Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 9524
Disciplina.DI-2005-288. Notificació execució sentència

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a Manuel López Vázquez, exp. n º DI-2005/288, i atès que s'ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a JUAN BELMONTE ZAMORA, de conformitat amb l'art. 59-5 de la Llei 30/92 de 26 de Novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú i 194 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Li notifico que, per acord del Consell de Gerència d'Urbanisme, de 16.04.2013, s'ha disposat el següent:

Vista la sentència 450/2012, de 05.12.2012, del Jutjat del Contenciós Administratiu 3 de Palma de Mallorca, en el procediment contenciós administratiu ordinari 21/2012, interposat pel Sr MANUEL LÓPEZ VÁZQUEZ davant la inadmissió a tràmit l'escrit de 25.10.2011 formulat pel Sr Arcadio Gómez Plasencia en representació del Sr MANUEL LÓPEZ VÁZQUEZ (PROP) pel qual insta la declaració de nul · litat de l'acord CGU de 2008.08.01 sobre DESESTIMAR AL · LEGACIONS i ORDENAR al Sr MANUEL LÓPEZ VÁZQUEZ, procedeixi a la RETIRADA / DEMOLICIÓ de les obres fetes al C / Puig d'Alaró núm. 12, RC 06885007, consistents en: obres de creació de 9 habitatges d'uns 35 m2 aprox. cadascun i 2 locals d'uns 20 m2 aprox. cadascú "

Vist el decret d'Alcaldia 3186 de 21.02.2013, dictat pel tinent d'alcalde Regidor de l'Àrea de Coordinació Municipal i Turisme, pel qual es disposa que el departament municipal adient prengui les mesures pertinents per donar compliment a la mateixa.

Vist l'informe del TAG del Servei de 26 de març de 2013, que es transcriu a la part dispositiva.

Vistos els articles 17 i 18 LOPJ, 72 i 103 i següents LJ, els articles 2, 42, 62, 68, 69, 70 i 102 i següents LRJPAC, els arts. 4 i 53 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i els arts. 4.1.h, 4.2.l, 4.2.ky 33 del Reglament de la Gerència d'Urbanisme de l'Ajuntament de Palma, i vists el Decret d'Ajuntament n º 11918, de nomenament dels titulars de les àrees de govern, de data 13 de juny de 2011, i el Decret de Batlia núm. 5309, d'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma, de data 23 de març de 2012, i altra normativa aplicable, el TAG de servei que subscriu considera que el Tinent d'Alcalde de l'àrea d'Urbanisme i Habitatge, pot dictar el següent:

Acord

1r DUR A PUR I CAUSA EFECTE la resolució de la sentència 450/2012, de 12.05.2012, del Jutjat Contenciós Administratiu 3 de Palma de Mallorca, en el procediment contenciós administratiu ordinari 21/2012, que literalment disposa: QUE HE ESTIMAR PARCIALMENT el recurs contenciós administratiu interposat per D. MANUEL LÓPEZ VÁZQUEZ, contra l'Acord Adoptat pel Consell de la Gerència d'Urbanisme de l'Ajuntament de Palma de Mallorca, de 8 de novembre de 2011, en el qual s'inadmet a tràmit la sol · licitud de revisió de disposicions i actes nuls realitzada el dia 14 de juliol de 2011, amb relació a l'expedient de demolició DI 2005/288, anul·lant per no ser conforme a dret i ordenant retrotraure les actuacions perquè l'Ajuntament de Palma de Mallorca procedeixi a admetre, tramitar i resoldre el recurs de revisió de disposicions i actes nuls plantejat pel recurrent, sempre que concorrin i es compleixin tots els requisits legals previst en l'article 102 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, per a l'exercici d'aquesta acció, d'acord amb els articles 17 i 18 LOPJ , 72 i 103 i següents LJ.

2n RETROTRAURE LES ACTUACIONS al moment de la inadmissió de l'escrit de 14.07.2011, sobre sol · licitud de revisió de disposicions i actes nuls, formulada pel Sr Arcadio Gómez Plasencia, en representació de Manuel López Vázquez, en el si expedient de demolició ref. DI 2005/288, dirigida enfront de l'acord CGU de 2008.08.01 sobre DESESTIMAR AL LEGACIONS i ORDENAR al Sr MANUEL LÓPEZ VÁZQUEZ, que procedeixi a la RETIRADA / DEMOLICIÓ de les obres fetes al C / Puig d'Alaró núm. 12, RC 06885007, consistents en: obres de creació de 9 habitatges d'uns 35 m2 aprox. cadascun i 2 locals d'uns 20 m2 aprox. cadascú "

3r ADMETRE A TRÀMIT l'esmentada sol licitud.

4t INICIAR EXPEDIENT DE REVISIÓ D'OFICI (arts 102-106 LRJPAC) de l'acord CGU de 08.01.2008 sobre DESESTIMAR AL LEGACIONS i ORDENAR al Sr MANUEL LÓPEZ VÁZQUEZ, que procedeixi a la RETIRADA / DEMOLICIÓ de les obres fetes al C / Puig d'Alaró núm. 12, RC 06885007, consistents en: obres de creació de 9 habitatges d'uns 35 m2 aprox. cadascun i 2 locals d'uns 20 m2 aprox. cada un ", d'acord amb l'art. 33 del Reglament de la Gerència d'Urbanisme, els arts. 19 i 20 de la Llei 23/2006 de capitalitat de Palma de Mallorca, 106 de la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears, 4.g, 53 LRBRL, 218 ROFRJEL, i els arts. 68, 69 i 70 LRJPAC.

5è PROMOURE INCIDENT per decidir el PROCEDIMENT a seguir per a la revisió d'ofici de l'ordre de demolició, a l'empara de l'art. 109 LJ i els arts. 4 i 12 del Reglament de la Gerència d'Urbanisme, d'entre els regulats en els articles 102  i 105.1 LRJPAC

CONSIDERANT

a) La doctrina més recent del Consell Consultiu de les Illes Balears i del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears sembla limitar l'aplicació de l'art. 102 LRJPAC únicament als actes favorables als administrats.

b) Cal citar els següents:

Dictamen del Consell Consultiu de les Illes Balears núm. 153/2011, de 14.12.2011, relatiu a la revisió d'ofici de l'Acord de la Comissió de Govern de l'Ajuntament d'Alaró de 19 de març de 2003, per la qual s'imposa al senyor BII una sanció per infracció urbanística en la parcel · la X del polígon X.

"(...) L'objecte del procediment i de la proposta de resolució és una part de l'acord sancionador per disciplina urbanística, és a dir, d'una acte desfavorable o de gravamen. Això implica que haguem de considerar no tant la revisió d'ofici en sentit estricte sinó la revocació que s'estableix en l'apartat 1 de l'article 105 LRJPAC, en el mateix capítol que regula la revisió d'ofici (en sentit ampli). Dit amb altres paraules, no estem davant d'una revisió d'ofici d'actes nuls de ple dret (el que obligaria a determinar en què supòsit de l'article 62 ens trobem), sinó simplement davant d'una revocació d'una acte administratiu. (...) "(Consideració jurídica primera)

Dictamen del Consell Consultiu de les Illes Balears 13/2013, de 2013.01.16, relatiu a la revisió d'ofici de la Resolució del director general de Consum de 16 de desembre de 2008, per la qual s'imposa a l'entitat O una sanció econòmica .

"(...) Arribats a aquest punt, el Consell Consultiu considera que en aquest cas no podem parlar de cap manera de revisió d'ofici (que es predica d'actes favorables). I aquesta consideració hauria estat més que suficient, juntament amb els fets i fonaments expressats amb anterioritat, per no admetre aquesta sol · licitud de la interessada "(Consideració jurídica primera).

Sentència del TSJ Illes Balears 1044/2010, de 23.11.2010, sobre expulsió en matèria d'estrangeria, ponent Delfont Maza (ID CENDOJ: 07040330012010100992), FJ 2:

"SEGON. Sobre la distinció entre actes administratius favorables i actes administratius de gravamen i sobre la revisió d'ofici dels actes administratius en la via administrativa.

A diferència del que passa amb els actes administratius favorables, és a dir, a diferència d'aquells actes administratius que amplien l'esfera d'actuació de l'interessat, els actes administratius desfavorables o de gravamen, entre els que llueixen més els actes sancionadors, cal tenir en compte que aquests últims disposen d'un règim de revisió d'ofici en el qual preval el principi de legalitat, és a dir, un règim on la legalitat gairebé ho és tot i on els principis de seguretat i de conservació són clarament accessoris o subordinats.

Per tant, sobre els actes desfavorables i la seva revocació l'Administració conserva la major llibertat d'acció.

En els actes administratius favorables o declaratius de drets l'acció administrativa en matèria de revisió d'ofici per vici d'anul·labilitat no arriba a què pugui acordar-se en aquesta seu administrativa l'anul·lació.

En efecte, en relació amb els actes administratius declaratius de drets en els que nia un vici de nul·litat de segon grau o anul·labilitat l'Administració únicament pot arribar a la declaració de lesivitat de tals actes. I aquesta declaració és merament desencadenant del corresponent procés davant la jurisdicció contenciosa administrativa. Per tant, l'anul·lació de l'acte administratiu declaratiu de drets ha de ser decidida pel Tribunal.

Però en els actes administratius desfavorables o de gravamen el radi de l'acció administrativa en matèria de revisió d'ofici és molt més gran. Els actes administratius desfavorables poden ser revocats directament, sigui per allotjar vici de nul·litat de primer o de segon grau o sigui per raons d'oportunitat.

La revisió d'ofici de l'acte administratiu, és a dir, la retirada definitiva per l'Administració d'un acte seu anterior mitjançant un altre de signe diferent, se subjecta a la regulació legal continguda en els articles 102 i següents de la Llei 30/92.

Les formes de la revisió d'ofici dels actes administratius són quatre: declaració de nul·litat de primer grau, declaració de nul·litat de segon grau o anul·labilitat, revocació i rectificació.

L'article 102 de la Llei 30/92, que permet la revisió en qualsevol moment, d'ofici o a sol·licitud d'interessat, s'aplica a la revisió d'ofici d'actes favorables nuls de ple dret.

L'article 103 de la Llei 30/92, s'aplica per a la declaració de lesivitat d'actes anul·lables favorables, és a dir, per a la revisió d'ofici d'actes administratius favorables que allotgen vici de nul·litat de segon grau.

L'article 105.1 de la Llei 30/92, correspon a la revisió d'actes desfavorables, sigui per vici de nul·litat de primer o de segon grau o sigui per raons d'oportunitat.

La revisió d'ofici mitjançant la revocació de l'acte desfavorable ofereix la via de revisió menys formalitzada i, per descomptat, s'inicia sempre d'ofici.

Ara bé, no podem ignorar que la revisió d'ofici mitjançant la revocació de l'acte desfavorable ha de conjugar-se amb el dret constitucional de petició article 29. D'aquesta manera, és lícita l'acció del particular concretada en sol · licitud a l'Administració perquè revoqui un acte desfavorable.

I l'article 105.2 de la Llei 30/92, es refereix a la rectificació material d'errors en tota classe d'actes administratius.

La revocació dels actes administratius desfavorables reforça les garanties jurídiques del ciutadà davant l'actuació de l'Administració.

Però no només això. Passa igualment que la iniciació i resolució del procediment de revocació de l'acte administratiu desfavorable quedarà anotada en el bon fer de l'Administració.

Per tant, les garanties jurídiques del ciutadà i el principi de bona administració es troben a la base de la decisió administrativa de revocació dels actes administratius desfavorables en els que nia un vici de nul·litat, sigui aquest vici de nul·litat de primer grau o sigui vici de nul·litat de segon grau o anul·labilitat.

