Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
VICEPRESIDÈNCIA I CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA
Núm. 11262
Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l’Estat-Comunitat Autònoma de les Illes Balears en relació amb la Llei 7/2012, de 13 de juny, de mesures urgents per a l’ordenació urbanística sostenible
Versió PDF
La Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l’Estat-Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha adoptat l’Acord següent:
De conformitat amb les negociacions prèvies fetes pel Grup de Treball constituït per l’Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l’Estat-Comunitat Autònoma de les Illes Balears del dia 23 de juliol de 2012, per a l’estudi i proposta de solució de les discrepàncies competencials manifestades en relació amb els articles 7.2, 10 i 17; les disposicions addicionals primera, tercera i quarta, i la disposició transitòria segona de la Llei 7/2012, de 13 de juny, de mesures urgents per a l’ordenació urbanística sostenible, ambdues parts les consideren resoltes en relació amb el conjunt dels preceptes objecte del procediment, d’acord amb els compromisos següents:
1r En relació amb les discrepàncies manifestades sobre l’article 7.2 de la Llei 7/2012, de 13 de juny, ambdues parts coincideixen en el fet que, de conformitat amb el que estableix l’article 16.1.b) del Text refós de la Llei del sòl (TRLS), aquest article 7.2 serà d’aplicació, en relació amb l’article 8 de la mateixa norma de les Illes Balears, sempre que el deure de cessió no es pugui complir amb sòl destinat a habitatge sotmès a algun règim de protecció pública en virtut de la reserva a què es refereix la lletra b) de l’apartat primer de l’article 10 del TRLS.
En aquest sentit, el Govern de les Illes Balears es compromet a promoure que la interpretació que s’acorda tengui el seu reflex corresponent en una futura norma legal.
2n En relació amb l’article 10 i la disposició addicional quarta de la Llei 7/2012, el Govern de les Illes Balears es compromet a promoure’n la derogació mitjançant una norma amb rang de llei.
3r En relació amb la disposició transitòria segona de la Llei 7/2012, ambdues parts concorden que la discrepància manifestada és una causa de la primigènia redacció del precepte esmentat en el Decret llei 2/2012, de 17 de febrer, de mesures urgents per a l’ordenació urbanística sostenible, norma avui derogada. El nou tenor literal que la Llei 7/2012 dóna a la disposició transitòria esmentada recull les condicions establertes en la disposició transitòria primera del TRLS, per la qual cosa, amb la nova redacció, s’entén que no hi ha contravenció respecte al que es disposa en la legislació estatal en matèria de reserva de sòl per a habitatge protegit.
4t Quant a la disposició addicional tercera de la Llei 7/2012, per la qual s’introdueixen modificacions en la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, el Govern es compromet a modificar la nova redacció dels articles 29.1, 44.3 i 96.4 de la Llei 11/2006 de la manera següent:
Article 29.1
El Govern promourà la modificació del paràgraf dos d’aquest article 29.1 de manera que es restableixi la reserva relativa als informes preceptius i vinculants que figurava en la redacció anterior.
Article 44.3
El Govern promourà la modificació d’aquest precepte, de manera que la falta de resolució en el termini establert per part de l’òrgan ambiental impliqui la subjecció del projecte a avaluació d’impacte ambiental.
Article 96.4
El Govern promourà la modificació d’aquest precepte, de manera que la falta de decisió en termini per part de l’òrgan ambiental impliqui la subjecció del pla o programa a avaluació ambiental estratègica.
5è Comunicar aquest Acord al Tribunal Constitucional als efectes prevists en l’article 33.2 de la Llei orgànica 2/1979, de 3 d’octubre, del Tribunal Constitucional, com també inserir aquest Acord en el Butlletí Oficial de l’Estat i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
22 de març de 2013
| Cristóbal Montoro Romero MINISTRE D’HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES |
Antonio Gómez Pérez CONSELLER DE PRESIDÈNCIA |