Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 11329
Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 31 de maig de 2013 per la qual es deleguen determinades competències en la secretària general de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 25.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que, mitjançant un acte motivat, els òrgans administratius poden delegar l’exercici de les seves competències, conservant-ne la titularitat, en altres òrgans de l’Administració autonòmica de rang igual o inferior, encara que no siguin jeràrquicament dependents.

En aquest sentit, l’article 7.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que el conseller competent en matèria de funció pública, en els termes que estableix la normativa vigent, pot delegar les competències que li atribueix aquesta Llei en els consellers i en els presidents de les entitats autònomes dependents de l’Administració autonòmica. Així mateix aquest precepte disposa que els òrgans que exerceixen aquestes competències per delegació puguin, al seu torn, delegar-les en òrgans que en depenen jeràrquicament i en òrgans de les entitats autònomes que també en depenen.

La Resolució del conseller d’Administracions Públiques de 17 de febrer de 2012 (BOIB núm. 37, de 10 de març)   va delegar l’exercici de determinades competències administratives en matèria de gestió del personal en els titulars de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma, respecte del personal adscrit a la conselleria respectiva,  i va deixar sense efecte les anteriors resolucions en aquesta matèria, dictades respectivament el 10 d’abril de 2008 (BOIB núm. 59, d’1 de maig) i el 20 de març de 2009 ( BOIB núm. 46, de 31 de març).

D’altra banda, l’article  69 de la Llei 3/2003  disposa que els procediments de responsabilitat patrimonial davant l’Administració de la comunitat autònoma els ha de resoldre el conseller competent per raó de la matèria , amb el dictamen previ , si pertoca, del Consell Consultiu de les Illes Balears.  Així mateix estableix que també pot declarar-ne, motivadament , la inadmissió.

Per motius d’eficàcia  i racionalitat en la distribució de la càrrega de la feina dins la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, així com per agilitar la tramitació del procediments a fi d’aconseguir un funcionament més eficient, la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 16 d’abril de 2012, publicada al BOIB núm.60 de 28-04-2012,  ja va delegar l’exercici de determinades competències  en matèria de contractació, de gestió de personal i de subvencions en la secretària general de la  Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats,  i va deixar sense efecte l’anterior Resolució del conseller d’Educació,Cultura i Universitats de 5 de juliol de 2011.

 Atès el volum de reclamacions de danys i perjudicis instades per particulars davant l’administració educativa autonòmica,  les quals s’han de tramitar mitjançant el procediment administratiu previst per a la responsabilitat patrimonial de les administracions públiques, s’estima oportú ampliar la delegació de l’exercici de determinades competències en la secretària general en aquesta matèria , concretament en aquelles reclamacions per quanties fins a 30.000 euros no  sotmeses a consulta preceptiva del Consell Consultiu de les Illes Balears, d’acord amb la vigent normativa reguladora d’aquest òrgan.

 A fi de preservar la seguretat jurídica, s’estima convenient unificar en un sol acte administratiu la delegació de l’exercici de competències a la persona titular de la Secretaria General d’aquesta Conselleria, deixant sense efecte l’anterior Resolució del  conseller d’Educació , Cultura i Universitats de  16 d’abril  de 2012 (BOIB núm.60 de 28-4-2012), sense perjudici d’incorporar en la nova resolució els mateixos termes de la delegació anterior.

 Per tot això, d’acord amb les atribucions que tenc conferides  per l’article 11 de la Llei 3/2003 i pel Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Delegar en la secretària general de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats les competències que, d’acord amb la legislació aplicable, corresponen a la persona titular de la conselleria d’Educació, Cultura i Universitats en les matèries següents:

1. En matèria de personal, les competències delegades mitjançant la Resolució del conseller d’Administracions Públiques de 17 de febrer de 2012 que s’enumeren a continuació:

a) Proposar, en els termes que determini la normativa vigent, la concessió de la retribució econòmica de les gratificacions per serveis extraordinaris al personal funcionari o de les hores extres al personal laboral, prestats fora de l’horari i la jornada habituals de feina, quan no s’hagin de compensar amb temps de descans.

b) Iniciar els procediments disciplinaris del personal funcionari i del personal laboral en qualsevol cas, i resoldre els procediments disciplinaris del personal laboral quan els fets puguin constituir faltes lleus. Queda exceptuat, en aquest apartat, el personal funcionari o laboral no docent que presta els seus serveis als centres educatius de les Illes Balears.

c) Tramitar i resoldre els permisos, les llicències i els procediments per possibilitar l’exercici dels drets de reducció de jornada i flexibilització horària, i, en general, tots els drets derivats de les mesures de conciliació de la vida laboral i familiar vigents, així com les llicències per maternitat i/o paternitat en els supòsits d’embaràs i part, adopció o acolliment.

d) Tramitar i resoldre els permisos i altres mesures a què tengui dret una funcionària per raó de la violència de gènere.

e) Tramitar i resoldre els procediments per possibilitar l’exercici dels drets a què fa referència l’article 85.2 de la Llei 3/2007, pel que fa al personal funcionari declarat judicialment víctima de qualsevol tipus de violència.

f) Formalitzar les diligències de presa de possessió, d’incorporació i de cessament en el càrrec del personal de la Conselleria.

g) Tramitar i formalitzar els contractes de feina del personal laboral no docent que ha de prestar els seus serveis en els centres docents, en les modalitats d’interinitat i de contractació eventual, per suplir baixes produïdes per incapacitat temporal i per vacances, permisos, llicències i reduccions de jornada.

h) Gestionar i tramitar les borses de feina del personal laboral no docent de durada determinada que ha de prestar els seus serveis als centres dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, en qualsevol modalitat.

 2. En matèria de contractació, l’exercici de totes les facultats i actuacions previstes en la legislació de contractes del sector públic per a tots els contractes el pressupost de licitació dels quals no superi els 500.000,00 euros, com també les modificacions, les pròrrogues, les resolucions o rescissions, i les revisions de preus d’aquests contractes que tampoc no superin la quantitat esmentada, sigui quin sigui el procediment d’adjudicació, i, en particular, les facultats i actuacions següents:

a) Dictar la resolució d’inici de l’expedient.

b) Aprovar l’expedient i la despesa.

c) Designar els membres de les meses de contractació.

d) Adjudicar els contractes.

e) Formalitzar-los.

f) Aprovar la liquidació i la devolució de les garanties.

g) Signar els documents administratius necessaris per formalitzar els encàrrecs de gestió que s’hagin de subscriure amb les entitats que tenguin la consideració de mitjà propi d’acord amb els articles 4.1.n i 24.6 del text refós  de la Llei de contractes del sector públic,  aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre.

3. En matèria de subvencions, l’exercici de totes les facultats i actuacions previstes en la legislació reguladora de les subvencions autonòmiques, amb excepció de les següents:

a) Aprovar les convocatòries.

b) Sol·licitar l’autorització per al pagament anticipat de subvencions a què es refereix l’article 37.1.b del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, quan la bestreta que s’hagi d’autoritzar superi els 500.000,00 euros.

c) Dictar les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions de quantia superior a 500.000,00 euros.

d) Dictar les resolucions finals de tots els procediments de revocació, de reintegrament i sancionadors.

4. En matèria de procediments de  responsabilitat patrimonial derivats de reclamacions d’indemnització per danys i perjudicis formulades davant l’Administració educativa de la  Comunitat Autònoma, l’exercici de totes les facultats i actuacions previstes en la legislació reguladora de la responsabilitat patrimonial de les administracions públiques , i en particular les següents:

  1. Dictar l’acord d’iniciació dels procediments  i nomenar-ne la persona instructora .
  2. Dictar la resolució d’inadmissió, de desistiment i d’arxiu  en els supòsits prevists legalment.
  3. Dictar la resolució d’estimació o desestimació  de la reclamació d’indemnització   en reclamacions de quanties fins a  30.000 euros

Segon.- Disposar que les delegacions a què fa referència aquesta Resolució s’han d’entendre sense perjudici de les potestats de revocació i avocació que corresponen a la consellera d’Educació, Cultura i Universitats.

Tercer.- Disposar que els actes administratius que s’adoptin per delegació han d’indicar expressament aquesta circumstància , juntament amb l’especificació de l’òrgan que delega.

Quart.- Deixar sense efectes la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de  16 d’abril de 2012 (BOIB núm.60 de 28-04-2012) per la qual es varen delegar determinades competències en matèria de gestió de personal, de contractació  i de subvencions en la secretària general de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats , així com  la Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 25 de setembre de 2003 de nomenament d’instructor d’expedients de reclamació per responsabilitat patrimonial per accidents en centres dependents de la Conselleria d’Educació i Cultura o amb motiu d’activitats docents d’aquests centres ,  per la qual amb caràcter general es va nomenar instructor al senyor Francisco Javier Aramburu-Zabala Higuera, tot això sense perjudici de la continuació pel mateix instructor de la instrucció dels expedients ja iniciats amb anterioritat a l’efectivitat  de la present Resolució, fins a la finalització dels corresponents procediments.

Cinquè.- Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balear.

Sisè.- Disposar que aquesta Resolució produeixi efectes a partir de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma,  31 de maig de 2013

La consellera d’Educació, Cultura i Universitats
Joana Maria Camps Bosch