Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE MURO
Núm. 11541
Notificació edicte resolució expedient infracció urbanistica 5-2008
Versió PDF
De conformitat amb l’article 59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, amb la nova redacció donada per la Llei 24/ 2001, de 27 de desembre, i atès que ha estat impossible notificar al Sr. Luis Alberto Alvéz Hernández es procedeix mitjançant aquesta publicació a la formal notificació, que resulta del següent tenor literal:
“NOTIFICACIÓ
Per la present, i a reserva dels termes definitius d’aprovació de l’acta de la sessió, us notifico que, en data 29 d’abril de 2013, el Ple de l’Ajuntament de Muro va prendre, entre d’altres, el següent acord:
“6) Resolució de l’expedient d’infracció urbanística 5/2008
Es dóna compte del següent dictamen de la Comissió Informativa d’Urbanisme i Obres de 22 d’abril de 2013:
<<FETS
a) En data 25 de març de 2008 el zelador de la Corporació va aixecar acta d’inspecció d’obres per l’existència d’una presumpta infracció urbanística a la Parcel·la 42 del Polígon 6 del terme municipal de Muro, consistent en construcció d’una cisterna soterrada d’uns 16 m2 x 1,3 m de profunditat i una altra també soterrada d’uns 4 m2 x 1,3 m de profunditat; realitzades sense llicència municipal d’obres. En l’esmentada acta es constata que el propietari és el Sr. Luis Alberto Alvez Hernández.
b) Posteriorment, el zelador es va personar novament a dita parcel·la i amb motiu de la inspecció realitzada, va presentar un informe de data 15 de setembre de 2008 en el que manifesta que s’han executat més obres, consistents en finalització de les dues cisternes soterrades ja recollides a l’acta de 25 de març de 2008, construcció d’onze columnes de 0,40 x 0,40 x 2 m a l’entrada i lateral de la finca, col·locació de material de construcció i d’una porxada metàl·lica d’uns 16 m2 sobre les cisternes.
c) Mitjançant Decret de Batlia de 18 de setembre de 2008 s’iniciava l’expedient de restabliment de la legalitat urbanística i es requeria que es sol·licités la corresponent llicència per a legalitzar les obres.
d) Informe de 12 de març de 2009 de l’arquitecte tècnic municipal en el qual es valoren les obres i es determina el termini per a la seva demolició.
e) Mitjançant Decret de 16 de març de 2009 s’incoa expedient sancionador contra el Sr. Luis Alberto Alvez Hernández, amb NIE X-5017648-Z, en qualitat de propietari/promotor, per la realització d’obres sense llicència.
f) L’expedient ha estat en suspens per la tramitació de l’expedient de llicència 94/2009, que sol·licità el Sr. Luis Alberto Alvez en el seu dia i en el que es pretenien legalitzar les obres objecte d’infracció urbanística. L’expedient de llicència presentava unes deficiències que no han estat esmenades per l’interessat en el termini concedit, per aquest motiu, la Junta de Govern, conforme amb el que disposa l’article 92 de la Llei 30/1992, en data 24 de setembre de 2012 va declarar la caducitat de la llicència, segons certificació del secretari de 10 d’octubre de 2012.
g) Finalitzat el període de suspensió de tramitació de l’expedient d’infracció urbanística degut a que s’ha declarat la caducitat i arxiu de l’expedient de llicència urbanística, es continua l’expedient d’infracció en el tràmit corresponent.
h) L’instructor redacta proposta de resolució de data 8 de novembre de 2012, que es publica en el BOIB el dia 28 de març de 2013.
i) No s’han presentat al·legacions a la proposta de resolució
FONAMENTS DE DRET
a) D’acord amb l’article 27.1 b) de la Llei 10/1990, es tracta d’una suposada infracció urbanística consistent en la realització d’una actuació que, subjecta a llicència, s’ha realitzat sense aquesta.
b) D’acord amb el que disposa l’article 13.3 del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del procediment a seguir en l’exercici de la potestat sancionadora, i l’article 28 de la Llei 10/1990, la infracció es qualifica de greu.
c) L’article 45 de la Llei de Disciplina Urbanística, disposa que seran sancionats amb multa del 50 al 100% del valor de l’obra executada els qui realitzin o hagin executat obres d’edificació sense llicència.
d) L’article 34 de la Llei de Disciplina Urbanística preveu les circumstàncies agreujants i atenuants que poden concórrer en la infracció comesa. En el cas que ens ocupa, es considera que no és aplicable cap circumstància agreujant ni atenuant, per la qual cosa la sanció aplicable és una multa del 75% del valor de les obres objecte de la infracció i no legalitzades. La motivació d’aquest percentatge es desprèn de l’article 34 de la Llei de Disciplina Urbanística i dels principis rectors del Dret Penal, aplicables al Dret administratiu sancionador. En efecte, l’article 34 disposa que si concorre alguna circumstància agreujant, la sanció s’imposarà en el seu grau màxim, és a dir, el 100 % del valor de les obres, d’acord amb el que preveu l’article 45 de la Llei 10/1990; i que si concorre alguna circumstància atenuant, la sanció s’imposarà en el seu grau mínim, és a dir, el 50 % del valor de les obres. Per tant, davant l’absència d’aquestes circumstàncies, per aplicació dels principis rectors del Dret penal i encara que l’article 34 de la Llei no ho digui expressament, està totalment justificada la imposició de la sanció en el seu grau mig, és a dir, el 75 % del valor de les obres.
e) A l’Informe de l’arquitecte tècnic municipal, de 12 de març de 2009, les obres es valoren en 10.390,99 euros. En conseqüència, la sanció aplicable és una multa del 75% de 10.390,99 euros, és a dir, 7.793,24 euros.
f) D’acord amb el que disposa l’art. 46.1 de la Llei 10/1990, modificat per l’art. 16 de la Llei 7/2012, de 13 de juny, de mesures urgents per a l’ordenació urbanística sostenible, si l’interessat insta la legalització, encara que hagi finalitzat el termini, però abans de la imposició de la sanció, la multa serà de 5%-10% sobre el valor de l’obra executada. També s’aplicarà el mateix tram en el casos de que la infracció no pugui ser objecte de legalització i que comporti que s’hagi de demolir una part de l’edificació, sempre que abans de la imposició de la sanció l’infractor procedeixi a la demolició d’aquesta i a la restitució de la legalitat física alterada al seu estat anterior.
g) Segons disposa l’art. 72.2 de la Llei 10/1990, modificat per l’art. 16 de la Llei 7/2012, de 17 de febrer, de mesures urgents per a l’ordenació urbanística sostenible, sense perjudici del que estableix l’art. 33 de l’esmentada Llei 10/1990 (es a dir, sempre que la infracció urbanística no suposi un benefici econòmic per a l’infractor), l’efectiva restitució per part de l’infractor de la realitat física alterada al seu estat anterior, dintre del termini previst en l’apartat primer de l’art. 67, donarà lloc, a instància de l’interessat, a la condonació del 80 % de la sanció imposada.
h) L’article 30.1 de la Llei de Disciplina Urbanística estableix que les persones responsables en les actuacions que s’executin sense llicència o amb inobservança de les seves clàusules són el propietari, el promotor, el constructor i els tècnics directors.
i) D’acord amb el que disposa l’article 8.1 apartat e) del Decret 14/1994 i l’article 39 de la Llei 10/1990, l’òrgan competent per a la resolució del procediment és el Sr. Batle.
Atesos els fets i fonaments de dret que s’han exposat, i atesos els articles 17, 18 i 19 del Decret 14/1994 i l’article 66 de la Llei de disciplina urbanística, la Comissió Informativa d’Urbanisme i Obres, per unanimitat, emet dictamen favorable sobre l’adopció pel Ple del següent acord:
1.-Imposar al Sr. Luis Alberto Alvez Hernández, amb NIE X-5017648-Z, en qualitat de propietari/promotor, com a responsable d’una infracció urbanística qualificada de greu, consistent en construcció d’una cisterna soterrada de 16 m² x 1,3 m de profunditat, construcció d’una altra cisterna soterrada de 4 m² x 1,3 de profunditat, construcció d’11 columnes de 0,40 x 0,40 x 2 m i col·locació d’una porxada metàl·lica de 16 m²; realitzades sense llicència municipal d’obres, a la Parcel·la 42 del Polígon 6, del terme municipal de Muro, la sanció de multa de 7.793,24 Euros.
2.- El pagament de la multa esmentada s’haurà de fer en metàl·lic a la Tresoreria de l’Ajuntament de Muro en el termini de 30 DIES, comptador des de l’endemà de la notificació de la resolució. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi efectuat el pagament voluntari de la sanció, aquest Ajuntament procedirà al cobrament per la via de constrenyiment. El pagament de la multa se suspendrà si, durant el termini legal per a la interposició del recurs, es garanteix l’import de la totalitat de la multa. La garantia a constituir per part del reclamant per a obtenir la suspensió serà dipositada a la Tresoreria d’aquest Ajuntament en efectiu, en valors públics o mitjançant un aval o fiança per l’import de la sanció.
3.- Ordenar al Sr. Luis Alberto Alvez Hernández, amb NIE X-5017648-Z, en qualitat de propietari/promotor, la demolició i restitució al seu estat anterior de les obres realitzades sense llicència i no legalitzades consistents en construcció d’una cisterna soterrada de 16 m² x 1,3 m de profunditat, construcció d’una altra cisterna soterrada de 4 m² x 1,3 de profunditat, construcció d’11 columnes de 0,40 x 0,40 x 2 m i col·locació d’una porxada metàl·lica de 16 m²; realitzades a la Parcel·la 42 del Polígon 6, del terme municipal de Muro; així com impedir definitivament els usos a què donassin lloc; tot això a costa de les persones interessades.
4.- Assenyalar que la demolició, amb intervenció de facultatiu competent, ha de ser executada en el termini de DOS MESOS, comptador des del dia següent al de la notificació de la resolució.
5.- Apercebre a la persona interessada que l’incompliment de l’ordre de demolició de les obres il·legals i de restitució de la situació al seu estat anterior determinarà, d’acord amb l’article 67 de la Llei de disciplina urbanística, l’execució subsidiària per part de l’Ajuntament de Muro, essent a càrrec de la persona interessada totes les despeses que s’originin.
6.- D’acord amb el que disposa l’art. 51.1.c del R.D. Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, del Text Refós de la Llei del Sòl, modificat per l’art. 25 del R.D. Llei 8/2011, donar compte d’aquesta resolució al Registre de la Propietat núm. 1 d’Inca perquè procedeixi a la pràctica d’anotació preventiva d’aquest expedient d’infracció urbanística, així com regula l’art. 53.2 del RDL 2/2008.
7.- Notificar la present resolució a l’interessat, fent-li saber que contra la mateixa, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que l’ha dictada, en el termini d’UN MES, comptat des del dia següent a la data de notificació del present acord; o directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de DOS MESOS, comptat des del dia següent a la data de notificació del present acord. Si s’interposa recurs potestatiu de reposició, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt expressament o s’hagi produït la desestimació presumpta del recurs de reposició interposat. Així mateix, es pot exercitar qualsevol altra recurs que s’estimi oportú. Tot això de conformitat amb el que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener; i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.>>
Sotmès a votació l’esmentat dictamen, el Ple, per unanimitat dels presents, acorda:
1- Imposar al Sr. Luis Alberto Alvez Hernández, amb NIE X-5017648-Z, en qualitat de propietari/promotor, com a responsable d’una infracció urbanística qualificada de greu, consistent en construcció d’una cisterna soterrada de 16 m² x 1,3 m de profunditat, construcció d’una altra cisterna soterrada de 4 m² x 1,3 de profunditat, construcció d’11 columnes de 0,40 x 0,40 x 2 m i col·locació d’una porxada metàl·lica de 16 m²; realitzades sense llicència municipal d’obres, a la Parcel·la 42 del Polígon 6, del terme municipal de Muro, la sanció de multa de 7.793,24 Euros.
2- El pagament de la multa esmentada s’haurà de fer en metàl·lic a la Tresoreria de l’Ajuntament de Muro en el termini de 30 DIES, comptador des de l’endemà de la notificació de la resolució. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi efectuat el pagament voluntari de la sanció, aquest Ajuntament procedirà al cobrament per la via de constrenyiment. El pagament de la multa se suspendrà si, durant el termini legal per a la interposició del recurs, es garanteix l’import de la totalitat de la multa. La garantia a constituir per part del reclamant per a obtenir la suspensió serà dipositada a la Tresoreria d’aquest Ajuntament en efectiu, en valors públics o mitjançant un aval o fiança per l’import de la sanció.
3.- Ordenar al Sr. Luis Alberto Alvez Hernández, amb NIE X-5017648-Z, en qualitat de propietari/promotor, la demolició i restitució al seu estat anterior de les obres realitzades sense llicència i no legalitzades consistents en construcció d’una cisterna soterrada de 16 m² x 1,3 m de profunditat, construcció d’una altra cisterna soterrada de 4 m² x 1,3 de profunditat, construcció d’11 columnes de 0,40 x 0,40 x 2 m i col·locació d’una porxada metàl·lica de 16 m²; realitzades a la Parcel·la 42 del Polígon 6, del terme municipal de Muro; així com impedir definitivament els usos a què donassin lloc; tot això a costa de les persones interessades.
4- Assenyalar que la demolició, amb intervenció de facultatiu competent, ha de ser executada en el termini de DOS MESOS, comptador des del dia següent al de la notificació de la resolució.
5- Apercebre a la persona interessada que l’incompliment de l’ordre de demolició de les obres il·legals i de restitució de la situació al seu estat anterior determinarà, d’acord amb l’article 67 de la Llei de disciplina urbanística, l’execució subsidiària per part de l’Ajuntament de Muro, essent a càrrec de la persona interessada totes les despeses que s’originin.
6- D’acord amb el que disposa l’art. 51.1.c del R.D. Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, del Text Refós de la Llei del Sòl, modificat per l’art. 25 del R.D. Llei 8/2011, donar compte d’aquesta resolució al Registre de la Propietat núm. 1 d’Inca perquè procedeixi a la pràctica d’anotació preventiva d’aquest expedient d’infracció urbanística, així com regula l’art. 53.2 del RDL 2/2008.
7- Notificar la present resolució a l’interessat, fent-li saber que contra la mateixa, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que l’ha dictada, en el termini d’UN MES, comptat des del dia següent a la data de notificació del present acord; o directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de DOS MESOS, comptat des del dia següent a la data de notificació del present acord. Si s’interposa recurs potestatiu de reposició, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt expressament o s’hagi produït la desestimació presumpta del recurs de reposició interposat. Així mateix, es pot exercitar qualsevol altra recurs que s’estimi oportú. Tot això de conformitat amb el que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener; i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.”
Muro, 30 d’abril de 2013.
El Secretari
Francisco Sabater Mulet.”
Muro, 6 de juny de 2013.
El Batle.
Martí Fornés Carbonell