Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 9940
Aprovació de les bases que regulen la concesió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a estades en centres terapèutics o residencials ubicats fora de Menorca i per a desplaçaments associats, i aprovació de la convocatòria corresponent a l'any 2013

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió extraordinari de dia 15 d’abril de 2013, va adoptar el següent acord en relació a l’assumpte:

PRIMER.- Aprovar les bases que regeixen la concessió d’ajuts per estades en centres terapèutics o residencials ubicats fora de Menorca i per a desplaçaments associats que s’adjunten en l'annex.

SEGON.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2013, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior d’acord amb les condicions següents:

Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a la partida pressupostària 2331 4800006 del Pressupost general vigent del Consell Insular de Menorca, amb un import màxim de 50.000,00 €, sens perjudici que aquest import pugui ser ampliat sens necessitat de nova publicació en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria i que s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació, i sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària suficient, fins a l’import addicional que prevegi la convocatòria, en la bossa de vinculació del capítol 4 del Departament de Benestar Social i Joventut.

Les sol·licituds es poden presentar al llarg de l’any 2013, fins l'1 de novembre de 2013.

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D'AJUTS ECONÒMICS PER A ESTADES A CENTRES TERAPÈUTICS O RESIDENCIALS UBICATS FORA DE MENORCA I PER A DESPLAÇAMENTS ASSOCIATS

1. OBJECTE I FINALITAT

L’objecte d’aquestes bases és establir i regular els ajuts econòmics del Consell Insular de Menorca destinats a subvencionar estades terapèutiques o residencials en centres ubicats fora de l’illa de Menorca i a subvencionar desplaçaments de les persones usuàries d’aquests centres o dels seus familiars.

Les estades terapèutiques o residencials estan adreçades a l’atenció de persones amb discapacitat psíquica, física o psiquiàtrica, així com a abordar situacions on es presentin dificultats per addiccions o per desprotecció de menors.

Aquests ajuts persegueixen les finalitats següents:

a) Possibilitar l’atenció social o sociosanitària a persones que, segons la valoració dels serveis socials o sanitaris públics, necessiten fer estada en un centre residencial o terapèutic per al qual no hi ha recursos disponibles en els sistemes públics de protecció social a Menorca.

b) Facilitar els desplaçaments de les persones usuàries d’aquests centres i de les seves famílies, que generen una despesa extraordinària.

L'ajut es concep com una eina més per aconseguir els objectius definits pels serveis socials envers la persona o la família destinatària, i no com un fi en si mateix. La sol·licitud ha de formar part, per tant, d'un pla d'intervenció mitjançant el qual l'ajut pugui evitar un retrocés en els objectius aconseguits o una pèrdua greu de la qualitat de vida dels membres del nucli familiar.

Per la seva naturalesa, aquests ajuts no estan sotmesos a un termini concret de sol·licitud, atès que la seva urgència es pot presentar en qualsevol moment de l'any.

Es procurarà, sempre que sigui possible, que el sol·licitant, els seus familiars i altres administracions cofinanciïn part de l’objecte o del servei al qual va destinat l’ajut.

2. TIPOLOGIA D’AJUTS

Aquests ajuts abasten la classificació següent segons les necessitats que s’hagin d’atendre:

a) Ajuts per a estades en centres residencials o terapèutics

  • Centres terapèutics o residencials d’atenció a persones amb discapacitat derivada de malaltia mental.

  • Centres terapèutics o residencials d’atenció a persones amb discapacitat intel·lectual.

  • Centres terapèutics o residencials d’atenció a persones amb discapacitat física.

  • Centres d’atenció per a persones amb algun tipus d’addicció.

b) Ajuts per a transport i desplaçaments

  • Desplaçaments per a la persona beneficiària del centre terapèutic o residencial.

  • Desplaçaments per a acompanyants, en els casos en què sigui necessari.

  • Desplaçaments per a visites de familiars, quan sigui recomanable per a l’adequada evolució de la persona o per tal que participi en sessions terapèutiques familiars.

3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Els ajuts que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es pagaran amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.

En el cas dels ajuts per a estades en centres terapèutics o residencials (tipologia 2.a) es finançarà com a màxim el 75% del cost total, encara que de forma excepcional, i especialment en els casos de menors d’edat en situació de desemparament, es pot superar aquest percentatge. En qualsevol cas es valorarà la capacitat econòmica del nucli de convivència i la possibilitat d’altres administracions o entitats de participar en el finançament.

En el cas dels ajuts per a transport i desplaçaments (tipologia 2.b), es finançarà com a màxim el 50% del cost total, tenint en compte la capacitat econòmica del nucli de convivència i el finançament d’altres administracions o entitats.

4. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

Les subvencions que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les persones beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca en la forma establerta en aquestes bases.

L’import de les subvencions que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb la concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

En qualsevol cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per a la mateixa finalitat, quan el conjunt d’ajudes rebudes superi el cost total de l’activitat subvencionada, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

5. REQUISITS GENERALS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES I SOL·LICITANTS

Poden sol·licitar la subvenció les persones que compleixin els requisits següents:

  • Que la persona beneficiària del recurs estigui empadronada en un municipi de Menorca en el moment de presentar la sol·licitud, excepte en els casos de petició de renovació d’ajuts concedits en convocatòries anteriors respecte del mateix recurs que se sol·licita.

  • Que la persona sol·licitant sigui major de 18 anys, o bé menors emancipats.

6. SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

Les sol·licituds s'han de formalitzar d’acord amb el model normalitzat que figura com a annex 1 d’aquestes bases, el qual es facilitarà als serveis socials comunitaris del municipi de residència del sol·licitant, així com a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, pl. de la Biosfera 5, a les oficines administratives de Ciutadella, pl. de la Catedral 5, i a la pàgina web de la institució (www.cime.es).

Les sol·licituds s'han de presentar als serveis socials comunitaris de l’ajuntament on resideixi el beneficiari, o bé a través dels serveis socials especialitzats del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb el que disposa la base vuitena següent, i han d’anar acompanyades de la documentació següent:

Còpia acarada del DNI de la persona beneficiària i del sol·licitant, si és una persona distinta de la beneficiària.

Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre, i còpia acarada del DNI del representant.

Certificat d'empadronament de la persona beneficiària.

Còpia acarada del llibre de família de la persona beneficiària.

Justificació dels ingressos o les rendes de la unitat familiar de la persona beneficiària i del sol·licitant, si és una persona diferent de la beneficiària, així com, si escau, còpia de les seves declaracions de la renda.

Declaració responsable signada pel sol·licitant o la persona beneficiària de no haver rebut ajuts econòmics, en el mateix any natural, d’altres organismes pel mateix concepte o, en el cas d’haver-ne rebut, que no cobreixin totalment la necessitat objecte de la petició, amb indicació, en aquest cas, de la quantia rebuda (annex individual núm. 2).

Els informes socials, psicològics i mèdics que corresponguin i justifiquin les circumstàncies que motiven la petició de l'ajut, així com informació sobre les característiques del centre sol·licitat. En els casos en què la persona ja resideixi al centre i aw sol·liciti una renovació de l’ajut, un informe de l’equip terapèutic corresponent on es reculli el pla de treball i l’evolució de l’usuari.

Certificat oficial de grau de minusvalidesa o resolució de reconeixement de situació de dependència, en el seu cas.

Declaració responsable signada pel sol·licitant o pe rla persona beneficiària de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques que recull l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, publicada en el BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003, el model de la qual s’adjunta com a annex 4 d’aquestes bases.

Qualsevol altra documentació que ajudi a valorar la situació de la persona o de la unitat familiar que sol·licita l’ajuda.

Document de designació de compte bancari de la persona beneficiària o del sol·licitant, si escau, segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General d’aquest Consell Insular, cosa que s’ha de fer constar expressament (annex 3).

Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributaries i amb la Seguretat Social davant l’Administració estatal i local mitjançant els corresponents certificats, que es poden substituir per la declaració responsable a què es refereix l’article 24 del Reglament de la Llei general de subvencions si la quantia màxima que es pot atorgar a cada beneficiari no supera en la convocatòria l’import de 3.000 euros. També es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar directament el compliment de les esmentades obligacions, i en aquest cas no s’han d’aportar els certificats corresponents.

7. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

Els criteris de valoració prioritària per a la concessió dels ajuts són els següents:

  • Existència o no d’un recurs adient a la xarxa pública de serveis socials o de salut de Menorca.

  • Estat de salut i d’autonomia personal del beneficiari.

  • Necessitat i urgència del tractament o la prestació.

  • Situació socioeconòmica de la persona beneficiària i de la seva unitat familiar.

  • Cost del centre, del tractament i dels desplaçaments.

  • L'existència o no d’altres ajuts per a aquesta situació, ja sigui d’altres administracions públiques, empreses asseguradores o altres entitats privades.

Resten exclosos dels ajuts aquells casos que presentin una problemàtica que no es correspon amb les competències materials que té atribuïdes el Consell Insular de Menorca en matèria de serveis socials i assistència social.

8. INICI DE L’EXPEDIENT I EXAMEN DE LA DOCUMENTACIÓ

Els ajuts es concediran d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat a mesura que es vagin presentant les sol·licituds, d’acord amb les característiques de l’objecte de la convocatòria i de manera continuada al llarg de tot l’any.

Si s’exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans d’acabar el termini de presentació, s’ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant resolució publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

Les sol·licituds, que les persones sol·licitants han de cursar d'acord amb el model normalitzat que consta com a annex en aquestes bases, s'han de lliurar als serveis socials de l’ajuntament on estigui empadronada la persona beneficiària o, quan es tracti d’una persona usuària d’algun servei especialitzat de serveis socials del Consell Insular de Menorca, a aquest mateix servei. Els serveis socials municipals, o bé el serveis especialitzats del Consell Insular de Menorca, han d'adreçar la sol·licitud i la resta de documentació requerida al Departament d’Acció Social del Consell Insular de Menorca.

La sol·licitud ha d’anar acompanyada dels informes tècnics dels organismes o les entitats competents per valorar cada cas, que han d'incloure una proposta concreta de participació entre totes les parts implicades: família, ajuntament on està empadronat el beneficiari i Consell Insular de Menorca. Resten exempts d’aquest requisit els casos en què la persona objecte de l’ajut sigui menor de 18 anys i estigui tutelada pel Consell Insular de Menorca; en aquest supòsit s’estudiarà la situació concreta per tal de valorar el percentatge de participació econòmica.

La instrucció correspon a un/a tècnic/a de treball social del Departament de Benestar Social i Joventut, que ha de formalitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de l’instructor de l’expedient i de la Comissió Avaluadora prevista en la base novena següent.

Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà de la data de recepció del requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona requerida no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació sol·licitada, s’entendrà que ha desistit de la seva petició i es procedirà de conformitat amb el que estableix l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú.

Així mateix, si es considera necessari disposar de documentació complementària per poder fer una correcta valoració de la necessitat sol·licitada, es podrà demanar la documentació que es consideri oportuna, ja sigui a la persona sol·licitant, als serveis socials comunitaris de l’ajuntament o al servei especialitzat de serveis socials del Consell Insular de Menorca que hagi intervingut en la tramitació de l’ajut.

9. COMISSIÓ AVALUADORA

La Comissió Avaluadora és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per a elaborar la proposta de resolució.

Les funcions de la Comissió Avaluadora són les següents:

  • Examinar, avaluar i qualificar les sol·licituds d’acord amb els criteris i els requisits que estableix aquesta convocatòria.

  • Emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

La Comissió Avaluadora està integrada per:

  • El director o la directora insular d’Atenció a les Persones, o la persona en qui delegui, que actuarà com a president/a.

  • Tres vocals, dos dels quals seran treballadors o treballadores socials del Departament de Benestar Social i Joventut, i el darrer un/a funcionari o funcionària que actuarà com a secretari o secretària de la Comissió.

10. RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT

El conseller executiu o la consellera executiva de Benestar Social i Joventut, a la vista de l’informe de la Comissió Avaluadora i a proposta de l’instructor, ha d'elevar la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, motivada d’acord amb les bases i que ha d’incloure les sol·licituds estimades i desestimades.

El Consell Executiu del Consell Insular de Menorca ha de resoldre el procediment derivat de l’aplicació d’aquesta convocatòria, ha de concedir o denegar l’ajuda sol·licitada i l'ha de notificar al sol·licitant. La resolució s'ha de comunicar als ajuntaments els serveis socials dels quals hagin intervingut en la tramitació de la sol·licitud.

La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada d’acord amb els criteris de valoració establerts a les bases, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de tres mesos, comptats des de la data de presentació de cadascuna de les sol·licituds.

No obstant l’anterior, aquest termini es pot reduir si així s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.

La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

11. ABONAMENT DELS AJUTS

Aquests ajuts s’abonaran, segons l'informe previ de la Comissió Avaluadora que serveixi de base per a la proposta del conseller executiu o la consellera executiva de Benestar Social i Joventut, directament al sol·licitant o al centre o servei on el beneficiari estigui acollit, un cop s’hagi justificat íntegrament i correctament la realització de la activitat subvencionada a favor del beneficiari, i en un termini de 60 dies comptats des d’aquesta justificació, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

No obstant això, a proposta del conseller executiu o la consellera executiva de Benestar Social i Joventut, amb l’informe previ de la Comissió Avaluadora, es podrà disposar que se’n bestregui una part o la totalitat, a sol·licitud justificada de la persona beneficiària o sol·licitant de l’ajut. Aquestes quantitats s'hauran de justificar en el termini establert amb caràcter general en la base dotzena següent.

Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques.

12. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

La persona sol·licitant o beneficiària de l'ajut, o bé l' entitat que ha fet la prestació objecte de l’ajut, resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a l'ajut econòmic concedit mitjançant el compte justificatiu simplificat, el qual ha de contenir la informació següent:

- Un informe de seguiment justificatiu del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

- Una relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, la data d’emissió i, si escau, la data de pagament. En el cas que la subvenció s’atorgui d’acord amb un pressupost estimat, s’han d'indicar les desviacions que s’hagin produït. La documentació acreditativa per justificar les despeses són les factures corresponents a la prestació efectuada.

- Un detall d’altres ingressos i subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la seva procedència.

L’esmentat compte justificatiu s’ha de presentar davant els serveis socials comunitaris de l’ajuntament on resideixi el beneficiari, que a la vegada l’ha d'elevar al Consell Insular, o bé directament davant el Consell Insular en el termini màxim de 30 dies des de la data de realització de l’activitat subvencionada. Si hi hagués causes excepcionals que ho impedissin, la persona beneficiària o les entitats que han fet la prestació objecte de la sol·licitud les han d’al·legar per escrit i, a la vista d’aquestes causes, l’òrgan competent per atorgar els ajuts podrà ampliar-ne el termini de justificació sens que excedeixi de la meitat del previst inicialment i sempre que amb això no es perjudiquin drets de tercers.

La documentació acreditativa per justificar les despeses són les factures corresponents a la prestació efectuada.

No obstant l’anterior, si el Consell Insular considera que la documentació presentada és insuficient, incompleta o incorrecta, o que necessita de documentació complementària que justifiqui la despesa, demanarà a la persona beneficiària o a les entitats que han fet la prestació objecte de la sol·licitud que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies.

Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de la persona beneficiària o de qui correspongui. Si, pel contrari, la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

El Consell Insular de Menorca pot inspeccionar les activitats o prestacions subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

13. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES

Són obligacions de les persones beneficiàries o dels sol·licitants dels ajuts, en el seu cas:

Comunicar al Consell Insular de Menorca l’acceptació de la subvenció en els termes què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas, la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

Destinar l'import de l'ajut a l'objecte per al qual s'ha sol·licitat aquest i en el termini establert.

Proporcionar la informació sobre la activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

Comunicar al Consell Insular de Menorca l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol ens públic o privat, estatal o internacional.

Justificar l'ajuda concedida d'acord amb allò que es disposa en aquestes bases i en la resolució de concessió d’ajuts.

Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol variació de les activitats subvencionades, de conformitat amb el que estableix la base 14a següent.

Acreditar, quan el Consell Insular ho sol·liciti, que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com de les obligacions fiscals amb el Consell Insular de Menorca. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades.

14. VARIACIÓ DE LES ACTIVITATS SUBVENCIONADES

Les persones beneficiàries o els sol·licitants dels ajuts queden obligats a comunicar qualsevol eventualitat que alteri les condicions tingudes en compte per concedir la subvenció o que alteri o dificulti greument el desenvolupament de l’activitat subvencionada, en particular si poden afectar-ne el cost total, la qual cosa s'ha de comunicar al Consell Insular de Menorca immediatament després de l’aparició de les circumstàncies que l’originen, a fi que, si es considera oportú, es pugui modificar tant el contingut com la quantia de la subvenció.

 

15. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS

Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d’incompliment s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l'informe previ de l’instructor i s’ha de notificar a la persona beneficiària. Les causes de reintegrament i el procediment per exigir-lo es regeixen pel que estableix l'article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Quan la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes que estableix l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i en la resta de disposicions aplicables.

En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i es poden exigir per la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en els apartats anteriors és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.

16. RÈGIM D’INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableixen el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca de conformitat amb el que estableix l’article 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

17. INSPECCIÓ

D’acord amb el que disposen aquestes bases, les subvencions que concedeix el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca s’han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi resulti d’aplicació.

ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i la convocatòria i es concedeixen o deneguen els ajuts, no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes a les normes següents:

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003).

  • Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).

  • Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176 de 21 de juliol de 2006).

ANNEX 1: SOL·LICITUD D’AJUT ECONÒMIC PER ESTADA A CENTRE TERAPÈUTIC O RESIDENCIAL (consta en l'expedient)

ANNEX 2: DECLARACIÓ JURADA (consta en l'expedient)

ANNEX 3: DOCUMENT DE DESIGNACIÓ DE COMPTE BANCARI (consta en l'expedient)

ANNEX 4: DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta en l'expedient)

 

Maó, 20 de maig de 2013

 

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón