Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 10519
PLE
Modificació de les bases del premi Maria Lluïsa Serra
Versió PDF
Es fa públic que el Ple del Consell Insular de Menorca en sessió de caràcter ordinari de 19 de novembre de 2012, modificà la base primera del Premi Maria Lluïsa Serra, en el sentit que la concessió del premi esmentat tengui caràcter biennal.
El text de les bases del Premi Maria Lluïsa Serra, degudament actualitzat d'acord amb la modificació abans esmentada, es transcriu més avall en annex
Maó, 29 de maig de 2013
LA SECRETÀRIA INTERINA
Rosa Salord Olèo
ANNEX
BASES QUE REGULEN EL PREMI MARIA LLUÏSA SERRA, DE DEFENSA I ENRIQUIMENT DEL PATRIMONI HISTÒRIC I LA CREACIÓ CULTURAL DE MENORCA.
PRIMERA. El Consell Insular de Menorca convoca amb caràcter biennal el Premi Maria Lluïsa Serra, amb el qual es pretén distingir una persona, persones o entitat cultural, que s’hagin destacat en la defensa i l’enriquiment del patrimoni històric de Menorca o en la creació cultural vinculada a l’illa de Menorca. L’activitat d’aquestes persones o entitats haurà d’anar adreçada a la protecció, la conservació, l’enriquiment, el foment, la investigació i la difusió del patrimoni històric o cultural de l’Illa de Menorca.
SEGONA. El Premi Maria Lluïsa Serra és honorífic, no té quantia econòmica vinculada, i consisteix en una taula d’or que podrà tenir formats diferents segons es cregui convenient.
TERCERA. El Premi Maria Lluïsa Serra podrà ser concedit a títol pòstum, també es podrà concedir a entitats que ja no estiguin en funcionament; en aquest cas, s’entendrà que el seu representant és l’últim president o presidenta que l’associació hagi tingut.
QUARTA. Entenem per patrimoni històric o cultural, les àrees següents:
a) Patrimoni arquitectònic
b) Patrimoni arqueològic o/i paleontològic
c) Patrimoni etnològic
d) Patrimoni documental i arxius
e) Patrimoni gràfic i sonor
f) Patrimoni lingüístic, toponímia, antroponímia, etc.
g) Cultura popular
h) Patrimoni artístic
i) Patrimoni arqueologicoindustrial
CINQUENA. Entenem la creació cultural en els àmbits següents:
a) Literatura
b) Assaig
c) Música
d) Arts plàstiques
e) Arts audiovisuals
f) Arts escèniques
SISENA. Poden presentar-hi candidatures el Consell Insular de Menorca, els ajuntaments de l’illa, les entitats consultives previstes en la Llei de del patrimoni històric de les Illes Balears i les entitats no lucratives vinculades a la difusió i promoció culturals. Les entitats, en cap cas, no es poden presentar elles mateixes ni poden presentar-ne membres.
Les candidatures s’han de presentar durant el primer trimestre de l’any i s’han d’adreçar al conseller executiu que tengui atribuïdes les competències en matèria de cultura i patrimoni històric.
SETENA. En la presentació de la candidatura s’han de fer constar clarament els mèrits de la persona, persones o entitat proposades, i adjuntar un currículum o una memòria sobre el conjunt de la seva activitat a favor del patrimoni històric o a la creació cultural.
VUITENA. El departament que tengui atribuïda la competència en matèria de cultura i patrimoni històric podrà sol·licitar als proposants l’ampliació de la documentació que avala la candidatura.
NOVENA. El Consell de la Cultura de Menorca serà l’òrgan competent per estudiar les propostes presentades amb l’informe previ dels tècnics del Consell Insular que corresponguin, ponderar els mèrits i les circumstàncies que concorren en cada cas, i proposar la persona, persones o entitat que mereix ser distingida amb el Premi Maria Lluïsa Serra. Els membres de la Comissió s’esforçaran a promoure una proposta fruit del consens. Si no és possible, l’acord s’adoptarà per majoria simple.
DESENA. Per fer-ne una millor avaluació, el Consell de la Cultura de Menorca podrà sol·licitar la presència dels proposants perquè expliquin la motivació de la candidatura.
ONZENA. El conseller executiu que tengui atribuïdes les competències en matèria de cultura i patrimoni històric elevarà la proposta formulada pel Consell de la Cultura de Menorca al Ple del Consell Insular de Menorca com a òrgan competent per a la resolució definitiva d’aquest premi.
Disposició transitòria
Fins que no s’hagi creat i constituït el Consell de la Cultura de Menorca, el conseller competent en matèria de cultura i patrimoni històric, assessorat pel personal tècnic del departament i les entitats o els experts que consideri necessaris, estudiarà les propostes presentades i emetrà la seva proposta de concessió del Premi Maria Lluïsa Serra.
Així mateix, es demanarà informe a la Comissió Tècnica Assessora en matèria de Patrimoni Històric.
Disposició derogatòria
Amb l’entrada en vigor d’aquestes bases resten derogades i sense efecte, de forma automàtica, les bases del Premi Maria Lluïsa Serra aprovades per acord de Ple de 18 de juny de 2001.