Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 10449
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 24 de maig de 2013 relativa a la sectorització i l’adscripció del personal estatutari de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca a altres gerències del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1.   L’1 de gener de 2013 es varen fer efectives l’extinció de l’entitat pública empresarial Gestió Sanitària de Mallorca (GESMA) i la integració d’aquesta en el Servei de Salut de les Illes Balears.

2.   El Decret 63/2012, de 20 de juliol, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears, havia previst la creació de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca (GCHM) dins l’estructura orgànica del Servei de Salut, que havia d’assumir la gestió dels recursos personals i materials de GESMA.

3.   Paral·lelament al que s’establí amb els punts anteriors, el Pla de viabilitat de GESMA de 23 de novembre de 2012 preveia la supressió de la GCHM i la sectorització dels seus recursos personals i materials en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei del Salut. Aquesta mesura va obligar a dissenyar, negociar i aprovar un pla d’ordenació dels recursos humans, de conformitat amb la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

4.   El 12 de febrer de 2013 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears l’Acord del Consell de Govern pel qual s’aprova el “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut”.

5.   El 30 de març de 2013 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears el Pacte de la Mesa Sectorial de Sanitat pel qual s’estableixen determinats aspectes relatius a la implementació del Pla.

6.   El 18 d’abril de 2013 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 15 d’abril de 2013 per la qual s’aprova una convocatòria de mobilitat per raó del servei del personal estatutari fix adscrit a la GCHM. El procediment de mobilitat finalitza amb la resolució d’adjudicació definitiva de les places a les gerències de destinació.

7.   El 24 de maig de 2013 el Consell de Govern va adoptar un acord pel qual s’aproven l’ampliació i la correcció de determinats aspectes del “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut”.

8.   Una vegada implementades les dues primeres fases del Pla, pertoca executar-ne la tercera, que inclou les actuacions administratives necessàries per sectoritzar el personal estatutari de la GCHM a la Gerència del Sector Sanitari de Ponent, a la Gerència del Sector Sanitari de Migjorn i als Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears.

Consideracions jurídiques

1.   El 21 de desembre de 2012, el Consell de Govern va adoptar l’Acord pel qual es fa efectiva l’extinció de GESMA i la integració de tots els seus mitjans personals i materials en el Servei de Salut de les Illes Balears amb efecte des de l’1 de gener de 2013.

2.   L’article 19.2.i del Decret 63/2012, de 20 de juliol, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears, determina que la GCHM forma part de l’estructura orgànica del Servei de Salut com una gerència territorial més i assumeix la gestió dels recursos personals i materials de l’extinta GESMA.

3.   El Pla de viabilitat de GESMA de 23 de novembre de 2012 preveu la supressió de la GCHM i la sectorització dels seus recursos personals i materials en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut. Això exigí que una part del personal que prestava servei als Serveis Centrals i als hospitals gestionats per la GCHM passàs a fer-ho als Serveis Centrals del Servei de Salut o en alguna de les gerències territorials. Aquesta incorporació justificà la necessitat de dissenyar un pla d’actuació segons els paràmetres establerts en la Llei 55/2003.

4.   En virtut de les consideracions anteriors, es va dissenyar el “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut”, que va ser negociat amb les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial de Sanitat en la sessió del 24 de gener de 2013.

5.   D’acord amb l’article 5.2.f de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, correspon al Consell de Govern aprovar els plans generals d’ordenació i els programes específics per optimitzar els recursos humans. En virtut d’aquest article, el 8 de febrer de 2013 el Consell de Govern va adoptar un acord pel qual aprovà el Pla esmentat en el punt 4 precedent, que recull la motivació de les mesures que s’hi preveuen, els fonaments legals en què s’emparen, els objectius establerts i el procediment que cal seguir per implementar-lo.

6.   El 17 de maig de 2013, en el si de la Mesa Sectorial de Sanitat es va adoptar un acord pel qual s’amplien i es corregeixen determinats aspectes del “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut”. Seguidament, el 24 de maig de 2013 es va adoptar l’Acord del Consell de Govern pel qual s’aproven l’ampliació i la correcció de determinats aspectes del Pla.

7.   Per assolir els objectius establerts en el Pla es descriu un itinerari que preveu diverses fases d’actuació. La tercera inclou les actuacions administratives necessàries per sectoritzar el personal estatutari de la GCHM a la Gerència del Sector Sanitari de Ponent (Hospital Universitari Son Espases), a la Gerència del Sector Sanitari de Migjorn (Hospital Son Llàtzer) i als Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears, tal com es detalla a continuació:

a.   El personal estatutari fix i el personal estatutari interí de les unitats administratives de l’Hospital General i de l’Hospital Psiquiàtric no afectat per les mesures adoptades en les fases anteriors s’adscriuen a la Gerència del Sector Sanitari de Ponent, que gestiona l’Hospital Universitari Son Espases. Aquesta adscripció no suposa modificar els altres aspectes relacionats amb la seva relació de servei, llevat de la gerència territorial d’adscripció. Aquesta sectorització implica haver de modificar la plantilla orgànica de la gerència de destinació, que ha de dur a terme les modificacions oportunes per ajustar-se a la nova estructura organitzativa.

b.   El personal estatutari fix i el personal estatutari interí de les unitats administratives de l’Hospital Joan March i de la Unitat Biomèdica no afectats per les mesures adoptades en les fases anteriors s’adscriuen a la Gerència del Sector Sanitari de Migjorn, que gestiona l’Hospital Son Llàtzer. Aquesta adscripció no suposa modificar els altres aspectes relacionats amb la seva relació de servei, llevat de la gerència territorial d’adscripció. Aquesta sectorització implica haver de modificar la plantilla orgànica de la gerència de destinació, que ha de dur a terme les modificacions oportunes per ajustar-se a la nova estructura organitzativa.

c.   El personal que estigui en la situació de comissió de serveis en la GCHM amb plaça fixa en una altra gerència territorial i que resulti inclòs en els apartats a o b precedents manté la seva situació, llevat que la gerència territorial en la qual resultarà adscrit com a conseqüència de la reassignació sigui la mateixa que aquella a la qual pertany la plaça bàsica de la seva categoria.

d.   Pel que fa al personal de caràcter eventual i al personal substitut, cal atenir-se a la causa d’acabament del seu nomenament i a la destinació que tenguin.

e.   L’adscripció de la resta del personal estatutari de la GCHM que no estigui afectat pels apartats a i b precedents s’ha d’efectuar de la manera següent:

–   En el cas del personal de gestió i serveis (com ara els grups auxiliar, administratiu, gestió o tècnic de la funció administrativa, etc.), s’ha d’adscriure als Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears.

–   La resta del personal s’ha d’adscriure a la Gerència del Sector Sanitari de Ponent.

8.   Per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 15 d’abril de 2013 es va aprovar la convocatòria de mobilitat per raó del servei del personal estatutari fix adscrit a la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca. El nombre de places afectades per aquest procés de mobilitat és de 64, en total. D’aquestes, 47 corresponen a places afectades per la mobilitat del personal fix de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca als Serveis Centrals i a les gerències territorials del Servei de Salut de les Illes Balears. Les altres 17 corresponen a places pertanyents a la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca. Així doncs, aquestes 17 places de la mateixa GCHM estan també afectades per la fase tercera (sectorització dels recursos humans) i per això s’han d’adscriure a una nova gerència.

9.   Per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 24 de maig de 2013 per la qual s’aprova la llista definitiva d’adjudicació de les places del personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca afectat per la convocatòria de mobilitat per raó del servei als Serveis Centrals i a les gerències territorials del Servei de Salut de les Illes Balears, es va donar fi i es va resoldre el procés de mobilitat convocat.

10.   Una vegada implementada la fase segona del Pla, cal executar-ne la tercera, és a dir,  sectoritzar el personal estatutari de la GCHM a la Gerència del Sector Sanitari de Ponent (Hospital Universitari Son Espases), a la Gerència del Sector Sanitari de Migjorn (Hospital Son Llàtzer) i als Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears, de conformitat amb el que preveu el punt 6.1.3 del Pla. La sectorització implica adscriure el personal a la gerència de destinació i, consegüentment, a la plantilla orgànica d’aquesta. Amb aquests efectes, els Serveis Centrals s’han d’entendre com a una gerència més dins l’estructura orgànica del Servei de Salut.

11.   De conformitat amb l’article 11 de l’Annex del Decret 39/2006, de 21 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’ens públic Servei de Salut de les Illes Balears, el director general assumeix la direcció i la gestió de l’ens amb subjecció a les directrius i als acords del Consell de Direcció i de la Presidència de l’ens. Segons l’article 12, el director general té atribuïdes diverses competències i funcions per exercir el seu càrrec. Entre d’altres, té la representació legal del Servei de Salut; dirigeix, administra i gestiona el personal; exerceix la direcció superior i la coordinació general dels centres directius, i assumeix totes les atribucions que li deleguin i qualsevol altra que no estigui atribuïda expressament a altres òrgans del Servei de Salut o que li puguin correspondre en virtut de qualsevol precepte legal o reglamentari.

12.   Per mitjà de la Resolució de correcció d’errors de la Resolució de la consellera d’Interior de 31 de març de 2008 de delegació de competències en matèria de personal estatutari en el conseller de Salut i Consum i en el director general del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 60/2008, de 3 de maig), la consellera d’Interior delega en el director general del Servei de Salut diverses competències amb relació al personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica. Així doncs, en el punt 2.z disposa una delegació genèrica que es configura com una clàusula residual amb què es preveu la delegació general de les competències que la normativa vigent li atribueixi i les que no estiguin atribuïdes expressament a altres òrgans.

Per tot el que s’ha exposat i en virtut del que estableix la Resolució de correcció d’errades de la Resolució de la consellera d’Interior de 31 de març de 2008 de delegació de competències en matèria de personal estatutari en el conseller de Salut i Consum i en el director general del Servei de Salut de les Illes Balears, dict la següent

 

Resolució

 

1.   Resoldre el procediment de sectorització previst en el “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut” i adscriure les persones que figuren en l’annex en la forma i a la gerència que s’hi indica. La sectorització implica l’adscripció directa a una plaça i a un lloc de treball, si escau, de la plantilla orgànica de la gerència de destinació de la categoria professional que hi tenguin assignada.

2.   Establir que aquesta sectorització implica modificar les plantilles orgàniques de les gerències de destinació, que han de dur a terme els tràmits oportuns per adaptar-les a fi d’integrar-hi les noves places i el personal procedent de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca.

3.   Disposar que, pel que fa al personal que estigui en la situació de comissió de serveis i, si escau, al personal amb nomenament temporal, cal atenir-se al que disposa el Pla d’ordenació dels recursos humans vigent.

4.   Establir que aquesta resolució té efecte a partir de l’1 de juny de 2013.

5.   Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.

 

Palma, 24 de maig de 2013

 

El director general

Miquel Tomàs Gelabert

Per delegació de competències del conseller d’Interior (BOIB 60/2008)

Annex

Llistat d’adscripció del personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca a una nova gerència

Les persones que figuren a continuació s’adscriuen a la gerència que s’indica en el quadre adjunt.

Documents adjunts