Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 8758
Aprovació definitiva Reglament de l'Escola Municipal de Música
Versió PDF
Aprovat definitivament el Reglament de l'Escola Municipal de Música d'Algaida per l'Ajuntament Ple en sessió de 11 abril 2013 i una vegada transcorregut el termini previst en l'article 113 de la Llei 20/2006, d'acord a l'article 103 de la mateixa Llei es publica l'esmentat Reglament a l'efecte de la seva entrada en vigor.
Algaida a 9 de maig de 2013.
L'Alcalde.
Francesc Miralles Mascaró
REGLAMENT DE L'ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA D'ALGAIDA
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
L’Escola Municipal de Música d’Algaida (en endavant, l’EMMA), té com a principal objectiu el de procurar, a través de la música, l’educació integral dels infants i joves d’Algaida.
Atesa la importància de la música en la vida educativa, així com la gran responsabilitat que això comporta pels docents que participen en aquest procés educatiu, s’ha considerat del tot necessària l’aprovació d’una normativa que reguli tots i cada un dels aspectes que afecten a la organització i gestió de l'Escola.
Aprofitant la millora que representa la recent inauguració del Casal de Música, que permet gaudir d’unes modernes instal·lacions, es fa també necessària la regulació del règim interior del Casal de Música, per tal de que l’ús de les instal·lacions es faci de manera adequada i es garanteixi la bona conservació de l’edificació.
INDEX
CAPÍTOL I. PRINCIPIS I CARACTERÍSTIQUES PEDAGÒGIQUES
CAPITOL II. GESTIÓ DELS SERVEI I ESTRUCTURA ORGÀNICA
CAPÍTOL III. ESTUDIS I CALENDARI ESCOLAR
CAPÍTOL IV. FORMA D’ACCÉS I PROCESOS DE MATRÍCULA
CAPÍTOL V. NORMES BÀSIQUES DE FUNCIONAMENT DE L’ESCOLA
ANNEX 1. INVENTARI DE BÉNS MUNICIPAS ADSCRITS A L’EMMA
CAPÍTOL I. PRINCIPIS I CARACTERÍSTIQUES PEDAGÒGIQUES
Article 1. Principis
A través de l’Escola Municipal de Música d’Algaida (EMMA), l’Ajuntament d’Algaida, sota la coordinació de la Regidoria d’Educació, presta a la ciutadania en general un servei municipal d’educació musical voluntari, de caràcter socioeducatiu que neix del dret dels ciutadans i les ciutadanes a l’educació i a l’accés a la cultura, les quals els poders públics han de promoure i tutelar.
Article 2. Característiques pedagògiques
El Servei s’adreça a totes les edats i els objectius principals de l’Escola, reconeguda per la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears, són els següents:
Els aspectes pedagògics de cada aula són competència del professorat d’acord amb les directrius marcades per la Direcció de l’EMMA.
CAPITOL II. GESTIÓ DELS SERVEI I ESTRUCTURA ORGÀNICA
Article 3. Gestió municipal del servei públic docent
La gestió del servei docent de l’Escola és un servei públic, que d’acord amb el que disposa l’article 85 de la Llei reguladora de Bases de règim local, es presta en règim de gestió directa. No obstant, atès que l’Ajuntament no compta amb personal docent capacitat per impartir les assignatures de música corresponents, l’Ajuntament pot optar per la contractació administrativa del servei docent, d’acord amb el que disposa el Text refós de la Llei de contractes del sector públic.
En aquest cas, l’objecte del contracte serà el que es detalli al plec de clàusules administratives particulars que regiran la contractació del servei, que es definirà com a servei docent, d’acord amb l’article 10 en relació amb l’Annex II del Text refós de la Llei de contractes del sector públic.
L’òrgan de contractació nomenarà responsable del contracte a la persona titular de la Regidoria competent en matèria d’Educació, d’acord amb el que disposa l’article 52 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic.
Article 4. Estructura orgànica bàsica de l’Escola
L’EMMA s’estructura orgànicament en:
La Regidoria competent en matèria d’Educació, en representació de l’Ajuntament.
Article 5. La Regidoria competent en matèria d’Educació
Sense perjudici de les competències d’aprovació d’actes administratius, que en tot cas correspongui legal o reglamentàriament a la Batlia o als altres òrgans de govern municipal, la Regidoria competent en matèria d’Educació, assumirà les competències de coordinació, control i execució del servei públic sociocultural que envolta l’Escola Municipal de Música d’Algaida.
En concret, corresponen a la Regidoria d’Educació, entre d’altres, les següents funcions:
Article 6. L’Assemblea Escolar
Els pares i les mares i/o els representants legals dels alumnes, l’alumnat, el professorat i l’Ajuntament participen en la gestió de l’EMMA.
Per fer possible la participació de tots els sectors implicats i un funcionament àgil i estable de l’Escola, es constituirà una Assemblea Escolar.
Podran formar part de l’Assemblea, els pares i mares i/o els representants legals dels alumnes menors de 16 anys, els alumnes majors de 16 anys, el professorat, i el regidor o regidora responsable d’Educació.
L’Assemblea Escolar fixarà per iniciativa pròpia el seu règim de reunions i les normes pel seu funcionament. En qualsevol cas, es reunirà com a mínim dues vegades al llarg del curs escolar.
Article 7. Direcció tècnica i professorat
Correspon a la Direcció tècnica de l’EMMA l’organització i coordinació docent de l’activitat educativa de l’Escola.
A proposta de la Regidoria d’Educació, la Batlia nomenarà "Director o Directora de l’EMMA" a la persona que executi la Direcció tècnica.
A la Direcció de l’EMMA, a més de la direcció del centre, li correspondrà garantir la coordinació i comunicació entre el centre i els responsables municipals.
Tot el professorat de l’EMMA, haurà de tenir les titulacions o habilitacions musicals d’acord amb la Conselleria d’Educació i Cultura.
Sota la supervisió i coordinació de la Direcció, el professorat tindrà les següents responsabilitats:
CAPÍTOL III. ESTUDIS I CALENDARI ESCOLAR
Article 8. Estudis
Anualment, es detallaran a la Programació General Anual (PGA) i al Document d’Organització del Centre (DOC) de l’EMMA els estudis que s’impartiran.
Aquests documents seran elaborats per la Direcció de l’EMMA i, un cop aprovats per la Batlia, s’hauran de presentar a la Conselleria d’Educació i Cultura i estaran a disposició dels usuaris a la web de l’Ajuntament.
Article 9. Calendari Escolar
Per regla general, el calendari escolar de l’EMMA coincidirà amb el calendari escolar aprovat anualment per la Conselleria d'Educació del Govern de les Illes Balears, si bé també es respectaran com a dies festius no lectius els que coincideixin amb les festes locals de municipi d’Algaida.
CAPÍTOL IV. FORMA D’ACCÉS I PROCESOS DE MATRÍCULA
Article 10. Forma i requisits per accedir a l’EMMA
Poden accedir com alumnes totes les persones majors de 4 anys que estiguin empadronades al Municipi d’Algaida.
Així mateix, una vegada s’hagi garantit l’accés a l’EMMA dels ciutadans i ciutadanes del Municipi, i sempre que la viabilitat tècnica i econòmica del servei ho permeti, la Batlia, a proposta de la Regidoria responsable d’Educació, podrà aprovar convocatòries d’accés obertes a persones no residents al municipi d’Algaida.
Article 11. Convocatòries d’accés
Les convocatòries d’accés a l’EMMA podran ser ordinàries i extraordinàries. En qualsevol cas, s’aprovaran mitjançant Decret de Batlia.
Es tracta de la convocatòria ordinària anual que es farà abans de l’inici del curs.
Hi podran accedir les persones empadronades al municipi i les persones que, sense estar empadronades a Algaida, ja tinguin la consideració d’alumne de l’EMMA.
Tenen la consideració d’alumne de l’EMMA, totes aquelles persones que han cursat alguna assignatura de música a l’Escola durant el curs immediatament anterior al de la nova matrícula.
Aquestes convocatòries serviran per cobrir les places vacants i/o disponibles de l’EMMA al llarg del curs escolar.
Podran concórrer en aquestes convocatòries les persones empadronades i no empadronades al municipi d’Algaida.
Article 12. Procés de matrícula de la convocatòria d’accés ordinària
El procés de matrícula ordinària s’inicia mitjançant l’aprovació d’un Decret de Batlia. Preferentment es realitzarà al llarg del mes de juliol.
Aquest Decret detallarà com a mínim els següents aspectes:
Totes les convocatòries d’accés i la seva resolució es publicaran a la pàgina web de l’Ajuntament d’Algaida.
Article 13. Procés de matrícula de la convocatòria d’accés extraordinària
El procés de matrícula extraordinària s’inicia mitjançant l’aprovació d’un Decret de Batlia, previ informe tècnic i econòmic de la Direcció de l’EMMA.
Aquest Decret detallarà com a mínim els següents aspectes:
Totes les convocatòries d’accés i la seva resolució es publicaran a la pàgina web de l’Ajuntament d’Algaida.
Article 14. Resolució de les convocatòries d’accés
Una vegada conclosos els terminis de formalització de les matricules, ja siguin de la convocatòria ordinària o extraordinària, la Batlia dictarà una resolució provisional amb la relació dels alumnes i les alumnes admesos i exclosos que es publicarà al tauló d’anuncis de la Casa de la Vila, al tauló d’anuncis del Casal de Música i a la web de l’Ajuntament d’Algaida (www.ajalgaida.net).
Les persones admeses o excloses disposaran d’un termini de 3 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació esmentada, per comprovar que constin al llistat i en el seu cas, esmenar els defectes o presentar el document que sigui preceptiu, quedant advertits de que es tindrà per no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.
Acabat el termini d’esmenes, la Batlia dictarà resolució aprovant la llista definitiva de persones admeses i excloses.
Les persones no admeses seran reintegrats pels imports satisfets. Però els que renunciïn a la plaça voluntàriament, sense causa justificada, que serà apreciada per la Batlia en la resolució adient, no seran reintegrats en l’import satisfet.
CAPÍTOL V. NORMES BÀSIQUES DE FUNCIONAMENT DE L’ESCOLA
L’assistència a classe es obligatòria i es realitzarà regular i puntualment.
En consideren causes de baixa d’alumnes, les següents:
A petició de l’alumne: Si durant el curs escolar l’alumne es volgués donar de baixa voluntàriament, haurà de comunicar-ho mitjançant la presentació del corresponent escrit de comunicació de baixa davant el Registe General de l’Ajuntament, dins els primers 20 dies del mes en curs. La baixa només tendrà efectes docents i econòmics a partir del mes següent al de la presentació de la comunicació de la baixa.
A decisió del Centre: es considera causes de baixa de l’alumne, les següents:
ANNEX 1: INVENTARI DE BÉNS MUNICIPALS ADSCRITS A L’EMMA
L’Ajuntament d’Algaida posa a disposició de l’Escola Municipal de Música d’Algaida els següents bens per impartir les diferents classes musicals: