Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 10832
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques de reclassificació del lloc de feina de Viceintervenció de l’Ajuntament de Palma de Mallorca, reservat a funcionaris amb habilitació de caràcter estatal, de classe primera a classe segona
Versió PDF
Fets
1. En data 13 de maig de 2013, l’Ajuntament de Palma de Mallorca ha remès l’Acord de Junta de Govern de 16 de juny de 2010, en el qual es varen aprovar determinades modificacions de la relació de llocs de feina, entre d’altres la reclassificació de la Viceintervenció de classe primera a classe segona.
2. El cap del Departament de Personal de l’Ajuntament de Palma de Mallorca ha presentat un escrit de 16 de maig de 2013 en el qual sol•licita que el lloc de feina de Viceintervenció, reservat a funcionaris amb habilitació de caràcter estatal, es reclassifiqui de classe primera a classe segona.
3. L’Ajuntament va aportar un certificat de 23 de maig de 2013 en el qual acredita que aquesta reclassificació no suposa cap increment de la massa salarial del seu personal.
4. L’Ajuntament de Palma de Mallorca acredita suficientment que compleix les condicions que es requereixen per concedir la reclassificació sol•licitada, mitjançant la documentació que ha adjuntat a la petició.
5. En data 24 de maig de 2013 el director general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis ha dictat la proposta de resolució corresponent.
Fonaments de dret
1. La disposició addicional segona de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, estableix en l’apartat 3 que la creació, la classificació i la supressió de llocs de feina reservats a funcionaris amb habilitació de caràcter estatal correspon a cada comunitat autònoma, d’acord amb els criteris bàsics que s’estableixin per llei.
2. En el mateix sentit es pronuncia l’article 2 del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, que concreta que les secretaries de classe segona són les d’ajuntaments el municipi dels quals tengui una població compresa entre 5.001 i 20.000 habitants, així com els de població inferior a 5.001 el pressuposts dels quals sigui superior a 500.000.000 de pessetes (3.005.060 euros). Els llocs de feina d’intervenció en corporacions amb la secretaria de classe segona es classifiquen com a intervencions de classe segona. Pel que fa als llocs de tresoreria en corporacions amb secretaria de classe segona, amb caràcter general serà la relació de llocs de treball la que determini si el lloc de tresoreria està reservat a un habilitat de caràcter estatal o bé pot ser desenvolupat per un funcionari de la corporació degudament qualificat.
3. L’article 22.2 de la Llei 17/2012, de 27 de desembre, de pressuposts generals de l’Estat per al 2013 prohibeix l’increment de la massa salarial del personal al servei del sector públic.
4. L'article 9 a del Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de funcionaris amb habilitació de caràcter estatal a la Conselleria d'Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Reclassificar el lloc de feina de Viceintervenció de l’Ajuntament de Palma de Mallorca de classe primera a classe segona, reservat a funcionaris amb habilitació de caràcter estatal de la subescala d’intervenció tresoreria, categoria d’entrada.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i traslladar la publicació al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques a l’efecte del que disposa l’article 9 del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter estatal.
3. Notificar aquesta Resolució a l’Ajuntament de Palma de Mallorca i al Col•legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d’aquesta comunitat autònoma.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució -que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Administracions Públiques en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà la seva publicació, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Marratxí, 27 de maig de 2013
La consellera
Maria Núria Riera Martos