Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 9096
Protecció. DP 2011/84 Notificació ACGU de 12.02.2013.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s’ha pogut notificar el Consell de Gerència d´Urbanisme de data 12 de febrer de 2013, a BISQUERRA FERNÁNDEZ RAFAEL i 1, amb DNI 42.966.623-R, i a PÉREZ ARQUES FRANCISCA i 2, amb DNI. 41.365.587-H, i per poder seguir endavant la tramitació de l’expedient: DP 2011/84, en relació al immoble ubicat al C/ 328, NÚM 1, del Negociat de Protecció de l’Edificació, de Disciplina Urbanística.

De conformitat amb l’article 59.4, de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb el 194, del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, a través del present edicte se li notifica el següent:

Us notific que pel Consell de Gerència d’Urbanisme, en data 12 de febrer de 2013 es va acordar el següent:

I. Atès el resultat de l’audiència efectuada als interessats, prèvia a l’ordre d’execució, en relació a les actuacions a realitzar a l’immoble ubicat al carrer 328, núm. 1 (PC 01596003), descrites a l’informe tècnic de data 18 de juliol de 2011, que transcrit diu:

“En relació amb l'expedient abans referenciat i a la vista de la sol·licitud d’informe del Servei  de Protecció de l’Edificació, per a comprovar les mesures de seguretat, com a conseqüència de l’escrit de l’Àrea de seguretat ciutadana:

Cal Informar:

A.  Descripció

Es tracta d’un edifici d’habitatges aïllat en parcel·la pròpia.

B.   Qualificació Urbanística i informació cadastral

Esta qualificat con a sòl urbà amb una ordenació per volumetria específica indeterminada ARE 72-01 segons la revisió del PGOU de 1999. La referència cadastral es la 015960-03.

C.  informe tècnic

Cal informar que realitzada visita de inspecció el dia onze de juliol, s’ha pogut comprovar que hi ha risc de inestabilitat, i s’han detectat dos punts de perill potencial que podrien afectar a persones i bens, per col·lapse de les fioles d’acabat dels ampits dels buits de façana de la segona planta, concretament una de les fioles e l’habitatge 2º 2ª s’ha després i ha caigut a la via pública, i a la part de galeria tancada de l’habitatge 2º 4ª la fiola esta despresa del seu suport i podria caure a l’espai lliure de parcel·la.

D’altra banda a l’habitatge 2º2ª de l’edifici hi ha unes humitats de filtració provinents de la coberta de l’edifici que afecten el forjat havent-se detectat el clivellat d’una bigueta i el despreniment del revestiment de guix a una part del forjat i a un dels murs de càrrega de fàbrica de marès a la zona del menjador de l’habitatge.

D.  Conclusió

Observades les patologies descrites, atesa la seva naturalesa i situació i llevat de altres patologies o vicis ocults, no observables a simple vista i per tant no detectats en aquesta visita de inspecció ocular, és opinió del tècnic que subscriu que és adient el dictat d’una ordre d’execució consistent en :

·      reposició d’estanqueïtat de la coberta

·      reparació de la bigueta afectada per la humitat a la zona del menjador de l’habitatge 2º 2ª.

·      reparació mur afectat per la humitat a la zona del menjador de l’habitatge 2º 2ª

·      reparació de les fioles inestables a tot l’edifici.

Tot això baix direcció tècnica i control tècnic de seguretat. Amb un pressupost aproximat d’execució material de les obres de 3.872,31 €

Condicions de l’ordre:

·      Presentació d’assumeix de tècnic director.

·      Estudi de seguretat i salut.

·      Nomenament d’empresa constructora.

 

Termini d’execució: 3 mesos

Pressupost estimatiu: 3.872,31€”

II. Atès els escrits d’al·legacions presentats en data 16 i 18 d’abril de 2012 pel Sr. Pascual Enrique Soto Galindo, amb DNI 43.017.295-G, i el Sr. Sebastian Calbet Salom, amb DNI 41.370.594-B, respectivament.

Atès que, entre d’altres obligacions, es meriten les taxes sobre serveis urbanístics -B) per dictar ordre d’execució-, concepte 312.02, art. 6 c) de l’OOFF per a 2013, que tindrà el següent càlcul: B) 2,61% sobre el cost total previst pels serveis tècnics municipals (3.872,31€), sense perjudici del meritament de qualsevol altre tribut (v.gr. Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, si escau).

Atesa la normativa d’aplicació: article 9.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de sòl; articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística; articles 83 i 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma de Mallorca; l’Ordenança municipal sobre protecció d’edificis, publicada al BOIB núm. 185 EXT., de 31 de desembre de 2008, i que va entrar en vigor el 22 de gener de 2009; articles 172 i 175 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats locals; i el Reglament de la Gerència d’Urbanisme; i l’altra normativa aplicable, es pot elevar al proper CONSELL DE GERENCIA la següent proposta d’

A  C  O  R  D

1r) DESESTIMAR LES AL·LEGACIONS presentades en data 16 i 18 d’abril de 2012 pel Sr. Pascual Enrique Soto Galindo, amb DNI 43.017.295-G, i el Sr. Sebastian Calbet Salom, amb DNI 41.370.594-B, respectivament, segons el que disposa l’informe de la TAG de data 4 de febrer de 2013, que transcrit diu:

“(...) INFORMA

Que ateses les manifestacions realitzades pels Sres. Soto Galindo i Calbet Salom als seus escrits d’al·legacions, sense que hagin aportat cap tipus de documentació, i vista la documentació obrant a l’expedient, consistent en notes informatives del Registre de la Propietat de Palma núm. 3, emeses el dia 22 de març de 2012, el Sr. Pascual Enrique Soto Galindo i el Sr. Sebastian Calbet Salom són copropietaris de l’immoble situat al carrer 328, núm. 1 (PC 01596003).

Per tant, tenint en compte que el registre de la propietat es un registre de títols (drets), que es basa en la certesa i veracitat del que està inscrit, i atès que no consta inscrita cap altra informació, es desprèn que de l’immoble de referència són copropietaris, entre d’altres, el Sr. Pascual Enrique Soto Galindo, amb DNI 43.017.295-G, i el Sr. Sebastian Calbet Salom, amb DNI 41.370.594-B.

CONCLUSIÓ

DESESTIMAR LES AL·LEGACIONS presentades en data 16 i 18 d’abril de 2012 pel Sr. Pascual Enrique Soto Galindo, amb DNI 43.017.295-G, i el Sr. Sebastian Calbet Salom, amb DNI 41.370.594-B, atès l’exposat anteriorment, en el sentit que si són copropietaris de l’immoble a dalt referenciat i, per tant, no procedeix excloure-les de l’ordre d’execució que es dicti.”

2n) ORDENAR als propietaris de l’immoble, solar i/o terreny que figura a continuació que corregeixin les deficiències detallades en el termini que s’indica; i al mateix temps, se lis adverteix que, en cas d’incomplir el que s’ordena, l’Ajuntament els haurà de sancionar amb multa del 10 al 20 per cent del valor de les obres considerades necessàries, tal i com preveu l’article 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma (BOIB núm. 186 EXT., de 27-12-2006):

Al Sr. Osamogie Omoruyi Ebima, amb NIE X4181800, al Sr. Thi My Linh Nguyen, amb NIE X0257814F, a la Sra. Ana Muñoz Utrera i 1, amb DNI 43.027.671-F, a la Sra. Maria Lozano Gomez, amb DNI 78.212.313-P, al Sr. Francisco Gil Dayas i 3, amb DNI 42.948.215-Q, al Sr. Sebastian Calbet Salom i 1, amb DNI 41.370.594-B, al Sr. Pascual Enrique Soto Galindo i 1, amb DNI 43.017.295-G, als hereus del Sr. Miguel Mas Morla, amb DNI 41.114.811-B, al Sr. Bartolomé Ortega Cantallops, amb DNI 41.261.534-V, a la Sra. Mª Carmen Martínez Egido i 1, amb DNI 41.354.862-B, a la Sra. Francisca Pérez Arques i 2, amb DNI 41.365.587-H, i al Sr. Rafael Bisquerra Fernández i 1, amb DNI 42.966.623-R, propietaris de l’immoble ubicat al carrer 328, núm. 1 (PC 01596003), el que disposa l’informe tècnic de data 18 de juliol de 2011, que parcialment transcrit diu:

“(...) Observades les patologies descrites, atesa la seva naturalesa i situació i llevat de altres patologies o vicis ocults, no observables a simple vista i per tant no detectats en aquesta visita de inspecció ocular, és opinió del tècnic que subscriu que és adient el dictat d’una ordre d’execució consistent en :

·      reposició d’estanqueïtat de la coberta

·      reparació de la bigueta afectada per la humitat a la zona del menjador de l’habitatge 2º 2ª.

·      reparació mur afectat per la humitat a la zona del menjador de l’habitatge 2º 2ª

·      reparació de les fioles inestables a tot l’edifici.

Tot això baix direcció tècnica i control tècnic de seguretat. Amb un pressupost aproximat d’execució material de les obres de 3.872,31 €

Condicions de l’ordre:

·      Presentació d’assumeix de tècnic director.

·      Estudi de seguretat i salut.

·      Nomenament d’empresa constructora.

 

Termini d’execució: 3 mesos

Pressupost estimatiu: 3.872,31€”

La documentació gràfica es pot consultar al Servei de Protecció de l’Edificació i ITE.

3r) ADVERTIR als propietaris referits que podran iniciar les obres immediatament, previ compliment de les condicions incloses en aquest Acord.

NO ES NECESSITA SOL·LICITAR LLICÈNCIA D’OBRES PER TAL DE DONAR COMPLIMENT AL QUE S’ORDENA.

4t) ADVERTIR a la propietat de l’immoble esmentat a la present resolució que, conformement amb el que disposa l’article 84 de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma, si s’incompleix el que s’ordena en el termini fixat, l’Ajuntament l’haurà d’imposar una multa del deu al vint per cent del valor de les obres que sigui necessari dur a terme per complir els requisits esmentats abans; així com també, d’acord amb el mateix article, en consonància amb l’article 11 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística, se li atorgarà, amb la notificació de la multa, un darrer termini per executar l’ordre, i es procedirà a l’execució subsidiària de les obres a costa del propietari de l’immoble en cas d’incompliment d’aquest darrer termini.

5è) DONAR COMPTE d’aquest Acord al Departament Tributari per al seu coneixement i efectes oportuns.

6è) NOTIFICAR la present resolució al Sr. Osamogie Omoruyi Ebima, amb NIE X4181800, al Sr. Thi My Linh Nguyen, amb NIE X0257814F, a la Sra. Ana Muñoz Utrera i 1, amb DNI 43.027.671-F, a la Sra. Maria Lozano Gomez, amb DNI 78.212.313-P, al Sr. Francisco Gil Dayas i 3, amb DNI 42.948.215-Q, al Sr. Sebastian Calbet Salom i 1, amb DNI 41.370.594-B, al Sr. Pascual Enrique Soto Galindo i 1, amb DNI 43.017.295-G, als hereus del Sr. Miguel Mas Morla, amb DNI 41.114.811-B, al Sr. Bartolomé Ortega Cantallops, amb DNI 41.261.534-V, a la Sra. Mª Carmen Martínez Egido i 1, amb DNI 41.354.862-B, a la Sra. Francisca Pérez Arques i 2, amb DNI 41.365.587-H, i al Sr. Rafael Bisquerra Fernández i 1, amb DNI 42.966.623-R.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord a l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons la redacció de la Llei 4/1999, de 13 de gener. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació i en aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament (1) o a les dependències a què es refereix l’article 38, 4t de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada. S’entén desestimat quan no s’ha resolt i notificat la resolució en el termini d’un mes comptat des de l’endemà que s’ha interposat. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no utilitzau el recurs potestatiu de reposició, podeu interposar directament recurs contenciós administratiu, segons el que estableixen l’article abans esmentat, i els 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents Oficines: OAC Avingudes- Edifici Avingudes. Av. Gabriel Alomar, 18; OAC Cort- Pl. Santa Eulàlia, 9; OAC Pere Garau- C. Pere Llobera, 9; OAC Sant Ferran- Av. Sant Ferran, 42; OAC Sant Agustí- C. Margaluz, 30; OAC s’Arenal- Av. Amèrica, 11; OAC s’Escorxador- C. Emperadriu Eugènia, 6; OAC Son Ferriol- Av. Cid, 8. Horari d’atenció al public: Tot l’any: de 08.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 08.30 a 17.00 h de dilluns a dijous (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 09.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

 

Palma, 13 de maig de 2013

La cap de departament de disciplina i seguretat dels edificis.
Per delegació (Decret de Batlia núm. 10434 de 08.06.2012, BOIB núm. 85 de 14.06.2012)
Elvira Salvá Armengod.