Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 9122
Bases convocatòria per constituir borsa de feina d'aspirants a peó dels serveis de manteniment
Versió PDF
(Exp. núm. 2333-2013).
La Junta de govern local, en exercici de l’atribució delegada per resolució de Batlia núm. 654-2011, de 30 de juny de 2011 (BOIB núm. 108, de 16.07.2011), en sessió de 13 de maig de 2013, ha aprovat les següents
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA DE FEINA D’ASPIRANTS A PEÓ DELS SERVEIS DE MANTENIMENT
(PERSONAL LABORAL, CONTRACTES TEMPORALS)
1a.- NATURALESA I CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA.
Tipus de personal: personal laboral
Denominació: peó dels serveis de manteniment
Sistema de selecció. concurs
Tipus de contracte: temporal (R.D. 2720/1998, de 18 de desembre)
Característiques: contracte a jornada completa.
Les pròpies de l’ofici de peó de neteja, i en especial les referides a la neteja de vies públiques, carrers i places, parcs i jardins, edificis i instal·lacions municipals, parc verd, depuradora municipal, cementeri i qualsevol altre propietat municipal; vigilància i esment del parc verd; conducció vehicles i utilització d’estris i màquines del servei de neteja; i tasques de col·laboració i suport al servei municipal de manteniment.
(Conveni col.lectiu del personal laboral de l’Ajuntament d’Alaró, de 13 de maig de 2003).
Horari i jornada laboral: 37 hores i 30 minuts / setmana; de dilluns a dissabte, jornada fraccionada, l’horari concret serà fixa per la Batlia.
Grau de coneixement de la llengua catalana: A2
Període de prova: 15 dies.
Retribució: 938,88 € /mensuals (14 pagues/any)
trienni: 26,36 €/mensuals
2a. NORMES GENERALS.
Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local; Llei Autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’estatut bàsic de l’empleat públic; Llei autonòmica 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; Decret 27/1994, d’11 de març, Reglament d’ingrés del personal al servei de la CAIB, i Reial Decret 364/1995, de 10 de març, Reglament general de l’ingrés del personal al servei de l’administració general de l’Estat, en allò que siguin d’aplicació.
3a. REQUISITS DELS ASPIRANTS.
a) Tenir la nacionalitat espanyola o ésser nacional d’un estat membre de la Unió Europea, amb les condicions establertes a la Llei 17/1993, de 23 de desembre.
b) Tenir 18 anys.
c) Tenir la següent titulació: certificat d’escolaritat o equivalent.
d) Conèixer la llengua catalana: nivell A2
e) No patir cap malaltia o defecte físic o psíquic que pugui impedir el desenvolupament de les funcions corresponents.
f) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració o ocupació pública, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de funcions públiques.
Abans de la presa de possessió les persones interessades han de fer constar que no realitzen cap altra activitat en cap lloc del sector públic delimitat a l’art. 1 de la Llei 53/1984, i que no perceben pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada, han de declarar la en el termini de deu dies des de la signatura del contracte, perquè la Corporació pugui adoptar l’acord de compatibilitat o incompatibilitat.
4a. SISTEMA SELECTIU.
Concurs lliure.
5ena. BAREM DE MÈRITS DEL CONCURS.
A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL. (Puntuació màxima: 15 punts).
a) Serveis prestats a l’administració pública desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la plaça que s’ofereix: 0’10 punts per mes complet, fins un màxim de 10 punts. En cas de contractes a temps parcial, la puntuació es prorratejarà.
b) Serveis prestats a persones, empreses o fundacions privades desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la plaça que s’ofereix: 0’05 punts per mes complet, fins un màxim de 5 punts. En cas de contractes a temps parcial, la puntuació es prorratejarà.
La forma d’acreditar els serveis prestats a una administració pública serà mitjançant un certificat expedit per l’administració corresponent i amb certificat de vida laboral emès per l’Instituto Nacional de la Seguridad Social (INSS). Haurà de constar el tipus de serveis i la naturalesa de la vinculació.
La forma d’acreditar els serveis prestats al sector privat serà mitjançant un certificat d’empresa, amb indicació de la data d’alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions desenvolupades i certificat de vida laboral emès per l’INSS.
Excepcionalment, pel cas d’extinció de l’empresa on es prestaren els serveis, s’aportarà la documentació original o fotocòpia degudament acarada amb l’original que justifiqui de forma fefaent les dades indicades anteriorment.
D’acord amb allò que preveu l’article 176.4 del RDL 781/1986, de 18 d’abril, no constituirà mèrit per a l’accés a la funció pública el desenvolupament d’un lloc de treball reservat a un funcionari eventual.
B) FORMACIÓ REGLADA. (Puntuació màxima: 3 punts).
Batxillerat o Formació professional: 0’30 punts.
Diplomatura universitària: 0’60 punts.Llicenciatura universitària: 0’90 punts.
No es valoraran de forma acumulativa.
C) FORMACIÓ NO REGLADA. (Puntuació màxima: 8 punts).
a) Cursos de formació, seminaris o jornades impartits o promoguts per les administracions públiques, pels agents socials, per centres oficials o homologats, que estiguin directament relacionats amb les funcions de la plaça: 0’10 punts per cada 20 hores, fins un màxim de 6 punts.
En cas de no indicar-se la durada, es puntuarà amb 0’005 punts per curs.
En cas que s’hagi repetit la participació en un curs o sigui d’idèntic contingut, només es valorarà una sola vegada.
No es valoraran les titulacions acadèmiques exigides per l’art. 25 de la Llei 30/84, de 2 d’agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, per l’accés als distints grups de titulació, ni els cursos encaminats a l’obtenció d’aquelles.
Aquest mèrit s’acreditarà documentalment mitjançant fotocòpia acarada amb el títol d’assistència o certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, amb indicació de la durada del mateix i de les matèries tractades. Només es valoraran aquells cursos que estiguin relacionats directament amb la plaça objecte de la convocatòria.
b) Cursos de formació i perfeccionament de l’àrea jurídica administrativa, d’informàtica a nivell d’usuari, curs bàsic de prevenció de riscs laborals i de l’àrea de qualitat: 0’005 punts per cada 20 h., fins un màxim de 2 punts.
En cas de no indicar-se la durada, es puntuarà amb 0’001 punts per curs.
En cas que s’hagi repetit la participació en un curs o sigui d’idèntic contingut, només es valorarà una sola vegada.
Aquests mèrits es valoraran mitjançant la presentació de certificat, títol o diploma expedit per l’entitat corresponent.
Puntuació màxima global per a aquest apartat quart: 8 punts.
D) PERMÍS DE CONDUCCIÓ DE VEHICLES. (Puntuació màxima: 1’75 punts).
ciclomotors i A1: 0’25 punts
B: 0’50 punts
C1: 1 punt
No es valoraran de forma acumulativa.
Aquest mèrit s’acreditarà documentalment mitjançant fotocòpia acarada del carnet de conduir.
E) CONEIXEMENT DE CATALÀ. (Puntuació màxima: 0’50 punts)
Nivell B1: 0’10 punts
Nivell B2: 0’20 punts
Nivell C1: 0’30 punts
Nivell C2: 0’40 punts
Nivell LA: 0’50 punts
No es valoraran de forma acumulativa.
El Tribunal podrà demanar als interessats els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l’única finalitat de comprovar la veracitat del mèrits aportats amb la sol·licitud per a participar al procés de selecció.
6ena. INSTÀNCIES
Les sol·licituds per participar en el procés selectiu seran presentades en el registre general d’aquest ajuntament, en el termini de quinze dies naturals, comptats a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria en un diari de les Illes Balears.
Les instàncies es podran presentar també en la forma que indica l’art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Per ser admesos i prendre part en el procés selectiu els aspirants manifestaran a la instància que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base tercera.
Els aspirants hauran d’acompanyar a la seva instància els justificants, originals o fotocòpies compulsades, dels mèrits per avaluar a la fase de concurs. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats.
No s’estableix un model d’instància.
Les sol·licituds per participar en aquest concurs inclouran les següents dades:
Nom i llinatges del sol·licitant
NIF
Direcció
Telèfon
Índex de la documentació que s’hi adjunta
A les sol·licituds s’adjuntarà obligatòriament:
1. Declaració jurada de complir els requisits de la convocatòria.
2. Títol professional (original o fotocòpia)
3. Certificat o títol oficial que acrediti el coneixement de la llengua catalana, nivell A2 o superior; els títols, certificats o diplomes hauran de ser aquells determinats per l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12.03.2013).
4. Justificació documental (originals o fotocòpies compulsades) dels mèrits que s’al·leguin.
7ena. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS.
Un cop expirat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant o la que aquesta hagi delegat, dictarà en el termini màxim d’un mes, resolució que declari aprovades les llistes dels aspirants admesos i dels exclosos. La relacions, junt amb la composició nominativa del Tribunal qualificador, es publicaran a la pàgina web municipal. Hi constaran les inicials del nom i llinatges dels aspirants, el seu número de document nacional d’identitat i la causa de no admissió.
Els errors de fet podran ser esmenats en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.
Els aspirants exclosos podran al·legar el que estimin oportú en el termini de tres dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de la llista.
Si algun aspirant no figurava a la llista d’admesos ni a la d’exclosos, haurà d’exhibir davant del tribunal una còpia de la sol·licitud segellada per l’oficina receptora, perquè aquest l’admeti provisionalment. A tal fi, el tribunal es constituirà en sessió especial abans de començar l’avaluació de mèrits, en el lloc on aquesta s’ha de realitzar, i resoldrà provisionalment les peticions, que, mitjançant compareixença, puguin presentar els aspirants que es trobin en les circumstàncies esmentades. Les actes corresponents a aquestes sessions es trametran, en el termini més breu possible, a l’òrgan competent, el qual resoldrà l’admissió o l’exclusió de l’aspirant afectat i ho comunicarà al tribunal pel seu coneixement i efectes i, si escau, perquè ho notifiqui a la persona interessada.
8ena. TRIBUNAL QUALIFICADOR.
President: Representant designat per la CAIB.
Suplent: id.
Vocals: 1r. Representant designat pel Consell de Mallorca.
2n. Encarregat del serveis municipals de manteniment.
3r. Tècnic designat per l’ajuntament d’Alaró.
Suplents: id.
Secretari: Jaume Nadal Bestard, secretari de l’ajuntament.
Suplent: Xavier Lluís Bacigalupe i Blanco, interventor.
Categoria: D, o quarta.
L’abstenció i recusació dels membres del tribunal es resoldrà d’acord amb allò que disposen els arts. 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
9ena. BORSA DE TREBALL.
Es crea una borsa de treball amb els aspirants admesos, ocupant els llocs d’aquesta borsa per ordre de major puntuació, per tal de proveir de forma interina o temporal les vacanst o baixes que s’hagin de cobrir.
L’ordre d’oferta d’incorporació seguirà estrictament el de la puntuació obtinguda a la selecció realitzada.
En cas d’empat en la puntuació final acumulada, serà preferent l’aspirant que tingui més puntuació en l’apartat a), seguit del b), del c) i del d). Si persisteix l’empat, es resoldrà per sorteig.
El tribunal avaluarà els mèrits al·legats pels aspirants en la forma que determinen les bases i exposarà el resultat al tauler d’anuncis d’aquesta corporació i a la pàgina web municipal. A partir del dia següent i durant un termini de tres dies hàbils els aspirants podran presentar per escrit en el registre general observacions o reclamacions. La resolució de les observacions o reclamacions s’hauran de resoldre dins el termini dels tres dies següents.
La borsa tendrà una vigència de tres anys, des que es publiqui en el tauler d’anuncis i a la pàgina web municipal.
Seran d’aplicació les disposicions previstes a l’art. 5 del D. 30/2009, de 22 de maig.
10ena. INCIDÈNCIES.
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu.
11ena. IMPUGNACIÓ.
Aquestes bases, la convocatòria i quants actes administratius es derivin de la mateixa i de l’actuació del tribunal, podran ser impugnats pels interessats en la forma i terminis que determina la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
Recursos.
Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:
a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació de la present resolució.
b) El recurs de reposició potestatiu davant la Junta de govern local, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la publicació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Alaró, 14 de maig de 2013.
El Batle,
Joan Simonet Pons