Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 9843
Aprovació definitiva la modificació d’ordenança fiscal
Versió PDF
Una vegada finalitzat el termini d’exposició pública sense que s’hagin presentat al·legacions, ha resultat aprovada definitivament la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per la prestació del servei de recollida i trasllat d’animals i la seva custòdia.
Es publica el text íntegre de la mateixa per a la seva entrada en vigor i aplicació, en compliment del previst a l’article 17.4 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE RECOLLIDA I TRASLLAT D’ANIMALS I LA SEVA CUSTÒDIA
Article 1.
Fonament i naturalesa
Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2. i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 20 del RDL 2/2004 del text refós de la LRHL, aquest Ajuntament estableix la ‘Taxa per la prestació del servei de recollida i trasllat d’animals i la seva custòdia’, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que preveu l’article 57 de l’esmentat RDL 2/2004.
Article 2.
Fet imposable
Constitueix el fet imposable de la taxa l’ús, la realització d’activitats i la prestació del servei de recollida i trasllat d’animals, vius o morts, i la seva custòdia.
Article 3.
Subjecte passiu
Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei 58/2003, general tributària, que sol·licitin o resultin beneficiades per la prestació del servei o la realització d’activitats de recollida i trasllat d’animals, vius o morts, i la seva custòdia.
Article 4.-
Responsables
1.- Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques o jurídiques a què es refereix l’article 42 de la Llei 58/2003, general tributària.
2.- En seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei 58/2003, general tributària.
Article 5.
Quota tributària
1.- La quota tributària regulada en aquesta ordenança estarà composada per les següents tarifes per a cada un dels distints serveis o activitats, a abonar directament a l’Ajuntament:
a). Serveis de recollida, gestió administrativa i sanitària i admissió de l’animal a les instal·lacions d’acollida: 51,00 € per unitat.
b). Servei de manutenció i veterinari: 3,00 € per unitat per dia.
c). Servei d’eutanàsia: 13 € per unitat.
d). Servei de trasllat de restes i incineració: 36 € per unitat.
2.- A part de les tarifes indicades en l’apartat anterior, a l’hora de lliurar els animals als propietaris, aquests abonaran al concessionari del servei municipal de recollida i custòdia d’animals els imports que corresponguin per vacunació antirràbica, passaport, col·locació de microxip i possibles renúncies.
Article 6.
Exempcions i bonificacions
No es concedirà cap exempció o bonificació en el pagament d’aquesta taxa.
Article 7.
Meritació
Es merita la taxa i neix l’obligació de contribuir des del moment en què s’inicia la prestació del servei.
Article 8.-
Liquidació i ingrés
Aquesta taxa es meritarà en el moment de prestar el servei. L’INGRÉS de les quanties que s’indiquen serà SIMULTANI a la sol·licitud del servei. L’ingrès podrà practicar-se en règim d’autoliquidació.
Disposició transitòria
Les referències a l’articulat de la present ordenança s’han d’entendre sense perjudici que hagin pogut esser modificades per una normativa posterior a la seva aprovació.
Disposició final
La present ordenança fiscal entrarà en vigor i serà d’aplicació el dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.
Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, sols es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptador a partir del dia següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
No obstant l’anterior, es pot formular qualsevol altre recurs que es consideri adient.
Algaida, 23 de maig de 2013.
El Batle,
Francesc Miralles Mascaró.