La revocació per aquesta raó, com si ho és per raons d'oportunitat, es pot acordar en qualsevol moment i pot aplicar-se directament ja que no hi ha procediment formalitzat, bé que tampoc existeix impediment normatiu perquè l'Administració dugui a terme els tràmits previs que consideri precisos.

L'amplitud del radi de l'acció administrativa per a la revocació dels actes desfavorables, clarament diferenciada de l'aplicable als actes declaratius de drets, però, tampoc és lliure, això és, es troba subjecta, en primer terme, als principis de bona fe i protecció de la confiança legítima i, a més, la Llei també estableix que la revocació de l'acte desfavorable no ha de ser contrària a l'ordenament jurídic, no ha de constituir dispensa o exempció i no ha de ser contrària al principi d'igualtat.

c) Aquest criteri passa per considerar diferents modalitats d'una mateixa potestat administrativa: la revisió d'ofici dels actes administratius. Mentre a la revisió d'ofici d'actes administratius favorables a l'administrat preval el principi de seguretat jurídica, que garanteix a través d'una tramitació complexa i agreujada (revisió d'ofici i declaració de lesivitat, arts. 102 i 103 LRJPAC), en el cas de la revisió administrativa dels actes desfavorables per a l'administrat preval el principi d'eficàcia administrativa, amb una tramitació més senzilla i poc formalista (revocació d'actes, 105.1 LRJPAC).

d) No hi ha dubte que l'ordre de demolició d'obres sense llicència pertany a la categoria dels actes administratius desfavorables per a l'administrat.

e) A l'empara de l'art. 109.1.c LJ, cal plantejar al Jutjat incident relatiu al procediment que cal seguir per a l'execució de la sentència, d'entre els procediments de revisió d'ofici que es regulen en els arts. 102 i 105.1 LRJPAC, en tractar l'ordre de demolició d'un acte administratiu desfavorable i en principi subjecta al procediment de la revocació administrativa (105.1 LRJPAC), fins al punt que el Consell Consultiu de les Balears ha arribat a afirmar que "en aquest cas no podem parlar de cap manera de revisió d'ofici (que es predica d'actes favorables). I aquesta consideració hauria estat més que suficient, juntament amb els fets i fonaments expressats amb anterioritat, per no admetre aquesta sol licitud de la interessada ", en el dictamen esmentat.

6è SUSPENDRE el transcurs del termini màxim legal per resoldre aquest procediment, mentre es resol l'incident relatiu al procediment que cal seguir per a l'execució de la sentència (art. 42.5.c LRJPAC en relació a l’art. 109.1.c LJ)

7è NOTIFICAR la present resolució als interessats.

8è REMETRE aquest acord als Serveis Jurídics de l'Ajuntament de Palma, als efectes del punt 5è anterior, d'acord amb els arts. 149 i següents de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma de Mallorca.

Aquesta notificació es fa en execució de la sentència núm. 450/2012, de 05.12.2012, dictada pel Jutjat Contenciós Administratiu 3 de Palma de Mallorca. Qualsevol reclamació s'ha de fer davant del tribunal sentenciador.

Li recordo que, d'acord amb l'art. 14 de l'Estatut d'Autonomia, pot exercir el seu dret d'opció lingüística respecte a les futures notificacions que es realitzin.

Per servei de registre de documents, caixa, i també informació general i fiscal, es pot adreçar a les següents oficines: OAC AVINGUDES-Av Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT-Pl Santa Eulàlia, 9, bxs. (Ajuntament); OAC PERE GARAU-c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ-c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN-Av Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local); OAC S'ARENAL-Av Amèrica, 11; OAC S'ESCORXADOR-c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL-Av Cid 8. Horari d'atenció al públic: Tot l'any: de 8.30 a 14.00 h. de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d'octubre a maig: de 8.30 a 17 h. de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h. a l'OAC Cort (només registre).

 

Palma, 21 maig 2013

La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis
P.D. Decret d'Ajuntament n º 10434 de 8/6/2012 (BOIB núm 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod