Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 10254
Anunci conveni de col·laboració entre la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i el Consell Insular de Formentera, per al desenvolupament d'activitats formatives de la família professional d'hoteleria i turisme a l'IES Marc Ferrer

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera en sessió ordinària celebrada el 8 de març de 2013, adoptà el següent acord:

PRIMER.- Aprovar el Conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i el Consell Insular de Formentera, per al desenvolupament d'activitats formatives de la família professional d’Hoteleria i turisme a l’IES Marc Ferrer, el qual figura annexat, i corresponent al curs escolar 2012-2013.

SEGON.- Facultar al President del Consell Insular de Formentera a la signatura del Conveni, tot fent constar que la data correcta de signatura serà la que es derivi de seguir l´íter següent (i no el 25 de gener de 2013): a) signatura del Conveni per part del President del Consell Insular; b) tramesa cap a Palma de l’acord que s’adopti i petició que, a l’ensems, signi el Conveni el Conseller d’Educació, Cultura i Universitats del Govern; c) signatura per part del Conseller, tot guardant-se un exemplar del Conveni signat, amb les dos signatures: la del Conseller i la del President; d) tramesa des de Palma a Formentera d’un altre exemplar, signat per ambdós, als efectes de comptar a Formentera amb aquest Conveni signat; i e) diligència final del secretari de la corporació als efectes de deixar constància formal i plena, per raons de seguretat jurídica, d’haver-se rebut l’exemplar signat per ambdues Administracions, i, a partir d’aquell moment, efectivitat plena de la data del Conveni.

TERCER.- Considerar que, tal i com informen els serveis tècnics, per a edicions successives (i atès que s’informa desfavorablement la redacció del Conveni en el seu apartat d), relatiu al punt 2 “Compromisos de les parts. El Consell de Formentera es compromet a...”), serà necessària la convocatòria en sessió extraordinària de la Comissió Mixta per a la valoració i el seguiment del seu correcte funcionament, “…amb una antelació mínima de 2 mesos abans de la finalització de cada curs escolar…” tal com es recull al punt cinc “Vigència del Conveni, pròrrogues i causes de resolució”; tot això per tal de possibilitar la rectificació de la redacció de l’esmentat punt, tot ajustant-se als protocols d’ús i actes signades per representants de l’IES Marc Ferrer i la Conselleria de Benestar Social, Joventut i Igualtat del CIF.

QUART.- Guardar còpia d’aquest acord en el Registre de Convenis que hom porta a la secretaria de la corporació i del Conveni, una vegada finalment signat. En qualsevol cas, també se’n donarà còpia als organismes competents i concernits d’aquest Consell Insular, així com del Govern de les Illes Balears.

CINQUÈ.- Publicar el Conveni present al Butlletí Oficial de les Illes Balears, als efectes legals oportuns.

(....)

 Conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i el Consell Insular de Formentera, per al desenvolupament d'activitats formatives de la família professional d’Hoteleria i turisme a l’IES Marc Ferrer

Parts

Rafael Àngel Bosch i Sans, conseller d’Educació, Cultura i Universitats, càrrec per al qual va ser nomenat mitjançant Decret 11/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, actuant en nom i representació de la Comunitat Autònoma, en virtut de la competència que li ha estat conferida d’acord amb el que disposen els articles 11 i 80 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Jaume Ferrer Ribas, president del Consell Insular de Formentera, qui actua en nom i representació d’aquest, amb CIF núm. P-0702400-C i amb domicili social a la plaça de la Constitució núm. 1, de Sant Francesc Xavier, en virtut de l’Acte del Ple del Consell Insular de Formentera, de data 11 de juny de 2011, i d’acord amb el que disposa l’article 136 del Reglament orgànic del Consell Insular de Formentera (ROC), els articles 34 i 41.3 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i en exercici de les facultats que li atribueix l’article 9.2 q de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.

Antecedents

1. La Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats treballa en la línia d’aconseguir un model integrat de formació professional, el qual ha de desenvolupar els ensenyaments de formació professional del sistema educatiu i la seva relació amb la formació professional per a l’ocupació a les Illes Balears.

2. El Consell Insular de Formentera té la voluntat de col·laborar en la formació professional, especialment amb la família professional d’Hoteleria i turisme, perquè es contribueixi al desenvolupament de competències professionals que facilitin la disponibilitat de professionals en el sector d’hoteleria i turisme.

3. El Consell Insular de Formentera està disposat a col·laborar amb la formació professional de l’alumnat del seu àmbit geogràfic i, per això, es compromet a aportar els mitjans que té al seu abast i a donar suport a la formació dels futurs treballadors, accions que comporten una millora quantitativa i qualitativa de l’oferta formativa.

4. La Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional, ordena un sistema integrat de formació professional, qualificacions i acreditació, que respongui amb eficàcia i transparència a les demandes socials i econòmiques a través de les diverses modalitats formatives.

5. La formació professional, regulada en el capítol V del títol I de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), té per finalitat preparar els alumnes per a l’activitat en un camp professional i facilitar-ne l’adaptació a les modificacions laborals que es poden produir al llarg de la seva vida. D’aquesta manera, per tal de potenciar la formació professional i adoptar algunes mesures que pretenen millorar la seva ràpida adaptabilitat a les necessitats de les circumstàncies econòmiques actuals i facilitar l’adequació de l’oferta formativa a les demandes del sistema productiu, la Llei 2/2011, de 4 de març, d’economia sostenible i la Llei orgànica 4/2011, d’11 de març, complementària de la Llei d’economia sostenible, per la qual es modifiquen les lleis orgàniques 5/2002, de les qualificacions i la formació professional, 2/2006, d’educació, i 6/1985, d’1 de juliol, del poder judicial, han introduït canvis normatius importants.

6. En el Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s’estableix l’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu, en el títol IV, capítol II, article 46, es fa menció a la ubicació dels ensenyaments de formació professional en instal·lacions pròpies d’entorns professionals.

7. L'article 56 del Decret 91/2012, de 23 de novembre, pel qual s'estableix l'ordenació general de la formació professional del sistema educatiu en el sistema integrat de formació professional a les Illes Balears preveu que per tal de poder utilitzar les instal·lacions pròpies d’entorns professionals, el Conseller pot autoritzar que s’imparteixin els ensenyaments relatius als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu en altres espais i entorns no propis de centres docents, sempre que siguin adequats per al desenvolupament de les activitats docents.

8. La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears està interessada a col·laborar amb el Consell Insular de Formentera, a fi d’impulsar determinades accions de formació professional i adequar-les quant al funcionament, mitjançant l’ús d’instal·lacions pròpies d’entorns professionals.

9. Per poder dur a terme la impartició a Formentera del programa de qualificació professional inicial Auxiliar de serveis de restauració i del cicle formatiu de grau mitjà Cuina i gastronomia, de la família professional d’Hoteleria i turisme, que té autoritzats l’IES Marc Ferrer, es necessita la col·laboració del Consell Insular de Formentera, el qual gaudeix de les instal·lacions i dels espais adequats per al desenvolupament de les tasques de formació dels ensenyaments esmentats.

10. Per tot l’exposat, s’estima convenient que la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i el Consell Insular de Formentera col·laborin en el desenvolupament de la formació professional dins la família professional d’Hoteleria i turisme, per tal d’aconseguir l'objectiu de comptar amb professionals ben formats del sector de l’hoteleria i el turisme a les Illes Balears, per la qual cosa manifesten la seva voluntat mitjançant aquest Conveni de col·laboració.

Les dues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni de col·laboració amb les següents

Clàusules

1. Objecte del Conveni

L’objecte d’aquest Conveni és establir els termes de col·laboració entre la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i el Consell Insular de Formentera, per afavorir el procés d’aprenentatge de l’alumnat del programa de qualificació professional inicial Auxiliar de serveis de restauració i del cicle formatiu de grau mitjà Cuina i gastronomia, autoritzat a l’IES Marc Ferrer.

2. Compromisos de les parts

La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears es compromet a:

a) Formar l’alumnat del programa de qualificació professional inicial Auxiliar de serveis de restauració i del cicle formatiu de grau mitjà Cuina i gastronomia autoritzats a l’IES Marc Ferrer de Formentera durant els cursos escolars de vigència d’aquest Conveni.

b) Impartir aquests ensenyaments de conformitat amb les prescripcions establertes en els respectives normatives reguladores d’aquests ensenyaments.

c) Impartir aquests estudis a l'IES Marc Ferrer. La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats assumeix per mitjà d'aquest centre educatiu la direcció i el control de les activitats de l'alumnat del programa de qualificació professional inicial i del cicle formatiu.

d) Garantir que el professorat del centre educatiu disposi de la titulació adient, d'acord amb les prescripcions establertes en la normativa reguladora del títol corresponent i els corresponents currículums dels ensenyaments esmentats.

e) Fer bon ús de les instal·lacions i de l’equipament posat a disposició dels ensenyaments esmentats i deixar-lo al final de l’activitat en el mateix estat d’utilització en què es va cedir a l’inici de les activitats.

f) La Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats té contractada una pòlissa d'assegurances que, entre altres, té per objecte garantir la responsabilitat civil per danys materials i/o corporals ocasionats a tercers per part de l'alumnat durant la formació en instal·lacions externes als centres. D'aquesta manera, es cobreixen els danys personals i materials que es puguin ocasionar.

El Consell Insular de Formentera es compromet a:

a) Facilitar els espais i les instal·lacions del Centre de Dia de Formentera, ubicat a Sant Francesc, per a la formació pràctica del cicle formatiu de grau mitjà Cuina i gastronomia, tot respectant els horaris i els usos principals als que estan destinades aquestes instal·lacions.

b) Facilitar els espais i les instal·lacions del Centre de Majors de Sant Ferran per a la formació pràctica del programa de qualificació professional inicial Auxiliar de serveis de restauració, tot respectant els horaris i usos principals als que estan destinades aquestes instal·lacions.

c) Facilitar que els espais i les instal·lacions esmentades compleixin amb el que es determina en la normativa que regula aquests ensenyaments i en les condicions adequades perquè les activitats formatives es puguin desenvolupar correctament.

d) Encarregar-se de les tasques de neteja i del manteniment de les instal·lacions mentre es desenvolupi l’activitat formativa, fer-se càrrec de l’obertura i el tancament de les instal·lacions a l’inici i a l’acabament de cada sessió lectiva, així com també de la custòdia per evitar l’ús de les instal·lacions, durant l’horari lectiu, per persones alienes a les exposades en aquest Conveni. En el cas concret del Centre de Dia de Formentera, els alumnes del cicle formatiu s’han d’encarregar de la neteja de l’espai de la cuina que s’ha d’utilitzar per a la formació pràctica del cicle formatiu Cuina i Gastronomia, i el professorat del cicle del tancament de l’esmentada instal·lació.

e) Abonar les despeses de consum elèctric, d’aigua i de gas que generi el desenvolupament de les activitats objecte d'aquest Conveni a les instal·lacions esmentades del Consell Insular de Formentera.

3. Finançament

L’aportació de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats consisteix a dotar amb els recursos necessaris per al desenvolupament del programa de qualificació professional inicial Auxiliar de serveis de restauració i del cicle formatiu de grau mitjà Cuina i gastronomia, que té autoritzats l’IES Marc Ferrer: professorat i les despeses que genera el funcionament ordinari d’aquests ensenyaments en el centre educatiu, així com també l’assegurança d’aquests alumnes. Les despeses de professorat i funcionament que origina el Conveni són les pròpies derivades del desenvolupament dels ensenyaments esmentats i que genera el funcionament ordinari d’aquests en el centre educatiu. El pressupost anual de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats conté els recursos econòmics per atendre el cost de l’oferta formativa anual de formació professional, la qual inclou aquests ensenyaments. No es preveu una partida per atendre específicament les despeses que aquests ensenyaments generen.

La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats no ha d’abonar cap quantitat al Consell Insular de Formentera per atendre les despeses que originen els compromisos que aquest assumeix.

4. Control i seguiment

Es constitueix la Comissió Mixta per a la valoració i el seguiment del funcionament correcte del Conveni, per determinar els espais, els horaris i el període per a cada curs acadèmic. A més, pot proposar accions que puguin tenir interès comú relatives a les matèries objecte d’aquest Conveni. Així mateix, aquesta Comissió és l’òrgan responsable de la interpretació i la resolució de conflictes que es puguin generar amb referència al Conveni.

La Comissió Mixta està formada per:

a) Per part de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats:

- El cap del Servei d’Oferta Formativa i Infraestructures de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional, o persona en qui delegui.

- La directora de l’IES Marc Ferrer, o persona en qui delegi.

- El cap d’estudis d’horabaixa de l’IES Marc Ferrer.

- Un assessor del Servei d’Oferta Formativa i Infraestructures de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional.

b) Per part del Consell Insular de Formentera:

- La consellera de Benestar Social, Joventut i Igualtat, o persona en qui delegui.

- La consellera d’Educació i Cultura o persona en qui delegui.

- El director del Centre d’Estades Diürnes de Formentera, o persona en qui delegui.

- El cap d’Àrea de la Conselleria de Benestar Social, o persona en qui delegui.

Aquesta Comissió s’ha de reunir, amb caràcter ordinari, una vegada a l’any dins el període comprès entre l’1 de juny i el 15 de setembre, per determinar els espais, els horaris i l’ús de les instal·lacions objecte d’aquest Conveni i avaluar el compliment del Conveni. Es poden constituir grups de feina amb membres de les dues institucions per col·laborar amb les tasques de la Comissió.

5. Vigència del Conveni, pròrrogues i causes de resolució

La vigència del Conveni és per al curs 2012-2013, prorrogable tàcitament per cursos escolars si cap de les parts manifesta el contrari amb una antelació mínima de 2 mesos abans de la finalització de cada curs escolar.

Aquest Conveni es pot resoldre, amb audiència prèvia de les parts, per les causes següents:

a) El mutu acord entre les parts, que s’haurà de documentar per escrit.

b) L’incompliment greu i/o manifest de les obligacions d’una de les parts signants del Conveni.

c) La impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de poder dur a terme l’objecte del Conveni.

Com a prova de conformitat, signam aquest Conveni en dos exemplars.

Palma de Mallorca, 25 de gener de 2013

           El conseller d'Educació, Cultura i Universitats                                                               El president del Consell Insular de Formentera

                           Rafael Àngel Bosch i Sans                                                                                            Jaume Ferrer Ribas

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

 

Formentera, 6 de maig de 2013.

El President,

Jaume Ferrer Ribas