de planta baixa i una planta pis. La coberta és inclinada
-CARACTERÍSTIQUES URBANÍSTIQUES.
Segons el PGOU vigent el immoble es troba en una zona qualificada com a B2a. Segons el cadastre l’edificació es data del any 1900.
Existeix un expedient DP1999-94 sobre els balcons en mal estat, i que es troba arxivat, i per altra banda existeix un expedient ITE 2011-37-(6) que es troba incompleta, a nom del propietari Joan Sastre Ramon i havent consultant-la situa la balconada en supòsit 3er on diu que es registren símptomes que podrien afectar a la seguretat constructiva de la mateixa.
- PATOLOGIES.
Realitzada visita d’inspecció ocular al lloc concret reclamat en aquest informe, on es sol·licita control per part del departament d’urbanisme i sense perjudici de la possibilitat de l’existència de vicis ocults al lloc de les patologies visitat, o al immoble sencer, es ratifica que s’han produït despreniments de material al frontal del cèrcol (zuncho) del forjat de la paret al costat dret de la balconada de la 1ª planta. Es pot apreciar que clarament s’ha produït una inclinació de la balconada cap abaix, i per tant l’empotrament dintre de la paret del suport de la balconada a fet que s’hagi romput part de la paret. Ratificant el informe dels bombers sembla que la patologia no es troba estable. La barana del balcó es troba flexada, i per tant en perill de caiguda imminent.
Cal dir que la policia amb bon criteri ha col·locat uns senyals de prohibir estacionar al front de la zona afectada, amb una llargària de 15mts.
Per altra banda la resta de balconades de la mateixa tipologia dels nombres del carrer Nord 10A,B,C i D a priori es troben estables. Es pot apreciar que s’han rehabilitat.
- CONCLUSIÓ.
A la vista de les patologies abans descrites i a la vista que no queda garantida la seguretat constructiva dels elements descrits, i degut a que limita amb la via pública, és del parèixer tècnic que subscriu de tramitar la següent ORDRE mesures cautelars.
Ordre Execució de MESURES CAUTELARS URGENTS:
Motivada pel fet que la balconada es troba en un equilibri inestable, en avançat estat de deteriorament. Per altra banda el ser un carrer estret es produeixen molèsties tant al vianants com un desviament del tràfic. A més s’eliminen places d’aparcaments al front de la zona afectada dins que no s’arreglin les patologies.
Retirada de qualsevol element i/o revestiment en estat inestable del costat de la balconada del cèrcol (zuncho) del forjat carrer Bartomeu Torres 26 com del carrer Nord 10
Col·locació d’un apuntalament a la zona afectada de la balconada de la planta primera, fins a l’acera.
Mantenir la prohibició d’estacionament al front del carrer Nord nº10 a una llargària de 15m tant i com es troba ara fins que es pugui tancar l’expedient.
El tècnic competent pot prendre les mesures cautelars avinents.
Cal demanar una llicencia d’obra en un termini màxim d’un més per tal d’esmenar les patologies
-CONDICIONS:
ABANS DE L’INICI DE LES OBRES, S’HA D’APORTAR LA SEGÜENT DOCUMENTACIÓ:
Assumeix del tècnic director de les obres visat pel col·legi corresponent.
Nomenament empresa constructora.
Finalitzades les obres es presentarà certificat visat per tècnic competent que no existeix perillositat de caràcter públic sobre les obres ordenades o certificat final d’obra visat.
Una vegada es presenti la documentació, via registre general al Servei de Protecció, es poden iniciar les obres estrictament ordenades.
-OBSERVACIONS:
Cal complir el Real Decret 1627/1997, del 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció (BOE núm.256, d’octubre de 1997)
Si és necessari el tècnic director de les obres haurà de formalitzar la documentació gràfica i escrita que pertoqui.
Es recorda l’obligatorietat dels propietaris de mantenir en condicions de seguretat, salubritat i ornat públic les seves edificacions.
TERMINI d’execució de mesures cautelars urgents..... 7 dies
Pressupost d’execució material estimatiu..... 1.200 €
(No inclou els honoraris de direcció tècnica).
II.- Atès que aquest informe remarca la urgència en la tramitació de la present ordre d’execució i que la situació suposa perill, es adient procedir a dictar l’ordre d’execució de manera urgent, obviant el tràmit d’al·legacions previst legalment, tot això en garantia de persones i béns.
III.- Entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics per dictar ordre d’execució de les mesures cautelars i provisionals-, Concepte 312.02, art. 6 de l’Ordenança Fiscal per a 2013 (BOIB núm.194 de 27.02.2012) - que tindrà el següent càlcul: b) 2,61% sobre 1.200 €, sense perjudici de meritar qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si s’escau).
En conseqüència, atesa la normativa d’aplicació, article 9.1 del R.D.leg.2/2008 de 20 de juny pel qual s’aprova el Text Refós de la llei de sòl; articles 10 i 11 llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB, articles 83 i 84 de la llei 23/2006, de 20 de desembre de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis publicada al BOIB 87, de 22 de juny de 2004; article 124 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, modificada per la llei 57/2003 de mesures per la modernització del govern local; i els articles 4.2-j), article 12-b), i 18.3) del Reglament de la Gerència d’urbanisme, i vist el Decret de Batllia núm. 5309, de data 26 de març de 2012, d’organització dels Serveis Administratius de l’Ajuntament de Palma, i altra normativa aplicable, cal formular proposta per l’aprovació del següent,
D E C R E T
1r.ORDENAR als propietaris de l’immoble situat al c. Nord,10 (PC 01214623): SRA.NORMA ALEJANDRINA ORELLANA SUNANGO amb DNI X-3201129-N; SRA. JOSEFA GUTIERREZ BECERRA i SR. MATÍAS HERNAN ANTONINO amb DNI 18.236.216-E i X-2599769-X respectivament, SR. GABRIEL ANGEL BATLE MERCÈ i SRA. CARMEN RIBERA GÓMEZ amb DNI 43.115.204-W i 44.794.802-W respectivament; SRA,. SILVIA BONET GIMÉNEZ amb DNI 43.132.900-B; SR. JUAN SASTRE RAMÓN amb DNI 43.061.550-F; SRA. CATALINA MOYA GOMILA amb DNI 18.236.184-J; SR. VICENTE BATLE MERCÈ amb DNI 43.085.279-T, JOSÉ MARIA ORTEGA MERINO amb DNI 43.068.665-S; SR. JOSÉ MANUEL RODRÍGUEZ GORDILLO i 1 amb DNI 43.060.860-F i SR. JUAN LUIS DE NOREÑA RUBIRAS i 1 amb DNI 41.374.499-Y les següents obres de conservació i/o manteniment, per raons de seguretat de l’immoble , atès l’informe del tècnic municipal de dia 7.02.2013, transcrit a l’expositiu d’aquest decret.
“ORDRE D’EXECUCIÓ MESURES CAUTELARS URGENTS”
1.Retirada de qualsevol element i/o revestiment en estat inestable del costat de la balconada del cèrcol (zuncho) del forjat carrer Bartomeu Torres 26 com del carrer Nord 10.
2.Col·locació d’un apuntalament a la zona afectada de la balconada de la planta primera, fins a l’acera.
3.Mantenir la prohibició d’estacionament al front del carrer Nord nº10 a una llargària de 15m tant i com es troba ara fins que es pugui tancar l’expedient. ...
Condicions:
abans de l’inici de les obres, s’ha d’aportar la següent documentació:
1.Assumeix del tècnic director de les obres visat pel col·legi corresponent.
2.Nomenament empresa constructora.
3.Finalitzades les obres es presentarà certificat visat per tècnic competent que no existeix perillositat de caràcter públic sobre les obres ordenades o certificat final d’obra visat.
Una vegada es presenti la documentació, via registre general al Servei de Protecció, es poden iniciar les obres estrictament ordenades.
Observacions:
Cal complir el Real Decret 1627/1997, del 24 d’octubre, que estableix les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció (BOE núm.256, d’octubre de 1997)
Si és necessari el tècnic director de les obres haurà de formalitzar la documentació gràfica i escrita que pertoqui.
Es recorda l’obligatorietat dels propietaris de mantenir en condicions de seguretat, salubritat i ornat públic les seves edificacions.
TERMINI d’execució de mesures cautelars urgents.....7 dies.
Pressupost d’execució material estimatiu.....1.200 €
(No inclou els honoraris de direcció tècnica).
2n.ADVERTIR al referit propietari que podrà iniciar les obres immediatament, previ nomenament de la Direcció Tècnica competent, i el compliment de les demés condicions incloses en aquest Decret, i prèvia comunicació a aquest ajuntament per efectuar les comprovacions pertinents. L’ordre d’execució no es considerarà complimentada fins que no es realitzin els treballs ordenats i s’hagi presentat la documentació requerida. En cas d’incompliment es podrà continuar amb la tramitació de l’expedient.
No es necessita sol·licitar llicència d’obres per tal de donar compliment al que s’ordena.
3r.ADVERTIR a la propietat dels immobles esmentats a la present resolució, que, conformement el que disposa l’art. 84 de la Llei de capitalitat de Palma 23/2006 de 23 de desembre (BOIB 27.12.2006) si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament podrà IMPOSAR UNA MULTA del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans, així com també que d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’art.11 de la Llei 10/90, de Disciplina de la CAIB,se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es procedirà a l’execució subsidiària de les obres, sent a càrrec de la propietat totes les despeses que es produeixin.
4t.DONAR COMPTE (en relació al punt primer d’aquest acord), al departament de gestió tributaria als efectes de la liquidació dels tributs que sigui pertinent
5è.NOTIFICAR el present als interessats.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l’article abans esmentat, i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).
Palma, 13 de juny de 2013
La cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis.
Per delegación (Decret de Batlia núm. 22906 de 01/12/2011, BOIB núm. 187 de 15/12/2011)
Elvira Salvá Armengod.