Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 10154
Disciplina.DI-2005-50. prop11 notificació requeriment llicència
Versió PDF
Com conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a M. PILAR MARTINEZ HUESCAR, JOAQUÍN CONTRERAS MORENO, NOELIA Mª CARRIÓN MARTÍNEZ, JUAN ANTONIO CONTRERAS MORENO, HEREDEROS LUIS RAFAEL CONTRERAS MORENO, JUAN MIGUEL CONTRERAS MORENO, JESUS CONTRERAS MORENO, LUIS CORRALES CAMPOS, SEBASTIÁN SANTIAGO SANTIAGO y MARÍA ANTONIA MACHADO MARÍN (PROPS.), exp. n º DI-2005/50, i atès que s'ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a MARÍA ANTONIA MACHADO (prop 11), de conformitat amb l'art. 59-5 de la Llei 30/92 de 26 de Novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú i 194 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:
Us notific, que mitjançant Decret del president del Consell de Gerència d'Urbanisme núm. 5555, de 2 d'abril de 2013, s'ha disposat el següent:
Atès que els Hereus del Sr Luis Rafael Contreras Moreno, la Sra Maria del Pilar Martínez Huescar, Joaquín Contreras Moreno, Juan Antonio Contreras Moreno, Juan Miguel Contreras Moreno i Jesús Contreras Moreno, han presentat recurs de reposició contra l'acord del Consell de la Gerència d'Urbanisme de 11.09.2012 pel qual s'ordena la demolició de les obres fetes al ds Son Genovès (Son Ferriol), RR 03200138, consistents en "Construcció d'un edifici en planta baixa, de paret de totxo de forma rectangular i una superfície aproximada de150, 00 m2, i 1 Alçada aproximada de 2.50 mts. trobant-se construïdes els parets de Càrrega i tancament de façana, i és Troba sense cobrir, així mateix s'observa Una altra construcció de paret de bloc d'una superfície aproximada de 40,00 m2, a manera de Forjat sanitari i que sobresurt 1 Alçada aprox. de 1.00 sobre el Terreny natural "(informe zelador 28.12.2004)" obris han continuat executant-se I sobre la construcció de paret de bloc d'una superfície aproximada de 40,00 m2, a manera de Forjat sanitari i que sobresurt 1 Alçada aprox. de 1.00 sobre el Terreny natural, s'està realitzant la construcció d'1 edificació en planta baixa de les mateixes dimensions i 1 Alçada aproximada de 3,00 mts, realitzada amb paret de totxo i estructura de formigó armat, aixi mateix s'observen a els ferros d'espera dels pilars que puguin tendir a la construcció d'una planta superior. L'altra edificació és la mateixa denunciada a l'expedient havent-se procedit a l'arrebossat de les façanes "(informe zelador 08.06.2005)" Construcció d'edifici en planta baixa d'una superfície total de 140,00 m2 d 'unes dimensions de 14,00 mts. de longitud per un ample de 10,00 mts. i 1 Alçada de 2,50 mts. realitzat amb material d'obra i coberta plana, situat a una distància de 3,00 mts d'un lateral de la parcel·la. Construcció d'1 Altre edifici en planta baixa d'una superfície total de 70,00 m2, d'unes dimensions de 10,00 metres de longitud per un ample de 7,00 mts. i 1 Alçada de 2,50 mts Ubicat a la Seva part posterior sobre Forjat sanitari en una superfície de 40,00 m2, realitzat amb material d'obra i coberta plana, situat al mateix lateral de la parcel·la, entre l ' anterior edifici abans descrit i el camí d'accés "(informe zelador 17.02.2009)" Les dues cases denunciades el febrer del 2009, ja estan acabades i habitades. Disposen de servei de llum i aigua. No és localitza cap sol·licitud de llicència per obres ni per la segregació de la parcel·la "(informe UTIB 05.04.2011)"
Atès l'informe del TAG de 13.03.2013, que es transcriu a la part dispositiva.
Atesos els articles 44, 92 i 105.1 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, art. del Decret 14/94 pel qual s'aprova el Reglament a seguir per l'Administració de la CAIB en l'exercici de la potestat sancionadora en relació amb l'article 17 de la Llei 16/2000, de 27 de desembre, de mesures tributàries, administratives i de funció pública, els articles 4.1.h, 4.2.e i 4.2.l del Reglament de la Gerència d'Urbanisme de l'Ajuntament de Palma, el tècnic que subscriu, d'acord amb els articles 172 i 175 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, i atesos el decret de batlia núm. 5309, de nomenament dels titulars de les àrees de govern, de data 26 de març de 2012 (BOIB núm. 52), i altra normativa aplicable, considera que el president del Consell de la Gerència, tinent d'alcalde d'Urbanisme i Habitatge pot dictar el següent:
DECRET
1r - "ESTIMAR parcialment el recurs interposat el 25 de gener de 2013 i el 20 febrer de 2013 pels Hereus del Sr Luis Rafael Contreras Moreno, la Sra Maria del Pilar Martínez Huescar, Joaquín Contreras Moreno, Juan Antonio Contreras Moreno, Juan Miguel Contreras Moreno i Jesús Contreras Moreno, contra l'acord del CGU del 11.9.2012 d'ordre de demolició de les obres realitzades sense la preceptiva llicència municipal al Ds Son Genovès (Son Ferriol), RR 03200138,
AL CONSIDERAR QUE:
a) Els recurrents al·leguen bàsicament la caducitat de l'expedient, així s'ha comprovat que:
- L'expedient DI-2005/50 es va iniciar a la Sra M. Pilar Martínez Huescar (propietària) mitjançant el Decret de batlia núm. 3339 de 14.03.2005.
- Als Srs JOAQUÍN CONTRERAS MORENO, NOELIA M. CARRIÓN MARTÍNEZ, JUAN ANTONIO CONTRERAS MORENO, LUIS RAFAEL CONTRERAS MORENO, JUAN MIGUEL CONTRERAS MORENO, JESUS CONTRERAS MORENO, LUIS CORRALS CAMPS, ISABEL VILCHES GONZÁLEZ, SEBASTIÁN SANTIAGO SANTIAGO i a MARIA ANTONIA MACHADO MARÍN ( PROPS.), es va iniciar per acord del CGU del 11.10.2011
- L'ordre de demolició dictada contra tots els propietaris va ser acordada el 11.9.2011, va ser notificada a la Sra Isabel Vilchez González el 4.10.12, al Sr Juan Miguel Contreras Moreno el 12.11.12 i la resta de propietaris, va ser notificada mitjançant publicació en el BOIB de data 25.12.2005.
- Així doncs, comprovem que la tramitació de l'expte. DI 2005-50 va ser duta a terme en els terminis establerts en la legislació vigent, només contra la Sra Vilchez González, però contra la resta, va excedir del termini de caducitat d'1 any.
Atès que d'acord amb reiterades sentències com la STSJ de Balears núm. 216/2009 (Sala contenciosa administrativa, secció, 1a) de 19 de març, s'estableix un termini de caducitat d'un any, ja que diu:
"La Sala considera que el termini de caducitat de l'expedient de disciplina urbanística encaixa de ple en el paràgraf que preveu l'apartat 3 a) de l'article 50 de la Llei 3/2003 (...)"
b) Atès que l'article 50.3 de la Llei 3/2003 fixa un termini d'un any per a aquells procediments sancionadors i disciplinaris respecte dels quals la comunitat autònoma disposa de competència normativa. Per tant, atès que el termini d'un any ha transcorregut comptant des que es va iniciar el procediment fins a la resolució del mateix, hem d'estimar la caducitat al·legada.
c) Indicar que el fet que es declari la caducitat no implica que no es pugui reiniciar l'expedient mentre no s'hagi produït la prescripció de la infracció urbanística (com en aquest cas), d'acord amb reiterades sentències del Tribunal Suprem, entre altres podem destacar la Sentència de 19 de febrer de 2002 (RJ\2002\1363) de la Sala Contenciosa Administrativa Secció 5a, que indica:
"La perempció d'un expedient sancionador o, el que és el mateix, la seva declaració de caducitat per culpa de l'Administració no impedeix, en cap manera, la reobertura del mateix expedient, sempre que, com esdevé en el present cas, la infracció no hagi prescrit.
