Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
Núm. 11001
Aprovaciò de la convocatòria de subvencions en espècie any 2013 per a la dotació dels equipaments de les biblioteques, de les entitats d’administració local o dels organismes públics que en depenen, i a les bases que han de regir-la
Versió PDF
“ANTECEDENTS. Vista la memòria justificativa de la Direcció Insular de Cultura i Patrimoni sobre la convocatòria de subvencions en espècie any 2013 per a la dotació dels equipaments de les biblioteques de les entitats d’administració local o dels organismes públics que en depenen, i a les bases que han de regir-la.
Vist l’informe jurídic favorable del Servei Jurídic Administratiu del Departament de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Espots.
Vista l’existència de crèdit pressupostari adequat i suficient a la partida pressupostària 20.33200.76200 per dur a terme la convocatòria esmentada, segon la RC amb el núm. de referència 22013/5324 per un import de 30.000,00 €.
Atesa la proposta del secretari tècnic de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports d’aprovació de la convocatòria i de les bases.
Vist l’informe favorable de la a Intervenció General del Consell.
En virtut de tot el que s’ha exposat i, d’acord amb l’apartat g) de l’article 2 del Decret d'organització del Consell de Mallorca, RESOLC:
1. Aprovar l'expedient 21/2013 relatiu a la convocatòria de subvencions en espècie any 2013 per a la dotació dels equipaments de les biblioteques de les entitats d’administració local o dels organismes públics que en depenen, i a les bases que han de regir-la.
2. Autoritzar una despesa de 30.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària 20.33200.76200 (RC núm. de referència 22013/5324) per atendre a les subvencions en espècie de la convocatòria esmentada.
3. Aprovar la convocatòria esmentada i les bases adjuntes que han de regir-la.
4. Ordenar-ne la publicació en el BOIB.”
Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d’alçada davant la Presidència del Consell de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la present notificació.
Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada, hom pot interposar el recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de la notificació de la desestimació del recurs d’alçada.
Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).
No obstant això, s’hi pot presentar qualsevol altre recurs que hi sigui pertinent. Tot, d’acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, que modifica la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
La qual cosa li comunic pel vostre coneixements i als efectes oportuns.
Palma, 3 de juny de 2013
El secretari tècnic per delegació
(Decret de 15 de maig de 2013, BOIB núm. 74, de 25 de maig)
José Carrillo Martínez
BASES DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS EN ESPÈCIE ANY 2013 PER A LA DOTACIÓ DELS EQUIPAMENTS DE BIBLIOTEQUES DE LES ENTITATS D’ADMINISTRACIÓ LOCAL O DELS ORGANISMES PÚBLICS QUE EN DEPENEN
Bases
Primera. Finalitats
El Consell de Mallorca, a través de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports, en l'exercici de les seves competències i d'acord amb els objectius fixats en el Pla estratègic de subvencions de l'any 2013, vol impulsar una política cultural pròpia i, en aquest cas en particular, mitjançant la convocatòria d’aquestes subvencions en espècie, reprendre la tasca de millorar la infrastructura cultural de les entitats d’administració local o dels organismes públics que en depenen. En aquest sentit, amb aquesta convocatòria es pretén donar resposta a la mancançes que pateixen les infrastructures de les biblioteques de la nostra illa i, d’aquesta manera, garantir que els centres culturals esmentats disposen de l’equipació i dels recursos materials adients per prestar i garantir, de forma adequada, el servei públic que desenvolupen.
En concret, es pretén, entre d’altres objectius:
a) Dotar a les biblioteques de l’equipament necessari per dur a terme la seva tasca de forma adient.
b) Millorar la prestació del servei públic que ofereixen els nostres biblioteques, atès que són un component essencial de qualsevol estratègia a llarg termini per a la cultura, la provisió d’informació, l’alfabetització i l’educació.
c) Fomentar i apropar la cultura a la ciutadania, a través dels centres esmentats, a fi de posar a l’abast de la població la informació, la investigació, el pensament, el coneixement i el gaudi social de la cultura i, d’aquesta manera, garantir als ciutadans el dret constitucional d’accedir al coneixement i a la cultura.
Segona. Objecte. Temporalització dels projectes
1. Es poden acollir a aquesta convocatòria de subvencions en espècie les sol·licituds de les entitats d’administració local de Mallorca, o dels organismes públics que en depenen, que tinguin per objecte dur a terme un projecte cultural consistent en la dotació d’equipaments per a les biblioteques, que estan oberts al públic, per tal de millorar i de garantir el servei públic que presten a la ciutadania. En aquest sentit, s’ha de tenir en compte el següent:
- Els béns esmentats en l’apartat 2 d’aquesta base són els que ofereix el Consell de Mallorca en aquesta convocatòria de subvencions en espècie i, per tant, les sol·licituds de subvencions que es presentin no poden tenir com objecte altres equipaments.
- Els ajuntaments o, si n’és el cas, els organismes públics que en depenen, han de permetre, si escau, la inspecció dels tècnics del Consell de Mallorca, amb anterioritat a la concessió de la subvenció del Consell de Mallorca, als efectes de verificar en la biblioteca, objecte de la sol·licitud, els extrems reflectits a l’apartat 8 de la base novena de la convocatòria.
2. L’equipament que és objecte d’aquestes subvencions en espècie és el següent:
- Equip informàtic: Monitor i ordinador
Limitació: L’entitat sol·licitant només es pot sol·licitar, com a màxim, 1 equipament independentment del nombre de centres que integrin el servei de biblioteques.
En virtut de les característiques de les subvencions d’aquestes bases, atès que suposen el lliurament dels bens subvencionats, la temporalització de la realització del projectes culturals subvencionats no és una aspecte que depengui de l’entitat beneficiària, ja que la realització del projecte cultural s’identifica, necessàriament, amb l’adquisició dels béns subvencionats, fet que ha de dur a terme el Consell de Mallorca dins l’exercici pressupostari de l’any 2013.
Tercera. Naturalesa de la subvenció.
Les subvencions d’aquestes bases tenen la consideració d’ajuts en espècie, tal i com recull la D.A. cinquena de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE de 18 de novembre de 2003) (en endavant LGS) i l’art. 3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (en endavant RLGS). Per tant, el pagament de la subvenció no suposa cap desembors pecuniari en favor del beneficiari, sinó el lliurament dels equipaments subvencionats, prèviament adquirits pel Consell de Mallorca amb la intenció de lliurar-los a les entitats beneficiàries de la convocatòria.
Per altra part, aquestes subvencions són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
La naturalesa d’aquestes subvencions en espècie no permeten la concurrència amb altres ajuts, subvencions o recursos per a la mateixa dotació d’equipaments subvencionada.
Quarta. Beneficiaris
Poden ser-ne beneficiàries les entitats d’administració local de Mallorca i els organismes públics que en depenen que siguin titulars de biblioteques.
No obstant això, no en poden ser beneficiàries:
- Les que incorrin en alguna de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE de 18 de novembre de 2003) (en endavant LGS).
- Les que, en el moment que l’òrgan instructor de la convocatòria hagi de fer la proposta de resolució definitiva de concessió, no estiguin al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i amb les obligacions del Consell de Mallorca.
(El fet d’estar al corrent davant les obligacions tributàries del Consell de Mallorca l’ha de verificar, d’ofici, la Tresoreria General).
Cinquena. Dotació pressupostària
Durant l'exercici pressupostari de 2013 es destina la quantitat de 30.000,00 € amb càrrec a la partida 20.33200.76200 per atendre a les subvencions en espècie d’aquesta convocatòria, consegüentment, aquest és l’import de què disposa el Consell de Mallorca per dur a terme l’adquisició dels béns (IVA inclòs), que han de ser objecte de les subvencions a concedir.
Sisena. Despeses subvencionables.
Per definició i d’acord amb el que estableix l’article 31 de la LGS, és despesa subvencionable i, consegüentment, forma part del pressupost inicial del projecte cultural, la que respon a la naturalesa d’aquest, és estrictament necessària per planificar, preparar, coordinar, difondre i executar el projecte cultural i, està legalment justificada amb factures o altres documents que l’acreditin.
En el cas d’aquesta convocatòria la despesa subvencionable coincidirà amb la despesa contractada pel Consell de Mallorca, ja que la subvenció és en espècie i consisteix, com s’ha dit abans, en el lliurament a les entitats beneficiàries dels béns subvencionats que ha adquirit, prèviament, el Consell de Mallorca.
Setena. Publicació de la convocatòria i de la seva resolució
La convocatòria i les bases que la regeixen i la resolució de la convocatòria s'han de publicar en el BOIB, s'ha de exposar en el tauler d'anuncis del Centre Cultural de la Misericòrdia i s'ha de penjar en la pàgina web del Consell de Mallorca www.conselldemallorca.net.
Vuitena. Procediment. Òrgans d’instrucció, fiscalització i resolució
La tramitació i gestió d’aquesta convocatòria se subjecta als principis enumerats en l’article 8.3 de la LGS: publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència.
El procediment de selecció de les entitats beneficiàries es duu a terme mitjançant concurrència competitiva, en virtut de la qual es comparen, en un únic procediment, totes les sol·licituds presentades amb la intenció d’establir-hi una prelació a través dels criteris d’avaluació prevists en la base tretzena d’aquesta convocatòria i, d’aquesta manera, concedir les subvencions en espècie a les sol·licituds que han obtingut una major puntuació fins a l’import del crèdit pressupostari establert.
No obstant això, no cal establir un ordre de prelació entre les sol·licituds presentades que reuneixen els requisits de la convocatòria, mitjançant l'aplicació dels criteris de la base tretzena, quan el crèdit pressupostari sigui suficient per satisfer-les.
La Intervenció General del Consell de Mallorca s’encarrega de la fiscalització prèvia d’aquestes bases, de la convocatòria i dels actes que se’n deriven: aprovació de la convocatòria, concessió i justificació de les subvencions i pagament. El vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports és l’òrgan encarregat d’aprovar les bases i la convocatòria i de resoldre-la. La instrucció correspon a la Secretaria Tècnica de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports que ha de dur a terme totes les actuacions o els actes de tràmit necessaris per vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria, a més d’exercir les facultats previstes en l'article 24 i concordants de la LGS, i les que s'esmenten en aquestes bases. L'òrgan instructor, quan ha rebut l’informe de la comissió tècnica avaluadora sobre les sol·licituds de subvencions i, ha comprovat per una banda, que s’ha aprovat l’adjudicació del contracte corresponent, mitjançant la qual es determinarà el preu unitari, i que les entitats proposades compleixen els requisits de la convocatòria i, per altra banda, si estan al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca, dicta la proposta de resolució definitiva. Aquesta ha d'incloure la relació d’entitats beneficiàries amb indicació de l’equipament subvencionat i del seu centre de destinació, l’import econòmic de la subvenció en espècie, a més de la resta de sol·licituds desestimades.
Posteriorment, el vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports resol la convocatòria, amb la indicació dels extrems continguts en la proposta de resolució definitiva esmentada.
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució d'aquest procediment és de 3 mesos, comptadors a partir del dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds, transcorreguts els quals sense que se n'hagi dictat la resolució, s'entenen desestimades totes les sol·licituds.
Novena. Sol·licitud i documentació adjunta
Les sol·licituds i les declaracions que s’exigeixen s’han de formalitzar, preferentment, mitjançant els models que facilita aquesta Vicepresidència en aquestes bases però, en qualsevol cas, han de contenir les dades necessàries per identificar correctament l'entitat i de la persona que la representa.
S'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
1) Model de sol·licitud (annex 1).
2) Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del representant legal de l’entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar-la.
3) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona distinta.
4) Declaració responsable davant d'autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions. (annex 2).
5) Declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat (annex 2).
6) Certificat de la Secretaria de l’entitat local sol·licitant o de la Secretaria de l’entitat local de què depen l’òrgan públic sol·licitant, relatiu al nombre d’habitants empadronats al municipi.
7) Breu historial del/s centre/s que integren el servei de biblioteques on s’ha d’indicar, entre d’altres coses: la seva creació, la seva ubicació actual, les seves mancances, la seva titularitat pública,etc.
8) Descripció, característiques i estructura del fons:
Història del fons
Origen, procedència
Datació del fons (documents més antics, documents més actuals).
Descripció del contingut del fons (adjunteu, si és possible, el catàleg o l’inventari).
- Estat d'organització del fons: bases de dades, fitxers, instal·lacions.
Accessibilitat
- Tipus d'accés: lliure o restringit.
- Horari de visites.
- Sales: de consulta, d'investigació, d'exposicions.
Personal dedicat al/s centre/s
- Nombre de persones.
- Tasques i funcions.
- Règim de dedicació.
Estadístiques del fons
- Nombre de visites, consultes.
Difusió del fons
- Publicacions, activitats, Internet.
9) Projecte d’equipament signat en què s’han de reflectir, com a mínim, al centre a què va destinat l’equipament sol·licitat, els motius i els objectius pels quals es demana (annex 1).
Nota: Atès el procediment de concessió de subvencions en espècie d’aquesta convocatòria, mitjançant concurrència competitiva, és molt important que tota la documentació ressenyada i, en especial, els documents que van dels apartats 7 al 9, ambdós inclosos, es presentin acurats a fi de tenir tota la informació necessària per seleccionar les entitats beneficiàries.
Desena. Termini i llocs de presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds de subvencions d’aquestes bases es poden presentar en el termini d’1 mes , comptador a partir de l’endemà de la seva publicació en el BOIB. Si el darrer dia hàbil caigués en dissabte, el termini s'ajorna fins a l'hàbil següent.
Cal presentar-les en qualsevol terminal del registre general del Consell (Centre Cultural de la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111 i Llar de la Infància: General Riera, 113 -Palma-). Així mateix, també es poden presentar en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 38 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.
Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre en què s'inclogui, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre general dins els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, no s’ha d’admetrà.
Onzena. Esmena de deficiències
Donat el cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o incompletes, l'òrgan instructor n'ha de requerir la rectificació o els documents que hi manquin.
Si, en el termini de 10 dies hàbils, l’entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta els documents requerits, el Consell de Mallorca, després d’haver pres la resolució pertinent, considerarà que desisteix de la seva petició. Això, d'acord amb l'article 71.1 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.
Dotzena. Import de la subvenció.
La subvenció en espècie, atès el seu objecte, com s’ha indicat abans, no suposa l’abonament d’una quantitat econòmica al beneficiari sinó, en el cas particular d’aquestes bases, el lliurament del bé subvencionat, per la qual cosa l’import econòmic de la subvenció en espècie és el preu d’adquisició del bé en qüestió (IVA inclòs) i, consegüentment, l’import econòmic total dels béns lliurats (IVA inclòs) no ha d’ultrapassar la dotació pressupostària prevista a la base cinquena.
Si a l’hora de determinar les subvencions en espècie corresponents a les sol·licituds que tenen una mateixa puntuació total, el crèdit pressupostari que resta per assignar no fos suficient per concedir-les totes, aquell s’ha d’ad’assignar amb l’ordre de prelació següent:
- Aquella que hagi obtingut major puntuació en el primer criteri d’avaluació i si hi tenen la mateixa puntuació s’ha d’observar el criteri següent i, si la tornen a tenir igual, el següent i així succesivament.
Tretzena. Criteris d'avaluació.
El procediment de la convocatòria és el de concurrència competitiva, és a dir, es comparen en un únic procediment totes les sol·licituds presentades per establir-hi una prelació, mitjançant l’aplicació ponderada dels criteris d’avaluació que es recullen en aquesta base.
Criteris d’avaluació
a) Millora de la gestió, la conservació i la difusió del fons i de les col·leccions (10 punts).
b) El nombre d’habitants del municipi d’acord amb aquesta escala:
Municipis fins a 2.000 habitants: 5 punts
Municipis de 2.001 a 5.000 habitants: 4 punts
Municipis de 5.001 a 10.000 habitants: 3 punts
Municipis de 10.001 a 15.000 habitants: 2 punts
Municipis amb una població superior a 15.001 habitants: 1 punt
c) Si l’entitat té més d'un centre bibliotecari que pertanyi a la Xarxa de Biblioteques del Consell de Mallorca: 1 punt per cada biblioteca de més.
Catorzena. Comissió d’avaluació
Per estudiar i per avaluar les sol·licituds així com per fixar l’import de les subvencions de les sol·licituds, es constitueix la comissió tècnica d'avaluació següent, que integren les persones relacionades tot seguit:
Presidència: Sra. Catalina Sureda Fons, directora insular de Cultura i Patrimoni. El seu substitut és el Sr. Joan Antoni Ramonell Miralles, director insular d’Esports.
Secretaria: Sr. Juan Manuel Conde Moragues, cap de secció del Servei Jurídic Administratiu. La seva substituta és la Sra. Margalida Sbert Casasayas, cap del Servei Jurídic Administratiu de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports.
Vocals:
- Francesc Riera Vayreda, cap del Servei de Cultura. El seu substitut és el Sr. José Gregorio Bernales Sastre, cap de secció de Dinamització.
- Juan José Riera Ferrer, cap de secció de la Xarxa de Biblioteques, o el funcionari o la funcionària que el substitueixi.
- Guillem Mas Miralles, tècnic del Centre Coordinador de Biblioteques o el funcionari o la funcionària que el substitueixi.
Aquesta comissió examina i avalua les sol·licituds, d’acord amb els criteris establerts en la convocatòria, i n’emet l’informe que serveix de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució definitiva, que ha de reflectir tot el que estableix la base vuitena. La comissió pot instar l’òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.
Quinzena. Obligacions del beneficiari.
Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són aplicables: les de l’article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions; les de l’article 10 del Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132 de 3/11/01); les recollides en aquestes bases, i la resta que hi siguin aplicables.
Concretament:
1. Complir amb l’obligació d’afectació a què està vinculat el bé subvencionat durant el temini mínim de 3 anys, comptadors des de la data de recepció del bé per l’entitat beneficiària, és a dir, destinar-lo a la finalitat per a què es va concedir. (El canvi d’ubicació de l’equipament subvencionat cap un altre centre del servei de biblioteques o el canvi d’ús dins el mateix servei (usuaris o personal de biblioteca) no suposa un incompliment d’aquesta obligació, però, en qualsevol cas, s’ha de posar en coneixement del Departament del Consell de Mallorca, competent en matèria de cultura).
2. Inscriure o registrar el bé subvencionat en l’Inventari, Registre de Béns o llibres comptables de l’entitat beneficiària així com l’obligació de la seva afectació i la durada d’aquesta.
3. Deixar constància de la percepció i de l’aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres de registre que hagi de dur l’entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent, i, en el cas de no tenir obligació de dur-la, en la documentació que la substitueixi.
4. Sotmetre’s a les actuacions posteriors de comprovació i control financer que dugui a terme el Consell de Mallorca i la resta d’òrgans competents, i aportar la informació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.
5. Acreditar com se determina en aquestes bases i abans de la redacció de la proposta de resolució definitiva de concessió, que està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat.
6. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
7. Reintegrar, si escau, el valor dels béns percebuts d’acord amb l’establert a la LGS i al RLGS.
Setzena. Justificació i pagament de la subvenció.
D’acord amb el que estableix la base tercera, atès que les subvencions d’aquesta convocatòria són ajudes en espècie, el pagament de la subvenció no consisteix en cap abonament en metàl·lic sinó en el lliurament del bé subvencionat. En aquest sentit, en virtut de l’article 34.3 de la LGS i de l’art. 72.3 del RLGS, l’abonament de la subvenció en espècie s’ha de dur a terme una vegada que l’entitat beneficiària hagi presentat la documentació justificativa que es recull en aquesta base.
Per altra part, l’entitat beneficiària, abans de rebre el pagament de la subvenció, ha d’acreditar que està al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant de l’Administració de l’Estat, i amb les obligacions del Consell de Mallorca, així com que no és deutora per una resolució de procedència de reintegrament. En el primer cas, aquest requisit es pot complir a través d’una declaració responsable (vegeu model Annex 5) o amb la presentació dels certificats administratius corresponents d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
Pel que fa referència al compliment de les obligacions amb el Consell de Mallorca l’acredita, d’ofici, la Tresoreria de la institució i, en relació al fet que el beneficiari no és deutor per una resolució de reintegrament ho fa, d’ofici, el centre gestor a través de l’òrgan instructor.
Documentació justificativa:
*Una declaració responsable del representant legal de l’entitat beneficiària que ha de pronunciar-se sobre els extrems següents:
1. Sobre el fet de complir amb l’obligació d’afectació a què està vinculat el bé subvencionat. (Annex 4).
2.Sobre la data del lliurament efectiu del bé subvencionat. (Annex 4).
Termini de presentació:
- La declaració responsable esmentada s’ha de presentar en el termini d’1 mes, comptadors des de la data del lliurament efectiu del bé subvencionat. Si el darrer dia fos dissabtè, el termini esmentat s’ajorna fins al dia hàbil següent.
En aquest sentit, s’indica que cal presentar-la en qualsevol terminal del registre general del Consell (Centre Cultural de la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111 i Llar de la Infància: General Riera, 113 -Palma-), així com en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 38 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.
Si la documentació per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre en què s'inclogui a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre general dins els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació dels justificants, no s’ha d’admetre en cap cas.
Dissetena. Absència o deficiències en la documentació justificativa de la subvenció.
Si la persona física o jurídica beneficiària no presenta la documentació establerta a la base anterior, se li ha de requerir perquè la presenti en el termini improrrogable de 15 dies, comptadors des de l’endemà de la recepció de la notificació d’aquest requeriment (art. 70.3 de la RLGS).
Si la documentació justificativa té deficiències, l’òrgan instructor requerirà l’entitat beneficiària que les esmeni en el termini de 10 dies, comptadors des de l’endemà de la recepció de la notificació del requeriment (art. 71.2 de la RLGS).
Devuitena. Inspecció i comprovació
El Consell de Mallorca pot inspeccionar i comprovar el compliment de l’obligació d’afectació del bé que ha motivat la seva concessió per garantir l’adequada aplicació de la subvenció en espècie, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
Denovena. Revocació de la subvenció
Si l’entitat beneficiària incompleix, durant el termini establert a l’apartat 1 de la base quinzena, l’obligació de destinar el bé subvencionat a la finalitat per a què es va concedir, els òrgans competents del Consell han de revocar la concessió de la subvenció, d’acord amb l’establert al capítol I i II del Títol II de la LGS, sense perjudici d’observar les particularitats establertes a l’art. 3.3 del RLGS.
Vintena. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria
Si per circumstàncies sobrevingudes d’interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d’aquesta convocatòria, l’òrgan, que la va aprovar, l’ha de deixar sense efectes previ informe justificatiu de la Secretaria Tècnica del centre gestor.
Vint-i-unena. Sancions
L'incompliment d'aquestes bases i de la resta de la normativa vigent en matèria de subvencions està sotmès al règim d'infraccions i sancions del títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.
Vint-i-dosena. Recursos
Contra la resolució d’aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar, el recurs d'alçada davant la Presidència del Consell de Mallorca, dins el termini d'un mes, a partir de l’endemà de la seva publicació.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l’endemà de la desestimació presumpta, que es produeix 3 mesos després de la interposició del recurs sense que se n’hagi notificat la resolució.
No obstant això, s’hi pot presentar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que hi sigui pertinent. Tot, d’acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
Vint-i-tresena.- Règim jurídic
Les subvencions d’aquesta convocatòria es regeixen per aquestes bases; per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003); el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (BOE núm.176, de 25 de juliol de 2006); el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005); el Reglament núm. 1998/2006 de la Comissió, de 15 de desembre de 2006, relatiu a l’aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat sobre les ajudes de mínimis (Diari Oficial de la Comunitat Europea núm. L 379 de 28 de desembre de 2006); el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132 de 3 de novembre de 2001); la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999; la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 8 de març de 2004 i modificat el 13 d’octubre de 2011 (BOIB núm. 158, de 20 d’octubre de 2011); el Decret d’organització del Consell de Mallorca (BOIB núm. 111, de 21 de juliol de 2011) modificat posteriorment (BOIB núm. 159, de 22 d’octubre; BOIB núm. 48, de 3 d’abril de 2012 i BOIB núm. 59, de 26 d’abril de 2012); l'Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB de 10 d’agost de 1995) i modificada per la Llei 4/1999 i la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.
ANNEX 1
SOL·LICITUD D’AJUDES EN ESPÈCIE ANY 2013 PER A LA DOTACIÓ DELS EQUIPAMENTS DE LES BIBLIOTEQUES DE LES ENTITATS D’ADMINISTRACIÓ LOCAL O DELS ORGANISMES PÚBLICS QUE EN DEPENEN
DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT
| Entitat:
|
| NIF |
| Domicili (als efectes de notificacions): Carrer o plaça:
Localitat:
CP:
Telèfon de persona de contacte: Fax:
Correu electrònic de contacte: |
DADES DEL REPRESENTANT LEGAL O PERSONA AUTORITZADA
| Nom i llinatges:
DNI/NIE:
Telèfon:
e-mail:
Represent l’entitat sol·licitant en qualitat de:
|
DADES DEL PROJECTE CULTURAL
|
1. Ubicació de l’equipament sol·licitat
- Centre bibliotecari:
Denominació_______________________________________________________________________________
2. Destinació de l’ús de l’equipament sol·licitat:
- Usuaris - Personal de la biblioteca |
DADES DEL PROJECTE CULTURAL
| 3. Justificació de la sol·licitud de l’equipament:
- Motius:
- Objectius
Altres:
|
DECLARACIONS
______________________________________________,amb NIF _____________,
amb domicili a _______________________________________________________ i
núm. de telèfon _______________________, en representació de l'entitat sol·licitant,
DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT
1) Que accept les bases de la convocatòria de subvencions en espècie any 2013 per a la dotació dels equipaments de les biblioteques de les entitats d’administració local o dels organismes públics que en depenen.
2) Que n’adjunt la documentació exigida.
3) Que sol·licit l’equipament informàtic, establert a les bases, en virtut de la justificació abans exposada.
________________________________________, ___ d __________________ de 2013
(Signatura)
CLÀUSULA INFORMATIVA SOBRE LES DADES DE CARÀCTER PERSONAL
En compliment del que estableix la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informam que:
1. Les dades que contingui la sol·licitud d’admissió, la documentació que s’hi adjunti o la documentació que es generi a partir d’aquesta convocatòria, s’incorporen en un fitxer de dades personals, inscrit en l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, del qual és responsable el Consell de Mallorca. Aquest fitxer serveix, per una banda, per concedir les subvencions previstes en aquesta convocatòria per tal d’assolir els objectius i les finalitats recollits en la base primera i, per altra banda, si n’és el cas, per dur a terme la tramitació dels expedients sancionadors per haver-se comès les infraccions recollides en la normativa de subvencions.
2. Cessions de les dades previstes: a les publicacions previstes en la convocatòria (BOIB, tauler d’anuncis del Centre Cultural la Misericòrdia, pàgina web del Consell de Mallorca, www.conselldemallorca.net), segons el que preveu l’article 18 Llei 38/2003 i l’article 59.6 b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; a les persones interessades en els termes prevists en la Llei 30/1992; i a la Intervenció General de l’Estat en els termes prevists en l’article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, bàsica de subvencions.
3. L’òrgan administratiu davant del qual podeu exercitar, si escau, els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i els altres que reconegui la llei orgànica esmentada és la Secretaria Tècnica de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca (Centre Cultural la Misericòrdia, plaça de l’Hospital 4. 07012. Palma).
Senyor conseller executiu del Departament de Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports
DOCUMENTACIÓ QUE HEU D’ADJUNTAR A LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIONS EN ESPÈCIE ANY 2013 PER A LA DOTACIÓ DELS EQUIPAMENTS DE LES BIBLIOTEQUES DE LES ENTITATS D’ADMINISTRACIÓ LOCAL O DELS ORGANISMES PÚBLICS QUE EN DEPENEN
Marcau amb una “X” les caselles corresponents.
1) Model de sol·licitud (annex 1).
2) Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del representant legal de l’entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar-la.
3) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona distinta.
4) Declaració responsable davant d'autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions. (annex 2).
5) Declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat (annex 2).
6) Certificat de la Secretaria de l’entitat local sol·licitant o de la Secretaria de l’entitat local de què depen l’òrgan públic sol·licitant, relatiu al nombre d’habitants empadronats al municipi.
7) Breu historial del/s centre/s que integren el servei de biblioteques on s’ha d’indicar, entre d’altres coses: la seva creació, la seva ubicació actual, les seves mancances, la seva titularitat pública,etc.
8) Descripció, característiques i estructura del fons, que ha recollir el contingut establert a la base novena.
9) Projecte d’equipament signat en què s’han de reflectir, com a mínim, al centre a què va destinat l’equipament sol·licitat, els motius i els objectius pels quals es demana (annex 1).
Notes
Atès el procediment de concessió de subvencions en espècie d’aquesta convocatòria, mitjançant concurrència competitiva, és molt important que tota la documentació ressenyada i, en especial, els documents que van de l’apartat 7 al 9, ambdós inclosos, es presentin acurats a fi de tenir tota la informació necessària per seleccionar les entitats beneficiàries.
ANNEX 2
DECLARACIÓ RESPONSABLE D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES SEVES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I AMB LA SEGURETAT SOCIAL DAVANT L’ADMINISTRACIÓ DE L’ESTAT; I, DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN L’ARTICLE 13 DE LA LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS
DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT
| Entitat:
|
| NIF |
| Domicili (als efectes de notificacions): Carrer o plaça:
Localitat:
CP:
Telèfon de persona de contacte: Fax:
Correu electrònic de contacte: |
DADES DEL REPRESENTANT LEGAL
| Nom i llinatges:
NIF:
Telèfon: e-mail:
Represent l’entitat sol·licitant en qualitat de: |
DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:
A) Que l’entitat està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat.
B) Declar sota la meva responsabilitat, perquè l’òrgan concedent de la subvenció en tengui coneixement, que:
__ L’entitat no incorre en cap de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
Lloc i data: Davant meu,
(Firma) El/La secretari/a o el/la secretari-interventor/secretària-interventora
de_________________________________________________________
(Firma)
______________________________ ______________________________
(Nom i cognoms) (Nom i cognoms)
Senyor vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports
ANNEX 4
DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE LA SUBVENCIÓ EN ESPÈCIE ATORGADA
____________________________________________, com a representant de l’entitat_____________________________________________
_______________________,amb NIF______________________, en relació a la subvenció en espècie concedida per la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca en la convocatòria de subvencions en espècie any 2013 per a la dotació dels equipaments de les biblioteques de les entitats d’administració local o dels organismes públics que en depenen,
Declar sota la meva responsabilitat :
1. Que l’equipament/equipaments concedits, com a subvenció en espècie, en la convocatòria esmentada s’han lliurat a l’entitat beneficiària el _________________________________________ .
2. Que aquesta entitat es compromet a destinar els béns subvencionats a la finalitat per a què es varen atorgar, d’acord amb l’establert a l’apartat 1 de la base quinzena.
I, perquè consti, sign aquesta declaració a ____________________________, el ________, d ___________________ de 20.....
ANNEX 5
DECLARACIÓ RESPONSABLE D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I DE LA SEGURETAT SOCIAL DAVANT L’ADMINISTRACIÓ DE L’ESTAT
_________________________________________________, titular del document d’identitat _______________________________,
com a representat legal de l’entitat________________________________________________, declar sota la meva responsabilitat,
en virtut de l’article 24 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Que l’entitat _________________________________________________________
es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant de l’Administració de l’Estat.
Ho declar als efectes de l’article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm.276, de 18 de novembre de 2003).
Lloc i data: Davant meu,
(Firma) El secretari/secretari-interventor de
________________________ ______________________________
(Firma)
(Nom i cognoms) (Nom i cognoms)