Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 9986
Aprovació definitiva modificació ordenances fiscals 01I.OD (impost sobre construccions, instal·lacions i obres) i 27T.OD (taxa per a l'atorgament de llicències d'obertura d'establiments ....) i establiment ordenança fiscal 30T.OD (taxa per atorgament de llicències urbanístiques i per la realització d'activitats administratives de control de declaració responsable o comunicació prèvia per substitució de la llicència d'obres)
Versió PDF
Publicat l’acord del Ple de 8 d’abril de 2013 d’aprovació provisional de la modificació de les ordenances fiscals reguladores del l’Impost sobre construccions, instal·lacions i obres, consistent en la disminució del tipus de gravamen al 2,8% i l’adaptació al RDL 19/2012 (Annex I); així com de la Taxa per la realització d’activitats administratives de control, supervisió i verificació de llicències, comunicacions prèvies i declaracions responsables amb motiu de l’obertura d’establiments, per adaptació al RDL 19/2012 (Annex II); així com de l’establiment i ordenació de ordenança fiscal reguladora de la Taxa per atorgament de llicències urbanístiques i per la realització d’activitats administratives de control de declaració responsable o comunicació prèvia per substitució de la llicència d’obres (Annex III), sense que consti presentada cap reclamació, s’entén definitivament aprovats, de forma automàtica, sense necessitat d’un nou acord exprés, els acords provisionals adoptats, amb publicació del text refós amb les modificacions incorporades:
ANNEX I
ORDENANÇA FISCAL 01I.OD
IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS, INSTAL·LACIONS I OBRES
FONAMENT LEGAL
ARTICLE 1.
De conformitat amb l’article 15.1, en relació amb l’article 59.2, ambdós del RD Legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, s’estableix i exigeix l’Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres conforme el regulat al RDL 2/2004, i demés disposicions legals i reglamentàries que la complementen i siguin d’aplicació al present impost, així com per la present Ordenança Fiscal.
FET IMPOSABLE
ARTICLE 2.
1. Constitueix el fet imposable de l'impost la realització, dins del terme municipal, de qualsevol construcció, instal·lació o obra per a la qual s'exigeixi l'obtenció de la corresponent llicència d'obra urbanística, s'hagi obtingut o no aquesta llicència, o per a la qual s’exigeixi presentació de declaració responsable o comunicació prèvia, sempre que l’expedició de la llicència o l’activitat de control correspongui a aquest Municipi.
2. Les construccions, instal·lacions o obres a les quals es refereix l'apartat anterior podran consistir en:
A) Obres de construcció d’edificacions i instal·lacions de tota classe de nova planta.
B) Obres de demolició.
C) Obres en edificis, tant aquelles que modifiquin la seva disposició interior com el seu aspecte exterior.
D) Alineacions i rasants.
E) Obres de fontaneria i clavegueram.
F) Obres a cementiris.
G) Qualsevol altres construccions, instal·lacions o obres que requereixin llicència d'obra urbanística.
SUBJECTES PASSIUS
ARTICLE 3.
1. Són subjectes passius d'aquest impost, a títol de contribuent, les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei General Tributària, sempre que siguin propietàries de les construccions, instal·lacions o obres, siguin o no propietàries dels immobles sobre els quals es realitzen les obres.
Als efectes prevists al paràgraf anterior tindran la consideració de propietari/a de la construcció, la instal·lació i l’obra els qui suportin les despeses o els costos que comporten la seva realització.
2. En el supòsit que la construcció, la instal·lació i l’obra no siguin realitzades pels subjectes passius contribuents, tindran la condició de subjectes passius substituts els qui sol·licitin les corresponents llicències o presentin les corresponents declaracions responsables o comunicacions prèvies, o els qui realitzin les construccions, instal·lacions i obres.
El substitut podrà exigir del contribuent l’import de la quota tributària satisfeta.
EXEMPCIONS I BONIFICACIONS
ARTICLE 4.
1. Estaran exemptes del pagament de l’impost la realització de qualsevol construcció, instal·lació o obra de la qual siguin propietaris l’Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals que, subjectes a aquest impost, s’hagin de destinar directament a carreteres, ferrocarrils, ports, aeroports, obres hidràuliques, sanejament de poblacions i de les seves aigües residuals, encara que la seva gestió la duguin a terme organismes autònoms, tant si es tracta d’obres de nova inversió com de conservació.
2. De conformitat amb l’article 103.2 del RD Legislatiu 2/2004 s’estableix una bonificació del 95% de la quota a favor de les construccions, instal·lacions o obres que siguin declarades d’especial interès o utilitat municipals per concórrer en elles circumstàncies socials, culturals o històrico-artístiques o de foment de l’ocupació que justifiquin tal declaració.
La concessió de la bonificació és competència del Ple i s’acordarà prèvia sol·licitud del subjecte passiu pel vot favorable de la majoria simple dels seus membres.
Particularment es considerarà que existeix especial interès o utilitat municipal en els següents supòsits:
a) Quan la instal·lació o obra per a la qual se sol·licita la bonificació estigui situada dins el conjunt historico-artístic delimitat pel Consell de Mallorca o afecti edificis inclosos en el catàleg historico-artístic aprovat per l’Ajuntament de Manacor.
En aquests casos la bonificació serà d’un 95% de la quota.
b) També es considerarà que existeix especial interès municipal quan a la instal·lació o obra (rehabilitació o nova construcció) concorrin les següents circumstàncies:
1. Els subjectes passius siguin menors de 35 anys.
2. Acreditin el 100% de la propietat o nuda propietat de l’habitatge o solar mitjançant còpia del títol de propietat.
3. Es tracti del primer habitatge. Per tenir la consideració de primer habitatge només podrà ser titular d’un únic immoble amb ús residencial.
4. No percebin una renda superior al 2,5 del salari mínim interprofessional pel que haurà de presentar còpia de la declaració de la renda o documentació acreditativa de la no obligació de presentar-ne.
En aquests casos la bonificació serà d’un 95 % de la quota.
Per accedir a l’obtenció del càlcul s’aplicaran les regles previstes a l’article 3.3 de l’Ordenança Fiscal reguladora de l’Impost sobre bens immobles.
c) També es considerarà que existeix especial interès municipal quan la construcció, instal·lació o obra estigui destinada a la millora de façanes.
En aquests casos la bonificació serà d’un 75% de la quota.
Per accedir a aquesta bonificació l’interessat haurà d’acreditar en el moment d’autoliquidar l’impost el cost específic corresponent a les obres destinades a la millora de façanes, així com incloure en el projecte executiu de l’obra la descripció detallada i el pressupost d’aquestes.
d) En els casos que l’ordenança fiscal ja ha apreciat que existeix especial interès o utilitat municipals, la bonificació serà atorgada per la Junta de Govern local previ informe tècnic relatiu a la concurrència dels requisits objectius exigits per l’ordenança fiscal.
3. De conformitat amb l’article 103.2 del RD Legislatiu 2/2004 s’estableix una bonificació del 90% de la quota a favor de les construccions, instal·lacions i obres que afavoreixin les condicions d’accés i habitabilitat de persones discapacitades.
La bonificació només afectarà a les obres destinades a afavorir les condicions d’accés i habitabilitat de persones discapacitades sempre que aquestes no siguin obligatòries per normativa. Per accedir a aquesta bonificació la persona interessada haurà d’acreditar, en el moment d’autoliquidar l’impost, el cost específic corresponent a les obres destinades a afavorir les condicions d’accés i habitabilitat de persones discapacitades, així com incloure en el projecte executiu de l’obra la descripció detallada i el pressupost d’aquestes.
4. De conformitat a l’article 103.2 b) del RD Legislatiu 2/2004 s’estableix una bonificació del 50 % a favor de les construccions, instal·lacions i obres que incorporin sistemes per l’aprofitament elèctric de l’energia solar.
Per accedir a aquesta bonificació la persona interessada haurà d’incloure en el projecte executiu de l’obra la descripció detallada i el pressupost de la instal·lació signada per tècnic competent, tenint en compte que la instal·lació ha de suposar un mínim de 4 wp/m2 en cas d’energia solar fotovoltàica.
5. De conformitat amb l’article 103.2 d) del RD Legislatiu 2/2004 s’estableix una bonificació del 50 % de la quota a favor de les construccions, instal·lacions o obres referents als habitatges de protecció oficial.
La persona interessada, en el moment de presentar la sol·licitud de bonificació, adjuntarà fotocopia de la Qualificació Provisional d’Habitatges de Protecció Oficial. Una vegada es disposi de la Cèdula de Qualificació Definitiva d’Habitatge de Protecció Oficial es presentarà aquesta en un termini de 10 dies des del moment en què es disposi d’ella, termini fins el qual queda interromput l’atorgament de la bonificació.
6. Les bonificacions aplicables, ja siguin potestatives o obligatòries no seran d’aplicació simultània.
7. Els beneficis fiscals es sol·licitaran en el moment de presentar la corresponent sol·licitud de llicència urbanística, declaració responsable o comunicació prèvia, havent-se d’autoliquidar, en els supòsits de bonificacions, la quota no bonificada. La quota restant serà objecte de liquidació en el cas que la bonificació no sigui concedida.
8. No obstant el previst al paràgraf anterior, procedirà la tramitació de les sol·licituds presentades en un moment posterior a la presentació de la llicència o de la declaració responsable o comunicació prèvia amb el corresponent procediment de devolució d’ingressos indeguts, si es cau, sempre que la persona interessada ho sol·liciti abans que sia atorgada la corresponent llicència d’obres o urbanística, o bé abans de l’inici de les activitats de comprovació en el cas de les activitats comunicades o declarades.
BASE IMPOSABLE, QUOTA I ACREDITAMENT
ARTICLE 5.
1. La base imposable d'aquest impost està constituïda pel cost real i efectiu de la construcció, instal·lació o obra i s’entén com a tal el cost d’execució material de l’obra.
No formen part de la base imposable l’impost sobre el valor afegit i altres impost anàlegs propis de règims especials, les taxes, els preus públics i altres prestacions patrimonials de caràcter públic local relacionades, en el seu cas, amb la construcció, instal·lació i obra, ni tampoc els honoraris de professionals, el benefici empresarial del contractista ni qualsevol altre concepte que no integri, estrictament, el cost d’execució material.
2. La quota de l'impost serà el resultat d'aplicar a la base imposable el tipus de gravamen.
3. El tipus de gravamen serà el 2,8%.
4. L'impost s'acredita en el moment d'iniciar-se la construcció, instal·lació o obra, encara que no s'hagi obtingut la corresponent llicència, o no s’hagi presentat la declaració responsable o comunicació prèvia.
NORMES DE GESTIÓ
ARTICLE 6.
1.L'Ajuntament exigirà aquest impost mitjançant auto-liquidació. A tal efecte:
a. Els subjectes passius vendran obligats a presentar davant aquest Ajuntament declaració-liquidació, segons el model que aquest determini, que contindrà els elements tributaris imprescindibles per a la liquidació procedent.
b. Aquesta declaració-liquidació s'haurà de fer en el moment de presentar la sol·licitud de la llicència d'obres o urbanística, o en el moment de presentar la declaració responsable o comunicació prèvia.
c. En el cas que la corresponent llicència d'obres o urbanística sigui denegada, els subjectes passius tindran dret a la devolució de les quotes satisfetes, així com en els casos de caducitat i desestiment de l’oportuna llicència d’obres o urbanística, o de la declaració responsable o comunicació prèvia; i tot, sempre que no s’hagin realitzat les corresponents obres o instal·lacions.
2. Quan es concedeixi la llicència preceptiva o es presenti la declaració responsable o la comunicació prèvia es podrà practicar una liquidació provisional, determinant-se la base imposable en funció del pressupost presentat per les persones interessades, sempre que aquest hagués estat visat pel Col·legi Oficial corresponent; en un altre cas, la base imposable serà determinada pels tècnics municipals, d’acord amb el cost estimat del projecte.
3. A la vista de les construccions, instal·lacions o obres efectivament realitzades i del seu cost efectiu, l'Ajuntament, mitjançant l'oportuna comprovació administrativa, podrà modificar, en el seu cas, la base imposable a la qual es refereix l'apartat anterior, i practicarà la corresponent liquidació definitiva, i exigirà del subjecte passiu o li reintegrarà, en el seu cas, la quantitat que correspongui.
INSPECCIÓ I RECAPTACIÓ
ARTICLE 7.
La inspecció i recaptació de l'impost es realitzaran d'acord amb el previst a la Llei General Tributària i en les altres Lleis de l'Estat reguladores de la matèria, així com a les disposicions dictades per al seu desenvolupament.
INFRACCIONS I SANCIONS
ARTICLE 8.
En tot el relatiu a la qualificació de les infraccions tributàries així com a la determinació de les sancions que els corresponguin en cada cas, s'aplicarà el règim regulat a la Llei General Tributària i a les disposicions que la complementin i desenvolupin.
ANNEX II
ORDENANÇA FISCAL 27.T.OD
TAXA PER A L’ATORGAMENT DE LLICÈNCIES D’OBERTURA D’ESTABLIMENTS O REALITZACIÓ D’ACTIVITATS ADMINISTRATIVES DE CONTROL EN ELS SUPÒSITS EN QUÈ L’EXIGÈNCIA DE LLICÈNCIA SIGUI SUBSTITUÏDA PER LA PRESENTACIÓ DE DECLARACIÓ RESPONSABLE O COMUNICACIÓ PRÈVIA.
FONAMENT LEGAL
ARTICLE 1.
De conformitat amb l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i l’article 20 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, s’estableix la taxa per a l’atorgament de llicències d’obertura d’establiments o realització d’activitats administratives de control en els supòsits en què l’exigència de llicència sigui substituïda per la presentació de declaració responsable o comunicació prèvia.
FET IMPOSABLE
ARTICLE 2.
1. Constitueix el fet imposable de la taxa l’activitat municipal, tant tècnica com administrativa, que tendeix a verificar i/o comprovar si les activitats i instal·lacions que es desenvolupin o realitzin en el terme municipal de Manacor s’ajusten a l’ordenament jurídic vigent, d’acord amb les facultats d’intervenció administrativa en l’activitat dels particular, pel motiu de l’obertura dels establiments.
2. Als efectes de la present Ordenança s’entén per establiment el lloc o local en què habitualment s’exerceixi o s’hagi d’exercir qualsevol activitat per a l’obertura i funcionament de la qual sigui necessària, en virtut de precepte legal, l’obtenció de la llicència municipal, comunicació prèvia o declaració responsable.
3. La taxa s’aplicarà a les activitats previstes a l’apartat 1 del present article en els supòsits de règim d’intervenció administrativa mitjançant autorització, en les declaracions responsables i comunicacions prèvies.
SUBJECTES PASSIUS.
ARTICLE 3.
1.- Són subjectes passius a títol de contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei General Tributària, titulars de l’activitat i/o instal·lacions que es pretén exercir o, si escau, s’exerceixi a l’establiment.
2.- Tindran la condició de substituts del contribuent les persones físiques o jurídiques a què es refereix l’article 23, 2, a) del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, propietàries dels immobles en els quals es pretén desenvolupar o ja s’està desenvolupant l’activitat.
RESPONSABLES
ARTICLE 4.
En matèria de responsabilitat tributària s’estarà al disposat a la Llei General Tributària, i a la resta de disposicions que siguin aplicables.
QUOTA TRIBUTÀRIA
ARTICLE 5.
La quota tributària es determinarà d’acord amb les tarifes següents:
| TIPUS D’ACTIVITAT O INSTAL·LACIÓ |
|
| 1. Activitats permanents major |
869,53 €+ (*1) (coeficient * pressupost) |
| 2.Actualització d’activitats permanents majors |
869,53 €+ (*1) (coeficient * pressupost) |
| 3. Activitats permanents menors |
724,61€ |
| 4. Actualització d’activitats permanents menors |
724,61€ |
| 5. Activitats permanents innòqües |
463,75€ |
| 6.Activitats no permanents temporal convalidables |
231,87€ |
| 7.Activitats no permanents temporal no convalidables |
173,90€ |
| 8.Activitats no permanents del tipus extraordinàries |
115,94€ |
| 9.Activitats no permanents del tipus exceptuables |
115,94€ |
| 10. Altres activitats no permanents |
115,94€ |
| 11. Aparcaments privats qualificats com activ. Innòqües |
115,94€ |
(*1) La quota tributària de les “activitats permanents majors” i “actualitzacions d’activitat permanents majors” serà el resultat d’incrementar la tarifa fixa amb el resultat obtingut d’aplicar els següents coeficients sobre l’import del pressupost de l’activitat o instal·lació:
*pressupost igual o inferior a 60.000 €: pressupost * coeficient 0,013
*pressupost superior a 60.000 €: pressupost * coeficient 0,014
BENEFICIS TRIBUTARIS
ARTICLE 6.
En l’aplicació d’aquesta taxa no s’admetrà cap exempció ni cap benefici tributari, a excepció dels expressament prevists a les normes amb categoria de llei o els derivats de l’aplicació dels tractats internacionals.
MERITACIÓ
ARTICLE 7.
1.La taxa es merita i neix l’obligació de contribuir quan s’iniciï l’activitat municipal que constitueixi el fet imposable.
A tal efecte, s’entendrà iniciada tal activitat en la data de presentació de la instància que iniciï el corresponent procediment, si el subjecte passiu la formula expressament.
2. Quan l’activitat hagi tingut lloc sense que s’hagi obtingut l’oportuna llicència, o no s’hagi presentat la preceptiva comunicació prèvia o declaració responsable, la taxa es meritarà quan s’iniciï efectivament l’activitat municipal que constitueix el fet imposable conduent a determinar si l’activitat, l’establiment i les instal·lacions compleixen les condicions exigibles, amb independència de la iniciació de l’expedient administratiu que es pugui instruir per autorizar-ne l’activitat o decretar-ne el tancament, si no és autoritzable aquesta activitat.
3. No es tramitaran les sol·licituds sense que s’hagi efectuat el pagament corresponent.
4. L’obligació de contribuir, una vegada nascuda, no es veurà afectada per la concessió o denegació de la llicència; així com tampoc per la renúncia o desistiment de la sol·licitud d’obra, de la declaració responsable o de la comunicació prèvia, una vegada iniciada l’activitat administrativa que constitueix el fet imposable de la taxa.
NORMES DE GESTIÓ
ARTICLE 8.
1. La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació i s’haurà d’acreditar en el moment de presentar la corresponent sol·licitud d’autorització, comunicació prèvia o declaració responsable. El pagament de la taxa no pressuposa en cap cas l’atorgament de llicència o verificació conforme.
El pagament de la taxa és requisit necessari per a la tramitació de la sol·licitud o per a la presentació de la declaració responsable o comunicació prèvia.
2. En els casos en què es modifiqui o ampliï l’activitat a desenvolupar, o es realitza qualsevol altre supòsit que doni lloc al naixement de la taxa, s’haurà de posar en coneixement de l’Administració aquests supòsits. En aquest casos la taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació i s’haurà d’acreditar en el moment de presentar la corresponent modificació, i d’acord el previst al paràgraf anterior.
3. Les autoliquidacions presentades seran sotmeses a comprovació administrativa . Així, una vegada finalitzada l’activitat municipal mitjançant l’emissió d’informe tècnic o acta del Departament competent, o atorgada la llicència, es practicarà si procedeix, la liquidació definitiva que serà notificada al subjecte passiu.
INFRACCIONS I SANCIONS
ARTICLE 9.
En tot el relatiu a infraccions tributàries i la seva qualificació, així com a les sancions que a les mateixes correspongui en cada cas, s’aplicaran les normes contingudes a la Llei General Tributaria i al Reglament general de recaptació, i la resta de disposicions que la desenrotllin i complementin.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA.
A partir de l’entrada en vigor d’aquesta norma, es considerarà derogada l’ordenança fiscal 04 T.OD reguladora de la Taxa per llicència d’obertura d’establiments.
ANNEX III
ORDENANÇA FISCAL 30 T.OD
TAXA PER ATORGAMENT DE LLICENCIES URBANÍSTIQUES I PER LA REALITZACIÓ D’ACTIVITATS ADMINISTRATIVES DE CONTROL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE O COMUNICACIÓ PRÈVIA PER SUBSTITUCIÓ DE LA LLICÈNCIA D’OBRES
FONAMENT LEGAL
ARTICLE 1.
De conformitat amb l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i l’article 20 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, s’estableix la taxa per a l’atorgament de les llicències urbanístiques exigides per la legislació del sòl i ordenació urbana o realització de les activitats administratives de control en els supòsits en què l’exigència de llicència sigui substituïda per la presentació de declaració responsable o comunicació prèvia.
FET IMPOSABLE
ARTICLE 2.
El fet imposable està constituït per l'activitat municipal, tècnica i administrativa, destinades a comprovar i/o verificar si els actes d'edificació i ús del sòl, s'ajusten al previst a la Llei del Sòl, a les Normes Subsidiàries del municipi i, en el seu cas, al Pla General d'Ordenació Urbana, o demés legislació del sòl i ordenació urbana.
La present taxa és independent i compatible amb l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres, que es regula amb ordenança pròpia.
SUBJECTE PASSIU I RESPONSABLES
ARTICLE 3.
1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats detallades a l'article 35.4 de la Llei General Tributària, que siguin propietàries, posseïdores o, en el seu cas, arrendatàries dels immobles en què es projecti realitzar les obres.
2. Tindran la consideració de subjectes passius substituts del contribuent els constructors i contractistes de les obres.
3. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals es refereix l’article 42 de la Llei General Tributària.
Seran responsables subsidiaris l’administrador/a de les societats i el síndic/a, interventor/a o liquidador/a de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i en l'extensió que assenyala l'article 43 de la Llei General Tributària.
En matèria de responsabilitat tributària s’estarà al disposat a la Llei General Tributària, i a la resta de disposicions que siguin aplicables.
QUOTA TRIBUTÀRIA.
ARTICLE 4.
1. Constitueix la base imposable el cost total previst de la construcció, instal·lació o obra en el moment de sol·licitar la llicència, o presentar la declaració responsable o comunicació prèvia.
En el cas de pròrroga de llicències s'agafarà com a base imponible el pressupost d'obra pendent d'execució certificat pel director de l'obra.
2. La quota tributària serà el resultat d'aplicar a la base imponible definida a l’apartat anterior, el percentatge de 0,98%.
En el cas de llicències per segregació, agregació, agrupació, parcel·lació ó divisió, la quota tributària consistirà en una quota fixa de 107,89 €.
BENEFICIS TRIBUTARIS
ARTICLE 5.
En l’aplicació d’aquesta taxa no s’admetrà cap exempció ni cap benefici tributari, a excepció dels expressament prevists a les normes amb categoria de llei o els derivats de l’aplicació dels tractats internacionals.
ACREDITACIÓ
ARTICLE 6.
1. La taxa s’acredita i neix l’obligació de contribuir amb la petició de la llicència, o amb la presentació de la declaració responsable o comunicació prèvia.
Quan les obres s’hagin iniciat o executat sense haver obtingut la llicència corresponent, o sense haver presentat la declaració responsable o comunicació prèvia, la taxa s’acreditarà quan s’iniciï efectivament l’activitat municipal encaminada a determinar si l’obra és o no autoritzable, o adequada a la legislació del sòl i ordenació urbana, amb independència de l’inici del expedient administratiu per a l’autorització o demolició de les obres en qüestió.
L’obligació de contribuir, una vegada sorgida, no es veurà afectada per la denegació de la llicència sol·licitada, o per la seva concessió condicionada a la modificació del projecte presentat, per la renúncia o desistiment de la sol·licitud d’obres, de la declaració responsable o de la comunicació prèvia, o per la seva caducitat; una vegada iniciada l’activitat administrativa que constitueix el fet imposable de la taxa.
2. Les quotes liquidades i no abonades dintre del període voluntari s'hauran de fer efectives per la via de constranyiment, d'acord amb el vigent Reglament General de Recaptació, i demés normativa que li sigui d’aplicació.
NORMES DE GESTIÓ
ARTICLE 7.
1. La taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació i s’haurà d’acreditar en el moment de sol·licitar la llicència urbanística o presentar la declaració responsable o comunicació prèvia. El pagament de la taxa no pressuposa en cap cas l’atorgament de la llicència o verificació administrativa conforme.
2. El pagament de la taxa és requisit obligatori per a la presentació i/o tramitació de la sol·licitud de llicència, declaració responsable o comunicació prèvia.
INFRACCIONS I SANCIONS
ARTICLE 8.
En tot el relatiu a infraccions tributàries i la seva qualificació, així com a les sancions que a les mateixes correspongui en cada cas, s’aplicaran les normes contingudes a la Llei General Tributària i al Reglament general de recaptació, i la resta de disposicions que la desenrotllin i complementin.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
A partir de l’entrada en vigor d’aquesta norma, es considerarà derogada l’ordenança fiscal 08T.OD reguladora de la Taxa per atorgament de llicències urbanístiques
Manacor, 24 de maig de 2013
El batle,
per delegació de firma(decret 4807/2011)
1a Tinenta de batle i delegada
Catalina Riera Mascaró