Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 11469
Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la prestació de serveis administratius en matèria turística

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En la sessió ordinària de dia 31 de maig de 2013 el Ple del Consell Insular d’Eivissa resolgué les al·legacions presentades i aprovà amb caràcter definitiu l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per la prestació de serveis administratius en matèria turística.

D’acord amb el que disposa l’article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les IIles Balears, procedeix la seua publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com a condició per a la seua entrada en vigor.

 

Eivissa, 10 de juny de 2013

La Secretaria Tècnica de l’Àrea d’Esports i Joventut
i de l’Àrea de Cultura, Turisme i Agricultura,

Concepción Rebollo Laserna

 

 

ANNEX
Taxa per la prestació de serveis administratius en matèria turística

Article 1. Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i de conformitat al que disposen els articles 15 a 19 del Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Consell Insular d’Eivissa estableix la Taxa per la prestació de serveis administratius en matèria turística, que es regirà per aquesta Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que estableix l'article 57 de l'esmentat Text refós.

Article 2. Fet imposable.

1. Constitueixen el fet imposable d’aquesta taxa:

a) La tramitació de la declaració responsable d’inici d’activitat turística (DRIAT) relativa a l’obertura d’establiments turístics i a l’activitat de comercialització d’estades turístiques en habitatges, de comunicacions relatives a canvis de titularitat, reforma, ampliació, categoria i/o canvi de grup, reobertura, baixes temporals, baixes definitives d’establiments turístics i qualsevol modificació de les dades inscrites en els registres turístics, com també l’habilitació i l’expedició dels carnets i el reconeixement de qualificacions professionals de les professions turístiques reglades.

b) L’emissió d’informes tècnics i jurídics i l’expedició de certificats en matèria de turisme.

c) L’activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d’expedients de què entengui el Departament de Turisme del Consell Insular d’Eivissa.

2. A aquests efectes, s’entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici tot i que no hagi mediat sol·licitud expressa de la persona interessada.

3. No estarà subjecta a aquesta taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d’obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució d’ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions de la Corporació de qualsevol índole i els relatius a la prestació de serveis o realitzacions d’activitats de competència de la Corporació i la utilització privativa o l’aprofitament especial de béns de domini públic del Consell Insular d’Eivissa, que estiguin gravades per una altra taxa o pels quals aquest Consell Insular exigeixi un preu públic.

 

Article 3. Exempcions

La taxa s’ha d’exigir sempre que es verifiqui el fet imposable, sense cap tipus d’exempcions objectives ni subjectives.

Article 4. Subjecte passiu.

Són subjectes passius d’aquesta taxa els que sol·licitin la realització d’una activitat administrativa de les descrites en el fet imposable i prestada pel Departament de Turisme o qualsevol ens dependent, o bé els que en siguin afectats o beneficiaris.

Article 5. Quantia.

La quota tributària d’aquesta taxa es determina per l’aplicació de les tarifes següents:

A) Establiments d’allotjament turístic

A1. Inici de l’activitat de l’establiment i increment del número de places:

Hotels i hotels apartaments, per plaça: 25 euros.

Hotel rural, agroturisme i turisme d’interior, per plaça: 25 euros.

Apartaments, per plaça: 25 euros.

Càmpings, per plaça: 25 euros.

Altres establiments d’allotjament turístic, per plaça: 25 euros.

A2. Comunicació de canvis de titularitat, declaració de categoria, reforma, baixa temporal i baixa definitiva:

Fins a 200 places: 200 euros.

Fins a 500 places: 300 euros.

Més de 500 places: 600 euros.

A3. Comunicació de canvis de categoria i/o canvi de grup i explotació conjunta de l’establiment, per plaça: 3 euros.

A aquest efecte, s’entén per canvi de categoria l’accés a una classe superior. No es considerarà canvi de categoria l’obtenció de la qualificació “superior” o “gran luxe”.

A4. Informe tècnic per esmena de deficiències en els supòsits A1, A2 i A3: 65 euros.

A5. Qualsevol altra modificació de les dades inscrites: 25 euros.

A6. Informes de viabilitat o altres informes tècnics: 300 euros.

B) Establiments de restauració

B1. Inici de l’activitat: 265 euros.

B2. Comunicació de canvi de titularitat o de grup: 79,5 euros.

B3. Qualsevol altra modificació de les dades inscrites: 25 euros.

B4. Informe tècnic: 50 euros.

C) Establiments d’oferta d’entreteniment i activitats recreatives, esportives, culturals o lúdiques, i totes les que tenguin una naturalesa complementària al sector turístic.

C1. Inici de l’activitat: 900 euros.

C2. Comunicació de canvi de titularitat o de grup: 270 euros.

C3. Qualsevol altra modificació de les dades inscrites: 25 euros.

C4. Informe tècnic: 50 euros.

D) Empreses d’intermediació turística: Agències de viatges, mediadores turístiques, central de reserves.

D1. Inici de l’activitat: 450 euros.

D2. Obertura d’un segon establiment i els següents, inclosos els establiments virtuals, per unitat: 200 euros.

D3. Comunicació de canvi de titularitat: 200 euros.

D4. Adaptació a la nova reglamentació i inspecció: 150 euros.

D5. Qualsevol altra modificació de les dades inscrites: 25 euros.

E) Comercialització d’estades turístiques

E1. Inici de l’activitat: 600 euros

E2. Renovació de l’acreditació de qualitat: 400 euros

E3. Comunicació de canvi de titularitat: 300 euros.

E4. Adaptació a la nova reglamentació i inspecció: 150 euros.

E5. Qualsevol altra modificació de les dades inscrites: 25 euros.

F) Guies turístics

F1. Habilitació i expedició del carnet i reconeixement de qualificacions professionals: 50 euros.

G) Habitatges turístics de vacacions

G1. Comunicació de canvi de titularitat: 300 euros.

G2. Qualsevol altra modificació de les dades inscrites: 25 euros.

H) Serveis administratius en general del Departament de Turisme

H1. Expedició de certificats, informes o similars no contemplats als epígrafs anteriors, per expedient consultat: 100 euros.

H2. Fulls de reclamació: 2 euros.

Article 6. Bonificacions de la quota

No es concedirà cap bonificació dels imports de les quotes tributàries assenyalades en la tarifa d’aquesta taxa.

Article 7. Meritació

La taxa es merita en el moment de presentar la declaració responsable o comunicació, quan se sol·licita el servei a què es refereix el fet imposable o quan el servei es presta en els casos en què l’activitat administrativa sigui d’ofici.

Article 8. Declaració i ingrés

1. La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació, mitjançant la fixació en el document d’una impressió, produïda per qualsevol mitjà, que permeti a la intervenció controlar en tot moment els imports cobrats.

2. Les certificacions o documents que expedeixi l’Administració del Consell en virtut d’ofici de jutjats o tribunals per tota classe de plets, no s’entregaran ni remetran sense que prèviament s’hagi satisfet la corresponent quota tributària.

Article 9. Infraccions i sancions

En tot allò relatiu a la qualificació d’infraccions tributàries, així com de les sancions que els corresponguin en cada cas, s’estarà al que disposen els articles 77 i següents de la Llei General Tributària.

 

Disposició Addicional

L’actualització de les tarifes, sempre que no superin la variació de l’índex de Preus al consum, s’efectuarà mitjançant els pressupostos generals anuals.

Disposició derogatòria

Queda derogat l’epígraf segon de l’article 7 de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, publicada al BOIB núm. 174 EXT. de 21-11-2005.

Disposició Final

Aquesta Ordenança Fiscal entrarà en vigor als vint dies després de la seua publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.