Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 11153
Resolució per a la modificació de l'acord plenari de 28 de setembre de 2006, sobre homologació de vehicles aptes per a ser incorporats al servei municipal d'autotaxi

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l’Ajuntament de 30 de maig de 2013 ha adoptat el següent acord:

PRIMER. Modificar el contingut de l’acord plenari de 28 de setembre de 2006, publicat al BOIB  núm. 152, de 28 d’octubre de 2006, sobre homologació de vehicles aptes per a ser incorporats al servei municipal d’autotaxi, en el sentit següent:

a) Establir que la relació de marques i models de vehicles homologats, així com les dades sobre grup de classificació a l’efecte de la permanència temporal màxima dels vehicles i altres limitacions o característiques derivades de la dita relació, seran les vigents en el moment de la publicació de la present resolució, d’acord amb l’actualització periòdica efectuada pel Departament de Mobilitat en aplicació del punt 2 de l’acord plenari de 28 de setembre de 2006, incloent la dita relació els vehicles a continuació reflectits i admetent-se’n l’homologació per a complir els criteris que s’innoven mitjançant la present resolució, segons ha quedat acreditat a l’informe tècnic favorable emès en data 22.4.2013, després d’haver estat sol·licitada la seva homologació en la data que en cada cas s’indica:

Marca i model del vehicle

Data de sol·licitud

Grup de classificació

Nissan/NV200

24.10.2012

A

Seat/Toledo

14.02.2013

A

Skoda/Rapid

21.02.2013

A

Chevrolet/Cruze, en les variants: 5 portes, 4 portes i Sport Wagon

10.04.2013

A

b) Substituir íntegrament el contingut del punt 3 de l’acord plenari esmentat per les següents determinacions, derivades del dictamen emès pels serveis tècnics municipals competents en matèria d’homologació d’autotaxis i donar al dit punt la següent redacció:

En les autoritzacions per a l’homologació com a autotaxis, amb els efectes que s’indiquen sobre la subsegüent incorporació de vehicles i incloent-hi altres detalls tècnics associats a tals matèries, se segueixen els següents criteris tècnics:

I. A més de les condicions exigibles per a l’homologació, derivades de la present resolució, s’han de tenir en compte les normes o determinacions aplicables sobre la disposició i la ubicació de complements i accessoris interiors o exteriors, tals com mampares, taxímetres, impressores, indicadors de tarifes múltiples, sistemes de seguretat, radiotelèfons, cadires d’infant i qualssevol altres. L’incompliment de tals exigències pot ocasionar la denegació d’homologació per a tipus vehicles, incloses les seves variants, així com la no-acceptació d’un vehicle concret.

II. Es denega, en tot cas, la sol·licitud d’autorització d’un model o variant quan algunes de les cotes que afecten l’accessibilitat, la confortabilitat dels passatgers o l’ergonomia apropiada per a la conducció no compleixen l’establert per la present resolució.

III. Els vehicles han d’anar proveïts d’un aparell taxímetre, comprovat i precintat pel servei d’ITV del Consell Insular de Mallorca. En cap cas la instal·lació de l’aparell taxímetre ha d’afectar la comoditat de l’usuari.

IV. Els seients, tant del conductor com dels usuaris, han de tenir prou flexibilitat per a cedir com a mínim sis centímetres en asseure-s’hi una persona.

V. Els respatlers també han de tenir prou flexibilitat per a cedir com a mínim quatre centímetres en asseure’s una persona.

VI. Els vehicles homologats, posteriorment adscrits a les llicències, han d’estar classificats com a turisme i tal denominació ha de constar a la seva corresponent fitxa tècnica. No obstant això, dins la classificació de turisme no s’autoritzen les versions descapotables, esportives, crossover o limusines. Igualment no s’autoritzen vehicles derivats de turisme (modalitats “combi” i furgó), furgonetes, ni vehicles tot terreny, exceptuant-ne algun cas si és destinat a vehicle adaptat per al transport de persones amb mobilitat reduïda.

Així mateix, i a criteri discrecional i motivat de l’òrgan municipal actuant, els vehicles han de tenir cilindrada, potència i acabats idonis que garanteixin una conducció correcta i una prestació del servei adequada.

VII. Les dimensions mínimes i les característiques de l’habitacle interior del vehicle i dels seients han de ser les que calguin per a proporcionar a l’usuari la seguretat i la comoditat pròpies d’aquest tipus de servei segons el que disposa el posterior annex 1 sobre determinacions especials establertes per la present resolució. Això no obstant, i a criteri discrecional i motivat de l’òrgan municipal actuant, es poden aplicar excepcions en alguna de les dimensions resultants per al cas de vehicles que utilitzin energies alternatives, als quals s’adjudica la denominació d’ecotaxi.

VIII. La tapisseria ha d’incorporar colors i disseny discrets, uniforme a tots els seients, sense coloracions vives ni motius afegits, i ha de ser d’un material de fàcil neteja. No s’admet l’ús de fundes de seient universals ni elements de tapament d’aquests mitjançant teles, mantes o elements similars. En matèria de fundes sol s’accepten les comercialitzades o, si s’escau confeccionades per a cada marca i model de vehicle. Han de ser de pell, pell sintètica o tela, amb estàndards de qualitat semblants als oferts per les tapisseries que incorporen de sèrie els vehicles homologats per al servei.

IX. Quan, per raó de les seves característiques, els vehicles adoptin elements de sèrie especials o automatismes diversos, aquests han de ser mantinguts en perfecte estat de revista i funcionament mentre el vehicle estigui adscrit a una llicència d’autotaxi. El vehicle ha d’estar desproveït d’objectes o elements decoratius o personals innecessaris per al servei. L’adequació, la conservació i la netedat de tots els elements i instal·lacions del vehicle han de ser objecte d’atenció acurada per part del titular del vehicle autotaxi.

X. Els vehicles amb una antiguitat de 10 anys o més, comptats des de la data de primera matriculació, han de passar una revisió municipal ordinària cada sis mesos, amb meritació de la taxa corresponent a cada revisió. En conseqüència, la present determinació implica la pràctica d’una revisió extraordinària addicional, durant cada exercici anual, i s’apliquen preventivament les normes sobre revisió extraordinària de l’article 40, segon paràgraf, del Reglament municipal regulador del servei, així com els principis sobre mesures correctores i cautelars que es dedueixen del capítol IX (títol Iº) de la dita norma reglamentària.

XI. Característiques necessàries per a aplicar la qualificació d’ecotaxi en la incorporació individual de vehicles de l’article 45 del Reglament municipal regulador del servei: el titular de llicència interessat que el vehicle objecte d’adscripció sigui considerat com ecotaxi ha de presentar un certificat emès pel fabricant o concessionari, acreditatiu que el model resultant compleix les característiques concretes aquí descrites. Així mateix, si s’escau, el titular esmentat ha de formalitzar per escrit un compromís específic sobre la utilització del combustible ecològicament requerit.

L’Administració municipal en qualsevol moment pot comprovar el compliment continuat i permanent de les condicions aquí descrites, i pot prendre les mesures revocatòries o disciplinàries oportunes en cas d’incompliment o falsedat, en exercici de les potestats municipals. Específicament, pot exercir en aquest aspecte les facultats de revisió de vehicles o les mesures cautelars i correctores de l’article 40 i del dit capítol IX del Reglament municipal regulador del servei.

Els vehicles catalogats com ecotaxis són els que compleixen les següents característiques tècniques en cada una de les modalitats descrites a continuació:

• Híbrid tipus: vehicles híbrids amb emissions menors de 140 g CO2/km, que presenti capacitat de tracció única elèctrica mitjançant accionament específic i voluntari pel conductor, o sense capacitat de tracció única elèctrica de forma voluntària pel conductor.

• GNC/GLP: vehicles impulsats per GNC (gas natural comprimit) o GLP (gas liquat del petroli), amb emissions inferiors a 170 g CO2/km.

• Elèctrics: vehicles sense autorecàrrega interna (BEV: battery electric vehicle).

• Híbrids endollables: vehicles endollables a la xarxa amb possibilitat d’autorecàrrega interna i amb autonomia mínima en mode elèctric de 48 km (PHEV: Plugged-in Hibrid Electric Vehicle 30 miles or more).

• Hidrogen: vehicles d’hidrogen amb pila de combustible. No s’hi inclouen els d’hidrogen amb motor de combustió.

XII. Els vehicles poden dur instal·lada una mampara de seguretat per a protegir el conductor, en aplicació de les mesures o dispositius de seguretat dels autotaxis, prevists als articles 37 i 39.1.b del Reglament municipal regulador del servei.

L’òrgan municipal actuant pot determinar, d’entre les marques i els models prèviament homologats per l’administració competent, les que s’autoritzen al municipi de Palma per a la seva incorporació als vehicles del servei de taxi, d’acord amb criteris que reforcin la seguretat i la funcionalitat. Per a això les mampares que s’han d’autoritzar, a sol·licitud de les entitats o persones interessades, en tot cas han de superar els estàndards següents:

•  Cal que la distància en horitzontal entre la vora davantera del seient posterior i la mampara sigui igual o superior a 30 cm. S’admet que aquesta distància es redueixi fins a 20 cm sempre que la distància entre el respatler de les places posteriors i la mampara no sigui inferior a 68 cm.

•  Així mateix, sempre ha de quedar lliure un espai inferior no menor de 15 cm d’altura per a la calefacció i la refrigeració a la part posterior del vehicle, sempre que aquest no disposi de sortides d’aire calent i fred pròpies per a aquest recinte.

Les autoritzacions municipals que recauen a l’empara de les presents determinacions només faculten per a instal·lar l’element de seguretat als vehicles destinataris d’aquestes i a aquests efectes s’entenen sense perjudici de la responsabilitat que hagi d’assumir el fabricant pel que fa a la idoneïtat o l’eficàcia de la seguretat aportada per la mampara davant atracaments o esdeveniments similars.

c) Substituir íntegrament el contingut del punt 5 de l’acord plenari i donar-li la següent redacció: Els vidres dels vehicles homologats s’han d’ajustar al Decret de batlia núm. 2567, de 14 de febrer de 2011, publicat al BOIB núm. 36 de 10 de març de 2011, en desenvolupament de l’art. 33.5 del Reglament municipal regulador del servei, i han d’assolir, en conseqüència, una transmissió de llum del 70%. No obstant això, s’admet una menor transmissió de la llum en els vidres mòbils o fixos de les portes laterals posteriors, així com dels vidres posteriors, quan corresponen al model originari incorporat a fàbrica i sense adopció o fixació de làmines o a altres elements per a la modificació posterior de la transparència dels vidres.

d) Incorporar un annex 1 a l’acord plenari de 28 de setembre de 2006 sobre determinacions especials de contingut normatiu, deduïdes de la norma UNE 26-263-85, sobre característiques dimensionals previstes per als vehicles destinats a taxis, amb el contingut que seguidament es reflecteix.

SEGON. Notificar la present resolució a les entitats representatives dels interessos professionals del sector del taxi, la qual entrarà en vigor en coincidència amb la seva publicació al BOIB. No obstant això, d’acord amb l’article 57.1 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, produirà efectes immediats la previsió sobre models de vehicles l’homologació dels quals s’admet a la present resolució.

ANNEX 1 NORMES ESPECIALS

Les cotes esmentades a continuació s’expressen en mm.

Art. 1. Designació, definicions i dimensions a les berlines

Les dimensions a controlar als vehicles destinats al servei d’autotaxi queden definides de la següent manera:

1. Designació i definicions

La designació i definicions es regeixen pel punt 2 de la Norma UNE 26-363-85.

1.1. Designació

Les dimensions esmentades en aquesta normativa es designen mitjançant les lletres majúscules següents:

L - Per a longituds

A - Per a amplades

H - Per a altures

a - Per a angles

Les cotes de les diferents dimensions es personalitzen amb la lletra corresponent seguida d’un ordinal progressiu. Norma UNE 26-363-85.

1.2. Definicions

El punt R és el punt de referència d’una plaça de seient indicat pel constructor del vehicle, les coordenades del qual, determinades en relació amb la seva estructura, corresponen a la posició teòrica del punt de rotació tronc-cames (punt H) per a la posició de conducció o d’utilització normal més baixa i més retardada prevista pel constructor del vehicle per a cada un dels seients.

A l’efecte de mesures de la present norma, aquest punt es considera sobre el pla mitjà longitudinal de qualsevol dels seients posteriors. Norma UNE.

El punt B és el punt de taló definit pel constructor. Norma UNE (figura 1).

2. Dimensions

S’utilitzen les definides al punt 3 de la Norma UNE 26-363-85, amb els complements que s’indiquen als texts subratllats.

Les dimensions definides a continuació s’identifiquen amb els conceptes de:

-longitud de la carrosseria del vehicle

-accessibilitat del passatger al vehicle

-confortabilitat del passatger a l’interior del vehicle

2.1. Longitud de la carrosseria

L1 Distància compresa entre els seus extrems anterior i posterior, incloent para-xocs, sortints o accessoris. Norma UNE (figura 2).

2.2. Accessibilitat del passatger

L2 Distància horitzontal lliure entre els muntants mitjà i posterior del vehicle amidada a una altura per sobre de 650 mm sobre el punt més baix del terra d’aquest. La mida s’exigeix en una altura mínima de 250 mm sense solució de continuïtat entre aquests dos muntants. (Figura 2) Norma UNE.

L3 Distància horitzontal lliure entre els muntants mitjà i posterior de la porta posterior mesurada a una altura de R +250 mm. Aquesta mida s’exigeix en una altura mínima de 200 mm sense solució de continuïtat. (Figura 2) Norma UNE.

L4 Distància lliure mínima des del seient posterior a: carrosseria, porta posterior en la seva obertura màxima, seient davanter i altres accessoris que limitin l’accés, amidada en un pla horitzontal a una altura compresa entre 40 i 75 mm per sobre del llindar del forat de la porta. El seient davanter ha d’estar en la posició més retardada i amb el respatler inclinat 25° respecte de la vertical si li ho permet la seva regulació. (Figura 3 i 4). Norma UNE, complementada.

H1 Distància lliure entre el llindar i la llinda del buit de la porta posterior amidada en un pla transversal. La mesura s’ha de mantenir com a mínim en una longitud horitzontal de 300 mm a la part superior. (Figura 2) Norma UNE.

a1 Obetura angular de les portes posteriors. (Figura 4) Norma UNE, complementada. No és aplicable a portes lliscants.

H5 Distància vertical des del llindar de la porta posterior al pla del paviment, amb el vehicle en ordre de marxa. (Figura 5).

2.3.  Confortabilitat del passatger

A1 Distància mínima horitzontal entre plafons amidada en el pla transversal que passa pel punt R del seient posterior a una altura compresa entre R i R +350 mm, sense incloure-hi reposabraços, cendrers i ornaments o altres accessoris. Aquesta mida s’ha de mantenir almenys a una altura de 150 mm sense solució de continuïtat. (Figura 6) Norma UNE.

L5 Projecció sobre el pla longitudinal de la traça horitzontal de la distància entre el punt B al punt R del seient posterior del costat del conductor. (Figura 5). Norma UNE.

L6 Distància mínima horitzontal entre el punt situat 250 mm per sobre de la vertical del punt R i la part posterior del seient davanter, estant aquest en la seva posició més retardada i el seu respatler en un angle de 25° respecte de la vertical, si ho permet la seva regulació. (Figura 5). Norma UNE.

L7 Distància horitzontal entre el punt R i la vora davantera del seient posterior amidada en un pla longitudinal que passa per aquest punt. (Fig.5) Norma UNE.

H2 Distància entre el punt R del seient posterior i el sostre del vehicle, amidada sobre una recta situada en un pla longitudinal que conté aquest punt i inclinada cap enrere en un angle de 8° respecte de la vertical. (Figura 5) Norma UNE.

H3 Distància entre el punt més baix del terra de les places posteriors del vehicle i el pla horitzontal que passa pel punt R. (Figura 5) Norma UNE.

H4 Distància entre el punt més baix del terra del vehicle i el pla horitzontal que delimita el llindar del forat de la porta. (Figura 5) Norma UNE.

e, h, p. Son les dimensions de l’espai sota el respatler de cada un dels seients davanters i a vehicles de tres fileres de seients, els seients de la segona fila, que corresponen respectivament a l’amplada, la longitud i la profunditat de l’espai esmentat. (Reglament CEPE / ONU 36, complementat). (Fig.7).

3. Posició de referència del seient del conductor, per a una conducció ergonòmica

Per a determinar la posició de referència del seient del conductor per a una conducció ergonòmica i, en conseqüència, mesurar la cota L6, s’ha de situar al seient del conductor el maniquí normalitzat descrit a l’annex III de la Directiva 77/649/CEE, i modificacions successives.

3.1.  Seient del conductor amb guies rectes i horitzontals

Una vegada establert el maniquí damunt el seient del conductor, els seus peus s’han de col·locar respecte de la cama fixant en 85° l’angle de l’eix de la cama amb referència al pla inferior i exterior de la seva sabata, de manera que la cama i la punta del peu formin l’angle agut. (Figura 8).

