Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 10084
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques de 22 de maig de 2013 de delegació de competències i de delegació de signatura en la secretària general de la Conselleria i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d’Administracions Públiques

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant la Resolució del conseller d’Administracions Públiques de 23 de juny de 2011 es varen delegar determinades competències en matèria de contractació, de subvencions i de personal, com també la signatura de determinats actes administratius i comptables, en la Secretaria General de la Conselleria i es va fixar el règim de suplències dels òrgans directius de la Conselleria.

2. Posteriorment, mitjançant el Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, es modifica, entre d’altres, l’estructura orgànica de la Conselleria d’Administracions Públiques existent fins a aleshores.

3. Doncs bé, aquesta nova estructura orgànica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i raons d’eficiència i d’agilitat administrativa fan recomanable establir un nou règim de delegació de competències i de delegació de signatura i de suplències de la Conselleria d’Administracions Públiques, la qual cosa implica la conveniència de dictar una nova resolució que deixi sense efectes l’anterior.  

Fonaments de dret

1. Els articles 13, 16 i 17 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

2. Els articles 25, 31, 32, 33 i 42 c de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. El Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

 

Resolució

 

1. Delegar en la secretària general de la Conselleria d’Administracions Públiques les competències que, d’acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera d’Administracions Públiques en les matèries següents:

a) En matèria de contractació, l’exercici de totes les facultats i actuacions previstes en la legislació de contractes del sector públic, i, en particular, la designació dels membres de les meses de contractació, la formalització dels contractes i els acords de devolució de garanties, tot això en els expedients l’import de licitació dels quals sigui igual o inferior a 500.000,00 euros.

b) En matèria de subvencions, l’exercici de totes les facultats i actuacions previstes en la legislació reguladora de les subvencions autonòmiques, amb excepció de les següents:

b.1) Les convocatòries.

b.2) Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions de quantia superior a 500.000,00 euros.

b.3) Les resolucions finals de tots els procediments de revocació, de reintegrament i sancionadors.

c) En matèria de gestió de personal, respecte del personal adscrit a la Conselleria d’Administracions Públiques, l’exercici de les facultats i actuacions següents:

c.1) Les relatives a la tramitació i la concessió de permisos i llicències prevists en el Decret 47/1995.

c.2) Les relatives a la tramitació i la resolució dels permisos, les llicències, els drets de reducció de jornada i de flexibilització horària i, en general, tots els drets derivats de les mesures de conciliació de la vida laboral i familiar vigents, com també les relatives a la tramitació i la resolució de les llicències per maternitat i/o paternitat en els supòsits d’embaràs i part, adopció o acolliment.

c.3) Les relatives a la tramitació i la resolució dels permisos i drets per raó de la violència de gènere.

c.4) Les relatives a la tramitació i la resolució sobre els drets a què fa referència l’article 85.2 de la Llei 3/2007, pel que fa al personal funcionari declarat judicialment víctima de qualsevol tipus de violència.

c.5) Les relatives a la formalització de les diligències de presa de possessió, d’incorporació i de cessament en el càrrec del personal de la Conselleria.

c.6) Les relatives a la convocatòria de les comissions de serveis de caràcter voluntari dels llocs de feina vacants i dotats adscrits a la Conselleria.

2. Delegar en la secretària general de la Conselleria d’Administracions Públiques la signatura dels actes administratius i dels documents comptables i administratius següents:

 a) Els documents comptables i administratius d’autorització i disposició de despeses, de reconeixement d’obligacions i de proposta de pagaments relatius a qualsevol secció pressupostària i programa assignats a la Conselleria, com també de tots els documents justificatius corresponents, excepte els expedients de despesa de quantia superior a 500.000,00 euros.

 b) Els actes administratius i els documents comptables i administratius relatius a propostes de modificacions de crèdit, sense limitació de quantia.

3. Fixar el règim de suplències dels òrgans directius de la Conselleria d’Administracions Públiques en els termes següents:

 a) En els supòsits d’absència, malaltia o vacant de qualsevol dels directors generals de la Conselleria d’Administracions Públiques, els ha de suplir, en el despatx ordinari i en la tramitació dels actes que són competència pròpia o delegada, la secretària general d’aquesta Conselleria.

 b) En els supòsits d’absència, malaltia o vacant de la secretària general de la Conselleria d’Administracions Públiques, l’han de suplir, en el despatx ordinari i en la tramitació dels actes que són competència pròpia o delegada d’aquesta, i per aquest ordre, els òrgans directius següents:

— El director general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis.

— El director general d’Interior, Emergències i Justícia.

4. Disposar que les delegacions a què fa referència aquesta Resolució s’entenen sens perjudici de les potestats de revocació i avocació que corresponen a la consellera d’Administracions Públiques del Govern de les Illes Balears.

5. Deixar sense efectes les delegacions i el règim de suplències que estableix la Resolució del conseller d’Administracions Públiques de 23 de juny de 2011, de delegació de competències i de delegació de signatura en el secretari general de la Conselleria i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d’Administracions Públiques.

6. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Marratxí, 22 de maig de 2013

 

La consellera d’Administracions Públiques

 M. Núria Riera Martos