Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 9914
Resolució per la qual s'aprova la convocatòria per a la provisió, pel procediment de lliure designació, d'una jefatura de servei assitencial de l'Hospital Son Llàtzer de l'Àrea de Salut de Mallorca
Versió PDF
Fets
Vista la necessitat de cobrir la plaça vacant de Cap de Cirurgia corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Són Llàtzer
Fonaments de dret
1. El Decret 87/2006, de 6 d'octubre, de provisió de prefectures de caràcter assistencial del Servei de Salut de les Illes Balears.
2. El Reial Decret-Llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social.
3. El punt 4. c) de la Resolució del Conseller de Salut i Consum, de 9 d'abril de 2008, (BOIB de 10 d'abril de 2008), de delegació de competències en matèria de personal estatutari.
4. La llei 55/2003 de 16 de desembre, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut.
Per tot això dicto la següent
Resolució
Aprovar la convocatòria per a la provisió, pel procediment de lliure designació, de la Prefectura de Servei de Cirurgia que figura en la plantilla autoritzada de l'Hospital Són Llàtzer, d'acord amb les bases que es publiquen en l'Annex I d'aquesta resolució.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes des de l'endemà d'haver rebut la notificació, d'acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos des de l'endemà d'haver rebut la notificació, d'acord amb l'article 8.2 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, en relació amb l'article 46 de la mateixa Llei; tot això sense perjudici de qualsevol un altre recurs que s'estimi procedent interposar per a una millor defensa dels seus interessos.
Palma, 13 de maig de 2013
El Director Gerent de l’Hospital Son Llàtzer
D. Xavier Feliu Román
ANNEX I - Bases de la convocatòria
1) Lloc de feina
Prefectura de Servei de Cirurgia.
2) Característiques generals
El règim jurídic del lloc de feina objecto de la convocatòria és el que s'estableix en l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, aprovat per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, i les altres disposicions que es poden aplicar.
3) Requisits dels aspirants
3.1 Requisits generals
Els aspirants han de complir els requisits generals establerts a l'article 30.5 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, per la qual s'aprova l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut.
3.2 Requisits específics
a) Podran participar en aquesta convocatòria els facultatius amb nomenament com a personal estatutari fix que tinguin una plaça en l'especialitat a la qual participen, així com els facultatius, amb nomenament de funcionari de carrera o laboral fix, que prestin serveis en hospitals de titularitat pública en l'especialitat de la plaça que es convoca.
b) Un requisit mínim indispensable és haver prestat serveis en l'especialitat de la plaça que es convoca durant un període mínim de tres anys.
Se sumaran els períodes en què han exercit l'especialitat en els diferents serveis i hospitals. Es comptabilitzaran com un sol període de temps els casos en què s'hagi ocupat simultàniament més d'una plaça.
3.3 Acreditació dels requisits
Els requisits s'han de complir l’últim dia del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins a la presa de possessió. L'acreditació es farà en el moment de la presentació de la sol·licitud.
3.4 Altres aspectes que es valoraran
- Capacitat per traslladar les línies estratègiques establertes a tota l'organització que està al seu càrrec.
- Capacitat de liderar els projectes de canvi de tipus organitzatiu i de gestió.
- Desenvolupament de la recerca.
4) Sol·licituds
Les persones que desitgin participar en la convocatòria han de presentar una sol·licitud, en el termini de vint dies naturals comptadors a partir de l'endemà a la data de publicació d'aquesta resolució i Annex en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
La sol·licitud ha d'anar dirigida a l'òrgan convocant i ha de formalitzar-se en el Registre de l'Hospital Són Llàtzer o per mitjà d'alguna de les vies que estableix l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
5) Documents que s'han d'aportar juntament amb la sol·licitud
Juntament amb la sol·licitud, els aspirants han d'aportar la següent documentació:
a) Fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat (quan no sigui personal de l'Hospital Són Llàtzer).
b) Fotocòpia compulsada del títol de l'especialitat corresponent al lloc al com s'opta (si no és personal de l'especialitat de l'Hospital Són Llàtzer).
c) Currículum professional del candidat. Fa falta que constin, com a mínim, els apartats següents:
• Formació universitària
• Formació especialitzada
• Experiència professional
• Mèrits científics i de recerca
• Experiència docent
d) Projecte tècnic relacionat amb la gestió de la Unitat Assistencial de la qual es convoca la prefectura.
i) Declaració jurada de no haver estat separat del servei, mitjançant expedient disciplinari, de qualsevol servei de salut o Administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria, ni trobar-se inhabilitat amb caràcter ferm per a l'exercici de funcions públiques ni, si escau, per a la corresponent professió.
L'acreditació dels mèrits inclosos a l'historial professional s'ha de fer presentant el document original i una fotocòpia, o una fotocòpia compulsada.
En relació amb els treballs i a les publicacions científiques, es pot aportar una fotocòpia en què s'especifiqui la ressenya de la publicació o la certificació acreditativa del centre o de la institució organitzadora si es tracta d'aportacions a reunions científiques que no s'han publicat.
6) Admissió de sol·licituds
En acabar el termini per a la presentació de sol·licituds, les llistes provisionals dels aspirants admesos i dels exclosos es publicaran en els taulers d'anuncis de l'àrea de Salut de Mallorca. En la llista dels aspirants exclosos apareixeran les causes d'exclusió.
Els aspirants exclosos tindran un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà del dia de la publicació de la resolució per corregir els defectes observats.
La llista de les reclamacions acceptades i de les rebutjades es publicaran juntament amb la resolució que aprovi la llista definitiva, la qual seguirà un procés idèntic de publicació que la llista provisional.
7) Resolució de la convocatòria
El director gerent de l'Hospital Són Llàtzer dictarà una resolució amb l'adjudicació de la plaça al facultatiu seleccionat. Aquesta resolució serà publicada en els taulers d'anuncis de l'àrea de Salut de Mallorca.
Si el facultatiu designat és personal estatutari fix de l'Hospital Són Llàtzer tindrà dret a la reserva de la plaça bàsica de la seva categoria, de tal manera que el nomenament no generarà vacant a la plaça que l'interessat ocupi actualment i, per aquest motiu, l'esmentada plaça no podrà ser objecte de provisió definitiva ni temporal (ni interinitat ni substitució).
Si el facultatiu designat és personal estatutari fix de l'especialitat en un altre centre del Servei de Salut de les Illes Balears, podrà passar a ocupar el lloc de cap de servei, prèvia comissió de servei en una plaça de la categoria i especialitat corresponent.
Si el facultatiu designat és personal funcionari de carrera o personal laboral fix, ocuparà únicament la prefectura convocada, per la qual cosa la seva plaça quedarà en la situació que declari el centre o l'administració d'origen.
La prefectura de servei, convocada per a la seva provisió per lliure designació, podrà ser declarada deserta quan es consideri que no concorren sol·licitants idonis per al seu acompliment.
8) Cessament
El facultatiu nomenat per al lloc de cap de servei, d'acord amb aquesta convocatòria, podrà ser cessat discrecionalment per l'autoritat que va acordar el seu nomenament.
9) Recursos
Contra la resolució que aprovi la llista definitiva es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta o un recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.