Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE BUNYOLA
Núm. 9020
Notificació inici expedient sancionador infracció urbanística 2012/015
Versió PDF
D'acord amb el que disposa l'article 59.4 de la Llei 4/99, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu, amb el present anunci es notifica al Sr. José Martínez Pleguezuelos i la Sra. Jacinta Serrano Serrano, l'acord adoptat per la Junta de Govern Local de 26 d'abril de 2013.
NOTIFICACIÓ
Antoni Tomàs Gelabert, Secretari de l’Ajuntament de Bunyola, en virtut de les atribucions que em són conferides per l’article 192.2 del ROF, vos comunic l’acord de Junta de Govern Local de data 26 d’abril de 2013, que literalment diu:
| Expedient núm. |
DISCIPLINA URBANÍSTICA 2012/015 |
|
|---|---|---|
| Promotor |
MARTINEZ PLEGUEZUELOS JOSE JACINTA SERRANO SERRANO |
DNI: 25912141L DNI:42958405V |
| Constructor |
CONSTRUCCIONES HIDALGO CAMPOY |
CIF: B07544091 |
| Descripció |
ESTRUCTURA D’UNA EDIFICACIÓ AÏLLADA , QUE CONTA DE PLANTA BAIXA DE 55,90 m2 CONSTRUÏTS |
|
| Emplaçament |
CARRER OLIVOS NÚM. 1 – SON AMAR - BUNYOLA |
|
| Ref. Cadastral |
2207006DD7920N0001II |
|
| Valoració: |
12.878,17 € |
|
Vist l’informe tècnic d’inspecció d’obres de l’arquitecte tècnic municipal emès en data 04/09/2012 posant en coneixement d’aquesta Batlia que per part del Sr.José Martínez Pleguezuelos i la Sra.Jacinta Serrano Serrano com a promotors, s'ha procedit a la realització d'unes obres a Carrer Olivos núm. 1 – Son Amar de Bunyola, consistents en construcció d’una estructura d’una edificació aïllada que consta de planta baixa de 55,90 m2 construïts sense llicència municipal d’obres, d’acord amb el que disposa l’article 72 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de Disciplina Urbanística (LDU) i l’article 6 del Reial Decret 14/1994, de 10 de febrer, del Reglament del Procediment a seguir a l’exercici de la Potestat Sancionadora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (RPACA), s’acorda
I. INICIAR EXPEDIENT SANCIONADOR I DE DEMOLICIÓ PER INFRACCIÓ URBANÍSTICA, i en compliment de l’article 8 del Decret 14/1994 indicar el següent:
PERSONES PRESUMPTAMENT RESPONSABLES (art. 8.1.a del RPACA, en relació a l’article 30.1 de la LDU):
Sr MARTINEZ PLEGUEZUELOS JOSE I Sra. JACINTA SERRANO SERRANO, com a promotors
CONSTRUCCIONES HIDALGO CAMPOY com a constructor.
EXPOSICIÓ DELS FETS QUE MOTIVEN LA INCOACIÓ DE L’EXPEDIENT (art. 8.1.b):
Vist l’informe tècnic d’inspecció d’obres de data 04/09/2012 de l’aparellador municipal, que literalment diu:
Vista la denúncia emesa per la Policia Local en data 31.08.2012, en referència a l’execució d’unes obres executades sense llicència municipal d’obres, a la parcel·la ubicada al carrer Olivos núm.1, del nucli de Son Amar, dins el T.M. de Bunyola, tenc a bé informar el següent:
1.-S’ha cursat visita d’inspecció en data 03.09.2012 a la parcel·la en qüestió i s’ha pogut comprovar que s’ha construït l’estructura d’una edificació aïllada, que consta de planta baixa de 55,90m2 construïts.
2.-Totes les construccions esmentades al punt anterior s’han construït sense llicència municipal d’obres i són il·legalitzables; mentre no s’aprovin els plans especials i s’executin les obres d’infraestructures i equipaments que s’hi prevegin (art.245 del P.G.O.U. de Bunyola de 1982, revisat a nivell d’aprovació inicial en data 15.03.2011)
3.-Valoració de l’edificació esmentada al punt núm.1 (veure valoració adjunta: 12.878,17€).
4.- Fotografies de l’edificació.
Les esmentades obres s’han executat sense disposar de la llicència exigida a l’article 2 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística de la CAIB.
Per part de Batlia es va dictar el Decret núm. 111/2012, de data 7 de novembre 2012, requerint al Sr. MARTINEZ PLEGUEZUELOS JOSE I SR.JACINTA SERRANO SERRANO i a l’entitat CONSTRUCCIONES HIDALGO CAMPOY S.L. com a constructor, perquè en el termini de 2 mesos sol·licités l’oportuna llicència municipal d’obres per tal de legalitzar-les sense que per part de l'interessat s’hagi instat llicència municipal d’obres.
QUALIFICACIÓ PROVISIONAL DELS FETS, SENSE PERJUDICI DEL QUE RESULTI DE LA INSTRUCCIÓ (art. 8.1.c):
INFRACCIÓ:
A la vista de les actuacions practicades procedeix qualificar provisionalment la dita actuació com a infracció urbanística en matèria d’edificació i ús del sòl, al trobar-se tipificades a l’article 27 apartat 1.b de la Llei 10/90, de 23 d’octubre, de la CAIB, (Les actuacions que, subjectes a llicències o a una altra autorització administrativa de caràcter urbanístic, es realitzin sense aquesta, siguin o no legalitzables en atenció a la conformitat o disconformitat amb la normativa urbanística aplicable).
Per altra banda, i d’acord amb l’article 28.2 de l’esmentada Llei, es pot classificar com a greu (Tenen el caràcter de greus les infraccions que constitueixen incompliment de les normes sobre parcel·lacions, ús del sòl, altària, volum i situació de les edificacions i ocupació permesa de la superfície de les parcel·les, excepte que a l’expedient sancionador es demostri l’escassa entitat del dany produït als interessos generals, o del risc creat en relació amb aquests).
SANCIÓ:
Que els fets constitutius de la infracció urbanística són sancionables d’acord amb l’article 45.c) de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística (Seran sancionats amb multa del 100% del valor de les obres els que realitzin o hagin executat obres d’edificació que no corresponguin a l’ús del sòl en el qual s’executin)
No concorrent circumstancies modificatives, que agreugin o atenuïn la responsabilitat, i sent la valoració de les referides obres la de 12.878,17 €, la sanció a imposar es multa del 100 % de la dita valoració es a dir 12.878,17 €, tenint en compte que la responsabilitat per la infracció urbanística comesa no ha prescrit, i, tot
això, sense perjudici del resultat de la instrucció i de les altres infraccions que al llarg d’aquesta es puguin posar de manifest.
De conformitat amb l’establert a l’article 31 de la LDU les sancions que s’imposin als diferents subjectes per una mateixa infracció tindran entre si caràcter independent.
De conformitat amb l'article 10 del Decret 14/1994 que literalment diu: “Si en qualsevol moment anterior a la resolució, l'infractor reconeix la seva responsabilitat, es podrà resoldre el procediment amb la imposició sense cap més tràmit, de la sanció que sigui procedent, i es facilitarà a l'interessat la documentació necessària per fer efectiva la sanció.”
De conformitat amb l’article 72.2 “ el fet que l’infractor restitueixi la realitat física alterada al seu estat anterior, dins el termini previst en l’apartat primer de l’article 67, dóna lloc, a instància de la persona interessada, a la condonació del 80 % de la sanció imposada”
NORMATIVA APLICABLE:
Resulta d’aplicació la Llei de Disciplina Urbanística 10/1990, de 23 d’octubre, en relació al dret substantiu aplicable a les infraccions urbanístiques, sanció d’aquestes i protecció de la legalitat urbanística, i el Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament a seguir per l’administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en relació al procediment a seguir.
ÒRGAN COMPETENT PER A LA RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT I NORMA QUE LI ATRIBUEIX TAL COMPETÈNCIA.
L’òrgan competent per a la resolució del present expedient serà la Junta de Govern Local de l’Ajuntament, d’acord amb el que disposa l’article 21.1.s) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de Bases de Règim Local, article 35 de la Llei 10/1990 de la CAIB, i el Decret de Batlia núm. 092/2011 de 15 de juny, publicat en el BOIB núm. 107 de 14 de juliol de 2011.
S’informa que d’acord amb l’article 8.1.e) del Decret 14/1994, de 10 de febrer, de la CAIB, el presumpte responsable pot reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat, i efectuar el pagament de la sanció pecuniària que correspongui, amb els efectes prevists als articles 10 i 11 de dit Decret (resoldre l’expedient amb la imposició, sense cap altre tràmit, de la sanció que procedeixi, sense perjudici de la possibilitat de interposar el recursos procedents, quan la sanció tingui caràcter pecuniari i s’hagi fitxat la seva quantia, be a l’inici del expedient o be a la proposta de resolució).
INSTRUCTOR I SECRETARI
Queda designat Instructor de l’expedient el Sr. Juan Antonio Estarellas Mateu i Secretari el Sr. Antoni Balle Conti, funcionari interí de la Corporació, així com disposa l’article 66 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de disciplina urbanística de la CAIB, podent ser recusats d'acord amb els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
DRET A FORMULAR AL·LEGACIONS, A L’AUDIÈNCIA EN EL PROCEDIMENT I TERMINIS
Els interessats disposaran d’un termini de quinze dies per poder formular al·legacions a la iniciació i proposar prova, concretant els mitjans dels que pretenguin valer-se.
NOTIFICACIONS
El present acord d’iniciació es comunicarà a l’Instructor de l’expedient i es notificarà als interessats.
De conformitat amb els articles 8.3 del Decret 14/1994, de 10 de febrer i 13.2 del Reial Decret 1398/1993, de 4 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament del Procediment per a l’Exercici de la Potestat Sancionadora, se li notifica la resolució i que disposarà d’un termini de quinze dies per efectuar les al·legacions i presentar els documents i els informes que consideri convenients i, si escau, proposar proves.
En el supòsit de no efectuar al·legacions sobre el contingut de la iniciació del procediment, la iniciació es pot considerar proposta de resolució (quan contingui un pronunciament precís sobre la responsabilitat imputada, amb els efectes que preveuen els articles 18 i 19 del Reglament).
Així mateix, se li comunica que podrà promoure recusació de l’Instructor de conformitat amb l’article 29 de la Llei 30/1992, de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i de Procediment Comú, en el cas de produir-se algun dels supòsits de l’article 28 de la mateixa Norma.
Així mateix, se l’adverteix que es tracta d’un acte de tràmit i, com a tal, no és procedent la interposició de recursos contra aquest. Això no obstant, contra les resolucions i els actes de tràmit que decideixin, directament o indirectament, el fons de l’assumpte, determinin la impossibilitat de continuar el procediment, produeixin indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, de conformitat amb l’article 107.1 de la Llei 30/1992, es podrà interposar el recurs potestatiu de reposició que es fonamentarà en qualsevol dels motius de nul·litat i anul·labilitat previstos en els articles 62 i 63 de la Llei 30/1992. El termini per interposar recurs potestatiu de reposició serà d’un mes; el termini màxim per dictar i notificar la Resolució serà d’un mes, des de la seva interposició (article 117 de la Llei 30/1992)
El trasllat d’aquest acord es fa reserva de l’aprovació de l’acta.
Bunyola, 29 d'abril de 2013
El Secretari
Antoni Tomas Gelabert