Així ha aclarit definitivament aquesta qüestió, anteriorment controvertida en la doctrina i no unànime en la jurisprudència, l'article 92.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, sense que pugui invocar-se, en contra, la declaració de què procedeix l'arxiu de les actuacions que es conté en l'article 44.2 de la mateixa Llei, perquè cosa diferent és la caducitat de l'expedient de la prescripció de la sanció. Així ho havia dit ja la sentència d'aquesta Secció de 5 de desembre de 2001, assenyalant que la reforma operada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, aclareix encara més aquest extrem. Confirmem aquesta doctrina en aquesta sentència. "
d) Per tant, hem de declarar caducat el present expedient en relació amb els propietaris M. PILAR MARTINEZ HUESCAR, JOAQUÍN CONTRERAS MORENO, NOELIA M. CARRIÓN MARTÍNEZ, JUAN ANTONIO CONTRERAS MORENO, HEREUS LUIS RAFAEL CONTRERAS MORENO, JUAN MIGUEL CONTRERAS MORENO, JESUS CONTRERAS MORENO, LUIS CORRALS CAMPS, SEBASTIÀ SANTIAGO SANTIAGO i MARÍA ANTONIA MACHADO MARÍN (PROPS.), i iniciar un nou procediment de demolició de les obres descrites en els informes del zelador municipal de l'28.12.2004, 8.6.2005, 17.02.2009, i 5.4.2011 "
2n. DECLARAR LA CADUCITAT DEL PROCEDIMENT DE L'EXPEDIENT D'INFRACCIÓ URBANÍSTICA núm. DO 2005/50, en relació amb els propietaris esmentats en el paràgraf d) de l'informe tècnic del 13.3.2013 abans transcrit, EXCEPTE la tramitació duta a terme contra la propietària Sra Isabel Vilchez González, que es va tramitar en els terminis establerts.
3r. REINICIAR un nou expedient contra els propietaris del paràgraf d) de l'informe del 13.3.2013, ja que no ha prescrit el motiu de la infracció urbanística.
4t. REQUERIR M. PILAR MARTINEZ HUESCAR, JOAQUÍN CONTRERAS MORENO, NOELIA M. CARRIÓN MARTÍNEZ, JUAN ANTONIO CONTRERAS MORENO, HEREUS LUIS RAFAEL CONTRERAS MORENO, JUAN MIGUEL CONTRERAS MORENO, JESUS CONTRERAS MORENO, LUIS CORRALS CAMPS, SEBASTIÀ SANTIAGO SANTIAGO i MARÍA ANTONIA MACHADO MARÍN (PROPS.), perquè en un termini de DOS MESOS a partir de l'endemà de la publicació del present edicte SOL·LICITIN LLICÈNCIA municipal per a les obres fetes sense llicència, en compliment del que exigeixen els articles 2, 26 i 65 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de Disciplina Urbanística de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i 255 de les Normes urbanístiques vigents, així com el que preveu l'article 4.2.l del Reglament de la Gerència d'Urbanisme.
Obres efectuades al DS Son Genovès (Son Ferriol), RR 03200138, consistents en "Construcció d'un edifici en planta baixa, de paret de totxo de forma rectangular i una superfície aproximada de150, 00 m2, i 1 Alçada aproximada de 2.50 mts. trobant-se construïdes els parets de Càrrega i tancament de façana, i és Troba sense cobrir, així mateix s'observa Una altra construcció de paret de bloc d'una superfície aproximada de 40,00 m2, a manera de Forjat sanitari i que sobresurt 1 Alçada aprox. de 1.00 sobre el Terreny natural "(informe zelador 28.12.2004)" obris han continuat executant-se I sobre la construcció de paret de bloc d'una superfície aproximada de 40,00 m2, a manera de Forjat sanitari i que sobresurt 1 Alçada aprox. de 1.00 sobre el Terreny natural, s'està realitzant la construcció d'1 edificació en planta baixa de les mateixes dimensions i 1 Alçada aproximada de 3,00 mts, realitzada amb paret de totxo i estructura de formigó armat, així mateix s'observen a els ferros d'espera dels pilars que puguin tendir a la construcció d'una planta superior. L'altra edificació és la mateixa denunciada a l'expedient havent-se procedit a l'arrebossat de les façanes "(informe zelador 08.06.2005)" Construcció d'edifici en planta baixa d'una superfície total de 140,00 m2 d 'unes dimensions de 14,00 mts. de longitud per un ample de 10,00 mts. i 1 Alçada de 2,50 mts. realitzat amb material d'obra i coberta plana, situat a una distància de 3,00 mts d'un lateral de la parcel·la. Construcció d'1 Altre edifici en planta baixa d'una superfície total de 70,00 m2, d'unes dimensions de 10,00 metres de longitud per un ample de 7,00 mts. i 1 Alçada de 2,50 mts Ubicat a la Seva part posterior sobre Forjat sanitari en una superfície de 40,00 m2, realitzat amb material d'obra i coberta plana, situat al mateix lateral de la parcel·la, entre l ' anterior edifici abans descrit i el camí d'accés "(informe zelador 17.02.2009)" Les dues cases denunciades el febrer del 2009, ja estan acabades i habitades. Disposen de servei de llum i aigua. No és localitza cap sol·licitud de llicència per obres ni per la segregació de la parcel·la "(informe UTIB 05.04.2011)", així com qualsevol altre tipus d'obra que hagi fet a l'emplaçament citat sense la preceptiva llicència municipal, advertint-lo que si no sol·licita la llicència municipal s'ordenarà la demolició / restitució de les obres citades.
Si un cop transcorregut el termini de dos mesos les persones interessades no ha sol·licitat la llicència municipal d'obres, el Consell de Gerència d'Urbanisme, després de la proposta formulada per l'instructor de l'expedient, acordarà la demolició o restitució a l'estat físic i jurídic anterior de les obres fetes a càrrec de la persona interessada i impedirà definitivament els usos a què podria donar dret. Es procedirà de la mateixa manera si la llicència és denegada perquè l'atorgament és contrari a les prescripcions del Pla o de les Normes urbanístiques.
La sol·licitud de la llicència donarà lloc a la suspensió automàtica del procediment de demolició o reconstrucció en virtut del que es disposa en l'article 42 de la Llei 30/92 del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú pel temps que duri la resolució de l'atorgament / denegació de la llicència.
5è. DESIGNAR com a instructor i com a secretari de l'expedient que s'instrueix per la infracció urbanística comesa, al cap del servei i al cap del negociat, respectivament.
6è. ADVERTIR els promotors, els propietaris, els constructors i els directors tècnics de les obres esmentades que, segon disposa l'article 72 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de la CAIB, "independentment de la resolució de demolició o de reconstrucció, les infraccions urbanístiques comeses contra el que disposa aquesta Llei donaran lloc a la IMPOSICIÓ DE SANCIONS PECUNIÀRIES. Les multes que puguin correspondre s'adoptaran a proposta de l'instructor per l'òrgan actuant, prèvies les formalitats previstes a la Llei de procediment administratiu i com a continuació a l'expedient de demolició o reconstrucció instruït "; així com es podrà donar compte als tribunals de justícia, atès l'article 319 i següents del vigent Codi Penal.
7è. NOTIFICAR la present resolució als Srs Inclosos en el punt 4 de l'acord.
Contra el punt 1 d'aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, directament, recurs contenciós-administratiu, conforme al que estableixen els arts. 109 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; 52 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, de bases de règim local, i als articles 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu, en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la recepció del present edicte . Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent.
Contra els punts 2 i 3 d'aquesta resolució, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb el que disposa l'art. 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú El termini per interposar-lo és d'un mes, a comptar de l'endemà de la recepció del present edicte, no podent, en aquest cas, interposar recurs contenciós-administratiu fins que s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, oa les dependències a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, a comptar del dia següent a la seva interposició, i, en aquest cas, expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, cal interposar directament recurs contenciós-administratiu, conforme al que estableix l'article 116 anteriorment esmentat, i que disposa la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa , davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu o davant la Sala del Contenciós-Administratiu del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/98, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la recepció del present edicte. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent.
Pel que fa al punt 4, de requeriment de llicència d'obres, us ho comunic com a acte de tràmit, per al seu coneixement i als efectes oportuns.
Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.
Per servei de registre de documents, caixa, i també informació general i fiscal, es pot adreçar a les següents oficines: OAC AVINGUDES-Av Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT-Pl Santa Eulàlia, 9, bxs. (Ajuntament); OAC PERE GARAU-c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ-c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN-Av Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local); OAC S'ARENAL-Av Amèrica, 11; OAC S'ESCORXADOR-c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL-Av Cid 8. Horari d'atenció al públic: Tot l'any: de 8.30 a 14.00 h. de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d'octubre a maig: de 8.30 a 17 h. de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h. a l'OAC Cort (només registre).
Palma, 27 maig 2013
La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis
P.D. Decret d'Ajuntament n º 10434 de 8/6/2012 (BOIB núm 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod