Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 10242
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa de data 27 de maig de 2013, pel qual s’aproven la convocatòria i les bases que regiran la convocatòria d’ajudes econòmiques per al manteniment de les biblioteques de la Xarxa de Biblioteques del CIE durant l’any 2013.
Versió PDF
Es fa públic que en data 27 de maig de 2013 el Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa va aprovar, per unanimitat, la següent proposta d’acord:
PRIMER. Acordar l’aprovació de les bases de la convocatòria d’ajudes econòmiques per al manteniment de les biblioteques de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d’Eivissa durant l’any 2013, i que se segueixin els tràmits preceptius fins a la resolució de l’expedient.
SEGON. Acordar l’aprovació de la dotació d’aquestes ajudes per un total de vuitanta mil euros (80.000 €) amb càrrec a la partida 3340.48900 dels vigents pressuposts.
TERCER. Acordar l’aprovació del pagament del 70% de l’ajuda en el moment de la concessió i del 30% restant una vegada justificada el 100% de l’ajuda concedida.
BASES DE LA CONVOCATÒRIA D’AJUDES ECONÒMIQUES PER AL MANTENIMENT DE LES BIBLIOTEQUES DE LA XARXA DE BIBLIOTEQUES DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA DURANT L’ANY 2013
1. FINALITAT I JUSTIFICACIÓ
Es convoca una línia d’ajudes econòmiques per col·laborar en el manteniment de les biblioteques públiques que estan integrades a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d’Eivissa.
Les biblioteques són el primer punt d’accés a la informació i a la cultura del qual disposen els ciutadans, a més de ser un dels seus principals recursos d’esbarjo. Dins de la societat de la informació en què vivim i amb l’expansió de les noves tecnologies, les biblioteques han de ser l’eina indispensable per al foment de la lectura, l’accés a la informació, la millora de la formació, el gaudi de l’oci…
És per això que les biblioteques han de gaudir de les condicions òptimes per donar els seus serveis de manera adequada: fons actualitzat, mobiliari adient, mitjans de reproducció per a tots els suports, difusió òptima, promoció...
Tal com diu l’exposició de motius del Reglament de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d’Eivissa, amb aquesta línia d’ajudes promoguda des del Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni del Consell Insular d’Eivissa es vol contribuir al funcionament i la millora dels serveis bibliotecaris de l’illa d’Eivissa, col·laborant en les despeses ocasionades pel seu funcionament.
2. OBJECTE
Es convoquen ajudes econòmiques per al manteniment i la gestió de les biblioteques integrades a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d’Eivissa entre l’1 de novembre de 2012 i el 31 d’octubre de 2013 amb la intenció d’assolir els següents objectius:
- Fomentar els hàbits culturals, entre ells, i sobretot, el de la lectura.
- Proporcionar a la ciutadania un recurs de gaudiment i esbarjo.
3. RÈGIM DE LES AJUDES
Les ajudes rebudes per aquesta convocatòria són compatibles amb la percepció d’altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l’activitat subvencionada. Serà obligació dels beneficiaris de les ajudes informar, en la liquidació d’ingressos i despeses prevista a la base 13a de la convocatòria, de totes les subvencions rebudes amb destinació a l’activitat objecte de subvenció.
4. BENEFICIARIS
Podran sol·licitar aquestes ajudes econòmiques els ajuntaments de l’illa d’Eivissa i les associacions sense ànim de lucre legalment constituïdes a Eivissa, bé siguin de mares i pares d’alumnes, de vesins o culturals, que hagin gestionat o gestionen una biblioteca integrada a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d’Eivissa, entre l’1 de novembre de 2012 i el 31 d’octubre de 2013.
Únicament seran objecte de subvenció les despeses ocasionades per:
- El pagament del personal bibliotecari.
- La promoció i l’animació de la biblioteca.
- El mateix funcionament dels serveis bibliotecaris: material d’oficina, quota de connexió a Internet, etc.
5. CRÈDITS PRESSUPOSTARIS I QUANTIA DE LES AJUDES
Aquestes ajudes estan dotades econòmicament al pressupost de l’exercici 2013, amb una quantitat màxima de 80.000 € (de la partida 3340.48900). L’import màxim de les ajudes a cada biblioteca serà de 12.000 €.
En el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi les quantitats que s’hi han destinat, el sobrant de l’import podrà ser incorporat a altres línies d’ajudes del Departament.
6. FORMA DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
Les sol·licituds de subvenció, les farà el representant legal de l’ajuntament o de l’associació i es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a annex d’aquesta convocatòria. Les instàncies es dirigiran a la Presidència del CIE i es presentaran en el Registre General del CIE (avinguda d’Espanya, 49, tel. 971 195900, fax 971 195914) o en la forma establerta a l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC) i l’hauran d’acompanyar els següents documents:
- DNI del representant legal de l’associació i NIF de l’associació.
- Documents de nomenament dels representants de l’ajuntament o de l’associació, si hi ha hagut canvis respecte a la documentació lliurada prèviament i que ja consta al Centre Coordinador de Biblioteques.
- Certificat de la propietat o cessió del local, o document que ho acrediti.
- Memòria de l’estat i del funcionament de la biblioteca (ubicació, fons, horari, equipament, activitats...) que reculli les dades que es considerin necessàries per poder valorar convenientment els criteris establerts a l’apartat 10 d’aquestes bases.
- Memòria valorada de la despesa per a la qual se sol·licita la subvenció, que contendrà el pressupost de les despeses que es volen afrontar i per al qual se sol·licita l’ajuda, diferenciant la part d’inversió (mobiliari, equipament, fons bibliogràfic i audiovisual...) i/o de despesa corrent (personal, difusió, animació...). Aquest pressupost, que en cap cas no serà vinculant a l’hora de la justificació de l’ajuda, servirà la comissió avaluadora com a element de decisió.
En el cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o incompletes, es requeriria la rectificació o els complements necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils l’entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d’Eivissa considerarà que l’entitat interessada desisteix de la seua petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
7. TERMINI DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
El termini per presentar sol·licituds serà de deu dies naturals a partir del següent dia al de la publicació d’aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
8. SELECCIÓ DELS BENEFICIARIS
S’estableix el concurs com a via de selecció dels beneficiaris. S’entén per concurs el procediment mitjançant el qual la concessió de subvencions es fa a través de l’avaluació en un únic procediment de les sol·licituds presentades a partir dels criteris de valoració fixats a la base 10 d’aquesta convocatòria, amb la finalitat d’establir una relació entre aquestes, on la quantitat total d’ajudes es distribueix en funció de la quantitat total de punts obtenguts per tots els sol·licitants per conèixer el preu per punt i multiplicant la quantitat de punts individuals per aquesta quantitat, de manera que la sol·licitud que més puntuació obtengui, més quantia d’ajuda rebrà.
De conformitat amb els criteris de valoració establerts a la base 10 d’aquesta convocatòria, no podran obtenir subvenció aquelles sol·licituds que, reunint els requisits exigits a la present convocatòria, obtinguin una puntuació inferior a 10 punts.
9. CONDICIONS
El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l’acceptació plena de les bases d’aquesta convocatòria i el compliment de les següents condicions:
1. L’atenció al marc normatiu que estableix el Reglament de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d’Eivissa i Formentera (BOIB núm. 92, 01.08.2002).
2. El compromís de tenir personal qualificat responsable del funcionament.
3. Haurà de mantenir exposats els cartells que proporciona el Consell Insular d’Eivissa on consta el nom de totes les institucions col·laboradores d’aquesta tasca.
4. Comptar amb un espai individualitzat, adequat i autònom de qualsevol altre servei, no relacionat amb l’activitat de la biblioteca.
5. Comunicar amb antelació al Centre Coordinador de Biblioteques qualsevol activitat extraordinària que es porti a terme a la biblioteca.
6. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l’Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d’Eivissa.
10. CRITERIS QUE HAN DE SERVIR DE BASE PER A L’ADJUDICACIÓ DE LES AJUDES
Es tendran en compte a l’hora de valorar les peticions els següents criteris o valoracions:
a) Quant al local on s’ubica la biblioteca (segons els m2):
- Fins a 100 m2: 1 punt
- Entre 101 m2 i 200 m2: 2 punts
- Més de 200 m2: 3 punts
b) Quant al número de llocs de lectura:
- Fins a 25 llocs de lectura: 1 punt
- Entre 25 i 50 llocs de lectura: 2 punts
- Més de 50 llocs de lectura: 3 punts
c) Segons la ubicació de la biblioteca dins del poble o barri:
- Ubicació allunyada del centre del barri o poble: 1 punt
- Ubicació al centre del barri o poble: 2 punts
d) Segons l’accessibilitat de la biblioteca:
- Ubicació a la planta baixa de l’edifici: 1 punts
- Ubicació a la planta baixa de l’edifici i accés directe al carrer: 2 punts
e) Quant a les activitats realitzades per a promoció de la biblioteca (visites guiades, animació lectora, exposicions…) i que han de estar documentades:
- Cada 15-30 dies: 1 punts
- Amb periodicitat setmanal: 2 punts
f) Pel seu potencial públic: segons població del barri o poble:
- Fins a 3.000 habitants: 1 punt
- De 3.001 a 6.000 habitants: 2 punts
- Més de 6.000 habitants: 3 punts
g) Per la distància a la biblioteca municipal més propera:
- Fins a 1.000 metres: 1 punt
- De 1.001 a 3.000 metres: 2 punts
- Més de 3.000 metres: 3 punts
h) Per la mitjana d’ús de la biblioteca durant 2012, respecte al públic potencial:
- De 0 a 1 visita a l’any per usuari potencial: 1 punt
- D’1 a 3 visites a l’any per usuari potencial: 2 punts
- Més de 3 visites a l’any per usuari potencial: 3 punts
i) Pel percentatge de circulació de la col·lecció durant 2012
- De l’1% al 10%: 1 punt
- De l’11% al 50%: 2 punts
- Més del 50%: 3 punts
j) Per qualsevol altra circumstància relacionada amb l’objecte d’aquesta convocatòria, apreciada motivadament per la comissió avaluadora, fins a 2 punts.
11. COMISSIÓ D’AVALUACIÓ
a) La comissió d’avaluació realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds. La comissió és l’òrgan col·legiat que informarà per a la proposta de resolució de concessió, la qual s’elevarà a l’òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.
b) Estarà formada pels següents membres:
- President: El tècnic responsable del Centre Coordinador de Biblioteques del Consell Insular d’Eivissa o persona en qui delegui
- Vocal: Dues tècniques auxiliars de biblioteca del Consell Insular d’Eivissa.
- Vocal: Un/a tècnic/a del Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni.
- Secretària: El/La cap de secció de Cultura del Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni o persona en qui delegui.
La comissió d’avaluació queda autoritzada per resoldre els dubtes que es presentin i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés en allò no previst en aquestes bases.
12. INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ
La comissió avaluadora durà a terme els actes d’instrucció que resultin escaients i formularà l’informe per a la proposta de resolució. Els expedients es resoldran en un termini màxim de 3 mesos des de la finalització del termini per a presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria.
Les subvencions seran atorgades per acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa, a proposta de la consellera executiva del Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni.
L’acord que resolgui aquesta convocatòria expressarà la relació d’associacions o institucions subvencionades i la quantia de l’ajuda.
En compliment de l’art. 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions es farà pública la relació d’associacions o entitats subvencionades i la quantia de l’ajuda concedida, inclòs les inferiors a 3.000 €.
13. FORMA DE PAGAMENT DE LES AJUDES
Seguint la base 23.8 de les d’execució del pressupost per al 2013, amb caràcter excepcional, el pagament de la subvenció es farà de manera fraccionada i prèviament a la justificació, a excepció de l’últim pagament. Així, l’import de l’ajuda concedida s’abonarà als beneficiaris en dos pagaments: un 70% en el moment de la concessió (quantitat que haurà de justificar-se davant el Consell Insular en un termini no superior a tres mesos des de la data de pagament) i el 30% restant una vegada justificat correctament el 100% de l’ajuda concedida.
El primer pagament avançat (70% de la concessió) el faran els ajuntaments dels municipis on estiguin ubicades les biblioteques beneficiàries, amb els quals es tengui, en el moment de la concessió de l’ajuda, conveni signat en matèria de col·laboració cultural entre els ajuntaments de l’illa d’Eivissa i el Consell Insular d’Eivissa. Per fer-lo cada ajuntament rebrà notificació de l’acord de concessió de les ajudes amb un llistat dels beneficiaris del seu municipi, on es farà constar la denominació social, el NIF i la quantitat que se li ha de pagar. Una vegada fets els pagaments cada ajuntament informarà al Consell d’aquesta circumstància.
Per a aquelles biblioteques beneficiàries ubicades en un municipi que no tengui signat conveni en matèria de col·laboració cultural amb el Consell Insular rebran el primer pagament (70% de la concessió) directament del Consell Insular.
La justificació del primer pagament avançat (70% de la concessió) es farà davant el Consell Insular i constarà de les factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en els termes establerts per reglament, que hauran de justificar el valor total del pagament rebut.
De la mateixa manera la justificació del 30% restant constarà de les factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en els termes establerts pel reglament, que hauran de justificar el 30% de la quantitat concedida. De manera que entre les dues justificacions sumin el 100% de l’ajuda concedida.
El termini màxim de temps previst per a la liquidació definitiva de l’ajuda concedida serà el 5 de desembre de 2013, data límit per a la presentació de la liquidació d’ingressos i despeses de l’activitat desenvolupada entre l’1 de novembre de 2012 i el 31 d’octubre de 2013 (en què s’informarà, si és el cas, d’altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat) i de les factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en els termes establerts pel reglament. Amb aquesta documentació i amb l’informe favorable del tècnic o la tècnica de biblioteques sobre el compliment de les bases 4 i 9 d’aquesta convocatòria i amb el vistiplau del/de la secretari/ària tècnic/a de l’Àrea de Cultura, Turisme i Agricultura, es farà efectiu el pagament del 30% restant de la subvenció concedida. Si amb la documentació presentada no s’arriba a justificar el 100% de l’ajuda concedida, aquesta es reduiria proporcionalment a la despesa justificada, de manera que les ajudes cobriran només les despeses correctament justificades.
14. REVOCACIÓ
L’ajuda concedida podrà ser revocada per acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa, una vegada emesa la proposta de la consellera executiva del Departament d’Educació, Cultura i Patrimoni.
Pertoca revocar la concessió de l’ajuda quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de l’ajuda.
15. REINTEGRAMENT DE L’AJUDA
Com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment l’ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l’exigència de l’interès de demora, en els casos següents:
a) L’incompliment de la finalitat per a la qual es concedí l’ajuda.
b) L’obtenció de l’ajuda sense que es compleixin les condicions requerides o quan s’alterin les condicions tengudes en compte per concedirla, sempre que sigui per causes imputables a l’entitat beneficiària.
c) L’incompliment de l’obligació de justificar la finalitat de l’ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts.
d) La negativa a sotmetre’s a les actuacions de control previstes o l’obstrucció injustificada d’aquestes actuacions.
Per al reintegrament s’han d’aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s’ha de garantir l’audiència a les entitats interessades.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
L’incompliment de l’obligació de justificar la finalitat de l’ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més del reintegrament esmentat, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d’ajudes per a les biblioteques d’Eivissa, mentre no es faci la devolució de l’import reclamat.
16. CONTROL
El Consell Insular podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d’aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l’aplicació correcta de l’ajuda concedida.
17. RÈGIM DE RECURSOS
Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual no exhaureix la via administrativa, es podrà interposar el recurs d’alçada davant la Comissió de Govern, de conformitat amb l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars, en el termini d’un mes comptador des de la notificació de la resolució.
18. DISPOSICIONS SUPLETÒRIES
La present convocatòria es regeix pel que disposen les bases anteriors, la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions i la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en allò que hi sigui d’aplicació.
SOL·LICITUD D’AJUDES ECONÒMIQUES PER AL MANTENIMENT DE LES BIBLIOTEQUES DE LA XARXA DE BIBLIOTEQUES DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA DURANT L’ANY 2013
El Sr./La Sra. ...................................................................., amb DNI ........................…, en representació d........................................................, amb CIF .................…., amb domicili al carrer o plaça ..........................................................., població ........................................…, CP ...................., telèfon/fax..........……......................, correu electrònic..................................
Com a representant de l’entitat
EXPOSA
Que assabentat/ada de la convocatòria pública del Consell Insular d’Eivissa d’ajudes econòmiques per al manteniment de les biblioteques de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d’Eivissa durant l’any 2013,
SOL·LICITA
Acollir-se a la convocatòria d’ajudes econòmiques per col·laborar en el manteniment de les biblioteques de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d’Eivissa.
DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA
(segons la base 6 de la convocatòria)
.............................................................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................................................
Autoritz el Consell Insular d’Eivissa, per al compliment de la base 9 d’aquesta convocatòria, a accedir a la informació necessària per comprovar si la institució o l’entitat que represent es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l’Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d’Eivissa.
Eivissa, ............. d ...................................... de 2013
(signatura)
1 En el cas que li sigui atorgada, la institució o l’associació beneficiària es compromet al compliment estricte i a l’acceptació de les bases d’aquesta convocatòria, i també a facilitar al Consell Insular d’Eivissa qualsevol actuació de control com inspeccions, visites, sol·licitud d’aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l’aplicació correcta de l’ajuda concedida.
HBLE. SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA
Eivissa, 29 de maig de 2013
La Secretària Técnica d’Esports i Joventut i de l’Àrea de Cultura, Turisme i Agricultura
Concepción Rebollo Laserna