Amb el maniquí en la posició descrita anteriorment, establert al seient del conductor, amb els talons recolzats al terra del cotxe, s’ha d’avançar el seient fins que la planta del peu dret faci el primer contacte amb el pedal de l’accelerador.

Establert aquest contacte, s’ha d’avançar el seient fins al seu punt de fixació següent damunt les guies, sempre que aquest punt es presenti abans de 12 mm amidats a l’horitzontal, des de la posició corresponent al primer contacte entre el peu del maniquí i el pedal de l’accelerador. Situat el maniquí dins els 12 mm citats es considerarà que es troba en posició de referència i que en conseqüència està més avançat que en la posició en la qual s’ha presentat el primer contacte descrit.

3.2.  Seient del conductor amb guies inclinades

En cas que les guies del seient del conductor siguin inclinades, o no rectes, es pot produir més d’una posició en la qual es compleixin les condicions indicades a l’apartat 3.1. En aquest cas, a més de complir les condicions citades, també s’ha de complir que l’angle format per les línies de referència de la cama i la cuixa del maniquí formin un angle de 115° o el més pròxim possible a aquest valor. (Fig.8).

3.3. Seient del conductor amb altres moviments

En cas que el seient del conductor admeti més moviments o que després d’aplicar el paràgraf 3.2, encara que hi hagi indeterminació en la posició de referència per a una conducció ergonòmica, cal tenir en compte, també, l’angle convex entre les línies de referència corresponents a la cuixa i a l’esquena del maniquí.

Fixat l’angle peu-cama en 85° i l’angle cama-cuixa en 115°, com s’ha dit, si encara hi ha  indeterminació es considera vàlida la posició de referència per a una conducció ergonòmica en la qual les línies de referència de la cuixa i l’esquena del maniquí projectades sobre el pla vertical i longitudinal del vehicle formen un angle de 100° o el més pròxim possible. (Figura 8).

Art. 2. Límits de cotes i paràmetres a les berlines

Les mesures obtingudes dels vehicles presentats a aprovació, d’acord amb l’article anterior, han de complir tots i cada un dels següents límits o toleràncies, expressats en mil·límetres i graus sexagesimals:

1.  Longitud de la carrosseria

L1> 4350

2.  Accessibilitat del passatger

L2> 700

L4> 255

H5 <410

L3> 730

H1> 920

75 º> a> 63 º

3.  Confortabilitat del passatger

L5> 1.570

A1> 1.400

L6 > 480 (1)

H2 > 820

L7: 330 -: - 400

H3: 320 -: - 390

H4:<160

e> 250

h> 100

p> 120 (2)

3.1. En cas que la posició del seient no compleixi el límit fixat per la cota L6 d’aquesta normativa, el seient esmentat s’ha de situar en la posició de referència per a una conducció ergonòmica i tornar a fer el control d’aquesta cota.  Quan es produeixi aquesta situació si la mesura d’aquesta cota és vàlida, el fabricant ha de col·locar un topall fix a la guia del seient de manera que quedi en la posició límit prevista per a aquesta cota o la més pròxima que permeti la regulació del seient. Si no és així no es pot admetre el vehicle .

El fabricant del vehicle ha de definir com col·locar un topall fix a les guies dels seients davanters, en cas de que el reglatge d’aquests sigui elèctric.

3.2. En cas que no hi hagi l’espai sota el respatler dels seients davanters o tingui qualsevol de les cotes e, h, o p inferior a les indicades, el límit de la cota L6 augmenta en 110 mm, i el límit a considerar és:

L6> 590

En cas que sigui necessari col·locar una separació física entre els seients davanters i els posteriors aplicada al dors del respatler davanter, s’ha de fer de manera que quedi absolutament lliure l’espai en qüestió.

4.  Portaequipatges

El portaequipatge ha de complir les següents condicions:

4.1. Que les tres cotes següents: amplada total lliure, longitud total lliure i altura total lliure, en qualsevol ordre, facin com a mínim 1.050 x 940 x 300 mm, amb una tolerància del -2% respectivament i permeti, sense impedir-ne el tancament perfecte, col·locar a l’interior, alternativament, una de les combinacions següents:

a) una cadira de rodes, amb el respatler i el reposapeus incorporats, que plegada tingui unes dimensions de 900 x 1.030 x 290 mm

b) tres cossos rígids de les formes i amb les dimensions següents:

b1) un cilindre recte de 360 mm de diàmetre i 360 mm de generatriu, adossat per la seva generatriu al fons del maleter i dos paral·lelepípedes de 500 x 430 x 400 mm, o bé,

b2) el mateix cilindre citat anteriorment i dos paral·lelepípedes de 660 x 525 x 200 mm

Art. 3.  Límits de cotes i paràmetres als vehicles familiars

1.  Longitud de la carrosseria

L1> 4.350

2.  Habitacle del conductor i passatgers

S’han de seguir les prescripcions establertes per a les berlines a l’article 1 i als punts 2 i 3 de l’article 2 d’aquesta normativa.

3.  Portaequipatges

El portaequipatge ha de complir almenys els límits 1.050 x 1.000 x 500 mm, amb una tolerància del -2%.

Als portaequipatges dels vehicles familiars que permeten col·locar maletes, paquets o qualsevol altre objecte que sobrepassi l’altura del respatler de qualsevol dels seients posteriors, cal que aquests disposin d’una protecció per damunt del seu respatler, que poden ser una reixa o mampara degudament homologada, a fi d’evitar que la càrrega del portaequipatge, en cas d’una frenada, es precipiti per damunt el respatler dels seients esmentats.

En aquest espai no es permet la col·locació de dipòsits o bombones de gas liquat, llevat que un laboratori oficial certifiqui que es compleixen els requeriments d’instal·lació establerts al Reglament CEPE / ONU 68.

Art. 4.  Límits de cotes i paràmetres als vehicles monovolums de dues files de seients (compactes)

1.  Habitacle del conductor i passatgers

S’han de seguir les prescripcions establertes per a les berlines a l’article 1 i als punts 1, 2 i 3 de l’article 2 d’aquesta normativa, amb les particularitats següents:

1.1.  Longitud de la carrosseria

L1> 4.100

1.2.  Accessibilitat del passatger

L2> 720

L3> 775

H1> 1075

En cas que la cota H5, ja establerta per a les berlines, sobrepassi els 410 mm, el vehicle ha d’estar dotat d’un escaló que no ha de sobrepassar els 300 mm d’altura respecte del pla del paviment. En cap cas s’admet que la cota H5 superi els 550 mm.

 1.3.  Confortabilitat del passatger

A1> 1.410

L5> 1.500

H2> 825

320 <H3<390

H4<80

2.  Portaequipatges

Els portaequipatges han de complir com a mínim els límits establerts de 750 x 1.050 x 500 mm, amb una tolerància del -2%.

Art. 5.  Característiques dels vehicles monovolums adaptats per al transport de persones amb mobilitat reduïda

Els vehicles monovolums que vulguin adaptar-se per al transport de persones amb mobilitat reduïda han de complir els criteris tècnics establerts per CEAPAT per als taxis accessibles.

-Si l’altura (calçada - pis) del vehicle és superior a 250 mm és obligatòria la instal·lació de, almenys, un escaló que compleixi els requisits especificats a l’UNE 26494.

- És obligatori que el mirall retrovisor interior sigui panoràmic.

- És obligatori instal·lar, prop dels seients de sèrie i de les portes d’accés per als passatgers no usuaris de cadira de rodes, agafadors per a facilitar les operacions de asseure’s/aixecar-se i entrar/sortir. El color dels agafadors ha de contrastar amb el de la superfície en la qual s’instal·lin i han de ser d’un material antilliscant.

-En l’homologació d’aquests vehicles no es preveuen exclusivament els criteris descrits als punts anteriors, sinó també criteris d’integració, dins els paràmetres del que es considera un autotaxi convencional a Espanya. Un vehicle tipus “furgoneta” (capacitat igual a nou places, inclosa la conductora) o un vehicle “tot terreny”, que per les seves característiques dimensionals podria complir els requisits tècnics, ordinàriament no seran homologables com a autotaxis accessibles perquè no responen al criteri fonamental de normalització, llevat que això resulti possible de manera excepcional per raó de factors específics discrecionalment apreciats.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de la publicació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 116 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la publicació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

Palma, 6 de juny de 2013

 

Per delegació del batle

El regidor de l’Àrea delegada de Mobilitat

p.d. Decret de batlia núm. 8436, de 13/05/2013  (BOIB núm. 70, de 18/05/2013)

Gabriel Vallejo Gomila 

Documents adjunts