Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE COSTITX

Núm. 11302
Publicació definitiva de les següents ordenances: ordenança municipal reguladora de la publicitat diàmica de l’ajuntament de Costitx, i de l’ordenança fiscal: taxa per concessió de llicències, la comprovació de les activitats comunicades i el control de la publicitat dinàmica

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Transcorregut el termini d’exposició pública sense que s’hagin interposat reclamacions contra els acords provisional d’establiment i modificació de les ordenances que a continuació es transcriuran, i d’acord amb el disposat a l’article 17.4 de la llei 39/88, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, s’entenen elevats a definitius els esmentats acords publicant-se el text íntegre dels mateixos i de l’Ordenança.

El text definitiu de les ordenances fiscals definitivament aprovades és el que s’insereix a continuació com ANNEX:

“ORDENANÇA MUNICIPAL REGULADORA DE LA PUBLICITAT DINÀMICA DE L’AJUNTAMENT DE COSTITX

Exposició de motius

L’ impacte ambiental derivat de les activitats a les vies i espais públics municipals, fa necessària l’aprovació d’una Ordenança que reguli aquest àmbit de competència municipal. Aquestes normes pretenen regular l’exercici de l’activitat de promoció i publicitat, des d’una doble òptica:

1.- Considerar els efectes negatius que concorren a l’exercici de l’activitat que es regula: molèsties als ciutadans/anes i efectes negatius per a l’ambient (residus, impacte visual, contaminació acústica, etc.).

2.- Aquest mitjà de promoció, considerat en abstracte, és una via legitima per fer arribar als potencials consumidors/ores l’oferta dels seus serveis i/o productes.

Per altra part, també es pretenen defensar els drets dels ciutadans/anes: a no rebre aquest tipus de publicitat a la seva casa, si no volen, i evitar les afeccions al seu descans que pot generar aquesta activitat. Així com que el cost ambiental ocasionat per aquestes activitats ho paguin les empreses responsables de la publicitat i no els ciutadans/anes en general.

Tots aquests aspectes fan necessari l’adopció de mesures preventives, correctores i sancionadores davant les infraccions comeses, assegurant que preval l’ interès general sobre els interessos particulars.

TÍTOL I. DISPOSICIONS GENERALS

Article 1.- Objecte

1.1. La present ordenança té per objecte regular i controlar la distribució o difusió de la publicitat comercial directa a propietaris/àries d’habitatges, establiments, oficines i despatxos o entre veïnats/veïnades i persones vianants, així com el seu dipòsit en les bústies, porteries, patis, entrades i espais similars dels immobles del terme municipal de Costitx.

1.2. Els objectius principals que es pretenen assolir són:

- Regular la publicitat comercial directa a diferents indrets, amb la finalitat de reduir al màxim la producció de residus que genera aquesta activitat i sufragar els costos de la seva eliminació.

- Introduir les mesures necessàries per disminuir els perjudicis i molèsties que aquesta activitat provoca a la ciutadania La Llei 5/1997 de 8 de juliol, Reguladora de la publicitat dinàmica de les Illes Balears, defineix la publicitat dinàmica com aquella forma de comunicació duta a terme per persones físiques o jurídiques, ja siguin públiques o privades, en l’exercici d’una activitat comercial, industrial, artesanal, social o professional, encaminada a la finalitat de promoure la contractació de béns o serveis de tota classe, o a la difusió de missatges de naturalesa social, cultural, política o de qualsevol altra naturalesa; realitzada per mitjà del contacte directe dels/de les agents publicitaris/àries amb els possibles usuaris/àries o clients/clientes i amb la utilització preferent, per a la seva pràctica, de zones de domini públic, vies i espais lliures públics i zones privades de concurrència pública.

- Millorar la neteja, la imatge del poble i la seva sostenibilitat ambiental.

1.3. Constitueixen mitjans de publicitat dinàmica, a l’efecte d’aquesta ordenança:

a) Propaganda manual

b) Repartiment domiciliari de publicitat

c) Publicitat mitjançant l’ús de vehicles

d) Publicitat oral. S’entén com a publicitat oral aquella que transmet els seus missatges de viva veu, amb ajuda de megafonia o sense, o d’altres mitjans auditius auxiliars, mitjançant el contacte directe entre els agents publicitaris i els possibles usuaris, i amb la utilització, per al seu exercici, de les zones de domini públic, vies i espai lliures i zones privades de concurrència pública.

Article 2.- Àmbit d’aplicació

2.1 Les disposicions d'aquesta Ordenança serà d'aplicació en tot el terme municipal de Costitx, sense perjudici del disposat en la Llei 5/1997 de 8 de juliol, per la qual es regula la publicitat dinàmica a les Illes Balears i de la Llei 34/1988, d’11 de novembre, general de publicitat.

L'exercici de l'activitat de publicitat dinàmica ha de respectar, pel que fa al seu contingut, la dignitat de les persones, impedint la vulneració dels valors reconeguts per la Constitució, especialment els relatius a la infància, joventut i la dona, així com els relatius als sectors socials més marginats, es prohibeix tota publicitat que resulti enganyosa, deslleial o subliminar, així com la que infringeixi la normativa sectorial reguladora de la publicitat de determinats productes, béns, activitats i serveis.

2.2. Queden excloses de l'aplicació de la present Ordenança les següents activitats:

a. Publicitat electoral, en aquells aspectes regulats en la legislació electoral.

b. Missatges i comunicats de les administracions públiques en matèries d'interès general, encara que la seva distribució o comunicació als ciutadans en general o als interessats en particular, es realitzi per mitjà d'agents publicitaris independents d'aquestes.

c. Aquells missatges i comunicacions relatius a matèria de seguretat pública i / o emergències.

d. Aquelles comunicacions que vagin dirigides, únicament i exclusivament, a la materialització de l'exercici d'alguns dels drets fonamentals i les llibertats públiques inclosos a la secció I del capítol II, del títol I de la Constitució Espanyola que, si s'escau, es regiran per la normativa específica d'aplicació a aquests drets i llibertats.

Tot el material imprès utilitzat en la publicitat dinàmica serà preferentment reciclat.

Els suports publicitaris en paper hauran de dur obligatòriament una llegenda que aconselli el dipòsit del paper en contenidors de recollida selectiva.

Article 3.- Modalitats de publicitat dinàmica

La publicitat dinàmica s'exerceix mitjançant:

- Publicitat manual.

S'entén per publicitat manual aquella publicitat que difon els seus missatges mitjançant el repartiment en mà de material imprès mitjançant el contacte directe entre els agents publicitaris i els possibles usuaris, amb caràcter gratuït, i utilitzant, amb aquesta finalitat, les zones de domini públic, vies i espais lliures públics i zones privades de concurrència pública.

- Repartiment domiciliari de publicitat.

Es considera repartiment domiciliari de publicitat la distribució de qualsevol tipus de suport material de publicitat mitjançant el seu

lliurament directe als propietaris o usuaris d'habitatges, oficines i despatxos o el seu dipòsit a les bústies individuals, porteries dels immobles, o porta per porta.

- Publicitat mitjançant l'ús de vehicles.

Aquesta activitat consisteix en la realització de publicitat mitjançant l'ús d'elements de promoció o publicitat situats en vehicles, tant estacionats com en marxa, i la difusió dels missatges publicitaris a través dels mitjans audiovisuals en ells instal · lats.

- Publicitat oral.

S'entén per publicitat oral aquella que transmet els seus missatges de viva veu, amb ajuda de megafonia o sense, o d'altres mitjans auditius auxiliars, mitjançant el contacte directe entre els agents publicitaris o treballadors de les empreses que ofereixin els serveis i els possibles usuaris i amb la utilització, per a exercir, de les zones de domini públic, vies i espais lliures i zones privades de concurrència pública, així com l'oferiment de serveis i / o venda de productes oralment porta per porta.

- Publicitat telemàtica.

Aquesta activitat consisteix en l'enviament de missatges publicitaris mitjançant comunicació telefònica, per fax o a través de l' anomenat correu electrònic.

Article 4.- Responsabilitat de la publicitat comercial directa

Són responsables del compliment d’aquesta Ordenança les persones físiques i jurídiques titulars de l’activitat de publicitat comercial directa i les persones repartidores o difusores de la mateixa, que podran ser objecte de les sancions administratives municipals, en el seu cas, mitjançant un previ procediment sancionador.

TÍTOL II. NORMES I OBLIGACIONS

Article 5.- Obligacions

1) Les activitats de publicitat dinàmica estan subjectes a la presentació d’una declaració responsable per la instal·lació inicial, subscrita per la persona interessada en la que manifesti, sota la seva responsabilitat, que compleix amb els requisits establerts a la normativa vigent, que disposa de la documentació que així ho acredita i que es compromet a mantenir durant el període de temps inherent a l’activitat. En cas de publicitat mitjançant l’ús de vehicles serà d’aplicació el que disposa el paràgraf anterior, sempre i quan no s’alterin les condicions normals del trànsit de vehicles, en cas contrari, serà necessària l’obtenció de la corresponent llicència municipal.

2) La publicitat s’ha de dipositar a l’interior de les bústies particulars i/o en aquells espais establerts a aquest efecte. Es prohibeix deixar la publicitat als immobles tancats i també fora dels vestíbuls i portals de les finques.

3) És obligatori respectar la voluntat de no rebre publicitat, quan aquesta és expressa, abstenint-se en aquest cas, d’entrar a les finques o de dipositar-la a les bústies o indrets de l’immoble corresponent. Per no voler publicitat basta deixar un paper visible al portal, bústia o lloc corresponent que així ho indiqui.

4) Tot el material imprès utilitzat en la publicitat serà preferentment reciclat.

5) Tot el material publicitari, al que fa referència aquesta Ordenança, ha de dur en lloc visible una identificació de l’empresa anunciant. En aquesta ha de constar com a mínim: nom de l’empresa, el seu NIF, l’adreça del domicili i el telèfon.

6) És d’obligat compliment abonar la quota tributària per iniciar la tramitació de la sol·licitud de llicència d’exercici de l’activitat.

7) Els/les agents publicitaris/àries hauran de dur enganxat en un lloc visible de la vestimenta, durant l’exercici de l’activitat de publicitat comercial directa, un identificador amb el nom de la persona que reparteix i l’empresa per la qual reparteix la publicitat.

8) Les empreses o persones titulars que exerceixen l’activitat de publicitat dinàmica i els/les seus/seves agents estan obligats a adoptar les mesures correctores per tal d’evitar la brutícia en la zona d’actuació publicitària.

9) Les empreses anunciades seran responsables del compliment d’aquesta Ordenança. En cas d’incompliment s’aplicarà el procediment sancionador corresponent.

10) Només es podrà repartir o fer difusió mitjançant publicitat manual, domiciliaria, oral i de vehicles a motor de dilluns a divendres.

Article 6.- La distribució o difusió de publicitat comercial directa en les modalitats manual, domiciliaria, oral i de vehicles a motor, queda limitada al casc urbà, quedant prohibida en zona rústica.

Article 7.- Competència

La competència per a l'atorgament de les autoritzacions relatives a l'exercici de la publicitat dinàmica que s'hagin de realitzar al terme municipal correspon a l'alcalde, així com per exercir les activitats de control, adoptar les mesures correctores o complementàries que siguin necessàries i exercir la potestat sancionadora de acord amb el que estableix la Llei 5/1997, de 8 de juliol, per la qual es regula la publicitat dinàmica a les Illes Balears.

TÍTOL III. LLICÈNCIES

Article 8.- Atorgament i durada.

Les activitats de publicitat dinàmica estan subjectes a prèvia llicència municipal, d’acord amb les prescripcions d’aquesta ordenança, i, quan sigui previsible que la publicitat pugui afectar de forma rellevant la neteja de les vies i espais públics, garantia per un import màxim de 6.010, 12 euros segons els articles 7 i 15.2 de la Llei 5/1997, de 8 de juliol, per la qual es regula la publicitat dinàmica a les Illes Balears.

Correspon a la Batlia l’atorgament de les llicències en virtut de l’article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.

El procediment per a l’atorgament s’ajustarà al que disposa Llei 5/1997, de 8 de juliol, per la qual es regula la publicitat dinàmica a les Illes Balears i per les disposicions d’aquesta Ordenança. La manca de resolució expressa produirà efectes desestimatoris.

Excepte en els supòsits previstos en l’apartat quart de l’art. 16, paràgraf quart d’aquesta ordenança, les llicències tindran un termini màxim de validesa d’un any, i es podran renovar. Si la Batlia no resol sobre les sol · licituds, es consideraran denegades per aplicació del silenci administratiu negatiu.

L’Ajuntament podrà reclamar als responsables de les infraccions l’import de les despeses que derivin de les anomalies o danys causats per les infraccions de l’Ordenança.

Article 9.- Requisits dels sol·licitants

Poden sol · licitar les llicències les persones físiques o jurídiques que pretenguin promoure la contractació o difusió de missatges en els termes que estableix l’article 1 d’aquesta Ordenança.

També poden sol · licitar llicències les agrupacions o col · lectius sense personalitat jurídica discrecionalment per l’alcaldia.

Les sol · licituds de llicències i renovacions es presentaran en document imprès en model normalitzat per l’Ajuntament i s’adjuntarà:

- Número d’identificació fiscal del sol · licitant.

- Alta de l’Impost d’Activitats Econòmiques.

- Vigència de les llicències municipals exigibles legalment en l’activitat corresponent, així com de les que correspon atorgar a l’administració turística.

- Relació de persones que es proposen com a agents de publicitat dinàmica, amb indicació del seu número de document nacional d’identitat o de passaport i de la seva direcció.

- Liquidació de la taxa corresponent.

En els supòsits d’empreses revisores de gas, a més:

- Autorització de la Conselleria d’Indústria per al desenvolupament de l’activitat, en vigor.

- Llistat detallat de material i preus per cada servei.

Article 10.- Prohibicions de l’activitat.

Queda prohibit:

a) Situar o fixar qualsevol tipus de material imprès o grafiat, de qualsevol naturalesa, en el mobiliari urbà (arbrat, semàfors, senyalització vial, postes d’enllumenat i bens similars); en las façanes, entrades o elements externs, com caràtules de porters automàtics, exterior de los bústies, portes, tancats i parets de tancament de finques, solars i terrenys, excepte en aquells llocs expressament reservats a l’efecte.

b) Situar material de propaganda en parabrises o altres elements dels vehicles.

c) La col·locació o fixació mitjançant suports autoadhesius.

TÍTOL IV. INFRACCIONS I SANCIONS

Article 11.- Consideracions generals.

1. Constitueixen infraccions administratives les accions o omissions que es descriuen en la Llei 5/1997 de 8 de juliol, Reguladora de la publicitat dinàmica de les Illes Balears, i les que, en desenvolupament d’aquesta, s’estableixen en la present Ordenança.

2. Les infraccions a què fa referència l’apartat anterior es classifiquen en lleus, greus i molt greus.

Article 12.- Infraccions lleus.

Són infraccions lleus:

a) L’ incompliment de les normes sobre el material publicitari dels apartats 6 i 7 de l’article 5.

Article 13. Infraccions greus

Són infraccions greus:

a) L’exercici de les activitats publicitàries regulades en aquesta Ordenança sense prèvia presentació de declaració responsable.

b) La contravenció de les obligacions establertes en els apartats 3, 8 i 10 de l’article 5.

c) La manca d’adopció de les mesures correctores a què fa referència l’apartat 2 de l’article 5.

d) La comissió d’una infracció lleu quan concorri la circumstància de reincidència.

Article 14.- Infraccions molt greus

1. Són infraccions molt greus:

a) La distribució de material publicitari o la difusió de missatges publicitaris que atemptin contra la dignitat de la persona o en vulnerin els

valors i drets reconeguts en la Constitució.

b) La falsedat o l’ocultació dels documents o de les dades declarades en la declaració responsable.

c) La comissió d’una infracció greu quan concorri la circumstància de reincidència.

d) L’ús d’animals com a reclam o complement de l’activitat.

2. A l’efecte del present article i de l’anterior, hi ha reincidència quan la persona responsable hagi estat sancionat/ada per la comissió de més d’una infracció lleu, greu o molt greu de la mateixa naturalesa (publicitat dinàmica) en el termini d’un any i les sancions corresponents siguin fermes.

Article 15.- Quantificació de les sancions

1. Les infraccions regulades en aquest capítol es castigaran amb les següents sancions:

a) Infraccions lleus: multa de 100 fins a 250 euros.

b) Infraccions greus: multa fins de 251 a 500 euros. Quan la sanció sigui per haver repartit material sense pagar la taxa preceptiva, la sanció serà com a mínim del doble del que s’ha deixat de pagar, malament superi l’ import estipulat com a màxim en aquest apartat, fins a un límit de 1.000 euros.

c) Infraccions molt greus: multa de 501 a 1.500 euros.

Article 16.- Procediment sancionador

Els expedients sancionadors es sotmetran als principis de la potestat sancionadora establerts per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

El procediment sancionador es regirà pel que estableix el Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del procediment a seguir per l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears en l’exercici de la potestat sancionadora i, supletòriament, pel previst en el Reial decret 1398/1993, de 4 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament del procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora.

Abans d’incoar un expedient sancionador, es podrà adoptar per la Batllia una mesura cautelar, emparada per la Llei Balear de referència, i consistent en el comis del material de promoció publicitat, si es tracta d’una activitat no permesa o de la qual no s’ha presentat declaració responsable a l’Ajuntament, o si se considera que aquesta mesura resulta necessària, amb la finalitat d’ impedir l’exercici o la continuació de l’ activitat, en cas de que se hagi detectat una infracció.

DISPOSICIÓ FINAL

La present ordenança entrarà en vigor el dia següent de la data de publicació del text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

ORDENANÇA FISCAL: TAXA PER CONCESSIÓ DE LLICÈNCIES, LA COMPROVACIÓ DE LES ACTIVITATS COMUNICADES I EL CONTROL DE LA PUBLICITAT DINÀMICA

Article 1.- Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases del règim local, per l’article 5 de la Llei sobre lliure accés de les activitats de serveis i el seu exercici i per l'article 5.1 de la Llei del Parlament de Catalunya 9/2000, de 7 de juliol, de Regulació de la publicitat dinàmica, i a l’empara del previst als articles 57 i 20.4 del text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març (TRHL), de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 d’aquest text legal, l’Ajuntament estableix la taxa per la prestació dels serveis d’atorgament de les autoritzacions relatives a l’exercici de les activitats de publicitat dinàmica dins el terme municipal, la comprovació de la comunicació prèvia en substitució de la llicència així com pel control de l’esmentada publicitat.

Article 2.- Fet imposable

1. Constitueix el fet imposable de la taxa l’activitat municipal, tant tècnica com administrativa, necessària per a:

a) Concedir o denegar les autoritzacions relatives a l’exercici de la publicitat dinàmica que ha de desenvolupar-se dins el terme municipal.

b) Comprovar si l’activitat comunicada que es pretengui realitzar s’ajusta a la normativa reguladora de la publicitat dinàmica i les ordenances municipals.

c) Exercir el control de les activitats de publicitat dinàmica desenvolupades en el Municipi, segons el que estableix l’Ordenança Municipal de publicitat.

2. La publicitat dinàmica a què es refereix l’apartat anterior, pot exercir-se en les modalitats següents:

a) Publicitat manual: Es la què difon els missatges mitjançant el repartiment a mà o la col·locació de material imprès mitjançant el contacte directe entre el personal autoritzat per repartir la publicitat i els seus receptors, amb caràcter gratuït i utilitzant zones de domini públic, vies i espais lliures públics i zones privades de concurrència o ús públic.

b) Repartiment domiciliari de publicitat: Es la distribució de qualsevol tipus de suport material de publicitat portat a terme mitjançant entrega directa als propietaris o usuaris de vivendes,

oficines i despatxos, o mitjançant la introducció del material publicitari en les bústies individuals o en les porteries dels immobles.

c) Publicitat mitjançant ús de vehicles: Es la portada a terme mitjançant ús d’elements de promoció o publicitat situats en vehicles, estacionats o en circulació i la difusió dels missatges publicitaris pels mitjans audiovisuals que s’instal·lin en els mateixos.

d) Publicitat oral: Es la què transmet els missatges de viva veu, en el seu cas amb l’ajuda de megafonia o altres mitjans auditius auxiliars, mitjançant el contacte directe entre el personal autoritzat i els possibles usuaris, i amb la utilització de les zones de domini públic, les vies i espais lliures públics i zones privades de concurrència o ús públic.

e) Publicitat telemàtica: Es l’enviament de missatges publicitaris mitjançant comunicació telefònica, per fax, mitjançant correu electrònic o qualsevol altre mitjà informàtic.

3. A efectes d’aquesta Ordenança no es consideraran publicitat els ròtuls o elements que facin referència a la identificació de la persona o empresa titular de l’activitat i es trobin situats en establiments comercials o vehicles pertanyents a dites persones.

Article 3.- Subjectes passius

1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei General Tributària, titulars de l’activitat de publicitat dinàmica.

2. Els subjectes passius que resideixin a l’estranger, estaran obligats a designar un representant amb domicili en territori espanyol, i a comunicar la designació a l’Ajuntament.

Article 4.- Responsables

1. Són responsables tributaris les persones físiques i jurídiques determinades com a tals a la Llei General Tributària i a l’Ordenança General.

2. La derivació de responsabilitat requerirà que, prèvia audiència de l’interessat, es dicti acte administratiu, en els termes previstos a la Llei General Tributària.

Article 5.- Beneficis fiscals

No es concedirà cap exempció ni bonificació en l’exacció de la taxa.

Article 6.- Quota tributària

La quantia de la taxa serà la resultant d'aplicar les següents tarifes:

EPÍGRAF I.– CONCESSIÓ DE LLICÈNCIES O COMPROVACIONS DE COMUNICACIONS PRÈVIES

I.1. De publicitat manual:

Sobre el volum d’impresos que es preveu repartir, s’aplicaran les tarifes següents:

I.1 De publicitat manual.

Sobre el volum d’impresos que es preveu repartir, s’aplicaran les tarifes següents:

I.1 a) Quan es tracti d’un repartiment singular

Fins a 1.000 impresos: 18,03 EU

Entre 1001 i 5000 impresos: 30,05 EU

Entre 5001 i 10.000 impresos: 45,08 EU

Més de 10.000 impresos: 90,15 EU

I.1 b) Quan es tracti de repartiments diversos, que interessen a diferents persones i productes, el quals es preveu efectuar de forma continuada per constituir l’objecte de l’activitat del subjecte passiu.

Fins a 1000 impresos: 18,03 EU

Entre 1.001 i 5.000 impresos: 30,05 EU

Entre 5.001 i 10.000 impresos: 45,08 EU

Més de 10.000 impresos: 90,15 EU

I.2 Repartiment domiciliari de publicitat.

Sobre el volum d’impresos que es preveu repartir, s’aplicaran les tarifes següents:

I.2 a) Quan es tracti de repartiment singular.

Fins a 1.000 impresos: 18,03 EU

Entre 1001 i 5000 impresos: 30,05 EU

Entre 5000 i 10000 impresos: 45,08 EU

Més de 10.000 impresos: 90,15 EU

I.2b) Quan es tracti de repartiments diversos, que interessen a diferents persones i productes, els quals es preveu efectuar de forma continuada per constituir l’objecte de l’activitat del subjecte passiu.

Fins a 1000 impresos: 18,03 EU

Entre 1001 i 5000 impresos: 36,06 EU

Entre 5001 i 10.000 impresos: 60,10 EU

Més de 10.000 impresos: 120,20 EU

Article 7.- Acreditament

1. La taxa s’acredita i neix l’obligació de contribuir quan s’iniciï l’activitat municipal que constitueix el fet imposable. A aquests efectes, s’entendrà iniciada la dita activitat en la data de presentació de la instància que iniciï el corresponent procediment o quan es comuniqui, amb caràcter previ, la realització d’una activitat de publicitat dinàmica.

2. Quan l’activitat s’hagi iniciat o realitzat sense haver sol·licitat la llicència o comunicació prèvia corresponent, la taxa s’acreditarà quan s’iniciï efectivament l’activitat municipal conduent a determinar si l’activitat de publicitat dinàmica en qüestió s’ajusta a les determinacions de la normativa sobre la publicitat dinàmica i les ordenances municipals, independentment de l’inici o no de l’expedient administratiu sancionador que correspongui.

3. Quan l’activitat de publicitat s’estengui a varis exercicis, les quotes resultants d’aplicar les tarifes recollides a l’epígraf II.2 de l’article anterior s’acreditaran el primer dia de cada any natural i el període impositiu comprendrà l’any natural, excepte en els supòsits d’inici o cessament en l’exercici de l’activitat, en aquest cas el període impositiu s’ajustarà a aquesta circumstància.

4. Respecte al prorrateig s’estarà al previst a l’Ordenança General.

Article 8.- Règim de declaració i ingrés

1. La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació quan els procediments s’iniciïn a instància del subjecte passiu o sigui aquest qui comuniqui que inicia l’activitat. A aquests efectes, quan es presenti la sol·licitud que iniciï l’actuació o l’expedient es complimentarà també degudament l’imprès d’autoliquidació. L’interessat haurà d’adjuntar a la instància l’acreditació d’haver efectuat el pagament de la taxa.

2. Quan el volum d’activitat real, dins de cada exercici següent al de concessió de la llicència excedeixi en més d’un 20 per cent del volum que es va preveure i es declarà, caldrà presentar declaració complementària en les oficines municipals.

A la declaració s’adjuntarà el comprovant d’haver ingressat, mitjançant autoliquidació, la quota complementària que resulti.

3. Quan es tracti de la taxa per l’activitat municipal de control de la publicitat exercida al llarg de varis exercicis, s’haurà de satisfer en les dates que determini l’Ajuntament.

Article 9.- Convenis de col·laboració

Es podrà establir convenis amb els subjectes passius de la taxa, o amb els seus representants, per tal de simplificar el compliment de les obligacions de declaració, liquidació i recaptació.

Article 10.- Infraccions i sancions

1. Pel que respecta a les infraccions i sancions tributàries que, en relació a la taxa regulada en aquesta Ordenança, resultin procedents, s’aplicarà el que disposa la Llei General Tributària i l’Ordenança General.

2. Pel que respecta a les sancions per infraccions a la Llei 9/2000, de 7 de juliol, de Regulació de la publicitat dinàmica a Catalunya, serà d’aplicació l’Ordenança Municipal reguladora de la Publicitat.

Disposició Addicional.- Modificació dels preceptes de l'ordenança i de les referències que fa a la normativa vigent, amb motiu de la promulgació de normes posteriors

Els preceptes d'aquesta Ordenança fiscal que, per raons sistemàtiques reprodueixin aspectes de la legislació vigent i altres normes de desenvolupament, i aquells en què es facin remissions a preceptes d'aquesta, s'entendrà que són automàticament modificats i/o substituïts, en el moment en què es produeixi la modificació dels preceptes legals i reglamentaris de què porten causa.

Disposició final

La present Ordenança fiscal, aprovada provisionalment pel Ple de la Corporació en sessió celebrada el 5 de novembre de 2012 i que ha quedat definitivament aprovada en data 22 de desembre de 2012, entrarà en vigor al dia següent al de publicació en el Butlletí Oficial de la Província i regirà fins la seva modificació o derogació expressa.”

  El que es fa públic per a general coneixement.

 Costitx, 11 de juny de 2013.

 

EL BATLE

 Antoni Salas Roca.