Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE POLLENÇA
Núm. 9191
Reclamacions explotació terrasses 2013
Versió PDF
En compliment de les disposicions vigents a continuació es fa pública la resolució que ha dictat el Sr. Batle, en data 15 de maig de 2013, relativa a l’expedient 5521/2013 ‘Explotació de les instal·lacions dels serveis de temporada (terrasses) per a l’any 2013’
‘DECRET ALCALDIA NÚM. 363.- ANTECEDENTS
Vist que durant el tràmit d’exposició pública del plec de clàusules administratives i de prescripcions tècniques que ha de regir la licitació, mitjançant procediment obert amb diversos criteris d’adjudicació, per a la contractació de ‘l’explotació de les instal·lacions dels serveis de temporada ( terrasses) per a l’any 2013’ , aprovat per acord de Junta de Govern Local de 4 d’abril de 2013 i anunciat en el BOIB núm. 054 de 23.04.13, s’han presentat les següents reclamacions contra el mateix:
- Sr. José M. Bota Ferragut i Carlos Escandell Proust, en representació de l’entitat mercantil CALVARI INVERSIONS S.XXI, SL, amb CIF B- 57038150 (RGE núm. 3077 de 3.05.13)
- Sr. Carlos Escandell Proust, en representació de l’entitat mercantil JONIC SL amb CIF b- 07301385 (RGE núm. 3090 de 3.05.13)
- Sr. Miquel Angel Magraner Llompart, en representació de l’ALMIRANT CB amb CIF E 07685373 (RGE núm. 3105 de 3.05.13)
- Sra. Antònia Amengual Amengual, en representació de l’entitat BRISAS DE PUERTO DE POLLENSA SL, amb CIF B 57181786 ( RGE núm. 3107, de 3.05.13)
- Sr. Miquel Angel Magraner Llompart, en representació de l’entitat PORT 31 CB amb CIF E 57739054 (RGE núm. 3108 de 3.05.13)
Atès el disposat a l’article 188.3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears pel que si dins el termini esmentat es produeixen reclamacions contra el plec, s’ha de suspendre la licitació i també el termini per a la presentació de proposicions, en els casos en què sigui necessari per resoldre la qüestió plantejada, i s’ha de reprendre el que resti d’aquest termini a partir de l’endemà de la resolució de reclamacions i vista la provisió de Batlia dictada dia 8 de maig de 2013 a dit efecte.
FONAMENTS JURÍDICS
Vist l’informe jurídic emès en data 14.05.13 respecte les reclamacions presentades en el que es constata, entre d’altres, que: ‘.../...
‘En cap moment l’Ajuntament fixa una taxa municipal, declarada il·legal i que s’ha eliminat de la corresponent Ordenança Fiscal, en compliment de la Sentència.
La licitació ara ofertada es tracta d’una oferta pública per optar a l’autorització per a l’ocupació amb taules i cadires a la zona marítimo terrestre, autorització que la Demarcació de Costes concedeix a l’Ajuntament en primera instància de tot el litoral corresponent al municipi, i es a mitjançant aquest que es podrà dur a terme l’autorització a tercers interessats en l’ocupació d’un determinat espai de litoral.
No es poden acceptar el segon i tercer motius, de falta de transparència municipal i falta d’autorització prèvia, ja que tant l’expedient de l’autorització com el de la contractació estan a les dependències municipals. L’Ajuntament va obtenir de la Demarcació de Costes l’autorització per a les ocupacions de les terrasses, que havia sol·licitat, i que forma part del corresponent expedient, que es pot consultar pels interessats de conformitat amb el previst a la llei 30/92 de Procediment Administratiu Comú,
Pel que fa al quart motiu invocat tampoc es pot atendre ja que si bé l’ocupació amb taules i cadires no es farà a la platja sí es durà a terme en el passeig colindant a la platja, situat a zona marítimo terrestre, i de forma temporal segons l’autorització de la Demarcació de Costes, amb la denominació de serveis de temporada.
SEGON.- L’al·legació cinquena de les reclamacions presentades fa referència a diversos punts dels plecs de clàusules:
2.1.- S’ha de reiterar que la Demarcació de Costes inclou a l’autorització concedida a l’Ajuntament de Pollença, en referència al seu litoral, les instal·lacions de temporada, entre les que es troba l’ocupació amb taules i cadires de la zona marítimo terrestre, distribuït entre vàries zones de la mateixa; és a dir, és la mateixa demarcació de Costes la que estableix a l’ocupació amb taules i cadires a la zona marítimo terrestre com a serveis de temporada, de manera que l’Ajuntament de Pollença les ha da qualificar coma tal ja que no és l’administració titular del servei sinó una administració autoritzada, i ha de respectar l’autorització.
A més, atesa la prioritat fixada a la llei de Costes, seran els Ajuntament de la zona del litoral corresponent els prioritaris en l’obtenció d’autorització i serà mitjançant l’Ajuntament que es podrà autoritzar a tercers el desenvolupament dels serveis autoritzats per la demarcació de Costes ( art. 53 Llei de Costes)
Per tant, l’Ajuntament està en posició de simple transmissor de l’autoritzat per la demarcació de Costes per atorgar la corresponent autorització a tercers, essent una administració mediadora entre l’administració titular i els tercers interessats de l’explotació dels serveis de temporada
2.2.- Respecte la clàusula 2 i 3, respecte l’anualitat de les instal·lacions els mateixos al·legants fan referència a unes autoritzacions municipals irregulars, el PCAP el que fa és regularitzar la situació i considerar les terrasses com a instal·lacions de temporada, de conformitat amb l’autorització de la Demarcació de Costes.
2.3.- Pel que fa a les clàusules 5 i 7 s’ha d’indicar que el es sotmet a informació pública, tal com fixa la Llei 20/2006 Municipal són els plecs de clàusules, no l’expedient, tot i que està a la seva disposició amb tot el seu contingut; no obstant, l’autorització, i el pla de distribució formen part de l’expedient de sol·licitud a la demarcació de Costes, i no de l’expedient de la licitació, és previ a aquest. El preu de licitació ve assenyalat per l’informe de Medi Ambient.
2.4.- Pel que fa a la clàusula 6na. en part s’ha de fer referència al indicat al punt primer, respecte la justificació d’aquest expedient, i respecte a l’expressió ‘ col·locar a cada platja’ el que és notori és que és un error material i vol dir a ‘col·locar al passeig marítim’.
2.5.- En relació a les clàusules 8 i 9 i l’expressió ‘deutes pendents’ que al·leguen va contra ‘l’article 60.1.d) del TRLCSP que es refereix estrictament a ‘tributs’ pendents’ s’ha d’indicar que l’article 60.1.d) del TRLCSP diu exactament:
‘No hallarse al corriente en el cumplimiento de las obligaciones tributarias y de la Seguridad Social’
Per tant, tot i el que fixa el Plec el que s’ha de tenir en compte és que s’ha de justificar, amb la corresponent declaració en el sobre de documentació general que no s’està en cap causa de l’article 60.1 del TRLCSP, s’ha de considerar en tot cas un error material que no ha causat indefensió a cap interessat, ja que l’Annex II de declaració responsable fa una referència genèrica a l’article 60 del TRLCSP.
2.6.- Respecte la clàusula 9 relativa als mitjans d’acreditació de la solvència, l’article 74 del TRLCSP fixa que la solvència econòmica i financera i tècnica s’acreditarà mitjançant l’aportació dels documents que es determinin per l’òrgan de contractació d’entre els prevists als articles 75 a 79, i concretament en relació a la solvència tècnica dels diversos contracte el TRLCSP preveu que s’acrediti per ‘ uno o varios de los medios..’, i entre d’altres els mitjans que es preveuen al plec objecte d’aquestes reclamacions.
Per tant és el Plec de Clàusules on s’ha de definir, tal com s’ha fet en aquest supòsit fixant que s’havia d’acreditar amb tres mitjans concrets, dels diversos que preveu la normativa vigent; no suposa cap il·legalitat, sinó que és una opció de l’òrgan competent per aprovar els plecs.
2.7.- Respecte la clàusula 11 relativa a la llicència d’activitats, s’ha d’estimar en virtut de l’establert a l’article 13.2 de la Llei 13/2012 que fixa ‘El resto de actividades permanentes inocuas y menores, y las no permanentes de tipo temporal, para iniciar y ejercer su actividad, únicamente deben de presentar la declaración responsable correspondiente junto con el resto de documentación, de acuerdo con la disposición transitoria primera de la Ley 12/2010, de 12 de noviembre, de modificación de diversas leyes para la transposición a las Illes Balears de la Directiva 2006/123/CE, de 12 de diciembre, del Parlamento Europeo y del Consejo, relativa a los servicios en el mercado interior.’’
Vist que el termini per a la presentació de proposicions finalitzava el dia 8 de maig de 2013 a les 14:00 hores, i que la suspensió del procediment va tenir lloc el darrer dia de presentació de proposicions i atenent al disposat a l’article l’article 188.3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, pels motius abans exposats
Conformement el disposat a la resolució núm. 477 de 30 de juny de 2011 (BOIB núm. 108 de 16.07.11) pel que la Batlia es reserva la potestat d’advocació de les competències delegades a la Junta de Govern Local quan per raons d’urgència i apreciades les circumstàncies del cas no es pugui demorar la resolució fins la propera sessió ordinària, tot tenint en compte la tramitació del pertinent procediment, RESOLC:
1r.- Estimar parcialment les reclamacions presentades respecte:
Rectificar l’error material de la clàusula sisena allà on diu ‘ col·locar a cada platja’ ha de dir ‘ col·locar al passeig marítim’,
Rectificar les clàusules 8 i 9 del PCAP allà on diu ‘ deutes pendents’ ha de dir ‘ estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social’
Rectificar la clàusula 11na. del PCAP eliminant l’incís relatiu a l’aportació de la llicència d’activitats, atesa la Llei 13/2012, de 20 de novembre.
2n.- Desestimar la resta de les al·legacions en base a les consideracions anteriors
3n.- Ampliar el termini per a la presentació de les sol·licituds d’autorització en dos dies hàbils més, els dies 16 i 17 de maig de 2013, fins a les 14’00 hores.
4rt.- Procedir a la publicació de la present resolució en el perfil del licitador i en el BOIB, als efectes oportuns i notificar-la als interessats, als efectes pertinents.
5è.- Que es continuïn i compleixin els tràmits preceptius fins a l’adjudicació de la referida autorització.
6è.- Donar compte de la present resolució en la propera sessió que celebri la Junta de Govern Local, als efectes pertinents.’
El que es fa públic en compliment de la normativa vigent.
Pollença, 15 de maig de 2013
EL BATLE
Bartomeu Cifre Ochogavia